Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Palveluhakemiston prosessit 10.9.2013 Marketvisio Oy1.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Palveluhakemiston prosessit 10.9.2013 Marketvisio Oy1."— Esityksen transkriptio:

1 Palveluhakemiston prosessit 10.9.2013 Marketvisio Oy1

2 Palveluhakemiston pääprosessit Lähde: TAPAS 2 1. Palvelutuottajien hallinta Palveluntuottajaksi haku ja hyväksyntä Kausivalvonta 2. Palveluntuottajatietojen ylläpito Palvelun- tuottajatietojen ylläpito Raportointi 4. Seuranta ja raportointi Palveluntuottajien perustietojen ylläpito (sisäinen) 3. Palveluhakemiston käyttö Palveluntuottajien haku, vertailu ja arviointi

3 1. Palveluntuottajien hallinta Marketvisio Oy3

4 Palveluntuottajaksi haku ja hyväksyntä Marketvisio Oy4 Mahdolliset lisäkysymykset Palveluntuottajaksi hyväksyminen Organisaation tiedot löytyvät palveluhakemistotietokannasta ja ne voidaan tarkistaa hyväksytysti tilaajavastuu.fi- palvelusta Palveluntuottajaksi haku Palveluntuottajaksi haku •Palveluntuottajaksi hakeva käyttäjä toimii pääkäyttäjän roolissa •Palveluun pääsyn kriteerit tulee saada luettavaksi ennen kuin voi hakea tiliä palveluun •Yhteystiedot (sähköposti, puhelin) ilmoituksia varten Palveluntuottajaksi haku •Palveluntuottajaksi hakeva käyttäjä toimii pääkäyttäjän roolissa •Palveluun pääsyn kriteerit tulee saada luettavaksi ennen kuin voi hakea tiliä palveluun •Yhteystiedot (sähköposti, puhelin) ilmoituksia varten Harkintalistalle päätyminen Harkintalistalle päätyminen •Pääkäyttäjän pitää saada tieto, jos palveluntuottaja joutuu harkintalistalle tietojen manuaalisen tarkistuksen ajaksi •Sisältöpääkäyttäjän pitää saada tieto, kun uusi palveluntuottaja päätyy harkintalistalle Harkintalistalle päätyminen •Pääkäyttäjän pitää saada tieto, jos palveluntuottaja joutuu harkintalistalle tietojen manuaalisen tarkistuksen ajaksi •Sisältöpääkäyttäjän pitää saada tieto, kun uusi palveluntuottaja päätyy harkintalistalle Mahdolliset lisäkysymykset •Sisältöpääkäyttäjän tulee voida kysyä pääkäyttäjältä tarkentavia kysymyksiä esim. sähköpostitse Mahdolliset lisäkysymykset •Sisältöpääkäyttäjän tulee voida kysyä pääkäyttäjältä tarkentavia kysymyksiä esim. sähköpostitse Palveluntuottajaksi hyväksyminen •Sisältöpääkäyttäjän pitää voida hyväksyä tai hylätä pyyntö uudesta tilistä •Pääkäyttäjän tulee saada vahvistus tilin hyväksymisestä tai hylkäämisestä mahdollisine perusteluineen Palveluntuottajaksi hyväksyminen •Sisältöpääkäyttäjän pitää voida hyväksyä tai hylätä pyyntö uudesta tilistä •Pääkäyttäjän tulee saada vahvistus tilin hyväksymisestä tai hylkäämisestä mahdollisine perusteluineen

