HISTORIA Perustettu vuonna 1967

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tulikivi-konserni Tulikivi-konsernin muodostavat Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt Maailman suurin ja teknisesti johtava vuolukiven jalostaja Suurin teollisesti.
Advertisements

Your industrial partner.. Tecalemit Industrial • Juuret 1920-luvun Ranskassa, jolloin Pariisissa perustettiin Tecalemit- niminen yhtiö • Suomessa toiminta.
Markkinoinnin perusteet
Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa ry
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja Anne Laajaniemi Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta.
OSTA LÄHELTÄ – KEHITÄ KUNTAASI
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
AB CHIPSTERS FOOD OY.
Markkinoinnin perusteet
Mökkiläiset rautakaupan näkökulmasta
Blogit osana strategista markkinointia
Asiakkuudet luovalla alalla
Yritystoiminnan raportti
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
Kalamarkkinat kansainvälistyvät osaksi elintarviketaloutta Jari Setälä Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos Kalantutkimuspäivät 2002 Rauma.
Saatavuus kilpailukeinona
© Humanistinen ammattikorkeakoulu NY-opinnot Turussa Annika Mäkelä Humanistinen ammattikorkeakoulu Kulttuurituotannon koulutusohjelma
…asiakassuhteiden luominen
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
Projektin nimi: Iso rinkeli
ProAgriaYrityspalvelut Menestyksen mahdollisuuksia ProAgrian palvelut ovat investointeja tulevaisuuteen.
Tiedonhakutehtävä Niina Kostiainen, T11ANM.
Kalamarkkinoita koskevia kalvoja 2002 Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos Jari Setälä, Kaija Saarni, Asmo Honkanen ja Jarno Virtanen.
2. Markkinoiden käyttäytyminen
SAATAVUUS.
Nurmi Hydraulics Oy Vaiheittain kansainvälistynyt.
T U L I M M E S U O M E E N. SUOMALAINEN KAUPPA TARVITSEE KILPAILUA  kaupan kansainväliset toimijat pitävät huolen kilpailusta  toimivat ja kilpaillut.
Liikeidean esittelyohje
Markkinoinnin perusteet
TALOUSHALLINNON MODERNI RATKAISU JÄRJESTÖILLE. Risto Iivonen toimitusjohtaja Rantalainen Helsinki.
Tuotehinnoittelu -Perustana yrityksen hinnoittelustrategia: asiakkaat ja kilpailijat huomioitava -Kustannukset tiedettävä riittävällä tarkkuudella -Sopii.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
TALOUSTIETO Markkinat ja hinta Kysyntä ja tarjonta.
Lehtosen Konepaja Oy on raskaan metalliteolli- suuden tilauskonepaja. Tuotannon osa-alueita ovat järjestelmätoimitukset, koneen runkojen sekä vaativien.
Kilpailumuodot Toni Uusimäki TÄYDELLINEN KILPAILU Teoreettinen malli, täydellinen kilpailu erittäin harvinaista Torikauppa(vihannesten ja marjojen.
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA. Taloushallinnon rooli yritystoiminnassa YRITYSTOIMINNAN PÄÄMÄÄRÄ ON omistajiensa hyvinvoinnin lisääminen kasvattamalla.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Teknikmagasinet Puhelimenkuoret.fi Gigantti
19 Yritys tavoittelee voittoa s
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
Osaamisalan valintainfo
24 Hintojen vakaus on tärkeää s
Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?
Kilpailijat.
Kysynnän ja tarjonnan laki
Pahimmat kilpailijat Pirkanmaalla
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja
Talous tutuksi – koulutus syksy 2013
Kilpailijat Teemu ja Niko.
Yritykseni pahimmat kilpailijat
CableX YRITYS LYHYESTI.
VIRO.
Yrityksemme pahimmat kilpailijat
KATEAJATTELU Esim. Kuinka paljon pitäisi saada myyntiä, jotta toiminta kannattaisi? Jos tuotteen myyntihintaa nostetaan, kuinka paljon tulos paranee? Kuinka.
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
Liiketoimintasuunnitelma: Kold Reso Kult Oy
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ?
Liiketalouden koulutusohjelma, Pasila Tarja Jokinen
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Yrityskuva ja viestintä
Markkinoinnin perusteet
Yrityksen mainonta… … ja muu markkinointi
Markkinointi - tuote/tuotevalikoima
MAR1LK Anna Hankimaa 5/10/2019.
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
Markkinatutkimuspäivä Tunteella tuloksia
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Esityksen transkriptio:

