Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Hyvä vastaanotto-projekti Ylilääkäri Johanna Stenqvist 1.12 2011 Laatuverkostokokous.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Hyvä vastaanotto-projekti Ylilääkäri Johanna Stenqvist 1.12 2011 Laatuverkostokokous."— Esityksen transkriptio:

1 Hyvä vastaanotto-projekti Ylilääkäri Johanna Stenqvist 1.12 2011 Laatuverkostokokous

2  Etelä-Suomen kuntien yhteinen KASTE-hanke  Tavoitteena lääkäri- ja hoitajapalveluiden saatavuuden parantaminen terveyskeskuksessa  Kirkkonummi osallistui syksy 2010-kevät 2011, työ jatkuu edelleen  Motto: TEE TÄMÄN PÄIVÄN TYÖT TÄNÄÄN, SÄÄSTÄ HUOMISTA Hyvä vastaanotto-projekti

3  Moniammatillinen työryhmä: 3 sairaanhoitajaa, osastonhoitaja, terveyskeskuslääkäri ja ylilääkäri  3 kpl kahden päivän seminaari, muuten kaikki työ oman työn ohessa Mitä tehtiin?

4  Kysyntään  Suunnitteluun  Kapasiteettiin  Tekniikkaan/juridiikkaan  Työtyytyväisyyteen Listattiin ongelmat liittyen:

5  Puhelinsaatavuuden parantaminen 100 %:iin (oli 64%)  Potilas saa ajan akuuttiasioissa hoitajalle tai lääkärille samana päivänä (oli ongelmia)  Potilas saa kiireettömän ajan lääkärille viikon sisällä (T3-aika oli 25 päivää) Tavoitteet

6 Mitattiin kysyntä

7 T 3 (kolmas vapaa kiireetön aika päivissä laskettuna)

8  Kaikki akuutit asiat päiväpäivystykseen ilman ajanvarausta, lisää lääkäreitä päivystykseen ei omia akuuttiaikoja enään  Päivystävä sairaanhoitaja tekee hoidon tarpeen arvion ja hoitaa mahdollisimman pitkälle  Kaikki vastaanottoajat 30 min  Hoitajien ja lääkäreiden työjärjestykset muutettu vastaamaan viikonpäivien mukaan vaihtelevaa kysyntää Mitä muutoksia tehtiin

9  Purettiin lääkäreiden jonot ennen kesää 2011  Hoidontarpeen arvioinnin yhtenäistäminen  Talon tapoja kuvattu = prosessit  Hoitajia koulutettu paljon  Perehdytykseen panostetaan  Työviihtyvyyteen panostetaan, kuunnellaan henkilökuntaa muutostyössä Mitä tehtiin?

10  Seurataan jonotusaikoja päivystyksessä sekä hoitajalle että lääkärille eri viikonpäivinä  Seurataan ajoittain mitä vastaanotoilla tapahtuu: montako injektiota, haavanhoitoa, todistusta, korvahuuhtelua tehty  Jatkossa seurataan hoitajien T3-aikaa  Käyntimääriä päivystyksessä eri viikonpäivinä  Seurataan kuinka moni päivystävän hoitajan potilaista tarvitsi myös lääkäriä Numeroita, numeroita

11 Hoitajien toiminnot keskivertoviikolla

12 Lääkärikäynnit päivystyksessä lokakuussa 2011

13 Odotusajat päivystyksessä lääkärille klo 8-16 lokakuu 2011

14  10 kysymystä käsittävä WEB-kysely tehty ennen muutosta ja puoli vuotta muutosten jälkeen  Työtyytyväisyys hieman parantunut muutosten jälkeen  Epämääräinen marina vähentynyt…  Luvattu uutta arvioita tilanteesta puolen vuoden kuluttua mittauksiin nojautuen Seurataan työtyytyväisyyttä

15  Asiakastyytyväisyys-kysely käynnissä  Alustavat tulokset erinomaiset, kouluarvosana 9-  Jonotusaika puhelimessa vähentynyt huomattavasti. 83 % :iin puheluista vastataan 5 min sisällä+ takaisinsoitto mahdollisuus Asiakastyytyväisyys


Lataa ppt "Hyvä vastaanotto-projekti Ylilääkäri Johanna Stenqvist 1.12 2011 Laatuverkostokokous."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google