Henkilökunnan palautteet päivystyspilotista Kooste/osastonhoitja Tuija Skarp
Vastaajat
Toimintojen sujuvuus pilotin aikana
Yöajan kiireellisen hoidon tarvitsijat on hoidettu ja dokumentoitu yhden vastuutahon toimesta. Hoitolinjan selkeytyminen nopeammin Hoidetaan yhdessä paremmin Asiakaskirjo laaja -> osaamisen kehittymisen mahdollisuus Potilasohjaus tarkemmin -> tarv. alueasemille aamulla Yhteistyö parantunut asiakkaan eduksi
Siirtotilanteiden tiedonkulussa on toisinaan puutteita. Lääkäreiden yöajan päivystystyöjärjestely koetaan erittäin raskaana, ja päätöksenteko vaikeutuu väsyneenä. Riski virheisiin kasvaa. Samanaikainen läsnäolotarve monessa paikassa saattaa uhata potilasturvallisuutta. Toiminnan yksityiskohdissa on vielä hiomista ja yhteistä sopimista.
Yhden organisaation päivystys; tk-päivystyksen aukioloaikojen harkinta Yöajan potilaat luokiteltuna useimmiten esh-potilaita Työvuoro- ja työaikajärjestelyjen kehittäminen Resurssointi: kolme hoitajaa yössä hyvä määrä. Päivystävien lääkäreiden määrä? Laitoshuoltajapalvelut? Konsultaatiopuhelujärjestelyt