Yritystapaus -tervetuloa!

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja lobbaus Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa
Advertisements

Työrukkaset heilumaan ja nuorisotyöttömyys kuriin.
Nuorten tieto- ja neuvontapiste yESBOx, Espoon kaupunki.
Biolaakson tarkastelua johtamisnäkökulmasta
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Kv-strategian jalkautus Vahvuutena kansainvälisyys Osa CIMO Lauri Tuomi Lauri Tuomi 2011.
TU Suomalaiset työmarkkinat ja niiden toiminta Kurssin käytännön järjestelyt
USKONTO/aineenopettajat PORTFOLIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 2 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Yritystapaus tutorinfo
UMF I Luento 1. Aika Luennot, Klo 14–16 to 4.9 – ke 10.9 ke 24.9 – ke 1.10 ke – pe Demot, Klo 10–12/12–14/14–16 Pe 12.9, Ti 16.9, Pe 19.9.
MuotoCon tavoitteena on luoda palvelu, josta pk-yritys saa kootusti tietoa muotoilun käytön hyödyistä, löytää tekijät ja saa tietoa rahoitusmahdollisuuksista.
YO-info K2015.
Kansainvälinen korkeakoulukampus - kauniilla paikalla merenrannalla.
Yritysviestintä 5 ov Käsikirjoittaminen –Muutos 1 ov  2 ov –verkkokurssi Yritysviestinnän rakentaminen –2 ov –Verkkokurssi Multimaker –Muutos 2 ov  1.
Ympäristövastuu: Havainnointitehtävän ohjeistus
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
Johdatus ohjelmistoliiketoimintaan harjoitustyö
Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä Leif Åberg syyslukukausi 2006.
Sosiaalisen median mahdollisuudet yhdistystoiminnassa, 2 op
Antti-Jussi Lakanen Jyväskylän yliopisto. Tervetuloa ohjelmoimaan pelejä Kurssin esittely Kurssipäivien ohjelma Ohjaajat esittäytyvät Osallistujat esittäytyvät.
CS30A Case Course in Strategy consulting Kurssin opettaja  Professori, Tuomo Kässi Vastaanottoaika to 15:00 – 16:00  Tutkijatohtori,
Ohjelmistotekniikka - kurssin yleiset asiat Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTKK/Tite.
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Avoimen tuotteen hallintamalli Tuotteenhallinnan työpaja
Johtamisen perusteet Verkkokurssi Aalto-yliopisto Avoin yliopisto A21A op Kevät 2016 Juhani Kauhanen Copyright Juhani Kauhanen.
Jäsensegmentointi Aikataulu 9:30 Kohderyhmien tarpeisiin vastaava ydintoiminta Kiril Häyrinen, erityisasiantuntija, SOSTE 9:45 ”Jäsen 360”
Yritystapaus osa I – tervetuloa! KTT Christa Uusi-Rauva puh Kurssin vastuuopettaja.
Yritystapaus – tervetuloa! KTT Christa Uusi-Rauva puh Kurssin vastuuopettaja.
JOHDANTO SOSIAALI- JA TERVEYDENHUOLLON JOHTAMISEEN Healthcare Operations Management & Value-Based Health Care Terveydenhuollon tuotantotalous
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
Abien vanhempainilta Tervetuloa!. Lukuvuoden tapahtumia/abit Syksyn yo-kokeet – jakson koeviikko – Syysloma.
Säteilysuojelu-kurssi 0,5 op
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
TU-C9290 Viestintä 2 Luento 4, Vastuuopettaja Miia Jaatinen, valtiot.tri, dosentti Kurssiassistentti Ilona Rahnasto.
Kon Työstökoneiden käyttö
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
Yritystapaus osa II puh
Työllistämispalveluiden tarjonnasta monimuotoisen osaamisen kysyntään
Prosessi- ja ympäristötekniikan perusta
Följyssä-toiminnan prosessin kuvaaminen
Teollinen epäorgaaninen kemia (ti,ke 8-10, A127)
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
NUPPA aamupalat ja lounas vk
Digiosaamisen palastelua online Neljä samansisältöistä tilaisuutta: ti klo to klo ke klo
Uusien opiskelijoiden aloitus, lukio
Korkealämpötilakemia
Liikesaksan perusteet I
Valmistautuminen luennoille
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
Kirjallisuusterapia.
Selkokieli.
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Opinahjo Oy Liiketoimintaa tukeva kumppani
Vertaisvinkkejä hankkeiden hyvään viestintään
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
Englannin ja ruotsin tasokokeet
Kurssin esittely Ryhmät organisaatiossa Organisaatiotaso
[Projektin nimi]: Jälkianalyysi
Skeema Psykologia tutkii ihmisen toimintaa Opetusvinkki 2: Tutustuminen psykologian eri suuntauksiin.
Strategia: Liikeidea?.
Kauppatieteet Tampereen yliopisto
Englannin ja ruotsin tasokokeet
Toukokuussa: Kesäkuussa: TO 2.5. VIRTUAALIVESIJUMPPA KLO 7.50
Myyntitavoitteiden tarkentaminen
Henkilökohtaisen avun keskus Helsingin ja Kauniaisten alueella
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus
Esityksen transkriptio:

Yritystapaus -tervetuloa! KTT Christa Uusi-Rauva christa.uusi-rauva@aalto.fi puh. 040-353 8328 Kurssin vastuuopettaja

Case-yritys: OP Ryhmä

Miksi Yritystapaus heti alkuun? Opit ymmärtämään: kysymyksiä, joita yritykset kohtaavat miten eri toiminnot liittyvät toisiinsa

Suoritus: Läsnäolo lähipäivillä + kirjallinen raportti ryhmissä Raportti: tehdään tutorryhmissä, tehtävänanto kohta Arvostelu: hyväksytty / hylätty Palautus: MyCourses viim. su 17.9. klo 23.55 (kts lisätiedot mycourses.aalto.fi) Huom: Ennen palautusta klikkaa itsesi oikeaan ryhmään MyCoursesissa

Lähipäivien aikataulu Ti 5.9. klo 8.45-11.45 8.45-9.00 Kurssin esittely 9.00-9.30 OP:n esittely 9.30-10.00 Johtaminen 10.00-10.15 Tauko 10.15-10.45 Rahoitus 10.45-11.15 Taloustiede 11.15-11.45 Yritysvastuu To 7.9. klo 12.00-14.30 12.00-12.15 KY:n info 12.15-12.45 Laskentatoimi 12.45-13.15 Yritysjuridiikka 13.15-13.30 Tauko 13.30-14.00 Tuotantotalous 14.00-14.30 Markkinointi

Case OP - tehtävänanto

1. Strategia ja osuustoiminnallisuus Tutustukaa ryhmänne kanssa OP:n pitkän aikavälin strategiaan. Määritelkää ja perustelkaa 1-2 mahdollisuutta ja 1-2 uhkaa, joita muuntautumisemme finanssitoimijasta monialaiseksi palveluyritykseksi tuo mukanaan. Mitä osuustoiminnallisuus tarkoittaa ja miten se tukee OP:n perustehtävää? Mitä osuustoiminnallisuus merkitsee nuorille ja vaikuttaako yrityksen yhtiömuoto esimerkiksi ostopäätökseenne?

2. OP:n palvelut Tutustukaa OP:n liiketoiminta-alueisiin, tuotteisiin ja pal- veluihin. Mitkä ovat mielestänne 2-3 tärkeintä ja hyödyl- lisintä OP:n tuotetta ja palvelua, joita nuoret erityisesti käyttävät ja tarvitsevat? Perustelkaa vastauksenne. Valitkaa kaksi OP:n nykyistä tuotetta tai palvelua ja kehit- täkää niitä TAI lanseeratkaa kaksi kokonaan uutta tuotetta ja palvelua, joiden avulla OP pystyisi vastaamaan nuorten asiakastarpeisiin entistä tehokkaammin.

3. Asiakaskohtaaminen Määritelkää oman näkemyksenne ja kokemuksenne pohjalta laadukas ja onnistunut asiakaskohtaaminen. Mitkä ovat OP:n nykyiset asiakaspalvelukanavat? Ovatko ne mielestänne riittävät ja toimivat vai löydättekö poten- tiaalisia kehitys- ja laajennusmahdollisuuksia palvelu- kanaviin? Perustelkaa vastauksenne. Finanssialan murros ja digitalisaatio muokkaavat rajusti alaa ja asiakaskäyttäytymistä. Miten OP:n tulisi huomioida nuorten asiakaskäyttäytyminen ja sen jatkuva kehitys tuotteissaan ja palveluissaan?

4. Markkinointi ja viestintä Tutustu ja analysoi OP:n viestintää ja markkinointia eri viestintäkanavissa. Missä kanavissa OP näkyy ja onko kanavien välillä havaittavissa sisällöllisiä eroja? Millaisia? Mihin 2-3 kanavaan OP:n tulisi keskittyä ja millaisella sisällöllä, jotta se herättäisi entistä tehokkaammin nuorten potentiaalisten asiakkaiden mielenkiinnon? Miten OP:n tulisi kehittää omaa työnantajamielikuvaan- sa, jotta te (nuoret opiskelijat) kokisitte OP:n houkutte- levammaksi työnantajaksi?

Syntynyt asiakkaiden omistamaksi.