BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sovellettu: Damelio, R The Basics of Process Mapping 1 Liite Harjoitustyöhön.
Advertisements

Asiakkuudet luovalla alalla
7. K UMPPANIT 5. T ÄRKEÄT TEHTÄVÄT 4.A RVOLUPAUS 2. A SIAKASSUHTEET 1. A SIAKASRYHMÄ 6. Y DINRESURSSIT 3. K ANAVAT 8. K ULURAKENNE 9. V AIKUTTAVUUS JA.
Vastaväitteet ja niiden käsittely
Liikeidean esittelyohje
© T 2 O Consulting Oy Liiketoiminnan tasapainoinen kehittäminen T 2 O Consulting Oy Juhani Pylkkänen Maj-Britt Rytkönen.
Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
Avoimuuden huomiointi tutkimuksen suunnittelussa Jessica Parland-von Essen CC-BY 4.0 Opetus- ja kulttuuriministeriö.
Kesätyöt Tehtäviä. Luokkagallup Kuinka moni on ollut kesätöissä? Kuinka moni on ollut useammassa kuin yhdessä kesätyössä? Kuinka moni on hakenut kesätöihin?
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Yritys Oy Yrityskatsastusraportti Turussa
AVOIMEN DATAN KÄYTTÖ JA HYÖDYNTÄMINEN KOULUTUSTILASTOINNISSA
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Vaikuttavuuden arviointi
NYKYTILAN KUVAUS Maaseudun kehittäminen
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Maatalouskoneiden huolto
Asiakaslähtöisyys hankinnoissa Innomarkkinat
Mitä koulupäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme?
JATKOSUUNNITELMAT Minustako yrittäjä Suomessa?
Digitalisaation vaatima osaaminen
BMC - Liiketoimintasuunnitelma
1. 2. Tapahtuman opinollistaminen-teemoja pohdittavaksi, 1- 7
… … … … … … … … ….
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
Harjoituksia II.
Kv-toiminnan skenaariot
Antti-Jussi Nygård Suunnittelija, Tieteellisten seurain valtuuskunta
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Tervetuloa Innokylään
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Datan avaamisen ohjeistus
Tuotteen tai palvelun myynti
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Digimatka vuodesta 2014 nykyhetkeen
”Palvelu” –kokonaisuus, osa 4
Datan avaamisen ohjeistus
Tietoturvan soveltaminen käytäntöön
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
THL - Eurykleia Henkilöstö- ja talousasioiden suunnittelu- ja raportointijärjestelmän määrittely TP 9 agenda Yhteenveto.
eKuitti – vastaanottajan näkökulma
Avainresurssit ja kyvykkyydet
PDPP.
Asiakkuuksien hallinta
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Metsäsuunnitelmalla ja –arviolla alkuun Päivi Huutoniemi, Metsä Group
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
YTY AKATEMIA: MIHIN SUUNTAAN KUNTOUTUS? YTY & STM
OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia
Eija Käyhkö Siun sote Kuvantamiskeskus
Hankinta ja logistiikka Tuomi
toim resu toim määr arvi kilp tavo Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX
Viestinnän työkalupakki
Tilaus-toimitusprosessin esimerkki – miten saadaan tuotteet asiakkaille ajallaan ja mitä asiakirjoja liikkuu? Lähde:
Työpaja 4: Maakuntien tarpeet valtakunnallisille sote toimijoille
Yrityksen kokouksen otsikko
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
Kumppaniksi Voimavarat työssä vertailu
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Teollisen suunnittelun vaikuttavuus
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
YRITYSTOIMINNAN MALLEJA
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Digitaalisten terveyspalveluiden HTA-arviointi
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
ICT- laitteiden ja palvelujen kokonaisratkaisut palveluna
Työllisyyspoliittinen avustus – rahoituksen haku vuodelle 2020
Esityksen transkriptio:

BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE ASIAKASRYHMÄT 2)Keitä ovat tärkeimmät toimittajamme? Mitä ydintoimintoja arvolupauksemme vaatii? (tuotanto, hankinnat) Mitä arvoa tuotamme asiakkaalle? Millaista suhdetta kukin asiakasryhmä meiltä odottaa? Kenelle tuotamme arvoa? 1) Keitä ovat tärkeimmät kumppanimme? Mitä asiakkaan ongelmia ratkaisemme? Millainen suhde on jo olemassa? Keitä ovat tärkeimmät asiakkaamme? 3) Mitä resursseja saamme heiltä? Mitä asiakassuhteiden hoito vaatii? Millaisia asiakastarpeita tyydytämme? Mitä ansaintamallimme vaatii? (tulolähteet, yrityksen tai muun toimijan tarjoaman hyödyn ,hyödyn hinnoittelun ja maksajan. ). Millaisia tuote- ja palveluyhdistelmiä tarjoamme kullekin LUOKITTELUJA asiakasryhmälle? Mitä suhteiden ylläpito maksaa? Massamarkkinat Niche OMINAISUUKSIA ESIMERKKEJÄ Segmentointi (lohkominen) Uutuusarvo Henkilökohtainen palvelu (nimetty/yleinen) Laajentuminen Suorituskyky Itsepalvelu Monisuuntaiset alustat (esim. ebay, über…) Brändi/Design Räätälöity Mukautettavuus Automatisoitu palvelu Ongelmanratkaisu Kustannussäästö Riskien hallinta Saavutettavuus Mukavuus/käytettävyys RESURSSIT KANAVAT Mitä ydinresursseja arvolupauksemme vaatii? Miten arvolupaus toimitetaan asiakkaalle? Mitä jakelukanavamme vaativat? Miten kanavat muuttuvat asiakkuuden elinkaaren eri vaiheissa: Mitä ansaintamallimme vaatii? KANAVAN VAIHEET 1. TUNNETTUUS – kuinka asiakas tulee tietoiseksi yrityksestämme 2. ARVIOINTI – miten asiakas voi arvioida arvolupaustamme RESURSSILUOKKIA 3. HANKINTA – miten asiakas ostaa meiltä tuotteita/palveluita Fyysiset materiaalit 4. TOIMITUS – miten toimitamme asiakkaalle arvolupauksen Ihmiset Taloudelliset Miten tavoitamme? Henkinen pääoma (IP, data…) Miten kanavat toimivat yhdessä? Mitkä toimivat parhaiten? Mitkä ovat kustannustehokkaimpia? KULURAKENNE TULOVIRRAT Mistä asiakkaamme ovat valmiita maksamaan? TULOTYYPIT Mistä he tällä hetkellä maksavat? Myynti Miten he maksavat nyt? Käyttö Miten he haluaisivat maksaa? Tilaus Vuokra/leasing Mikä on hinnoittelumalli? HINNOITTELUMALLI Kiinteä Dynaaminen Huutokauppa/neuvottelu Kiinteän hinnoittelun variaatiot Listahinta Tuoteominaisuuksiin perustuva Asiakasryhmään perustuva Määrään perustuva € Mitkä ovat merkittävimmät kulumme? Mitkä resurssit ovat kalleimpia? Mitkä ydinprosessit ovat kalleimpia? MIHIN LIIKETOIMINTAMALLIIN TOIMINTA PERUSTUU Kustannusjohtuja Erottautumiseen pohjautuva HUOMIOITAVAA Kiinteät kulut Muuttuvat kulut ASIAKAS: SUUNNITTELIJA: PVM: VERSIO: Tämä työkalu on suomennos Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 lisenssillä julkaistusta, Strategyzerin tuottamasta englanninkielisestä teoksesta.

BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE ASIAKASRYHMÄT RESURSSIT KANAVAT KULURAKENNE TULOVIRRAT € ASIAKAS: SUUNNITTELIJA: PVM: VERSIO: Tämä työkalu on suomennos Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 lisenssillä julkaistusta, Strategyzerin tuottamasta englanninkielisestä teoksesta.