HISTORIA Perustettu vuonna 1967 Kultajousi on kello ja kultaseppäalan tuotteiden sekä taide-esineiden vähittäis- ja tukkukauppa Kultajousi toiminut Kultaryntäys, Kultakumpula, Kulta-Virtaset ja Joenkulta nimisenä ja vuonna 2007 sen nimeksi rekisteröitiin Kultajousi oy Kultajousi kuuluu Pohjoismaiden suurimpaan korujen ja kellojen vähittäiskauppaan keskittyvään konserniin Myymälöitä yhteensä noin 300 yli 100 paikkakunnalla Suomessa 80 myymälää, 24 paikkakunnalla

Konserniin kuuluvat A Tillander,Westerback ja Kultajousi-myymälät Suomessa, sekä Guldfynd, Hallbergs Guld ja Albrekts Guld-myymälät Ruotsissa

LIIKETOIMINTA Osto ja hankintaprosessit Varastonhallinta Markkinointiprosessit Henkilöstöprosessit Toimintaohjeet Sisäinen yrittäjyys

POSITIOINTI Tavoitteena on olla johtava Kulta- ja kelloseppäalan vähittäismyyntiketju Suomessa Kilpailijoita edukkaammaksi ja valikoimaltaan monipuolisemmaksi yritykseksi Imagoltaan selkeästi erilainen kuin alalla toimivat perinteiset kultasepänliikkeet  Tämän mahdollistavat yrityksen konsernirakenteenne sekä laaja myymäläverkosto  

Segmentointi Kultajousella on riittävät resurssit tyydyttää useiden erilaisten asiakasryhmien toiveet ja tarpeet kannattavasti = selektiivinen segmentointistrategia Erilaisia asiakasryhmiä

ASIAKKAAT Asiakasryhmiä ovat kaikki ikäryhmiä Heräteostajat Lahjan hankkijat   Trendikkäät

Yrityksen talous Suomen vahvimmat- sertifikaatti Menestyjä- sertifikaatti Liikevaihto 2012: 38.9 miljoonaa euroa Kirjanpito ja palkanlaskenta ulkoistettu Tarkka budjetointi Laajentuminen ja uuden myymälän perustaminen suunnitellaan ja kannattavuus lasketaan tarkasti + Konserni rakenne

Markkinoinnin kilpailukeinot Kultajouselta löytyy laaja mallisto ja palveluvalikoima Tarjonnassa on kaiverruksia,kultaseppiä,kellonseppiä ja korvien rei´ityksiä. Työpaikkana Kultajousi on houkutteleva ja käytettävissä on hyvää asiakaspalvelua ja kansainvälistä osaamista Kultajousen markkinoinnin tavoitteena on saada näkyvyyttä, hankkia uusia asiakkaita ja sitouttaa kanta-asiakkaita Arvoasiakkuudella.

Hinta Kultajousi oy:llä on mahdollista pitää kilpailijoita edullisemmat hinnat, sillä ostot tapahtuvat suurissa erissä. Kultajousi on asemoitu hieman muita kultaliikkeitä edullisemmaksi esim timanttiset yhteistyötä kultaseppä Tarkkasen kanssa, joka suunnitteli Tunteiden Vuori-nimisen sormuksen. Sormus voitti kansainvälisen Vuoden kaunein sormus-tittelin. Hinnoitteluun vaikuttaa vahvasti raaka-aineiden hintojen vaihtelu, sillä se vaikuttaa suoraan tuotteiden katteeseen. Kullan hinnan nousu muutama vuosi sitten pakotti yritykset nostamaan tuotteiden hintaa huomattavasti.

Tuote Kultajousella on erittäin laaja valikoima, jossa samassa tuoteryhmässä löytyy tuotteita moneen eri makuun ja budjettiin. Avattavaan myymälään valitaan kattava perusvalikoima kaikista tuote- ryhmistä.

Saatavuus Liikkeitä jo 24 paikkakunnalla Suomessa Tuotteet hyvin saatavilla – tuotteen loppuessa jostain myymälästä, voidaan kyseinen tuote lähettää toisesta myymälästä

Markkinointiviestintä Yhtenäistä ympäri Suomea, mm. ikkuna- ja myymäläomistusohjeet, myymälämateriaali sekä mainosmateriaali samanlaisia liikkeissä paikkakunnasta riippumatta Elegance-myymälöissä valikoima ja ilmapiiri eroavat tavallisesta myymälästä Luotti ennen mainostamisessa vain mainoslehtiseensä, mutta tällä viikolla alkanut myös mainostamaan radiossa ja televisiossa

Asiakassuhteiden hoito Kanta-asiakkaille erilaisia erikoistarjouksia ja kampanjoita Asiakkaan toiveet ja odotukset pyritään täyttämään parhaalla mahdollisella tavalla – Kultajouselle asiakas on aina tärkein

SWOT-analyysi