5 Kausivalvonta Marketvisio Oy5 Passiivirekisteristä poistuminen Palveluntuottaja Passiivirekisterissä Passiivirekisteriin päätyminen 1.Sisältöpääkäyttäjän pitää voida siirtää palveluntuottaja tai toimipiste passiivirekisteriin, jos tietoja ei ole päivitetty toistuvista pyynnöistä huolimatta 2.Pääkäyttäjän tulee voida kieltää palveluntuottajan tai toimipisteen näkyminen Palveluhakemistossa, jolloin palveluntuottaja tai toimipiste siirretään passiivirekisteriin 3.Palvelutuottajat ja toimipisteet, joiden lupatiedot eivät ole kunnossa (Valveri-rekisteri, tilaajavastuu.fi), tulee voida siirtää passiivirekisteriin automaattisesti eräajona Passiivirekisteriin päätyminen 1.Sisältöpääkäyttäjän pitää voida siirtää palveluntuottaja tai toimipiste passiivirekisteriin, jos tietoja ei ole päivitetty toistuvista pyynnöistä huolimatta 2.Pääkäyttäjän tulee voida kieltää palveluntuottajan tai toimipisteen näkyminen Palveluhakemistossa, jolloin palveluntuottaja tai toimipiste siirretään passiivirekisteriin 3.Palvelutuottajat ja toimipisteet, joiden lupatiedot eivät ole kunnossa (Valveri-rekisteri, tilaajavastuu.fi), tulee voida siirtää passiivirekisteriin automaattisesti eräajona Pasiivirekisteristä poistuminen 1.Sisältöpääkäyttäjän pitää voida siirtää palveluntuottaja tai toimipiste pois passiivirekisteristä, jos kriteerit jälleen täyttyvät 2.Palveluntuottaja tai toimipiste tulee poistaa automaattisesti passiivirekisteristä mikäli lupakriteerit täyttyvät 3.tai mikäli pääkäyttäjä uudelleen sallii palveluntuottajan tai toimipisteen näkymisen Palveluhakemistossa Pasiivirekisteristä poistuminen 1.Sisältöpääkäyttäjän pitää voida siirtää palveluntuottaja tai toimipiste pois passiivirekisteristä, jos kriteerit jälleen täyttyvät 2.Palveluntuottaja tai toimipiste tulee poistaa automaattisesti passiivirekisteristä mikäli lupakriteerit täyttyvät 3.tai mikäli pääkäyttäjä uudelleen sallii palveluntuottajan tai toimipisteen näkymisen Palveluhakemistossa Palveluntuottaja passiivirekisterissä •Ylläpitokäyttöliittymästä tulee ilmetä syy, miksi palveluntuottaja tai toimipiste on passiivirekisterissä Palveluntuottaja passiivirekisterissä •Ylläpitokäyttöliittymästä tulee ilmetä syy, miksi palveluntuottaja tai toimipiste on passiivirekisterissä Tietojen päivitystarve •Pääkäyttäjän pitää saada automaattinen ilmoitus sähköpostitse päivitystarpeesta, jos tietoja ei ole päivitetty tietyn ajanjakson aikana (esim. yksi vuosi) •Sisältöpääkäyttäjän pitää voida lähettää pääkäyttäjälle ilmoitus päivitystarpeesta, jos palveluntuottajan tiedoissa huomataan virheitä tai oleellisia puutteita Tietojen päivitystarve •Pääkäyttäjän pitää saada automaattinen ilmoitus sähköpostitse päivitystarpeesta, jos tietoja ei ole päivitetty tietyn ajanjakson aikana (esim. yksi vuosi) •Sisältöpääkäyttäjän pitää voida lähettää pääkäyttäjälle ilmoitus päivitystarpeesta, jos palveluntuottajan tiedoissa huomataan virheitä tai oleellisia puutteita Ilmoitus: Passiivirekisteriin päätyminen Ilmoitus: Passiivirekisteristä poistuminen

