Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
Advertisements

SOSIAALIALAN AMK-VERKOSTON STRATEGIA
JOINT ENTRE - YRITT Ä JYYDEN EDIST Ä MISHANKE Suomalais-saksalainen Double Degree (BBA) FH Hannover - SEAMK Liiketoiminta, Yritt ä jyys M. Arola 10/2008.
KEMIA, seutukunnallinen, vuosiluokkaistettu Tampereen seutu.
Ammattikorkeakoulutuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät sekä yliopettajapäivät Seinäjoella Aija Töytäri-Nyrhinen, TtL Projektipäällikkö.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
TORNION KAUPUNGIN NUORISOPALVELUT STRATEGIA
Orientaatio opintojaksoon Eläintenhoidon perusteet S15LELHOA JA S15LELHOB ANNIKA HEIMONEN.
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
CTIF Working Group, Voluntary Fire Service 3rd meeting
Johtaja Leila Helaakoski Pohjois-PohjanmaanTE-keskus EAKR-seurantakomitea
Suomen YK-liiton toimintastrategia hallitukselle
Kirjasto kaikille Kirjastoalan AMK-koulutuksen näkökulma Päätösseminaari Ritva Hyttinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus Turku AMK.
Yhteiset tutkinnon osat 35 osp Pakolliset osa-alueet 19 osp Valinnaiset osa-alueet 16 osp → syventävät pakollisten osa-alueiden sisältöjä.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Pertti Strandman ja Samuli Viitala.
Yritysvastuu CR = Corporate responsibility Aalto-yliopisto Kesä 2016 copyright Juhani Kauhanen 2016 Juhani Kauhanen
TYÖVOIMAKOULUTUS JA REFORMI
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Laaja-alainen osaaminen
JHKA 2.0 tilanne JHKA-työryhmän kokous JulkICT.
Liiketalouden opiskelu
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Tuhat uutta työpaikkaa Pohjois-Karjalan Työvoima- ja yrityspalvelujen alueellinen kokeilu Pohjois-Karjalan ELY-keskus.
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
KUVATAIDE Anna-Rosa Uusitalo, NYK 7C.
Digitalisaation vaatima osaaminen
YRITTÄJYYS OP2.
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio.
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Opetussuunnitelman rakennekuva WELLNESS-TRADENOMI 210 OP
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
Oppijalähtöiset verkko-oppimisympäristöt, 3 op
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Tanssinopettaja (AMK), 240 op
Sosiaalialan tehtävärakenne
Suuhygienisti (AMK), 210 op
EDELLYTYKSET AVOIMEN DATAN HYÖDYNTÄMISELLE LIIKETOIMINNASSA
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Risto Kuronen Vastuuvalmistelija
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Kiinni työelämään elinikäisen oppimisen avulla
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
HALLITUKSEN PÄÄASIALLISET TEHTÄVÄT
OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Osana HYMY – hyvinvointiympäristön mallintaminen ja ymmärryksen lisääminen verkostohanketta toteutetaan kesällä 2018 korkeakouluharjoittelutyönä selvitys:
Liiketalouden koulutusohjelma Helsinki Tarja Jokinen
Tiedon avaaminen Trafissa ja avaamisen haasteet
LUKUKAUSITEEMAT lukukausi: Liiketoiminnan perusteiden ymmärtäminen – opiskelijan oppimis- ja kehittymistavoitteiden muotoutuminen lukukausi:
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Omnia.fi/yhteishaku.
SOSIONOMI 210 OP Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia, ennakoida tulevaisuuden muutoksia, tuottaa ja kehittää sosiaalipalveluja. Hän osaa ohjata.
Tutkintorakenteesta tutkinnon perusteeksi
Kestävää kasvua ja työtä – Suomen rakennerahasto-ohjelma
Kaupalliset aineet / Valtimo
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Arvokas-aloitusseminaarin pienryhmät Jaana Joutsiluoma
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Finanssialan henkilöstö ja osaaminen
– sujuvien siirtymien kansallinen koordinointi
Esityksen transkriptio:

Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan  osaa hankkia, käsitellä ja arvioida tietoa kriittisesti  kykenee ottamaan vastuuta ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta  osaa yhdistää yrittäjämäisen toimintatavan osaksi ammatillista kehittymistään ja urasuunnitteluaan Eettinen osaaminen (Ethical competence) Tradenomi  kykenee ottamaan vastuun omasta toiminnastaan ja sen seurauksista  osaa toimia alansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti  osaa ottaa erilaiset toimijat huomioon työskentelyssään  osaa soveltaa tasa-arvoisuuden periaatteita  osaa soveltaa kestävän kehityksen periaatteita  kykenee vaikuttamaan yhteiskunnallisesti osaamistaan hyödyntäen ja eettisiin arvoihin perustuen Työyhteisö-osaaminen (Working community competence) Tradenomi  osaa toimia työyhteisön jäsenenä ja edistää yhteisön hyvinvointia  osaa toimia työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa  osaa hyödyntää tieto- ja viestintätekniikkaa oman alansa tehtävissä  kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa  osaa tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa  kykenee työn johtamiseen ja itsenäiseen työskentelyyn asiantuntijatehtävissä  omaa valmiuksia yrittäjyyteen Innovaatio-osaaminen (Innovation competence) Tradenomi  kykenee luovaan ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen  osaa työskennellä projekteissa  osaa toteuttaa tutkimus- ja kehittämishankkeita soveltaen alan olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä  osaa etsiä asiakaslähtöisiä, kestäviä ja taloudellisesti kannattavia ratkaisuja Kansainvälisyys osaaminen (International competence) Tradenomi  omaa alansa työtehtävissä ja niissä kehittymisessä tarvittavan kielitaidon  kykenee monikulttuuriseen yhteistyöhön  osaa ottaa työssään huomioon alansa kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia

Tradenomin ammattispesifit kompetenssit Osaamisen kuvaus Laaja-alainen liiketoiminta-osaaminen Tradenomi  tunnistaa ja osaa kuvata yrityksen ydinprosessit ja ymmärtää liiketalouden eri osa- alueiden vaikutukset toisiinsa  ymmärtää yrityksen toiminnan ja liiketoimintaympäristön vuorovaikutuksen sekä omaksuu yrittäjyyden ja yrittäjämäisen tavan toimia  ymmärtää kannattavan yritystoiminnan perusteet ja osaa analysoida yrityksen toimintaa ja riskejä  ymmärtää yksilön vaikutuksen työyhteisön toimintaan ja osaa toimia tuloksellisesti  ymmärtää viestinnän merkityksen ja luo aktiivisesti sekä sisäisten että ulkoisten sidosryhmien välisiä vuo­ro­vai­ku­tus­suhteita myös globaalissa liiketoimintaympäristössä Liiketalouden syventävä osaaminen Tradenomilla on  syvällistä osaamista henkilökohtaisen opiskelusuunnitelmansa mukaisilla osaamisalueilla (taloushallinto, myynti ja markkinointi, liiketoiminnan kehittäminen, yrittäjyys)  Tradenomi tunnistaa muuttuvan ja kansainvälistyvän liiketoimintaympäristön vaatimukset alueen pk-yritysten liiketoiminnan kehittämisen kannalta Liiketalouden menetelmä-osaaminen Tradenomi  osaa käyttää tehtävissään tutkivaa kehittämisotetta  omaa riittävät taidot laadullisten ja määrällisten tutkimusmenetelmien soveltamisessa