Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa, viestinnässä ja matkailuneuvonnassa
Helsingin matkailu sosiaalisessa mediassa 9/21/ BLOGI Helsingin kaupungin matkailublogi » Helsingin kaupungin matkailublogi YOUTUBE Visithelsinki Youtube-kanava » Visithelsinki Youtube-kanava TRIPADVISOR Tripadvisor » Tripadvisor Wikitravel » Wikitravel TWITTER Helsinki Tourist Twitter » Helsinki Tourist Twitter FACEBOOK: Visit Helsinki » Visit Helsinki Gay Friendly Helsinki» Gay Friendly Helsinki» Kokousjärjestäjän Helsinki» Kokousjärjestäjän Helsinki Helsinki tapahtumat » Helsinki tapahtumat Saksankielinen Facebook Japaninkielinen Facebook UUSIN!
Miksi viestitään? 9/21/ Sosiaalinen media on alusta, jolla luodaan ja vahvistetaan myönteistä Helsinki-kuvaa tapahtumarikkaasta ja elävästä kaupungista mahdollistaa rennomman ja vapaamman alustan vuorovaikutukseen kuluttajien ja Helsingin matkailun (matkailijoiden ja paikallistiedon tms) välillä tavoittaa ihmiset siellä missä he ovat paras tapa ajankohtaisen Helsinki-tiedon ja menovinkkien jakamiseen
Kenelle viestitään? 9/21/ Matkailijoille, jotka joko suunnittelevat matkaa Helsinkiin tai ovat jo Helsingissä 2.Yleisesti Helsinki –faneille, jotka haluavat jakaa Helsinki- fiilistä (ml. helsinkiläiset) 3.Helsingissä asuville ja usein kaupungissa vieraileville ulkomaalaisille
Mitä viestitään? 9/21/20164 Monipuolinen, ympärivuotinen tapahtumatarjonta Ajankohtaiset kuulumiset ja uutiset sesongeittain Helsinki-toimijoiden (esim. …..) uutisten, tarjousten ja artikkeleiden jakaminen Kampanjat/Yhteistyökumppaniviestit Markkinointipainopisteet/teemat: design, ruokakulttuuri, merellinen Helsinki, jne. Visuaalisuus/inspiroivat sisällöt, esim. Helsinki-kuvien jakaminen
9/21/2016Nimi Tähän5 55 Kantama: Puhuu tästä: Kantama
9/21/ Kantama: Puhuu tästä: 5 140
Mikä toimii? Mikä ei? 9/21/ Tunteita herättävät / puhuttelevat kuvat ja visuaalisuus (esim. luonto, valo, Helsingin rouheus) Paikallistapahtumat (esim. vappu, Helsinki-päivä, Ravintolapäivä, urheilutapahtumat jne.) Ruokakulttuuri Merellisyys (esim. majakat ja merelliset näkymät) FB-ilmiöt ja hauskat tilannekuvat (esim. metrokarttavertailu, nauravat talonumerot) Angry Birds
Mikä toimii? Mikä ei? 9/21/ Osallistuvat kysymykset (esim. vinkkejä, nimeä suosikkikatusi tai täydennä lause –tyyliset ”Helsinki on minulle ______”) Rakkaat ja toistuvat aiheet (paikallinen kulttuuri), esim. vuodenajat, pyhäpäivät Päivitykset ilman kuvia hukkuvat tekstivirtaan.
Tykkääjäprofiili 9/21/
Ketä tavoitetaan? 9/21/2016Nimi Tähän10
Tykkääjät/Käyttäjät 9/21/ Mitä meiltä odotetaan: -statuspäivityksiä (1-3 per päivä) -uusinta tietoa (pari päivän, viikon ja puoli vuoden päähän) -nopeaa reagointia Keskimäärin 3000 tykkäystä/statuspäivitys (vertaa 2012: 2000)
Blogi 9/21/201612
Mitä jatkossa? 9/21/ Historia: mistä lähdetty liikkeelle v ja missä ollaan nyt Strategian päivittäminen Fanipohjan kasvattaminen: mainonta? Olemassa olevien kanavien kehittäminen, uusiin tutustuminen, esim. Pinterest? Resurssointi
KIITOS!