Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Advertisements

Kalenterit ja ajanhallintaohjelmat Sanna, Laura, Nelli, Pilvi, Anne-Mari, Emilia, Suvi, Katariina, Elsa, Veera, Marjo-Riikka, Monika LUKO 1B.
Kokemuksia sähköalan näytöistä Oppilaitoksessa ja työssäoppimispaikalla.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
Wilma ja työssäoppiminen Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
INTRA.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Työssäoppimisen seuranta Kirjautuminen Salasana Käyttäjätunnus Kirjaudu.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Opiskelijan arviointi työpaikalla
OHJAAMINEN.
PeLE-henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen ( PLE = Personal Learning Environment)
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke OHJAAJAN KANSIO TYÖSSÄOPPIMISEN TUKENA Tuula Rantanen
Työssäoppimisen (TOP) prosessi
TOPO-opettajien ohjatut työelämäjaksot Nina Aula.
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
1 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Kokeilun, projektin sisältö ja tavoitteet - Kokeiluissa.
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
Ajatuksia työpaikkaohjaajalle Hotelli-, ravintola- ja catering-alan opiskelijan ohjaamisesta ja motivoinnista työpaikalla.
Miten menetellä ongelmatilanteissa
Työssäoppimisen ohjaus
Työpaikkaohjaajan rooli. Opeta, näytä, selosta, kysy ja perustele; toimi hyvänä esimerkkinä Selvitä mitä, miksi ja miten työ tehdään; kerro työstäsi Rohkaise.
Slideshare koonti Mervi Isola.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut – Kainuun ammattiopisto
Edusaimaa-opetusverkko HarjoitustyönHarjoitustyön esitys.
Hellevi Tervo Tyrnävän työleiri MITÄ ON TYÖELÄMÄN TUKEMINEN ? Hankkeissa tehtyä ja seminaarissa pohdittua.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Yritysyhteistyö ja työanalyysit
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
ATOT TYÖSSÄOPPIEN ATTO-AINEIDEN TYÖVALTAISTAMINEN, ESIM. TYÖPAJAT, YHTEISOPETTAJUUS KENELLE? KAIKILLE TEKEMÄLLÄ OPPIVILLE MITÄ TARKOITTAA? KAIKKI ATOT.
Työssäoppiminen eli TOP
ATOT TYÖVALTAISESTI Työssäoppien Yhteisopettajuutta hyödyntäen
HOPS-projekti Koulutusteknologian perusopinnot Henna Mikkola Merja-Maaria Oinas Tiina Torvinen.
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
SeduCoachin mahdollisuudet laajennetun työssäoppimisen tukena - tavoitteet, toiminnan kehittäminen ja kokeileminen Anne Lepistö, projektikoordinaattori.
Kokkolan ammattiopisto
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Tietotekniikan opiskelijan työnhaku
Työpaikkakouluttajan ABC
TYÖPAIKKAOHJAAJAKOU LUTUS - OULUN MALLI Tekijöinä tekniikkaryhmä: J. Piltonen, B. Pousi, P. Saarinen ja T. Tyni.
Sataraksa Laajennetun työssäoppimisen kokeiluhanke
TPO- OHJAAJA KOULUTUS 3ov Markkinointi Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö Perehdytys Ohjaus Arviointi Palaute.
ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.
Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla Tampere Toni Vesterinen WinNova.
Opiskelijan perehdyttämisen tarkoitus  Luoda opiskelijalle kokonaiskuva työpaikasta, työympäristöstä ja työyhteisöstä  Auttaa opiskelijaa tutustumaan.
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Sosiaalisen median hyödyntämisestä laajennetun työssäoppimisen yhteydessä Minna Ström
PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään.
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Tietoa ja tukea työpaikkakouluttajien arkeen.. OHJAAN. fi sivusto kokoaa Tpk- hankkeen tulokset ASIAKASKUUNTELUT Tpk:t ja TA:t OPSO-PEDAGOGIIKAN UUSIA.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Ohjeistus kouluttajille
Tietokantamoottorit Suosittuja tietokantamoottoreita: MySQL SQLite
Opiskelijan ohjaaminen
Työelämään tutustuja yrityksessä/työpaikassa
Urkund - plagiaatintunnistusjärjestelmä Jyväskylän yliopistossa
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
Ammatinkuvaus Etunimi Sukunimi.
Mitkä Ovat Eri Valokuvaus Markkinointi-ideoita?
Oppia niinku töissä Anna-Mari Saarela, Noora Schroderus, Pirkko-Liisa Isoaho, Jussi Hiivala, Jari Niemi.
<Hankkeen nimi>
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Asiointipalveluiden laatu
Asiointipalveluiden laatu
Esityksen transkriptio:

Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla Tampere 20.4.2010 Toni Vesterinen WinNova

Lähtötilanne työssäoppimisen dokumenteissa Sopimukset, ohjeistukset ja arvioinnit irrallisina papereina Painettu työssäoppimispäiväkirja opiskelijan mukana, kaksi versiota Vaihtelevat käytännöt päiväkirjan täyttämisessä yrityksissä Pitkät seurantavälit 20.4.2010 Toni Vesterinen

Sosiaalisen median valintakriteerit työssäoppimisen valvontaan Mahdollisimman kevyt perustaa ja ylläpitää To-ohjaajan käsissä, ei tarvitse muutoksiin ATK-Guruja taitojen tai oikeuksien puolesta Helppokäyttöisyys Opiskelijalle, ajankäyttö minimiin Työpaikkaohjaajalle, mahdollisimman matala käyttökynnys To-ohjaajalle, helppo seuranta ja kommentointi Käytettävyys työssäoppimispäiväkirjana Kalenterimuotoinen Kaikki työssäoppijat helposti nähtävillä Dokumentointi opiskelijakohtaisesti Muunneltavuus tarvittaessa Tiedot jaettavissa eri tavoin 20.4.2010 Toni Vesterinen

Lisäksi sähköposti ja dokumentit –osio. -sähköpostitilin yhteydessä. Dokumenteissa mahdollisuus pitää mitä tahansa työssäoppimisjaksolla tarvittavaa materiaalia, esim. ohjeita to-ohjaajalle, jakson tavoitteet, näyttömateriaalia ym. Kalenteriin tunnukset työssäoppijalle ja työpaikalle (työpaikkaohjaajalle) www.gmail.com 20.4.2010 Toni Vesterinen

Google kalenterin miinukset ja plussat Heikkoja puolia Ryhmän perustaminen melko työlästä Googlen turvajärjestelmät pitävät helposti roskapostin lähettäjänä tilejä luotaessa Vaikeaa saada työpaikkaohjaajat mukaan, tai tieto asiasta oikealle henkilölle Hyvää Google kalenterissa: Matala käyttöönottokynnys Monipuolinen Ohjaajalle helppo kanava tavoittaa työssäoppijat Dokumentit pysyvät koko ajan tallessa ja niitä on helppo päivittää 13.2.2018 Etunimi Sukunimi