6 1. Palveluntuottajatietojen ylläpito Marketvisio Oy6

7 Palveluntuottajatietojen ylläpito Marketvisio Oy7 Asiakaspalautteet ja viestintä Palautteet ja viestintä •Käyttäjä voi lähettää kyselyjä ja palautetta palvelun pääkäyttäjälle •Käyttäjä voi estää strukturoidun palautteen ja/tai vapaiden kommenttien anto toimipistekohtaisesti •Käyttäjä voi julkaista kommentteja palveluntuottajan roolissa vastauksena loppukäyttäjän antamaan palautteeseen •Käyttäjä pystyy raportoimaan asiattomat kommentit sisältöpääkäyttäjälle niiden poistamista varten •Palveluhakemisto lähettää tiedon/huomautuksen sisältöpääkäyttäjälle saapuneesta avoimesta palautteesta (Palaute on luettavissa ylläpitokäyttöliittymässä.) Palautteet ja viestintä •Käyttäjä voi lähettää kyselyjä ja palautetta palvelun pääkäyttäjälle •Käyttäjä voi estää strukturoidun palautteen ja/tai vapaiden kommenttien anto toimipistekohtaisesti •Käyttäjä voi julkaista kommentteja palveluntuottajan roolissa vastauksena loppukäyttäjän antamaan palautteeseen •Käyttäjä pystyy raportoimaan asiattomat kommentit sisältöpääkäyttäjälle niiden poistamista varten •Palveluhakemisto lähettää tiedon/huomautuksen sisältöpääkäyttäjälle saapuneesta avoimesta palautteesta (Palaute on luettavissa ylläpitokäyttöliittymässä.) Tietojen päivitystarve Tietojen päivittäminen •Käyttäjä voi muuttaa vain erikseen sallittuja palveluntuottajan tai toimipisteen tietoja ylläpitokäyttöliittymän kautta •Käyttäjä voi päivittää tietoja myös massapäivityksenä automaattisesti •Käyttäjä näkee ja voi ylläpitää vain omia palveluntuottaja- ja toimipaikkatietoja ml. muista lähteistä saadut tiedot •Sisällön päivittäminen, esikatselu, hyväksyntä ja julkaisu –prosessin tuki Tietojen päivittäminen •Käyttäjä voi muuttaa vain erikseen sallittuja palveluntuottajan tai toimipisteen tietoja ylläpitokäyttöliittymän kautta •Käyttäjä voi päivittää tietoja myös massapäivityksenä automaattisesti •Käyttäjä näkee ja voi ylläpitää vain omia palveluntuottaja- ja toimipaikkatietoja ml. muista lähteistä saadut tiedot •Sisällön päivittäminen, esikatselu, hyväksyntä ja julkaisu –prosessin tuki Viranomaiskäyttö •Viranomaiskäyttäjä voi hakea ja tarkastella kaikkien palveluntuottajien tietoja mukaan lukien valvontatiedot, mutta viranomaiskäyttäjällä ei ole oikeutta muuttaa tietoja Viranomaiskäyttö •Viranomaiskäyttäjä voi hakea ja tarkastella kaikkien palveluntuottajien tietoja mukaan lukien valvontatiedot, mutta viranomaiskäyttäjällä ei ole oikeutta muuttaa tietoja

8 Palveluntuottajatietojen ylläpito Marketvisio Oy8 Asiakaspalautteet ja viestintä Palautteet ja viestintä •Käyttäjä voi lähettää kyselyjä ja palautetta palvelun pääkäyttäjälle •Käyttäjä voi estää strukturoidun palautteen ja/tai vapaiden kommenttien anto toimipistekohtaisesti •Käyttäjä voi julkaista kommentteja palveluntuottajan roolissa vastauksena loppukäyttäjän antamaan palautteeseen •Käyttäjä pystyy raportoimaan asiattomat kommentit sisältöpääkäyttäjälle niiden poistamista varten •Palveluhakemisto lähettää tiedon/huomautuksen sisältöpääkäyttäjälle saapuneesta avoimesta palautteesta (Palaute on luettavissa ylläpitokäyttöliittymässä.) Palautteet ja viestintä •Käyttäjä voi lähettää kyselyjä ja palautetta palvelun pääkäyttäjälle •Käyttäjä voi estää strukturoidun palautteen ja/tai vapaiden kommenttien anto toimipistekohtaisesti •Käyttäjä voi julkaista kommentteja palveluntuottajan roolissa vastauksena loppukäyttäjän antamaan palautteeseen •Käyttäjä pystyy raportoimaan asiattomat kommentit sisältöpääkäyttäjälle niiden poistamista varten •Palveluhakemisto lähettää tiedon/huomautuksen sisältöpääkäyttäjälle saapuneesta avoimesta palautteesta (Palaute on luettavissa ylläpitokäyttöliittymässä.) Tietojen päivitystarve Tietojen päivittäminen •Käyttäjä voi muuttaa vain erikseen sallittuja palveluntuottajan tai toimipisteen tietoja ylläpitokäyttöliittymän kautta •Käyttäjä voi päivittää tietoja myös massapäivityksenä automaattisesti •Käyttäjä näkee ja voi ylläpitää vain omia palveluntuottaja- ja toimipaikkatietoja ml. muista lähteistä saadut tiedot •Sisällön päivittäminen, esikatselu, hyväksyntä ja julkaisu –prosessin tuki Tietojen päivittäminen •Käyttäjä voi muuttaa vain erikseen sallittuja palveluntuottajan tai toimipisteen tietoja ylläpitokäyttöliittymän kautta •Käyttäjä voi päivittää tietoja myös massapäivityksenä automaattisesti •Käyttäjä näkee ja voi ylläpitää vain omia palveluntuottaja- ja toimipaikkatietoja ml. muista lähteistä saadut tiedot •Sisällön päivittäminen, esikatselu, hyväksyntä ja julkaisu –prosessin tuki Viranomaiskäyttö •Viranomaiskäyttäjä voi hakea ja tarkastella kaikkien palveluntuottajien tietoja mukaan lukien valvontatiedot, mutta viranomaiskäyttäjällä ei ole oikeutta muuttaa tietoja Viranomaiskäyttö •Viranomaiskäyttäjä voi hakea ja tarkastella kaikkien palveluntuottajien tietoja mukaan lukien valvontatiedot, mutta viranomaiskäyttäjällä ei ole oikeutta muuttaa tietoja

