Pääkaupunkiseudun 2. luokkien koulunkäyntikysely 2015 Kauniainen Maaliskuu 2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Advertisements

Samran Khezri Turun Normaalikoulu 2008
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Perusopetuksen oppilaat 2014 Generated on :03.
Röykän koulu Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset, kevät 2014 Vastauksia yhteensä 87 kpl.
ARVIOINTI Vanhempainilta
Yhteistyötä lapsen hyväksi
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
Tehostetun ja erityisen tuen kehittäminen esi- ja perusopetuksessa
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Eväitä hyvän perhehoidon rakentamiseen – vahvaksi työssä ja kumppanuudessa Perhehoitajien ja kuntaedustajien 2. työtapaaminen Arvokas elämä –hanke /Paula.
TIEDON SIIRTO SIIRTYMÄVAIHEESSA
Tervetuloa 7. luokkien oppilaiden huoltajat!. Tänään menossa mukana -Mukavien uusien oppilaidemme mukavia huoltajia -7. luokkien luokanvalvojat, opinto-
OPS-ajatuksia.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Ops seminaari Askola.
Tähän tarvittaessa otsikko Kysely esi- ja perusopetuksen huoltajille Kirkkonummella
Kolmiportaisen tuen toimintatapaohjeet. Tuen järjestämistä ohjaavat periaatteet ”Opetukseen osallistuvalla on oikeus saada riittävää kasvun ja.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
OPS Oppimisen ja koulunkäynnin tuki 8. Oppilashuolto.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2016 Opetussuunnitelma uudistuu.
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
Vanhempainilta Jakokosken koulu Jakokosken koulu syksyllä 2016 Oppilasmäärä luokka (14+8) 22 oppilasta, opettaja Karl Kakko 3-4 luokka.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
Vanhempien mielipiteitä
Kysely koulukuljetusten järjestelystä lukuvuonna
Laatutyö opettaja Luotu :42.
Pääkaupunkiseudun lukio-opiskelua koskeva kysely 2016 Kauniainen
Pääkaupunkiseudun lukio-opiskelua koskeva kysely 2016
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
Pääkaupunkiseudun lukio-opiskelua koskeva kysely 2016 Vantaa
Ops-iltapäivä
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
TURUN LIIKKUVA KOULU -OHJELMA
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
Oppilaskysely2017 Jynkänlahden koulu
”ompeluseurat” kouluissa 2017
Tervetuloa vanhempainiltaan!
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
KOTOUTTAMISPERHELUOKKA
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
Kelpo-hanke Amisto
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
Arviointi.
Ops-iltapäivä Raumanmeri
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Uusi opetussuunnitelma 2016
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Oman äidinkielen opetus Porvoossa
Pääkaupunkiseutu Varhaiskasvatuksen asiakaskysely TULOSTEN YHTEENVETO
Pääkaupunkiseutu Varhaiskasvatuksen asiakaskysely TULOSTEN YHTEENVETO
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Pääkaupunkiseudun lukio-opiskelua koskeva kysely 2016
Pääkaupunkiseudun lukio-opiskelua koskeva kysely 2016 Vantaa
Kuntaraportti Siikalatva
Laaja-alainen arviointi
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
3. luokka Mervi Pietilä Perusopetuksen lehtori
Evästystä paikalliseen ops-työhön
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Tulevaisuuden koulu 2016 peItsarin koulu
KAUHAJOEN YHTEISKOULU 7.lk - VALINNAISAINEILTA
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Ajatuksia itsesäätelystä koulun näkökulmasta
Esityksen transkriptio:

