Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Advertisements

Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Historia • Blogger-palvelun perusti pieni sanfranciscolainen yritys nimeltään Pyra Labs jo vuoden 1999 elokuussa • Bloggerin kehittivät kolme kaveria,
Yritysfoorumi Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)
Internetin ilmaisohjelmat
Internet-hajatelmia Terveysala, Kuopio Seppo Räsänen
INTERNET MEDIANA Pääpiirteitä
Kotisivukoulutus Kirjastotalo Metso Osa 1 Tekstin kirjoittaminen ja muokkaaminen, linkitys.
Sosiaalinen media.
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi uutinen. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
WE LOVE HELSINKI.
Seinäjoen kv-kevätpäivät Roundtable 5 Ulkomaisten harjoittelijoiden markkinointi työnantajille Ira Leväaho, Helsinki Education and Research Area.
NIKO PARKKINEN & MATTI YLINIEMI SOSIAALISEN MEDIAN KÄYTTÖOHJEISTUS.
Monenlaiset oppijat verkossa Anne Rongas. Tämän esityksen laati Anne Rongas Töissä Kotkan aikuislukiossa (opo, ope) aikuiskasvatustieteilijä, maalaisihminenAnne.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
T&K-hankkeiden viestinnästä Satu Orkola.
Tiedottajan ABC-3 * Tutustu sidosryhmiin * Tapahtumatiedottaminen
Kalevankankaan koulun mainosprojekti Mediavaikuttamisen parhaat eurooppalaiset käytännöt.
MEDIA Media, latinan kielen sanasta medium. Engl. medium-sanalla kolme merkityst ä  1)jotakin, mik ä “ sijoittuu v ä liin ”, ” toimii v ä litt ä j ä.
Aineen oma paino aiheuttaa paineen
TE3 MEDIA –TERVEYDEN TUKI JA UHKA Hurtig
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Työnhaku TE-toimistossa Tehtäviä. Kuinka TE-palvelujen asiakkaaksi kannattaa ilmoittautua? Mistä päivästä lähtien työnhaku astuu voimaan? Mitä kannattaa.
Sosiaalinen media viestinnässä ja markkinoinnissa.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
 Yleistavoite (valtakunnallinen): musiikin käyttö ja vaikutusmahdollisuudet eri taidemuodoissa ja mediassa  Kurssi rakentuu Lontooseen suuntautuvan opintomatkan.
Sanomalehtien Liitto © TNS Kuinka tärkeää tiedon luotettavuus on netissä vuotiaat, N=554, % ”Kuinka tärkeää tiedon luotettavuus on sinulle NETISSÄ?
Sosiaalinen media Sofia Husso Tyrnävä. Mitä se on.
Huomautus: Tämä esite on suunniteltu tulostettavaksi. Ennen kuin ryhdyt tulostamaan korttikartongille, tee koetulostus tavalliselle paperille ja varmista,
OPAS MEDIAKASVATTAJALLE Mediakasvatus esi- ja alkuopetusikäisten lasten arjessa Hanna Martinviita, Saara Pasanen ja Anna Ristaniemi.
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Teknikmagasinet Puhelimenkuoret.fi Gigantti
Jarkko Muhonen TeamProg
Luetko oman alan uutisia säännöllisesti? Mistä luet niitä?
Kotka Suomen Romanifoorumi.
Kilpailijat.
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Sosiaalinen media.
Mainonnan vaikutuskeinoja
Liikunta+ravinto.
Yritys ja markkinointi mediassa
Puhetilanteen kieli.
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
KILPAILIJAT.
Kuvat ja teksti
Ota 2. jaksossa.
Tehtävä 7.3: Taulukon väritys
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Oman alani blogit Onko minun alallani opiskelijoita, ammatinharjoittajia ja harrastajia, jotka bloggaavat? Millaisia oman alani blogeja netistä löytyy?
Mitkä Ovat Eri Valokuvaus Markkinointi-ideoita?
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
8. Luokkalaisten TET Tämä esitys käsittelee PowerPointin uusia ominaisuuksia. Se kannattaa katsella diaesityksenä. Näistä dioista saat ideoita esityksiin,
15ytov Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
Fabrikam hoitaa kevätsiivouksesi
Lääkehoidon päivä 2018 Teemana järkevä lääkehoito Vuonna 2018 Lääkehoidon päivä toteutetaan osana Rationaalisen lääkehoidon toimeenpano-ohjelman laajaa.
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
”Kuuleha sie, minnuu nii kovast kiinnostaa..
DIGIVAPAAEHTOISEKSI PUNAISELLE RISTILLE?
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / naiset
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana /
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / miehet
Yrityksen mainonta… … ja muu markkinointi
FIT – Finanssitietojen päivitys
Esityksen transkriptio:

Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.

Media ja markkinointi  Median eri muodot ovat yrityksen markkinoinnin kannalta olennaisia  Eri alojen yritykset markkinoivat itseään eri viestimissä, eri mediat myyvät mainostilaa  TV  Internet ja sosiaalinen media  Printtimedia (sanomalehdet, aikakauslehdet, asiakaslehdet)  Radio  Katumainonta (mainostaulut, ilmoitustaulut, autot)  Markkinointi on usein niin näkyvää, että mainontaa on vaikea välttää  Voisitko elää päivääkään, ettet näkisi yhtään mainosta?  Tavoittaa lähes jokaisen, siksi yritykset panostavat niihin

Tutustu oman alan yrityksen markkinointiin  Tee blogiisi uusi alasivu nimeltään ”Oman alan yrityksen markkinointi”  Hae netistä jokin oman alasi yritys, jolla on nettisivut. Kerro lyhyesti yrityksestä.  Millä tavalla yritys markkinoi itseään? Mitä eri medioita se käyttää?  Ota kantaa heidän markkinointistrategiaan. Kuinka suuren yleisön yritys haluaa tavoittaa? (paikalliset asiakkaat vai koko Suomi?)  Onko yritys mielestäsi panostanut markkinointiin? (esim. erityisen hienot nettisivut, kalliit TV-mainokset)  Kun googlaat yrityksen nimen, mitä hakutuloksia saat ensimmäisenä?  Löydätkö yrityksestä kuvahaulla kuvia? (muista käyttää cc-lisenssiä!)

Kuvien lähteet  Googlen kuvahaku: cc-lisenssillä jaetut kuvat (Teliasonera, Holiday Inn, Fazer, L’oreal, Stockmann),