Yksi pehtoori, monta isäntää? Rahoittajien seurantakäytännöt liberialaisen kansalaisjärjestön näkökulmasta Anja Onali Helsingin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Työelämäyhteistyön tiedonhallinnan kehittäminen Vaiheet, työkalut ja roolit Case Sedu, Primus ja Työ tekijäänsä opettaa -hanke.
Advertisements

JOINT ENTRE - YRITT Ä JYYDEN EDIST Ä MISHANKE Suomalais-saksalainen Double Degree (BBA) FH Hannover - SEAMK Liiketoiminta, Yritt ä jyys M. Arola 10/2008.
Ammattikorkeakoulutuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät sekä yliopettajapäivät Seinäjoella Aija Töytäri-Nyrhinen, TtL Projektipäällikkö.
Lapsi- keskeinen yhteisökehitys Itä-Timorilla Lapsen oikeudet; oikeusperustainen ohjelmatyö – seminaari Elina Salonen, Plan Suomi Säätiö.
Ammatillisen kuuntelemisosaamisen vaikutus työhyvinvointiin organisaatiomuutoksessa FT Sanna Ala-Kortesmaa Yliopisto-opettaja Tampereen teknillinen yliopisto.
Kommenttipuheenvuoro Koulutusjohtaja Eija Mattila Huittisten kaupunki.
Projektikoordinaattori Anne Siekkinenpuh Setlementtien sosiaalisen tilinpidon verkostohanke 2008–2011 Setlementtien.
Opettaja oman työnsä arvioijana AMK:n yhteistyöpäivä Anja Tuovila laatukoordinaattori.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Projekteista pysyviksi käytänteiksi Sakari Kainulainen Sokran hanketyöpaja , Kuopio.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
Kulttuurilautakunta /Tarja Saarelainen 1 Transmodernin julkisen hallinnon tilaaja - esimerkkinä kulttuurilautakunta Fokus tehokkuuden, tuottavuuden.
Tärkeimmät tehtävät 1. johtaa valtion keskushallintoa (ministeriöt) 2. käyttää ylintä toimeenpanovaltaa ja antaa asetuksia presidentin kanssa 3. valmistella.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
JHKA 2.0 tilanne JHKA-työryhmän kokous JulkICT.
Ihmiskielellä on monta käyttötarkoitusta
Metropolian kokemuksia vapaaehtoistoiminnan opinnollistamisen juurruttamisesta Mai Salmenkangas
Luvut 16 ja 17 Motivoitunut ja sitoutunut opiskelija
Sähköisen hyvinvointikertomus hyvinvointiklinikalla
OKM:N HALLINNONALALLE
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
raportointi ja tietojen
Opiskelija Työelämä Henkilöstö Kansainvälinen toiminta
KOSKI HE, POIMINTOJA LAUSUNNOISTA
Työhyvinvointia järjestötyöpaikoille
Organisaatioiden yhteistyö
Organisaatioiden yhteistyö
Tietovarantojen kartoittamisen periaatteet
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
Pedagoginen oppimis- ja arviointityökalu
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Datan avaamisen ohjeistus
Kommenttipuheenvuoro: Tutkimuksen rahoittajan näkökulma
Esityksen nimi / Tekijä
Strategiset ohjelmat hyvinvointia rakentamassa - kommenttipuheenvuoro Tilaajapäällikkö Taru Kuosmanen T A M P E R E E N K A U.
Mediatekniikan Seminaari Annina Alamäki
Digityökalujen valmistelu järjestämistehtävää varten
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Kiinni työelämään elinikäisen oppimisen avulla
MTK:n valiokuntauudistus
TYÖNOHJAUS MONIMUOTOISISSA TYÖYHTEISÖISSÄ
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Päätösten lapsivaikutusten arviointi
THL:n tuki kehittämishankkeille
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Liiketalouden koulutusohjelma Helsinki Tarja Jokinen
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
ProSOS hanke aikuissosiaalityössä
Asukkaat maakunta- ja sote-uudistuksen keskiöön (AKE) -kysely
<Hankkeen nimi>
Ulkoinen viestintä Viestintäryhmä valmistelee viestinnän hankepäällikön johdolla ja esittelee hankeryhmälle ja edelleen ohjausryhmälle keskeiset ratkaisuehdotukset.
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Verkko-oppimisympäristöjen käytettävyyshaasteita
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Pelastustoimen kansainvälisen yhteistyön kehitysnäkymiä
Yhteinen keittiö -hanke Marttaliitto
Ammatillisen koulutuksen laatustrategia
Etunimi Sukunimi titteli.
Järjestötieto muutoksessa
Lisätietoa hankkeen toiminnasta
Digitaalisten terveyspalveluiden HTA-arviointi
Haastavimpien asiakkaiden asumisen tukeminen
Neuvottelukunta – mitä se tarkoittaa ja miten se toimii?
Moninainen kulttuurialan kolmas sektori
Esityksen transkriptio:

Yksi pehtoori, monta isäntää? Rahoittajien seurantakäytännöt liberialaisen kansalaisjärjestön näkökulmasta Anja Onali Helsingin yliopisto

Kehitysyhteistyö: pitkät apuketjut ja vaikeasti mitattavat tavoitteet Seuranta ja arviointi tilivelvollisuuden ja oppimisen välineenä NAEAL edistää aikuisten lukutaitoa Liberiassa Päämiehen ja agentin suhde vai yhteinen yritys? Avunantajien käytännöt NAEALin näkökulmasta Apujärjestelmän paineet Esityksen rakenne

Apuketju: veronmaksajat, poliittiset päättäjät, apuorganisaatiot (ml. kansalaisjärjestöt), etelän ihmiset Tavoitteet: usein epäselviä, vaikeasti mitattavia Maksajat ja käyttäjät kaukana toisistaan maantieteellisesti ja poliittisesti Tietoa tuloksista eri osapuolille seurannan ja arvioinnin avulla Kehitysyhteistyö: pitkät apuketjut ja vaikeasti mitattavat tavoitteet

Seuranta ja arviointi tilivelvollisuuden ja oppimisen välineenä

NAEAL - National Adult Education Association of Liberia Aikuisten lukutaito sosiaalisen muutoksen välineenä Perustettu 1977, REFLECT-menetelmä Sidosryhmät: useita erilaisia rahoittajia, opetusministeriö, järjestön sisäiset intressiryhmät, yhteisöt Tällä hetkellä Ebola-tiedotusta yhteisöissä

Lukutaito antaa rohkeutta!

Agenttiteoria Päämies joutuu kontrolloimaan epäluotettavaa agenttia. Tavoitteiden selkeys ja tiedon saatavuus vaikuttavat sopimuksen luonteeseen. Seuranta kontrollin väline Stewardship-teoria Yhteiset tavoitteet. Luottamus syvenee yhteistyön edetessä. Seuranta yhteisen oppimisen väline Kontrollia vai kumppanuutta?

Agenttikustannuksia Kokouksia, seurantatyökaluja, raportteja; ulkoisia arviointeja Paljon dataa – vähän analyysiä Oman toiminnan arviointi kokonaisuutena kärsii Avunantajien käytännöt NAEALin näkökulmasta

Yhteiset päämäärät Kumppanuuspuhetta Luottamuksellisia suhteita Sitoutumista Molemminpuolista oppimista Kumppanuutta ja hyviä suhteita

Apujärjestelmän paineet Kumppanuus jää sopimuspohjien jalkoihin Taustarahoittajien vaatimukset hankaloittavat seurantakäytäntöjen yhtenäistämistä Kannustimet ja virheistä oppiminen? Konfliktista kehitykseen – ja kaaokseen

Kiitos!