Pääkaupunkiseudun 2. luokkien koulunkäyntikysely 2015 Kauniainen Maaliskuu 2016

Tutkimuksen taustat Pääkaupunkiseudun opetustoimien palvelukykykysely perustuu kaupunkien yhteiseen voimassa olevaan koulutuksen arviointisuunnitelmaan. Kysely tuottaa seutu-, kaupunki- sekä koulukohtaista tietoa koulutuspalveluiden laadusta sisältäen pääkaupunkiseudun kaupungeille yhteisen osuuden ja kaupunkikohtaiset osuudet. Kysely suunnattiin perusopetuksen 2. luokan oppilaiden huoltajille. Tarkoituksen oli, että oppilas vastaa tutkimukseen yhdessä huoltajan kanssa. Vastaaminen kyselyyn tapahtui internetlinkistä, josta tiedotettiin oppilashallinnon Wilma - liittymän kautta. Koulut lähettivät tiedon kyselystä huoltajille ja vastaaminen oli mahdollista suomen-, ruotsin-, englannin-, viron- tai somalinkielisenä. Ennakkotieto kyselystä lähetetään kouluille Kouluille lähetetään tiedote ja linkit kyselyyn Koulut lähettivät huoltajille sekä oppilaille muistutuksen kyselystä kaksi - kolme kertaa marras- ja joulukuun aikana. Heikon vastausaktiivisuuden takia kyselyn vastausaikaa jatkettiin aina saakka. Tulokset raportoidaan koko pääkaupunkiseutu yhteensä –raportissa sekä kaupungeittain. Näissä raporteissa tuloksia tarkastellaan kokonaistasolla sekä myös oppilaan sukupuolen ja äidinkielen mukaan (suomi ja ruotsi). Koulukohtaiset raportit toimitetaan, mikäli koulusta on saatu vastauksia vähintään 10 oppilaalta. Tuloksia verrataan soveltuvin osin vuonna 2011 toteutetun 2. luokkalaisten vastaaviin tuloksiin. Koulukohtaisissa raporteissa tuloksia verrataan pääkaupunkiseudun ja kaupungin tulosten lisäksi koulun omiin vuoden 2011 tuloksiin, mikäli tulokset ovat saatavilla.

Tulosten esittämisestä Tuloksia esitetään väittämien jakaumina sekä keskiarvoina. Osa-alueiden indeksitulokset on laskettu kyseenomaisen osa-alueen väittämien keskiarvojen keskiarvona. Väittämien koulukohtaisina minimi- ja maksimituloksina on esitetty tuloksia vain niiden koulujen osalta, joissa vastaajia on ollut vähintään 10. Tutkimuksen tilastollinen virhemarginaali on %-jakaumatuloksille sekä keskiarvotuloksille alla olevan taulukossa esitettyjen lukuarvojen mukainen. %-jakaumatuloksilleKeskiarvotuloksille V tuloksien osalta Vuosivertailu 2011 vs V tuloksien osalta Vuosivertailu 2011 vs %-yksikköä Asteikkoarvoa Kokonaisaineisto+ 1,9+ 2,4+ 0,08+ 0,10 Kauniainen+ 13,7+ 17,0+ 0,56+ 0,70

Vastaajamäärät Vastauksia koko PK-seutu Vastuksia Kauniainen Kaikki Vastauskieli Suomi Ruotsi Englanti + muut 920 Sukupuoli Tyttö Poika Tutkimukseen vastattiin kohtalaisesti. Koko pääkaupunkiseudun vastausprosentti oli tällä kertaa 25,1 prosenttiin. Kauniaisten osalta vastausprosentiksi muodostui 36,7 %. Vastausaktiivisuudessa on huomattavia koulukohtaisia eroja. Alla taulukossa on esitetty vastaajamäärät kyselyyn vastanneiden äidinkielen ja sukupuolen mukaan.

Väittämät / Kauniainen vs. koko pk-seutu

6 Koulupaikka, oppimiskäsitys ja -ympäristö % Vuosivertailu Kauniainen vs. kaikki: Keskiarvo 1-5 / väittämä Kauniainen=51: Väittämien jakaumat

7 Toimintakulttuuri ja työtavat Vuosivertailu Kauniainen vs. kaikki: Keskiarvo 1-5 / väittämä Kauniainen=51: Väittämien jakaumat %

8 Yhteistyö ja ohjaus Vuosivertailu Kauniainen vs. kaikki: Keskiarvo 1-5 / väittämä Kauniainen=51: Väittämien jakaumat %

9 Oppilashuolto, arviointi ja muut asiat Vuosivertailu Kauniainen vs. kaikki: Keskiarvo 1-5 / väittämä Kauniainen=51: Väittämien jakaumat %