9 Palveluntuottajatietojen ylläpito, sisäinen (THL) Marketvisio Oy9 Palveluntuottajatietojen ylläpito ja viestintä •Sisältöpääkäyttäjä voi päivittää ja julkaista palveluntuottajaa koskevia tietoja. Päivityksestä ja julkaisusta lähtee automaattisesti tieto palveluntuottajalle •Sisältöpääkäyttäjä voi lähettää tiedotteita, muistutuksia ja täydennyspyyntöjä käyttäjille •Sisältöpääkäyttäjä voi rajoittaa käyttäjätunnuksen voimassaoloaikaa. •Sisältöpääkäyttäjä voi poistaa loppukäyttäjän jättämiä asiattomia kommentteja Palveluntuottajatietojen ylläpito ja viestintä •Sisältöpääkäyttäjä voi päivittää ja julkaista palveluntuottajaa koskevia tietoja. Päivityksestä ja julkaisusta lähtee automaattisesti tieto palveluntuottajalle •Sisältöpääkäyttäjä voi lähettää tiedotteita, muistutuksia ja täydennyspyyntöjä käyttäjille •Sisältöpääkäyttäjä voi rajoittaa käyttäjätunnuksen voimassaoloaikaa. •Sisältöpääkäyttäjä voi poistaa loppukäyttäjän jättämiä asiattomia kommentteja Kirjautuminen ja tietojen haku •Ylläpitokäyttöliittymään kirjautuminen vaatii sisältöpääkäyttäjältä ja tekniseltä pääkäyttäjältä käyttäjätunnuksen ja salasanan, jotka tekninen pääkäyttäjä on luonut •Sisältöpääkäyttäjän voi hakea päivitettävää organisaatiota tekstihaulla organisaation nimen, toimipaikan, postinumeron tai toimialan mukaan, sekä näiden yhdistelmillä (esim. "hammaslääkärit lohja") Kirjautuminen ja tietojen haku •Ylläpitokäyttöliittymään kirjautuminen vaatii sisältöpääkäyttäjältä ja tekniseltä pääkäyttäjältä käyttäjätunnuksen ja salasanan, jotka tekninen pääkäyttäjä on luonut •Sisältöpääkäyttäjän voi hakea päivitettävää organisaatiota tekstihaulla organisaation nimen, toimipaikan, postinumeron tai toimialan mukaan, sekä näiden yhdistelmillä (esim. "hammaslääkärit lohja")

10 1. Palveluntuottajatietojen ylläpito – tilasto- ja laatutiedot Marketvisio Oy10

11 Palveluhakemiston käyttö Tietojen haku ja vertailu Marketvisio Oy11 Palveluntuottajan haku Vertailuun valinta Vertailu Palveluntuottajan tietojen tarkastelu

12 Palveluhakemiston käyttö Tietojen haku ja vertailu Marketvisio Oy12 Palveluntuottajan haku Vertailuun valinta Vertailu Palveluntuottajan tietojen tarkastelu

13 Marketvisio Oy13

14 Marketvisio Oy14


Lataa ppt "Palveluhakemiston prosessit 10.9.2013 Marketvisio Oy1."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google