Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuJarmo Honkanen Muutettu yli 6 vuotta sitten
1
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2012
Lähetä tehtävät osoitteella:
2
TEHTÄVÄ 1 Miten kehittäisit alakoulun (luokat 1-6) taito/taidekasvatusta omien kokemustesi pohjalta, jos sinulla olisi siihen täysi mahdollisuus?
3
TEHTÄVÄ 2 (oikeusturvajulistusten hionta)
Pohdi taito- ja taideaineiden ”oikeusturvajulistusten” sisältöä. (löytyvät materiaalipankista;tiedostotyyppi: ppt, tiedoston nimi: oikeusturvajulistukset ->lataa Valitse jokin (musiikki/kuvataide/liikunta jne… osa-alue. Pohdi kriittisesti ”julistusta” Mitä lisäisit siihen, mitä ottaisit pois? Miten parantaisit sitä? Perustele ratkaisusi.
4
TEHTÄVÄ 3 ”Jos on onnellinen tynnyrissä, niin kantta ei kannata avata”
Pohdi lauseen todenperäisyyttä, seurauksia ja mahdollisuuksia. Ota kantaa lauseen sisältöön. Mitä lause tarkoittaa omaan itseesi soveltaen?
5
TEHTÄVÄ 4 A) Arvioi artikkelini
” Ruismäki, H. (1994). Näkökulmia musiikki- ja taidefilosofisiin arvokysymyksiin ( ). Teoksessa Irti arvotyhjiön harhasta. Moniarvoisen kulttuurin kohtaaminen koulussa ja opettajankoulutuksessa. (toim. R. Räsänen, S. Anttonen, J. Peltonen & P. Toukomaa) Oulun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan opetusmonisteita ja selosteita 59/1994.” omien käsitystesi ja kokemustesi pohjalta. Mikä artikkelissa on hyvää, mikä huonoa, miten kehittäisit artikkelia? B) Vastaa myös kysymykseen, mikä taito/taidekasvatuksessa on niin tärkeää/arvokasta, että sitä kannattaa opettaa kaikille lapsille? Vastaa sekä A että B –tehtävään. Artikkeli löytyy kotisivuiltani kohdasta julkaisut. Palauta tehtävä neljä mennessä sähköpostiosoitteeseeni
6
TEHTÄVÄ 5 Valitse uudesta julkaisusta jokin artikkeli. Mikä oli sen keskeisin sanoma? Mikä artikkelissa erityisesti herätti huomiosi? Mistä yllätyit? Palauta tehtävät sähköpostiosoitteeseeni vien merkinnät palautuspäivän jälkeen rekisteriin terveisin Heikki Ruismäki
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.