10 Koulupaikka, oppimiskäsitys ja -ympäristö *) Ei mukana 2011 Vuosivertailu Kauniainen: Keskiarvo 1-5 / väittämä Tulos heikentynyt vs v Tulos parantunut vs v. 2011

11 Toimintakulttuuri ja työtavat Vuosivertailu Kauniainen: Keskiarvo 1-5 / väittämä Tulos heikentynyt vs v Tulos parantunut vs v. 2011

Yhteistyö ja ohjaus 12 Vuosivertailu Kauniainen: Keskiarvo 1-5 / väittämä *) Ei mukana 2011 Tulos heikentynyt vs v Tulos parantunut vs v. 2011

13 *) Ei mukana 2011 Oppilashuolto, arviointi ja muut asiat Vuosivertailu Kauniainen: Keskiarvo 1-5 / väittämä *) Ei mukana 2011 Tulos heikentynyt vs v Tulos parantunut vs v. 2011

Väittämät taustaryhmittäin

15 Koulupaikan määräytyminen 1. Lapsellamme on ollut mahdollisuus päästä kouluun, joka sijaitsee turvallisen matkan päässä kotoa % Keskiarvo

16 Koulupaikan määräytyminen 2. Mahdollisuudet hakeutua muuhun kuin oman alueen lähikouluun ovat riittävät % Keskiarvo

17 Oppimiskäsitys 3. Lasta tuetaan koulussa aktiivisuuteen omassa oppimisessaan % Keskiarvo

18 Oppimiskäsitys 4. Lapsemme kykyihin koulussa luotetaan % Keskiarvo

19 Oppimiskäsitys 5. Lastamme rohkaistaan asennoitumaan myönteisesti oppimiseen % Keskiarvo

20 Oppimisympäristö 6. Koulutilat ovat toimivat % Keskiarvo

21 Oppimisympäristö 7. Olemme tyytyväisiä koulun oppimateriaaleihin % Keskiarvo

22 Oppimisympäristö 8. Koulun tietotekninen varustus on nykyaikainen % Keskiarvo

23 Oppimisympäristö 9. Tietotekniikkaa käytetään oppimisen tukena monipuolisesti % Keskiarvo

24 Oppimisympäristö 10. Lapsemme kokee olonsa turvalliseksi koulussa % Keskiarvo

25 Oppimisympäristö 11. Koulumme tilat ovat hyvässä kunnossa % Keskiarvo

26 Toimintakulttuuri 12. Lapsemme kokee, että häntä kohdellaan koulussa oikeudenmukaisesti ja yhdenvertaisesti % Keskiarvo

27 Toimintakulttuuri 13. Koulun toimintakulttuuria (esim. säännöt, toimintamallit ja perinteet) luodaan yhdessä lasten kanssa % Keskiarvo

28 Toimintakulttuuri 14. Lapsemme koulussa ei suvaita kiusaamista % Keskiarvo

29 Työtavat 15. Lapsemme opetuksessa käytetään monipuolisia työtapoja % Keskiarvo

30 Työtavat 16. Koulun työtavat sopivat lapsemme tapaan oppia % Keskiarvo

31 Työtavat 17. Opetuksessa edetään lapsellemme sopivaan tahtiin % Keskiarvo

32 Työtavat 18. Lapsemme selviytyy kotitehtävistään kohtuullisessa ajassa % Keskiarvo

33 Työtavat 19. Oppilaat työskentelevät yhdessä ja tukevat ja auttavat toisiaan % Keskiarvo

34 Työtavat 20. Lapsemme saa koulussa riittävästi apua ja tukea oppitunneilla % Keskiarvo

35 Työtavat 21. Tyttöjen ja poikien erilaisuus oppimisessa otetaan huomioon % Keskiarvo

36 Kodin ja koulun välinen yhteistyö 22. Meillä on ollut mahdollisuus osallistua keskusteluun koulun tavoitteista ja toimintatavoista % Keskiarvo

37 Kodin ja koulun välinen yhteistyö 23. Koulu kannustaa huoltajia osallistumaan koulun ja kodin väliseen yhteistyöhön % Keskiarvo

