Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2015

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
Advertisements

Sivistys antaa ihmiselle vahvat juuret ja kantavat siivet.
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
Kielipläjäys 7. luokalle
Portfolio Valitsin suosikki tehtäväkseni ”omat kirjanmerkit” tehtävän. (Ohessa omia suosikki sivustoja)
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi uutinen. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Kunnon kulttuuriympäristöt Euroopan rakennusperintöpäivien 2012 oppimateriaali: Motivointi T eema: liikunta- ja urheiluympäristöt Diasarja 2: Kotiseudun.
Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi!
Liikkuminen oppimisen ja yhteisöllisyyden tukijana peruskoulussa
Miellekartta ja kuvakollaasi Virikkeitä hiekkavalukorujen suunnitteluun Helena Vuorio 2007.
1 IGI-tiedot ovat nyt kaikkien kirkon jäsenten ulottuvilla Internetissä osoitteessa
Luku- ja tenttivihjeet 4A Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Kansainvälistä joustavaa oppimista ITK, Aulanko Education and Technology Transfer Division, CERN Switzerlandhttp://cern.ch/webuniversity.
Maaseutu.fi on uudistunut -
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
Tytöt teknologian taitajiksi
Osaamisen ja sivistyksen asialla PhotoStory & Podcast pähkinänkuoressa Sosiaalinen media ja avoimet oppimisympäristöt e-Oppimisen työvälineenä – uutta.
KOULUN SÄHKÖPOSTIN UUDELLEENOHJAAMINEN Linus Laitinen 1 ooooooooooooooooooooooooooooooo ooooooooooooooooooooooooooooooo ooooooooooooooooooooooooooooooo.
Ops seminaari Askola.
Teema tarkoittaa:  Elämässä ja arjessa selviytymistä  Hyvinvointia ja terveyttä  Omasta ja muiden turvallisuudesta huolehtimista eri tilanteissa, myös.
Luku- ja tenttivihjeet 6 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
Työnhaku TE-toimistossa Tehtäviä. Kuinka TE-palvelujen asiakkaaksi kannattaa ilmoittautua? Mistä päivästä lähtien työnhaku astuu voimaan? Mitä kannattaa.
Erikoisluokkatoiminta. Yleistä erikoisluokkatoiminnasta erikoisluokkatoiminta on tavoitteellista, erikoisluokan opetussuunnitelman mukaista opetusta oppilas.
Sivuston luominen oppilasryhmän käyttöön Matti Lähtevänoja.
Työelämän varjoja ja valoa työllistymistietoa ja ennakointia Työelämäpäivä Tapio Anttonen JY rekrytointipalvelut.
Opettaja oppilaan oppimisen tukena Opi ja onnistu esteettä Eija Häyrynen erityisopettaja, KT.
Yrittäjyys Tehtäviä. Keskustelua videon jälkeen Kenelle yrittäjyys sopii? Millä aloilla ajattelisitte olevan paljon pienyrittäjiä? Mitä yrittäjäksi aikovan.
Sosiaalisen median käytöstä Sosiaalisen median käyttö kuuluu nykyajan lapsen elämään. Yhteydenpito ja viestiminen netissä ovat lapsille ja nuorille luonteva.
Mediakasvatusvinkkejä kirjastoon
TOMY/H3-jakson artikkelit kl 2017 opetuskokeilun suunnitteluun (artikkelit myös Moodlessa liitetiedostoina) Tutustu johonkin tutkivan oppimisen lähestymistapaan.
VALINNAISET AINEET Piirros Mika Kolehmainen.
Näkökulmia musiikki- ja taidekasvatukseen (yht
Taidefilosofia ja taidekasvatus SL 2009 Heikki Ruismäki
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013
II Luonnonuskonnot Pyhä, mana ja tabu
OPPIMISEN ARVIOINTI TYÖKALUN KÄYTTÄMINEN OPETTAJA
Taidefilosofia ja taidekasvatus SL 2015 Heikki Ruismäki
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2006
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
Luo luottamusta Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
OPS 2016 Valinnaisuus.
”Onko tieto taitoa vai taito tietoa varhaiskasvatuksessa
Tänään tutkimme mediakriittisyyttä
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
Taidon ja taiteen tulevaisuuden voimaa
Järjestöt työnantajina
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
Ajan säästämiseksi suoritamme jatkossa palkkakeskustelut sähköisesti
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2009
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2012
ESSEE.
Eliksiiriä elämään taidon ja taiteen voimalla
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Sosiaaliset mediat alakoulussa
POHDI PARIN KANSSA: Opiskeletko aina samalla tavalla, kun luet läksyjä tai kokeeseen? Mitä hyviä/huonoja puolia käyttämässäsi opiskelutavassa on? Sopivatko.
Ohje yhdistyspalvelut-sivustolle
Opiskelu Oulun yliopistossa
Palveluiden pohjana pärjäävyys – kuinka rakentaa Lapset puheeksi -työhön pohjautuva palvelurakenne? Mika Niemelä.
Viherlaakson lukio Kevät 2017
HARJOITTELUPAIKKA HAKUSESSA
Tunne-Ippo ALOITUSKERTA STEP 3
Tulevaisuuden koulu 2016 peItsarin koulu
Elektroniikan ja tietoliikennetekniikan tutkinto-ohjelma
TURUN Lyseon koulun esittelyilta
Terveiset opistoistamme Jämsästä, Ranualta ja Reisjärveltä!
Maksuttomia materiaaleja opetukseen, työnohjaukseen
Esityksen transkriptio:

Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2015 Lähetä tehtävät osoitteella: heikki.ruismaki@helsinki.fi

TEHTÄVÄ 1 Miten hyödyntäisit internettiä ja sosiaalista mediaa oppilaiden taidekasvatuksessa? Anna esimerkkejä, osoitteita, hyviä linkkejä jne. Voit pohtia asiaa yleisesti tai jonkun aineen (esim. musiikki, kuvataide, liikunta, draama, käsityö, videot jne.) Pohdi asiaa toisaalta oppilaiden kehittymisen, toisaalta oman oppimisen kannalta.

TEHTÄVÄ 2 A) Arvioi artikkelini ” Ruismäki, H. (1994). Näkökulmia musiikki- ja taidefilosofisiin arvokysymyksiin (237-257). Teoksessa Irti arvotyhjiön harhasta. Moniarvoisen kulttuurin kohtaaminen koulussa ja opettajankoulutuksessa. (toim. R. Räsänen, S. Anttonen, J. Peltonen & P. Toukomaa) Oulun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan opetusmonisteita ja selosteita 59/1994.” omien käsitystesi ja kokemustesi pohjalta. Mikä artikkelissa on hyvää, mikä huonoa, miten kehittäisit artikkelia? B) Vastaa myös kysymykseen, mikä taito/taidekasvatuksessa on niin tärkeää/arvokasta, että sitä kannattaa opettaa kaikille lapsille? Vastaa sekä A että B –tehtävään. Artikkeli löytyy kotisivuiltani kohdasta julkaisut. Palauta tehtävä neljä 20.9.2015 mennessä sähköpostiosoitteeseeni. Laita otsikokosi tehtävä 2, niin löydän ne sähköposteistani heikki.ruismaki@helsinki.fi

TEHTÄVÄ 3 Miten makustelet/olet makustellut erilaisia elämäsi hetkiä? Millaiset taidekokemukset ovat tehneet sinuun lähtemättömän jäljen? Miten sovellat ”jälkiä” omaan tulevaan työhösi?

TEHTÄVÄ 4 Valitse Scoop.it ja sieltä ” Arts Education: Hints and Tips for Early Childhood Education and Primary School Level, Mediakasvatus & Varhaiskasvatus & Taidekasvatus & Musiikkikasvatus” – sivusto Valitse 2-3 mielestäsi omaan tulevaan työhösi/opiskeluusi/ajatteluusi sopivaa scooppausta. Miksi ne ovat mielestäsi hyviä?

TEHTÄVÄ 5 Valitse julkaisusta https://helda.helsinki.fi/handle/10138/28076 jokin artikkeli. Mikä oli sen keskeisin sanoma? Mikä artikkelissa erityisesti herätti huomiosi? Mistä yllätyit? Palauta tehtävät 5.10.2015 sähköpostiosoitteeseeni (heikki.ruismaki@helsinki.fi) Tämän jälkeen vien ne rekisteriin. ”makustelkaa elämäänne” terveisin Heikki Ruismäki