Yritystapaus -tervetuloa! KTT Christa Uusi-Rauva christa.uusi-rauva@aalto.fi puh. 040-353 8328 Kurssin vastuuopettaja
Case-yritys: OP Ryhmä
Miksi Yritystapaus heti alkuun? Opit ymmärtämään: kysymyksiä, joita yritykset kohtaavat miten eri toiminnot liittyvät toisiinsa
Suoritus: Läsnäolo lähipäivillä + kirjallinen raportti ryhmissä Raportti: tehdään tutorryhmissä, tehtävänanto kohta Arvostelu: hyväksytty / hylätty Palautus: MyCourses viim. su 17.9. klo 23.55 (kts lisätiedot mycourses.aalto.fi) Huom: Ennen palautusta klikkaa itsesi oikeaan ryhmään MyCoursesissa
Lähipäivien aikataulu Ti 5.9. klo 8.45-11.45 8.45-9.00 Kurssin esittely 9.00-9.30 OP:n esittely 9.30-10.00 Johtaminen 10.00-10.15 Tauko 10.15-10.45 Rahoitus 10.45-11.15 Taloustiede 11.15-11.45 Yritysvastuu To 7.9. klo 12.00-14.30 12.00-12.15 KY:n info 12.15-12.45 Laskentatoimi 12.45-13.15 Yritysjuridiikka 13.15-13.30 Tauko 13.30-14.00 Tuotantotalous 14.00-14.30 Markkinointi
Case OP - tehtävänanto
1. Strategia ja osuustoiminnallisuus Tutustukaa ryhmänne kanssa OP:n pitkän aikavälin strategiaan. Määritelkää ja perustelkaa 1-2 mahdollisuutta ja 1-2 uhkaa, joita muuntautumisemme finanssitoimijasta monialaiseksi palveluyritykseksi tuo mukanaan. Mitä osuustoiminnallisuus tarkoittaa ja miten se tukee OP:n perustehtävää? Mitä osuustoiminnallisuus merkitsee nuorille ja vaikuttaako yrityksen yhtiömuoto esimerkiksi ostopäätökseenne?
2. OP:n palvelut Tutustukaa OP:n liiketoiminta-alueisiin, tuotteisiin ja pal- veluihin. Mitkä ovat mielestänne 2-3 tärkeintä ja hyödyl- lisintä OP:n tuotetta ja palvelua, joita nuoret erityisesti käyttävät ja tarvitsevat? Perustelkaa vastauksenne. Valitkaa kaksi OP:n nykyistä tuotetta tai palvelua ja kehit- täkää niitä TAI lanseeratkaa kaksi kokonaan uutta tuotetta ja palvelua, joiden avulla OP pystyisi vastaamaan nuorten asiakastarpeisiin entistä tehokkaammin.
3. Asiakaskohtaaminen Määritelkää oman näkemyksenne ja kokemuksenne pohjalta laadukas ja onnistunut asiakaskohtaaminen. Mitkä ovat OP:n nykyiset asiakaspalvelukanavat? Ovatko ne mielestänne riittävät ja toimivat vai löydättekö poten- tiaalisia kehitys- ja laajennusmahdollisuuksia palvelu- kanaviin? Perustelkaa vastauksenne. Finanssialan murros ja digitalisaatio muokkaavat rajusti alaa ja asiakaskäyttäytymistä. Miten OP:n tulisi huomioida nuorten asiakaskäyttäytyminen ja sen jatkuva kehitys tuotteissaan ja palveluissaan?
4. Markkinointi ja viestintä Tutustu ja analysoi OP:n viestintää ja markkinointia eri viestintäkanavissa. Missä kanavissa OP näkyy ja onko kanavien välillä havaittavissa sisällöllisiä eroja? Millaisia? Mihin 2-3 kanavaan OP:n tulisi keskittyä ja millaisella sisällöllä, jotta se herättäisi entistä tehokkaammin nuorten potentiaalisten asiakkaiden mielenkiinnon? Miten OP:n tulisi kehittää omaa työnantajamielikuvaan- sa, jotta te (nuoret opiskelijat) kokisitte OP:n houkutte- levammaksi työnantajaksi?
Syntynyt asiakkaiden omistamaksi.