38 Kodin ja koulun välinen yhteistyö 24. Koululla on toimivat käytänteet kodin ja koulun yhteistyön toteuttamiseen % Keskiarvo

39 Kodin ja koulun välinen yhteistyö 25. Vuorovaikutus luokanopettajan / luokanvalvojan ja kodin välillä toimii hyvin % Keskiarvo

40 Kodin ja koulun välinen yhteistyö 26. Olemme saaneet riittävästi tietoa lapsemme oppiainevalintoihin (esim. kielet, valinnaisaineet ja katsomusaineet) % Keskiarvo

41 Ohjauksen järjestäminen 27. Lapsellamme on mahdollisuus tutustua eri ammatteihin osana koulutyötä % Keskiarvo

42 Ohjauksen järjestäminen 28. Lapsellemme opetetaan riittävästi oppimista edistäviä taitoja (kokeisiin valmistautuminen, tuntityöskentely, läksyjen teko, tiedon hankkiminen, käsittely ja arviointi jne.) % Keskiarvo

43 Ohjauksen järjestäminen 29. Lapsellamme on ollut mahdollisuus saada tarvittaessa tukea koulunkäyntiinsä (esim. tukiopetus, erityisopetus, apuvälineet, lisäaika kokeeseen) % Keskiarvo

44 Oppilashuolto 30. Lapsellani on koulussa ainakin yksi aikuinen, jonka puoleen hänen on helppo kääntyä % Keskiarvo

45 Oppilashuolto 31. Lapsellamme on mahdollisuus saada tarvittaessa kouluterveydenhuollon palveluja % Keskiarvo

46 Oppilashuolto 32. Lapsellamme on mahdollisuus saada koulussa tarvittaessa koulukuraattori- ja/tai psykologiapua % Keskiarvo

47 Oppilashuolto 33. Lapsellamme on koulussa ainakin yksi kaveri % Keskiarvo

48 Oppilashuolto 34. Olemme saaneet tarpeeksi tietoa oppilashuollon palveluista % Keskiarvo

49 Oppilaan arviointi opintojen aikana 35. Olemme saaneet riittävästi tietoa lapsemme osaamisesta ja edistymisestä % Keskiarvo

50 Oppilaan arviointi opintojen aikana 36. Opettajan lapsellemme antama palaute koulutyöstä on kannustavaa % Keskiarvo

51 Muut asiat 37. Lapsemme pitää koulunkäynnistä tällä hetkellä % Keskiarvo

52 Muut asiat 38. Lapsemme saa koulussa riittävät tiedolliset ja taidolliset valmiudet jatko-opintoihin % Keskiarvo

Väittämien toteutumisjärjestys

54 Väittämien toteutumisjärjestys Täysin+samaa mieltä summaluvun mukaan Kauniainen yhteensä, n=51 % Ei tunne asiaa

55 Väittämien toteutumisjärjestys Täysin+samaa mieltä summaluvun mukaan Kauniainen yhteensä, n=51 % Ei tunne asiaa

56 Väittämien toteutumisjärjestys Täysin+samaa mieltä summaluvun mukaan Kauniainen yhteensä, n=51 % Ei tunne asiaa

Keskiarvoindeksit ja keskiarvojen muutokset kysymyksittäin

58 Keskeisimmät muutokset - 2. luokan oppilaat 2015 vs luokat 2015, n=51 2. luokat 2011, n=91 Ero Tietotekniikkaa käytetään oppimisen tukena monipuolisesti 4,253,830,43 2. Mahdollisuudet hakeutua muuhun kuin oman alueen lähikouluun ovat riittävät 4,353,930,42 8. Koulun tietotekninen varustus on nykyaikainen 4,414,000, Koulu kannustaa huoltajia osallistumaan koulun ja kodin väliseen yhteistyöhön 4,674,300, Meillä on ollut mahdollisuus osallistua keskusteluun koulun tavoitteista ja toimintatavoista 4,223,850,37 Tulokset parantuneet eniten Kauniaisissa seuraavissa osa-alueissa (muutos ei til. merkittävä): Tulokset heikentyneet eniten Kauniaisissa seuraavissa osa-alueissa (muutos ei til. merkittävä): 2. luokat 2015, n=51 2. luokat 2011, n=91 Ero Lapsellemme opetetaan riittävästi oppimista edistäviä taitoja (kokeisiin valmistautuminen, tuntityöskentely, läksyjen teko, tiedon hankkiminen, käsittely ja arviointi jne.) 3,944,12-0, Lapsellamme on ollut mahdollisuus saada tarvittaessa tukea koulunkäyntiinsä (esim. tukiopetus, erityisopetus, apuvälineet, lisäaika kokeeseen) 4,444,67-0,23

