Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Media ja markkinointi Median eri muodot ovat yrityksen markkinoinnin kannalta olennaisia Eri alojen yritykset markkinoivat itseään eri viestimissä, eri mediat myyvät mainostilaa TV Internet ja sosiaalinen media Printtimedia (sanomalehdet, aikakauslehdet, asiakaslehdet) Radio Katumainonta (mainostaulut, ilmoitustaulut, autot) Markkinointi on usein niin näkyvää, että mainontaa on vaikea välttää Voisitko elää päivääkään, ettet näkisi yhtään mainosta? Tavoittaa lähes jokaisen, siksi yritykset panostavat niihin
Tutustu oman alan yrityksen markkinointiin Tee blogiisi uusi alasivu nimeltään ”Oman alan yrityksen markkinointi” Hae netistä jokin oman alasi yritys, jolla on nettisivut. Kerro lyhyesti yrityksestä. Millä tavalla yritys markkinoi itseään? Mitä eri medioita se käyttää? Ota kantaa heidän markkinointistrategiaan. Kuinka suuren yleisön yritys haluaa tavoittaa? (paikalliset asiakkaat vai koko Suomi?) Onko yritys mielestäsi panostanut markkinointiin? (esim. erityisen hienot nettisivut, kalliit TV-mainokset) Kun googlaat yrityksen nimen, mitä hakutuloksia saat ensimmäisenä? Löydätkö yrityksestä kuvahaulla kuvia? (muista käyttää cc-lisenssiä!)
Kuvien lähteet Googlen kuvahaku: cc-lisenssillä jaetut kuvat (Teliasonera, Holiday Inn, Fazer, L’oreal, Stockmann),