Jyväskylän ammattiopisto osahanketoimijana

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Autoliikkeen aula Jussi Seppälä asentaja
Advertisements

Ajankohtaista näyttötutkinnoista Miksi tutkinnon perustetta uudistetaan? Minna Bálint
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
Työ(hön)valmentajat opetuksen tukena
Videot Luksian ja Sataedun opiskelijakorjaamosta  Luksia:  Sataedu:
PK-kehittämispalvelut
Tulevaisuuden työelämäyhteistyö Nuoret ja muuttuva työelämä -seminaari Oulu ke Opetusneuvos Seija Rasku
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
Anne Leppänen, Hannele Torvinen & Seija Koskela
Rehori-instituutti Koulutus
KOKKI TARJOILIJA Raahen Ammattiopisto, kokki ja tarjoilija.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Performance testing of TETRA 1. SISÄLTÖ  TETRA standardointi  ICT- yrityksen toteutus  Testaus- prosessi  Motivaatio testaukseen  Vaiheet/ osa-prosessit.
Malli? Tampereen Aikuiskoulutuskeskus1 KYSYMYKSIÄ: 5 kuukauden kokeilu pedagogiikka: sosiaalinen web, oppimisympäristöajattelu Verkkovälineiden.
KV- JA URAPALVELUT Anu Honkanen Kansainvälinen harjoittelu osana opintoja Työrymä 2 Bolognan vanavedessä –seminaari: Kansainvälisyys korkeakoulujen.
Uusi Väylä Ammattiin.
YHTEISTYÖ Yhteistyö lähti tarpeesta tavoittaa, ohjata ja neuvoa yhteisiä asiakkaita Haluttiin tarjota nuorille monipuolisia koulutuksia Vältettiin päällekkäistä.
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Ohjausta junioreille – tiedekunnan mentorointijärjestelmä Kalle Romanov, yliopistonlehtori TUKE, lääketieteellinen tiedekunta, HY.
SARANA Oppimisen tukemisen keskus Koulutuskeskus Agricolassa 2012 Pirkko Naukkarinen Tehostetun ohjauksen Sarana- malli.
Osaamisen ja sivistyksen asialla AMMATILLISTEN PERUSTUTKINTOJEN KEHITTÄMISEN PERIAATTEET OPM:n päätös (dnro 2/502/2008) Marja Hollo Tampere
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Näyttötutkintostrategian jalkauttaminen Pohjois-Karjalan Aikuisopistossa alkaen Aino Rikkinen.
Yritysyhteistyö ja työanalyysit
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
Polkuja läpäisyn tehostamiseen – tavoitteista näkyviksi teoiksi
Tiivistetekniikka Oy Tiivisteratkaisut prosessiteollisuudelle Liukurengastiivisteiden kunnostus- ja huoltotoiminta (Huoltomyynti : Tomi Sillanpää)
TOP-LAAJA Prosessialan pt. Hotelli-, ravintola ja cateringalan pt.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2008 – 2011 Laajennettu työssäoppiminen –hankkeen tavoitteet osana valtakunnallista työssäoppimisen kehittämishanketta Vertaisarviointi.
Tavoitteet  Henkilökohtaisen opetussuunnitelman toteutuminen  Lisää valinnaisuutta  Pienentää keskeyttämisriskiä  Mahdollistaa joustavan kahden perättäisen.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Uudentyyppinen opiskelijaa tavoitteellisesti ohjaava opinto- ohjelma (O 4 ) Juha Paavola, Juha Hartikainen, Insinööritieteiden korkeakoulu, Rakennustekniikan.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Yksilölliset opintopolut oppisopimuskoulutuksessa
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ 1 Informaatioteknologian tiedekunnan opinto-opas Eija Ihanainen Vesa Lappalainen Miika Nurminen Pekka Rinne.
Oulun seudun ammattiopisto OSAO. 2015OSAOn esittelydiat2.
TALOUSHALLINNON MODERNI RATKAISU JÄRJESTÖILLE. Risto Iivonen toimitusjohtaja Rantalainen Helsinki.
MOBIILISTI TYÖELÄMÄÄN Tiina Mätäsjärvi. Hankkeen kuvaus: 1) Tutkinto kokonaan tai lähes kokonaan työssäoppien. Oppimisprosessia tuetaan mobiilitekniikan.
Ongelmaperustainen oppiminen peruskoulussa Kemian opetuksen päivät Jyväskylässä Helena Muilu FL Kemian ja fysiikan lehtori Yläkoulun rehtori,
AMMATILLINEN KOULUTUS UUDISTUU – AJANKOHTAISTA KOULUTUKSESTA Koulutuspolitiikan asiantuntija Soile Koriseva Metsäteollisuus ry.
Työssäoppimisen laajentaminen Määrällisesti Laadullisesti Testattuja toimintamalleja.
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
Tutkintoja ja tutkinnon osia voi suorittaa myös työtoiminnassa järjestöissä, liikuntaseuroissa, pajoilla ja vankiloissa! Tutkintoja työtoiminnassa opinnollistamisen.
Kehitystyön pohjana toimivan AIPAL- sovelluksen esittely Joonas Pesonen
Oma polkuni työelämään
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Puistokaudun päiväkotikoulu
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Työelämälähtöisyys Valmassa
HUIPPU Elokuu 2017.
NÄYTÖN TYÖSUUNNITELMA
TIIMITOIMINTAMALLI AUTOALALLA SATAEDU KORJAMOSSA
Pahimmat 3 kilpailijaa Pirkanmaalla
Henkilöauton öljyvaihto
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Kotiväenfoorumi Hellevi Lassila Koulutusjohtaja, vararehtori
Lappeenrannan toimipiste Pohjolankatu 12
Jatkoaskeleet Hallituksen esityksen päälinjat
Anne Raasakka -
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa.
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Miten sosiaalityöllä tulisi vastata asiakkaiden tarpeisiin?
Seinäjoki Kohtaamo 2019.
Esityksen transkriptio:

Jyväskylän ammattiopisto osahanketoimijana Ohjauspyörä Jyväskylän ammattiopisto osahanketoimijana Päätösseminaari 8.-9.11.2016

Oppimisympäristöjen kehittäminen Modulaariset oppimiskokonaisuudet Tutkintojen osat jaettu oppimistehtäviin Varmistetaan sisällön laajuutta eri ryhmien välillä Mahdollistaa yksilölliset oppimispolut Avaa tutkinnon osat selkeämmin opiskelijoille Moottori Alusta Voimansiirto Sähköt Auton tai moottoripyörän huoltaminen Auton korjaaminen Valinnainen tutkinnon osa

Oppimisympäristöjen kehittäminen Blogiportfolio Opiskelijoiden omaisuutta  jää opiskelijalle Blogit korvaa ”kynät ja vihkot” Pilotoinnin jälkeen laajentunut lähes koko koulutusalaan Oppimistehtävien raportointi pääosin avoimiin blogeihin motivoi tekemään tasokkaampia töitä Blogi toimii lopulta portfoliona jolla täydennetään tutkinnon osien arviointia näytön lisäksi Tasapainottaa tutkinnon osien kokonaisarvosanaa

Oppimisympäristöjen kehittäminen Viiden tiimi ”Oppilaskorjaamo” 5 hlö ryhmät 1+2+2 malli, jossa 1 työnjohtaja ja kaksi mekaanikkoparia Opiskelijat hoitavat koko prosessin Pilotoitu 3. luokan opiskelijoilla Ehdottomasti jatkoon! Opiskelijat saanut vastuuta koko prosessista ja se on motivoinut toimimaan Kokemusta ja ymmärrystä korjaamoliiketoiminnan näkökulmasta

Oppimisympäristöjen kehittäminen Opetuskorjaamon korjaamoprosessin kehitystyö Korjaamoprosessi vastaamaan työelämän prosesseja Opetuskorjaamon oltava mallikelpoinen, jotta saadaan opetettua oikeat toimintatavat

Korjaamoprosessikuvaus Tarvekartoitus ja ajanvaraus Työn varaosatarve tarkastetaan kolmea päivää ennen työn aloitusta Jos varaosia tarvitaan, työmääräin tulostetaan varaosien ennakkotilausta ja keräilyä varten Tilataan tarvittavat varaosat Työmääräys laitetaan sille varattuun lokeroon Kun tilatut varaosat on saapunut, myydään osat työlle, merkataan tapahtunut ennakkokeräily järjestelmään ja pakataan varaosat ennakkokeräilyhyllyyn Työmääräin teipataan varaosiin kiinni tunnistuksen helpottamiseksi Työn valmistelu Asiakkaan vastaanotto ja työmääräimen teko Huolto ja korjaustyö Työn lopetus Jälkiyhteydenotto Mallia pilotoitu oppilaskorjaamossa