Aurinko Golf Oy STRATEGIA Versio 0.4 /
TOIMINTAYMPÄRISTÖN ANALYYSI – osa I Vahvuudet: -Yhteisön koko (jäsenmäärä) -Pääomistajuus (päätöksenteko ja kehitys) -Sijainti -Ysi+ -Harjoitusalueet -Ilmapiiri -Ikäjakauma -Laaja asiakaskunta -Vaihteleva ja hyväkuntoinen kenttä -Osaavat avainhenkilöt -Mahdollisuus kenttäalueen kokonaisvaltaiseen kehittämiseen Haasteet: -Julkisen talouden osuus ylläpidosta -Pelaamisen sujuvuus -Kenttäkapasiteetin rajallisuus -Passiivisten jäsenten määrä -Pääomistajuus (kustannusjakautuma esim kentän laajennus) -Julkisen liikenteen puuttuminen -Palveluntarjoajien sitouttaminen -Sitoutuvien kausityöntekijöiden löytäminen -Kentän ikä ja peruskorjaustarpeet
TOIMINTAYMPÄRISTÖN ANALYYSI – osa II Mahdollisuudet: -Monipuolinen kenttä -Ysi+ kentän kapasiteetti -Laajennusmahdollisuus ja alueen kokonaisvaltainen kehittäminen -Klubin ympärivuotinen toiminta -Osakasetujen lisääminen -Osakkeen houkuttelevuuden lisääminen -Ajankäyttö, vaihtoehtoiset pelimäärät (9r, 13r, 2h jne) -Kentän profiloituminen Uhat: -Passiivisten harrastajien lopettaminen -Kierrosmäärät (liikaa kierroksia –ei peliaikoja) -Kierrosmäärät (liian vähän- kannattavuus/oheispalvelujen säilyminen) -Kierrosten kesto, kilpailu vapaa-ajasta -Ikäjakauma lajin harrastajissa -Harrastajakunnan kehitys vs uudet väylät alueella
YHTIÖN ARVOT eli tapamme toimia suhteissa asiakkaisiin ja toisiimme -Kaikille avoin -Tasapuolinen kohtelu -Asiakaslähtöinen ja arvostava lähestymistapa kaikkiin pelaajiin ja yhteistyökumppaneihin -Toimijoiden arvostaminen -Avoimuus
YHTIÖN TOIMINTA-AJATUS eli miksi olemme olemassa -Tuotetaan omistajille lisäarvoa -Laadukas liikuntapalveluiden tuottaja -Edistetään golfharrastusta -Luodaan puitteet pelaamiselle
YHTIÖN TAVOITE 2020 (VISIO) Eli millainen haluamme olla -Hyvä ilmapiiri -Hyväkuntoinen kenttä -Hyvät oheispalvelut -Talous kunnossa -Osake Turun alueen halutuin -Suunnitelma kenttälaajennuksesta olemassa -Suunnitelma alueen kokonaisvaltaisesta kehittämisestä olemassa
YHTIÖN STRATEGIAN RAKENNE ARVOT TOIMINTA-AJATUS TOIMINNAN TAVOITE (VISIO) STRATEGIAN PAINOPISTEALUEET: - Kenttä ja olosuhteet - Palvelu - Osaaminen -Talous -Viestintä -> Vuosittaiset toimenpiteet ja mittarit!