Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Advertisements

Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Asiakaspalvelu verkossa
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Social Media Consultant Meltwater Buzz Laura Tuutti Sosiaalisen median seurannasta lähtökohta tuottavaan markkinointiin.
WE LOVE HELSINKI.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Vuosaarelaisten matkailutuotteet matkailijoiden tietoon! kumppanuuspäällikkö Leena Lassila Visit Helsinki.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Tiina Markkula Verkkoterkkari –hanke (Terke) Merja Saukko Lasten ja nuorten verkkososiaalipalvelut- (Vespa) hanke (Sosvi) Sosiaalinen media ja verkko nuorten.
Sosiaalinen media viestinnässä ja markkinoinnissa.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Käytännön kokemuksia sosiaalisesta mediasta Case Helsinki Mari Somero ja Riitta Kokkonen, Helsingin kaupungin matkailu –ja kongressitoimisto,
Case: PK-yritys sosiaalisen median maailmassa Liina Matveinen toimitusjohtaja Iskelmä Rex ja Oi fm.
1 Työtapaturmista ilmoittaminen 2010 Riikka-Liisa Haapanen
Inspiraatiota hankeviestintään! Viestinnän suunnittelija Aino Kivelä / CIMO.
Sosiaalinen media Sofia Husso Tyrnävä. Mitä se on.
KUVIEN KESKELLÄ MEDIASTA JA VAIKUTTAVISTA KUVISTA.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Finnan viestintä ja markkinointi
Viestinnän tilanne kesä 2016
VIESTINTÄ.
Inspiraatiota hankeviestintään!
HAALARIMERKKI- KOKEILU
Facebook.
Finnan viestintä ja markkinointi
Sosiaalinen media.
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja
Tonni lähti Ryhmä 4.
Finnan viestintäkatsaus
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Tervetuloa Innokylään
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Finna.fi:n somemarkkinointi
Työhyvinvointia järjestötyöpaikoille
Instagram.
SOTE-tieto SOMEssa Jari Porrasmaa
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
www-sivuston ja verkkopalveluiden rakentaminen
Elisa Oyj – Elisa Partinen / VI12DI
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Facebook JYTY-koulutus
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Janne Hyvärinen Pohjois-Savon Reserviupseeripiiri ry
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
Kestävän kehityksen projektit Espoossa
SUOMEN SUURIN JA TEHOKKAIN
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon toiminnan suunta vuoteen 2020
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Osallistu – Jäsenhankkijaryhmä Mikä on Jäsenhankkijaryhmän idea!
Nimesi | Opettajasi | Luokkasi
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana /
Viestintäsuunnitelma
Kaakko135 markkinointi 2014 Sanna Nikki
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
some ja netti neuvottelupäivät Tampere
Esityksen transkriptio:

Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa, viestinnässä ja matkailuneuvonnassa

Helsingin matkailu sosiaalisessa mediassa 9/21/ BLOGI  Helsingin kaupungin matkailublogi » Helsingin kaupungin matkailublogi YOUTUBE  Visithelsinki Youtube-kanava » Visithelsinki Youtube-kanava TRIPADVISOR  Tripadvisor » Tripadvisor  Wikitravel » Wikitravel TWITTER  Helsinki Tourist Twitter » Helsinki Tourist Twitter FACEBOOK:  Visit Helsinki » Visit Helsinki  Gay Friendly Helsinki» Gay Friendly Helsinki»  Kokousjärjestäjän Helsinki» Kokousjärjestäjän Helsinki  Helsinki tapahtumat » Helsinki tapahtumat  Saksankielinen Facebook  Japaninkielinen Facebook UUSIN!

Miksi viestitään? 9/21/ Sosiaalinen media on alusta, jolla luodaan ja vahvistetaan myönteistä Helsinki-kuvaa tapahtumarikkaasta ja elävästä kaupungista  mahdollistaa rennomman ja vapaamman alustan vuorovaikutukseen kuluttajien ja Helsingin matkailun (matkailijoiden ja paikallistiedon tms) välillä  tavoittaa ihmiset siellä missä he ovat  paras tapa ajankohtaisen Helsinki-tiedon ja menovinkkien jakamiseen

Kenelle viestitään? 9/21/ Matkailijoille, jotka joko suunnittelevat matkaa Helsinkiin tai ovat jo Helsingissä 2.Yleisesti Helsinki –faneille, jotka haluavat jakaa Helsinki- fiilistä (ml. helsinkiläiset) 3.Helsingissä asuville ja usein kaupungissa vieraileville ulkomaalaisille

Mitä viestitään? 9/21/20164 Monipuolinen, ympärivuotinen tapahtumatarjonta Ajankohtaiset kuulumiset ja uutiset sesongeittain Helsinki-toimijoiden (esim. …..) uutisten, tarjousten ja artikkeleiden jakaminen Kampanjat/Yhteistyökumppaniviestit Markkinointipainopisteet/teemat: design, ruokakulttuuri, merellinen Helsinki, jne. Visuaalisuus/inspiroivat sisällöt, esim. Helsinki-kuvien jakaminen

9/21/2016Nimi Tähän5 55 Kantama: Puhuu tästä: Kantama

9/21/ Kantama: Puhuu tästä: 5 140

Mikä toimii? Mikä ei? 9/21/ Tunteita herättävät / puhuttelevat kuvat ja visuaalisuus (esim. luonto, valo, Helsingin rouheus) Paikallistapahtumat (esim. vappu, Helsinki-päivä, Ravintolapäivä, urheilutapahtumat jne.) Ruokakulttuuri Merellisyys (esim. majakat ja merelliset näkymät) FB-ilmiöt ja hauskat tilannekuvat (esim. metrokarttavertailu, nauravat talonumerot) Angry Birds

Mikä toimii? Mikä ei? 9/21/ Osallistuvat kysymykset (esim. vinkkejä, nimeä suosikkikatusi tai täydennä lause –tyyliset ”Helsinki on minulle ______”) Rakkaat ja toistuvat aiheet (paikallinen kulttuuri), esim. vuodenajat, pyhäpäivät Päivitykset ilman kuvia hukkuvat tekstivirtaan.

Tykkääjäprofiili 9/21/

Ketä tavoitetaan? 9/21/2016Nimi Tähän10

Tykkääjät/Käyttäjät 9/21/ Mitä meiltä odotetaan: -statuspäivityksiä (1-3 per päivä) -uusinta tietoa (pari päivän, viikon ja puoli vuoden päähän) -nopeaa reagointia Keskimäärin 3000 tykkäystä/statuspäivitys (vertaa 2012: 2000)

Blogi 9/21/201612

Mitä jatkossa? 9/21/ Historia: mistä lähdetty liikkeelle v ja missä ollaan nyt Strategian päivittäminen Fanipohjan kasvattaminen: mainonta? Olemassa olevien kanavien kehittäminen, uusiin tutustuminen, esim. Pinterest? Resurssointi

KIITOS!