Vieritestipalvelut 2010-2011 Juha Wahlstedt Labquality.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Tilatiedot ja niiden muutokset
Pohjois-Suomen aluehallintovirasto, lääninelintarviketarkastaja Raisa Romppanen1 Kokemuksia yleisötilaisuuksien turvallisuuden tarkastamisesta.
Kalastuslupien sähköinen kuittivihko on nopein ja helpoin tapa saada yhdellä tilauksella kalastusluvat suurellekin ryhmälle.
Holvi.com -maksutili 1 Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa
Suoraveloitus poistuu käytöstä –
Kielipläjäys 7. luokalle
HARMAA TALOUS YRITTÄJÄN NÄKÖKULMASTA.  Kun hintahaitari eri tarjoajien välillä on yli 40 % voi kysyä pelaako kaikki samoilla pelisäännöillä ?  Pelisäännöthän.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalveluiden hyväksymistestauksen raportointiohje Testitapauksen raportointi Havainnon raportointi.
Painotuotteiden ja kotisivutoimintojen välityspalvelu Hankintaprosessi
Palveluhakemiston prosessit Marketvisio Oy1.
YHTEISHAKU Sähköisen yhteishaun ohjeistus.
Käytettävyystestaus GenMetrics projektissa Jonas Alam
Aineistojen tuonti Finnaan
Aineistojen tuonti Finnaan KIRJASTOVERKKOPALVELUT Tietueiden haravointi ja indeksointi (Record Manager)  Kansalliskirjasto tekee keskitetysti.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalveluiden hyväksymistestauksen testausohjeet Yleisohjeet testaukseen Havaintoraportin täyttäminen.
Lähipäivä T Business process development methods 1.
Jatkuva Integraatio ohjelmistokehityksessä
OKM: N J ULKAISUTIETOJENKERUUPROSESSI JA SEN KEHITTÄMINEN Ylitarkastaja Jukka Haapamäki.
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
Hyvä työnäkökonsultaatio perustuu sopimuksiin Bernd Schwenson puheenjohtaja Suomen Silmäoptikkojen Liitto ry Allergiatalo, Suomen Työnäköseuran.
Tietovuokaaviot (ei osa UML-kieltä)
Dehko Outokummun terveyskeskuksessa. Taustaa Paikallinen diabeteksen ehkäisyn ja hoidon tehostamisen kehittämisprosessi käynnistettiin vuonna Aluksi.
Lasten näytteenotto Etelä-Karjalan keskussairaalassa
KassaOlli KassaOlli on päivittäisen kassan seurantaan kehitetty kassanhallintaohjelma, joka kattaa koko kalenterivuoden Ohjelman avulla käteiskassan seuranta.
T Loppukatselmus OtaShop2 Halme, Inkinen, Karanko, Kosunen, Kärkkäinen, Larmo, Ojanen.
LÄÄKÄRINKIERTOJEN SUJUVOITTAMINEN OSASTOLLA 11K
Haravointi & indeksointi Mitä on hyvä tietää, kun omia aineistoja tuo Finnaan Kirjastoverkkopalvelut vastaa kansallisella tasolla kirjastoverkon.
Haravointi & indeksointi … mitä on hyvä tietää, kun omia aineistoja tarkistaa Finnassa Kirjastoverkkopalvelut vastaa kansallisella tasolla kirjastoverkon.
Laitos-Oiva kunnan näkökulmasta
”klick”. Apteekin yhteystiedot saat näkyviin valinnan jälkeen. Lääkkeejakopäivän valinta. ”klick”
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
JOHDANTO 3 sivu 29 Lähde vaihtuu Kliiniset laboratoriotutkimukset 2004,
Jopox Viestintäkanavien roolit & Aloitusopas Tom Hedman.
Vieritestaus laadunparannuskohteena Kuinka toteutan suosituksen tavoitteet; Näkökulmia vieritestaustoiminnan organisoinnista KSSHP:ssä 1.
VIIRINAUHA tutorial. 1)Valitse kankaat Tee viirinauhaasi ainakin viisi kolmiota. Enemmänkin voit tehdä jos haluat. Mitä enemmän kolmioita sen pidempi.
Future Vision Planin vaikutukset klubien toiminnassa Suomen Rotarysäätiöseminaari Tampere Pentti Aspila Rotarysäätiö.
MYYNTIRESKONTRA. RESKONTRA Yritys kirjaa myyntilaskunsa myyntireskontraan ja ostolaskunsa ostoreskontraan Mikä on reskontra? Miten reskontra.
Toimintakykytiedon rakenne – ICF ja mittarien tietomalli Matti Mäkelä ICF ja toimintakykymittarien rakenne / Matti Mäkelä1.
1v1 harjoitteet. 1v1 kuljettaminen ja kääntyminen Lähtee valmentajan syötöstä. Pelaajat kisailevat pallosta ja pyrkivät tekemään maalin kumpaan tahansa.
SOTE-organisaatioihin liittyviä käsitteitä keskustelun pohjaksi
Ritva Väisänen ja Satu Turkka
Viljatoimikunta Rantasipi Hyvinkää
JÄRJESTÄ PIHALIIKKARI perheille
kansanedustajasi oikein ydinvoimasta?
Rotarysäätiö Mitä Future Vision Plan merkitsee klubeissa? Klubin yhteistyösopimus (MOU) Tähän muistiinpanoja Syysseminaari Apurahojen hallinnointia koskeva.
Informaatikot Päivi Kanerva ja Minna Toikka
Följyssä-toiminnan prosessin kuvaaminen
LIIKEKIRJEET.
Työpaja työskentelyn kalvot
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
Toiminnanohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa 2017
HAAGA-HELIAn tietovaraston tilannekatsaus
Bruttopalkasta nettopalkkaan
Syöpäilmoitus sähköisesti
Osto- ja myyntiprosessi
Elintapaohjauksen toimintamallin ja palveluketjun kuvaus
Keski-Pohjanmaan liiton rahoittamien EAKR-hankkeiden ”elämänkaari”
Savuton sairaala itseauditointi Suomessa 2004
Oodin versio 2.9 Tulleet muutokset
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Melindan laatuohjelma Lähtotietokyselyn tulokset ja toimenpiteet
”Suomen LVI-liitto SuLVI on LVI-alan ammattilaisten verkosto, jonka jäsenenä saat uusimmat uutiset ja vaikutat alaasi. Jäsenyhdistyksen jäsenenä tutustut.
KOSTI Sähköinen Helsingin kaupungin ostotilausjärjestelmä
Lisenssikausi 2017 Lisenssisivut
PHP Tietokantaohjelmointi 2
Projektin ohjaus, seuranta ja raportointi Riitta Rautava .
Avoimen tuotteenhallinta
Sähköinen välitysjärjestelmä
Esityksen transkriptio:

Vieritestipalvelut Juha Wahlstedt Labquality

Esittely Labqualityn palvelut vieritestaukseen Palveluiden käytön suunnittelu Alueellisten palveluiden käyttö Käytännön haasteita Palvelutuotteiden käyttö Lisäpalvelut

Labqualityn palvelut vieritestaukseen Vieritesteille sopivat kierrokset –Useita kierroksia eri erikoisaloilta (osa F) Keskitetty toimipisteiden hallinta –Piirin toimipisteiden hallinta internet-palvelussa Jatkuva tilaus –Koko piirin tilauksen voin uusia sellaisenaan tai päivittämällä vain muutokset Piiritulosteet –Kierroksen kaikkien toimipisteiden tulokset samalla raportilla

Palveluiden käytön suunnittelu Mitä kierroksia ja kuinka usein? Kuka maksaa ja kuinka laskujen tarkistus järjestetään? Kuka tilaa palvelut? Minne näytteet toimitetaan? Kuka huolehtii, että näytteet tulee tehtyä ja raportoitua ajallaan? Kenelle raportit ja piiriraportit toimitetaan?

Alueellisten palveluiden käyttö Yksittäinen toimipiste –Neuvola, kouluterveydenhoitaja Useita toimipisteitä samassa rakennuksessa –Terveyskeskus, sairaala, Useita toimipisteitä erillään toisistaan –Kunta, kuntayhtymä, sairaanhoitopiiri, ketju Useita alueita erillään toisistaan –Useita kuntia, joilla oma alueellinen seuranta

Alueellisten palveluiden käyttö Yksittäinen toimipiste –Luodaan oma asiakasnumero ja toimitetaan näytteet suoraan toimipisteeseen. Toimipisteelle tulee oma raportti tuloksista. Useita toimipisteitä samassa rakennuksessa –Luodaan yksi asiakasnumero, tilataan sille kaikkien osastojen/pisteiden näytteet ja toimitetaan näytteet yhteen paikkaan. Kaikkien osastojen tulokset tulevat samalle raportille.