59 Ominaisuuksien vuosivertailu – 2. luokan oppilaat 2015 vs Keskiarvo Keskiarvo asteikolla 1-5 (5=täysin samaa mieltä, 1=täysin eri mieltä) Kauniai- nen 2015, n=51 Kauniainen 2011, n=91 KOULUPAIKAN MÄÄRÄY- TYMINEN Lapsellamme on ollut mahd. päästä kouluun, joka sijaitsee turvallisen matkan päässä kotoa 4,94 4,66 Mahdollisuudet hakeutua muuhun kuin oman alueen lähikouluun ovat riittävät 4,35 3,93 OPPIMIS- KÄSITYS Lastamme tuetaan koulussa aktiivisuuteen omassa oppimisessaan 4,27 4,28 Lapsemme kykyihin koulussa luotetaan 4,57 4,34 Lastamme rohkaistaan asennoitumaan myönteisesti oppimiseensa 4,59 4,53 OPPIMIS- YMPÄRISTÖ Koulutilat ovat toimivat ** 4,37 4,11 Olemme tyytyv. koulun oppimateriaaleihin 4,51 4,41 Koulun tietotekninen varustus on nykyaik. 4,41 4,00 Tietotekniikkaa käytetään oppimisen tukena monipuolisesti 4,25 3,83 Lapsemme kokee olonsa turvalliseksi koulussa 4,59 4,60 Koulumme tilat ovat hyvässä kunnossa 4,24* TOIMINTA- KULTTUURI Lapsemme kokee, että häntä kohdellaan koulussa oikeudenmukaisesti ja yhdenvert. 4,65 4,48 Koulun toimintakulttuuria (säännöt, toiminta- mallit, perinteet) luodaan yhd. lasten kanssa 4,12 3,98 Lapsemme koulussa ei suvaita kiusaamista 4,47 4,36 TYÖTAVAT Lapsemme opetuksessa käytetään monipuolisia työtapoja 4,54 4,39 Koulun työtavat sop. lapsemme tapaan oppia 4,37 4,07 Opetuks. edetään lapsellemme sopiv. tahtiin 4,33 3,97 Lapsemme selviytyy kotitehtävistään kohtuullisessa ajassa 4,53 4,43 Oppilaat työskentelevät yhdessä ja tukevat ja auttavat toisiaan 4,28 4,11 Lapsemme saa koulussa riittävästi apua ja tukea oppitunneilla 4,43 4,44 Tyttöjen ja poikien erilaisuus oppimisessa otetaan huomioon 3,81 3,51 Keskiarvo asteikolla 1-5 (5=täysin samaa mieltä, 1=täysin eri mieltä) Kauniai- nen 2015, n=51 Kauniainen 2011, n=91 KODIN JA KOULUN VÄLINEN YHTEISTYÖ Meillä on ollut mahd. osallistua keskusteluun koulun tavoitteista ja toimintatavoista 4,223,85 Koulu kannustaa huoltajia osallistumaan koulun ja kodin väliseen yhteistyöhön 4,674,30 Koululla on toimivat käytänteet kodin ja koulun yhteistyön toteuttamiseen 4,374,11 Vuorovaikutus luokanopettajan / luokanvalvojan ja kodin välillä toimii hyvin 4,714,48 Olemme saaneet riittävästi tietoa lapsemme oppiainevalintoihin (esim. kielet, valinnaisaineet ja katsomusaineet) 3,953,85 OHJAUKSEN JÄRJESTÄ- MINEN Lapsellamme on mahdollisuus tutustua eri ammatteihin osana koulutyötä 3,19* Lapsellemme opetetaan riittävästi oppimista edistäviä taitoja (kokeisiin valmistautuminen, tuntityöskentely, läksyjen teko jne.) 3,944,12 Lapsellamme on ollut mahdollisuus saada tarvittaessa tukea koulunkäyntiinsä (tuki- ja erityisopetus, apuvälineet jne.) 4,444,67 OPPILAS- HUOLTO Lapsellani on koulussa ainakin yksi aikuinen, jonka puoleen hänen on helppo kääntyä 4,594,63 Lapsellamme on mahdollisuus saada tarvittaessa kouluterveydenhuollon palveluja 4,804,45 Lapsellamme on mahd. saada koulussa tarvit- taessa koulukuraattori- ja/tai psykologiapua 4,894,61 Lapsellamme on koulussa ainakin yksi kaveri 4,884,96 Olemme saaneet tarpeeksi tietoa oppilashuollon palveluista 4,37* OPPILAAN ARVIOINTI Olemme saaneet riittävästi tietoa lapsemme osaamisesta ja edistymisestä 4,164,22 Opettajan lapsellemme antama palaute koulutyöstä on kannustavaa 4,604,33 MUUT ASIAT Lapsemme pitää koulunkäynnistä tällä hetkellä 4,574,41 Lapsemme saa koulussa riittävät tiedolliset ja taidolliset valmiudet jatko-opintoihin 4,63* *) Ei mukana 2011 **) 2010 Koulutilat ovat toimivat ja viihtyisät *) Ei mukana 2011

