Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ohjeita kotiopiskelun tueksi
Advertisements

Oppimistyylit.
Kasvaako pääni, kun opin?
OSAAMISEN OSOITTAMINEN
Aistit ja oppiminen.
Sanaston oppiminen Älä ota kesäsanaa!
Musiikin ryhmäkoulutus
Listening comprehension
Analyyttinen vai holistinen oppija?
Lupa tulla näkyväksi Kemissä
Rakkaat ystäväni!.
YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
Suullisen esityksen esittäminen
Lukemaan oppii vain lukemalla
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
Ei ole olemassa yhtä ainutta oikeaa oppimistyyliä tai –asennetta!
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Hyvä PowerPoint-esitys
Minun ystäväni 8. luokka tekijä – L. Pupulainen.
Valmennuskurssi sosiaalitieteiden tutkinto-ohjelmaan
Ajattelee ja tuntee? Näkee? Sanoo ja tekee? Kuulee? KipupisteetOnnistumiset.
Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus
Mikä vaikuttaa oppimiseen?
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Havaintokanavat.
Suullinen esitys Puolalanmäen lukio VA4 syksy 2006 Anne Lindholm.
Toimintaohjeet opelle
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
Päättötyön esittelyohjeet
Ops seminaari Askola.
TASO 2 SISÄLTÖALUE 2 Teema 2 Osaamistavoite 2 4. oppisisältö: ”Eri ominaisuuksien perusharjoitteiden oikeat suoritustekniikat” Taitoharjoittelun tunnuspiirteet.
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
Äidinkieli 2 Puheenvuoroteoriaa. Puhuminen Seuraavassa yleistä teoriaa, tietoiskuohjeet s. 12.
 Valitse itseäsi kiinnostava ja sinulle sopiva kirja.  Kannattaa pohtia seuraavia asioita:  Mikä on kirjan aihepiiri?  Onko kirjan pituus sinulle.
Ajatuksesta albumiin Digitaalikameran käytön jatkokurssi.
 Mikä päätös pitää tehdä  Tunnista ja kokoa yhteen tarvittava informaatio päätöstä varten  Listaa vaihtoehdot, joita on tarjolla  Kirjoita muistiin.
Tervetuloa koulutukseen!. Ohjelma Alkutoiminta Kotitehtävän läpikäyminen Luento: Vuorovaikutus = itseilmaisua ja sanatonta viestintää Sanattoman viestinnän.
Näkövammaisen lapsen vuorovaikutuksen ja puheenkehityksen tukeminen NKL Lasten kuntoutus Riitta Laakso Maria-Liisa Punkari
NLP esimiehen työkaluna Työpaja – Arja Pakkala Tervetuloa NLP-työpajaan tutkimaan, kokeilemaan, kokemaan ja pohtimaan ihmisten erilaisuutta,
8. MIELEN HYVINVOINTI TERVEYSTIETO 9. Mitä hyvää sinulle kuuluu tänään?
Nonverbaalinen viestintä Elekieli – puhumisen lahjomattomin taso.
Avaimia oppimiseen  Kuuntele tarkkaavaisesti  Tee muistiinpanoja  Selvitä asiat, joita et ymmärrä  Keskustele, kysy, kyseenalaista, arvioi  Etsi lisätietoja.
Lapsen kanssa toimiminen Riitta Laakso/Arja Marila Lasten kuntoutus.
Oppimisen moninaisuudesta Jyväskylä Arto Riihimäki SEL ry.
YYT / / Osaamisprofiili / K16 / MI.
TANSSITUNNILLA HUOMIOITAVIA KÄYTÄNNÖN ASIOITA
Pataluodon koulu Draamaluokka Klikkaa lisätietoja:
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Esitelmäohjeet Suunnittelu, jännityksen poisto, esitystekniikka ja puhetekniikkaharjoituksia.
Pataluodon koulu Draamaluokka
Havaintokanavatestin pisteytys
Mikä ihmeen objekti?.
Fyysis-psyykkis-sosiaalinen kokonaisuus
LUETUNYMMÄRTÄMISEN TEORIAA JA HARJOITUKSIA
Puhetilanteen kieli.
Millainen oppija sinä olet?
Tietoa välittävä puheenvuoro
Kielen kehityksen avainkohdat
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
Pataluodon koulu Draamaluokka
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
Työpäivän kokeminen kuraa vai kivaa?
Väkivaltainen potilas/asiakas
Hissipuheen anatomia Kuka olet ja mistä yrityksestä.
Neuvottelun vuorovaikutustaidot
OPPIMISTA OHJAAMAAN - Oppimistaidot ja ohjaava opetus
Opettajan pedagoginen ajattelu
Auttava keskustelu
RENTOUTUMINEN. RENTOUTUMINEN RENTOUTUMINEN Rentoutuminen hoitaa mieltä. Hiljentyminen ja rauhoittuminen auttavat kuulemaan ​omia ajatuksia ja tunteita.
Esityksen transkriptio:

Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI

Märta Kinnunen2 1. Visuaalinen ihminen Kommentoi uusiin asioihin -Minä näytän -Piirrän mallin tämä kuva on hyvä esimerkki -Miltä tämä näyttää -Näkemäni perusteella voisin sanoa…. -Tämä on upean näköinen

Märta Kinnunen3 Visuaalinen ihminen -tekee muistiinpanoja ja se auttaa häntä kuuntelemaan -Näkee kerrotun asian kuin filmin -Ajattelee osin kuvina -Asian kokonaisuus on tärkeä, siksi hänelle pitää ensin selvittää kokonaisuus ennen osia

Märta Kinnunen4 -Kalvo pitäisi kerralla nähdä kokonaan, sitä ei saa peittää -Käsittelee asioita nopeasti ja hänen puhetapansa on nopea -Ajatukset hyppivät asiasta toiseen nopeasti

Märta Kinnunen5 -Piirtää usein käsillään ilmaan puhuessaan -Muistaa ihmisestä lähinnä kasvot -Muistiinpanot kannattaa ” sotkea” itsensä näköisiksi ja liittää niihin kuvia -Muistaa tekstistä kuvien paikat

Märta Kinnunen6 2. Auditiivinen ihminen Auditiivinen kommentoi uusiin asioihin - Kerro siitä!!! -Voin selittää asian -Ihanan hiljaista !!! -Miltä tämä kuulostaa ? -Kuulemani perusteella,……

Märta Kinnunen7 Oppii parhaiten kuuntelemalla Pitää vuoropuheluista Ei välitä kuvituksesta, kuvista Muistaa paremmin ihmisten nimet kuin kasvot äänet ovat tärkeitä Puhuu usein itsekseen puhe auttaa häntä ajattelemaan Puhe rytmikästä ei nopeaa

Märta Kinnunen8 Kertoo tarinoita, esimerkkejä Eleet ovat niukkoja Katsekontakti ei ole tärkeä Tarvitsee aikaa oppiakseen ja musiikki on tärkeää

Märta Kinnunen9 Riimit ja hokemat helpottavat oppimista Ääneen lukeminen on tehokasta Haluaa keskustella muiden kanssa oppimastaan

Märta Kinnunen10 3. Taktiilinen ihminen Taktiilinen ihminen kommentoi -Miltä sinusta tuntuu -Virittäydytään tunnelmaan -Voitko tehdä rautalangasta mallin -Näytä esimerkki -Kokeillaan onnistuuko…… -Saanko kokeilla

Märta Kinnunen11 Kosketus on tärkeää Käyttää paljon käsiään ja sormiaan Tunteet ja fyysiset tuntemukset ovat tärkeitä Havaitsee helposti omat ja toisten tunteet Kiinnittää huomiota eleisiin ja ilmeisiin

Märta Kinnunen12 Sanaton viestintä merkitsee enemmän kuin sanat Tilanteen tunnelma vaikuttaa keskitty- miseen Vaikea kytkeä negatiivisia tunteita pois päältä Uudesta tuttavuudesta muistaa parhaiten minkälainen tunne oli tilanteessa

Märta Kinnunen13 Kertoo usein minkälainen tunne oli tai on Käyttää käsiään ja ilmeitä Puuhailee jotain kuunnellessaan Oppimista tukevat miellyttävät ihmiset ja vaihteleva toiminta

Märta Kinnunen14 4. Kinesteettinen ihminen Kinesteettinen ihminen kom- mentoi - ja ei kun hommiin! - mitä tässä jahkaillaan? - mennään tutkimaan juttua - tuletko meille? - kokeillaan miten tämä toimii

Märta Kinnunen15 Käsittelee maailmaa kehonliikkeidensä avulla Oppii tekemällä Haluaa kokeilla eri tapoja Vaikea istua paikallaan, koska kaipaa toimintaa Harrastaa liikuntaa Rento olemus Liikkuu puhuessaan

Märta Kinnunen16 Kiinnittää ympäristössään huomiota liikkeeseen Näkee ympäristössään kaiken liikkuvan ja se vie keskittymiskyvyn Liikkuu lukiessaan Ei lue mielellään Ei pidä katsekontaktista Muistaa parhaiten sen mitä tehtiin Opiskeluasento on tärkeä

Märta Kinnunen17 yhteenveto Tunnista oma oppimistyylisi Käytä sitä niin pääset helpommalla Oppiminen on tärkeintä, ei se miten opit Monet ihmiset käyttävät vaihtelevasti eri oppimistyylejä