Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tiedolla johtaminen -Esperin näkökulma Meri Tikka

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tiedolla johtaminen -Esperin näkökulma Meri Tikka"— Esityksen transkriptio:

1 Tiedolla johtaminen -Esperin näkökulma Meri Tikka
Ruotsi, Suomi, Kenia… Tiedolla johtaminen -Esperin näkökulma Meri Tikka Esper-hankekoordinaattori, LL

2 Teemme integraatiota – Miten sitä mitataan
Nykyisillä mittareilla mitataan erikseen Terveyspalvelut ESH / PTH Sosiaalipalvelut Integraation myötä koko palveluketjun mittarit yhdistyvät Mittaroitavia kokonaisuuksia koko kuntayhtymän tasolla Mielentalo Kuumasairaala Vastaanottoalue Perhetalo

3 Palvelupolun sujuvuuden mittaaminen
Asiakaslähtöisyys keskiössä Miten mittaamme asiakkaiden palvelupolun sujuvuutta? Miten saamme tiedon, että asiakkaan palvelupolut selkenevät ja palvelua saisi nykyistä paremmin ”samalta luukulta” Tavoitteena lähemmäs ”yhden pysähdyksen taktiikkaa”?

4 Mitä hyötyä mittaroinnilla tavoitellaan?
Palveluiden laatumittarit Saavutettavuus Asiakaspalautteet Organisaation tehokkuus Läpimenoajat, jonotiedot Palveluiden peittävyys Tuottavuus Palveluiden vaikuttavuus = terveyshyöty/ hyvinvoinnin lisääntyminen Uusintahoitojaksot, uusintaleikkaukset Jatkossa tulossa 15D-mittaristo (elämänlaatukysely) Pilotoidaan digi-sote –hankkeessa?

5 FCG konsulttina tuottavuuden tarkastelussa
Esperissä on 10 % tuottavuusvaade Kuntayhtymän valtuustolta investoinnin hyväksymisen yhteydessä 5/2015 Konsultilta pyydetään apua: Tuottavuusmittariston määrittelyyn Kuinka vastaamme 10% tavoitteeseen Kustannusten leikkaaminen vai palveluiden lisääminen Loppuraportti vielä tulematta Ehdotetaan käytettäviä mittareita Mittariston käyttöönotto koko kuntayhtymässä

6 Tasainen toiminta on tehokkuuden tae
Toiminnan suunnittelu Resurssien hallinta

7 Ajankäytön kartoitus huomioitu huonetilasuunnittelussa
ESH:n lääkäreiden työajan jakautuminen → Työtehtävät joissa potilas/asiakas ei ole läsnä, voidaan tehdä muuallakin kuin vastaanottohuoneissa

8 Mittaritietoa mukaan päivittäisjohtamiseen
Visuaalinen johtaminen Nopeat taulupalaverit Päivittäin/viikoittain? Reaaliaikaisuus Lisää tietoisuutta mitä ympärillämme tapahtuu Kehittämistarpeet nousevat yhdessä esille Mahdollistetaan esimiehille helppo pääsy katsomaan mittaritietoja Pilotti alkamassa

9 Esperin näkökulma Tilatehokkuus Integraatio Segmentointi
Tilat aiempaa tehokkaammassa käytössä Miten tilojen käyttöä halutaan jatkossa mitata ja raportoida? Integraatio Samalla käynnillä enemmän palvelua ja lisäarvoa Muutos nykyisen mittaamisen yksikkökeskeisyydestä kokonaisten asiakaspolkujen mittaamiseen Segmentointi Jatkossa palveluiden segmentointi ja siihen liittyvät mittaamisen haasteet


Lataa ppt "Tiedolla johtaminen -Esperin näkökulma Meri Tikka"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google