60 Väittämäryhmät taustaryhmittäin 2015 Kaikki vastaajat Keskiarvot, missä 5=täysin samaa mieltä, 1=täysin eri mieltä 2. LUOKAT Kaikki pks n=2812 Kauniainen yhteensä, n=51 Kauniainen/ Tyttö n=25 Kauniainen/ Poika n=26 Kauniainen/ Suomen- kielinen n=29 Kauiainen/ Ruotsin- kielinen n=22 Koulupaikka4,294,654,624,684,754,55 Oppimiskäsitys4,494,484,554,414,304,71 Oppimisympäristö4,094,404,294,504,134,74 Toimintakulttuuri4,344,414,444,384,204,69 Työtavat4,264,334,184,474,104,61 Yhteistyö4,264,384,264,514,184,64 Ohjaus3,753,863,753,973,753,99 Oppilashuolto4,474,714,614,794,624,82 Arviointi4,364,38 4,394,154,68 Muut4,494,604,624,594,534,70 =Osa-alueen paras tulos =Osa-alueen heikoin tulos

Väittämien keskiarvojen erotukset

62 Väittämäryhmät taustaryhmittäin - erotus vuosivertailu 2015 vs LUOKAT *) vuoden 2011 n-luvut Kaikki n=2812 *n=4276 Kauniainen yhteensä, n=51 *n=91 Tyttö n=25 *n=42 Poika n=26 *n=49 Koulupaikka -0,020,360,350,36 Oppimiskäsitys 0,050,100,09 Oppimisympäristö -0,090,200,190,24 Toimintakulttuuri 0,000,140,110,15 Työtavat 0,020,200,000,38 Yhteistyö 0,090,260,090,44 Ohjaus -0,45-0,54-0,76-0,34 Oppilashuolto -0,070,05-0,100,17 Arviointi 0,070,10-0,010,22 Muut 0,010,190,120,26 =Parantunut =Pysynyt ennallaan =Heikentynyt

Parhaat ja huonoimmat

=Täysin eri mieltä =Lähes eri mieltä =Ei eri/samaa mieltä =Lähes samaa mieltä =Täysin samaa mieltä 64 Parhaiten toteutuvat asiat Kauniainen yhteensä, n=51 Keskiarvo TOP-2 Täysin+ samaa eri mieltä

=Täysin eri mieltä =Lähes eri mieltä =Ei eri/samaa mieltä =Lähes samaa mieltä =Täysin samaa mieltä 65 Heikoiten toteutuvat asiat Kauniainen yhteensä, n=51 Keskiarvo TOP-2 Täysin+ samaa eri mieltä