Alueellisten palveluiden käyttö Useita toimipisteitä erillään toisistaan –Perustetaan omat asiakasnumerot erillisille toimipisteille ja toimitetaan näytteet joko suoraan toimipisteisiin tai niiden lähellä olevaan laboratorioon. –Perustetaan toimipisteistä piiri alueellista tulostusta varten –Toimipisteet saavat omat raporttinsa ja piirin yhdyshenkilölle toimitetaan piiriraportti

Alueellisten palveluiden käyttö Useita alueita erillään toisistaan –Perustetaan esim. sairaanhoitopiirin alueella toimiville kunnille/kuntayhtymille omat piirit ja liitetään ne alapiireinä sairaanhoitopiirin piiriin –Toimipisteet saavat omat raporttinsa –Piirit saavat omat piiriraporttinsa –Sairaanhoitopiiri saa oman piiriraporttinsa ja kaikkien alapiirien piiriraportit

Alueellinen seuranta Mittari Laboratorio /toimipiste Kunta/alue (piiri) SHP (piiri)

Käytännön haasteita Näytteiden analysointi –Hyvä ohjeistus kuinka toimitaan ulkoisten laadunarviointinäytteiden kanssa –Toimii parhaiten, jos näytteet viedään laboratoriosta vieritestauspaikkoihin tai joku vastuuhenkilö muistuttaa

Käytännön haasteita Tulosten kirjaaminen –Minkä mittarin/toimipisteen tulokset? Kumulatiivista tulostusta varten pitää mittarit/paikat olla yksiselitteisesti merkitty –Oikea tieto tuloslomakkeelle. Asiakasnumero, toimipaikan yhteystiedot ja menetelmä/mittarityyppi

Käytännön haasteita Tulosten tulkinta ja reagointi poikkeamiin –Vieritestausyksiköt, jotka eivät ole minkään laboratorion valvonnassa –Organisaatiossa ei ole laboratorioalan asiantuntemusta (perushoito/hoiva-yksiköt)

Palvelutuotteiden käyttö Tuotteet, joille on aina perustettava oma asiakasnumero –1001, 1002 Hemoglogiini, joka ajetaan yhdessä lyhytjaksoisen kanssa (Serum A). –Tämä koskee myös lyhytjaksoisen CRP:tä ja bilirubiinia –5595 StrA antigeenin osoitus. Pisteytys tehdään asiakasnumerokohtaisesti. –Tämä koskee myös muita mikrobiologian ja immunologian pikatestejä, joille tehdään pisteytys.

Palvelutuotteiden käyttö Kierrokset, joilla samasta näytteestä voi antaa useampia vastauksia –2570, 2580 Glukoosi, pikamittarit. Viisi mittaria/näyte. –3100 Virtsan liuskakokeet. Kolme työpistettä/näyte. – Lasko. Kolme mittaria/näyte –2112 Hemoglobiini, kolmetasonäytteet. Kolme mittaria/näyte

Palvelutuotteiden käyttö Hemoglobiinimittarit –1001, 1002 Hemoglobiini (lyhytjaksoisenkanssa) Soveltuu parhaiten laboratorioille Vaatii asiakasnumeron jokaiseelle Hb-mittarille –2114 Hemoglobiini, 1-taso pikamittarit Soveltuu pikamittareille (neljä kierrosta/vuosi) Ei vaadi erillisiä asiakasnumeroita –2112 Hemoglobiini, 3-taso pikamittarit Soveltuu pikamittareille (yksi kierros/vuosi) Ei vaadi erillisiä asiakasnumeroita

Lisäpalvelut Näytettä ei löydy –Mikäli näytettä ei ole toimitettu tai se on kadonnut, lähettää Labquality uuden näytteen veloituksetta, mikäli näytteitä ja aikaa on vielä jäljellä Poikkeava tulos –Labqualitylle jää useimmiten pieni varasto kierrosnäytteitä, joita voidaan käyttää poikkeavien tulosten kontrollointiin jälkikäteen. Labquality ei veloita näistä näytteistä vaan ne kuuluvat palveluun. Virhe tuloskäsittelyssä –Labquality korjaa itse tekemänsä virheet tuloskäsittelyssä Puutteellisesti täytetyt tuloslomakkeet ja myöhässä tulleet tulokset –Labquality ei ota myöhästyneitä tai tunnistamattomia tuloksia käsittelyyn.

Mikä ihmeen vieritesti?