LET Kandiryhmä 2015-2016 Piia Näykki & Jonna Malmberg.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kevään 2010 aloitus Edutool-opinnot Maanantain ohjelma • klo Edutool-opintojen kevät ja muistellaan myös syksyä/ Niina • klo
Advertisements

”Publishing in International Academic Journals” Sanna Järvelä.
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön aihe
Opinnäytetyöprosessi
Tutkimussuunnitelma…
7 Terveyden tutkiminen.
Opinnäytetyöprosessi
USKONTO/aineenopettajat AD 4 Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
AINEISTOLÄHTÖINEN (eli LAADULLINEN) TUTKIMUSPROSESSI
Pedagogiset haasteet tutkimuksessa: kirjapakettikurssi Kevät – syksy 2014.
Toteuttava taho: nimi: pvm: 11. joulukuuta 2014 OPINNÄYTETYÖ Valttikiri.
Teoriaosan suunnittelu
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
TEORIALÄHTÖINEN (eli MÄÄRÄLLINEN TUTKIMUSPROSESSI
Ihminen ääriolosuhteissa -kurssi
Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Prosessi ei voimassa Opinnäytetyö Opinnäytetyön aloittaminen
750696S Maisteriseminaari Laajuus 4 op / 107 h opiskelijan työtä
RTA seminaarityö sisältöohjeita Juhani Kiiras
Toimitusketjun kehittämisprojekti ** poista tämä sivu ** Katso käyttö- ja täyttöohjeet erillisestä opiskelijan ohjeesta.
Työssäkäyvien graduseminaari Valmiiksi työn ohessa - hankkeessa Työelämää ja opintoja –iltapäivä Sanna Talja, prof. mvs. Informaatiotutkimuksen.
Opinnäytetyöprosessi
Ympäristöaiheisten lehtijuttujen vertailua - Turun Sanomat tammikuussa 1955 ja 2005 Jussi Pukkila Tutkielmasuunnitelma.
Pro gradu-tutkimuksen ohjausseminaarit Raija-Leena Punamäki, prof. Graduaiheet
Seminaarityön rakenteesta
KANDIRYHMÄ KEMIAN LAITOKSELLA Johanna Kärkkäinen Mentori: Leena Kaila Opintori
Kati UtriainenOpinTori Yhteisöllinen oppiminen ja ryhmäohjaus kandidaatintutkielmassa TtL, assistentti Kati Utriainen TtT, yliassistentti Sanna-Mari.
Oppimisen ohjaus lähikehityksen vyöhykkeellä verkko-oppimisympäristössä Tutkimussuunnitelma Tero Paakki.
Maa Maankäytön suunnittelu ja yhdyskuntatalous Ohjelma Harjoitustöiden rakenne Lähdekirjallisuuden hyödyntäminen Vertailua ja keskustelua työmenetelmistä.
Veli-Pekka Lifländer VERKKOPOHJAISEN OPPIMISYMPÄRISTÖN SUUNNITTELU SISÄLTÖ: Opetussuunnitelman yleinen osa Opetuksen sisältöideat Opetussuunnitelman erityinen.
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Tutkimussuunnitelma Jaakko Seikkula
Jarl Wahlström MITEN TEHDÄÄN VÄITÖSKIRJA? Psykoterapian monitieteisen tohtorikoulutusohjelman aloitusseminaari
Kandidaatinseminaari
Graduseminaari.
Kasvatustieteiden tiedekunta, Oulun yliopisto KT HANNU Heikkinen
Opinnäytetyöprosessi ja valmistumisen aikataulu
JOHDANTO.
KANDIDAATTISEMINAARI JA TUTKIELMA KATVRA30 (10 op) Syyslukukausi 2017
ENG3042. Kand Kandidaatintyö ja seminaari (10 op) ENY ENG3044
Pedagogiset aineopinnot lv Tietotekniikka
Tutkielman teko-ohjeet
Tutkimus terveystiedonopetuksessa
Ohjeita….
TE3 - TUTKIMUS 1-3 hlö:n ryhmissä JOKIN TERVEYSTOTTUMUS
Hermolle-koulutus: suomen kielen ja kirjallisuuden opetus (25 op)
Urkund - plagiaatintunnistusjärjestelmä Jyväskylän yliopistossa
Opinnäytetyön otsikko
Opinnäytetyön otsikko
TAI-E1126 Taidekasvatusseminaari
Tutkimusaihe: luotettavuus ja tutkimuksen teko
Sähköiset yo-kirjotukset
Heidi Enwald Informaatiotutkimus, HuTK
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op)
- TIETEELLISESTI!! Psyykkinen Biologinen Sosiaalinen ja
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
TIETEELLINEN TUTKIMUS (7ET)
Pro gradu -tutkimuksen ohjausseminaarit
Verkkopedagogiikka? Tarvitaanko verkkopedagogiikkaa?
Syventävien opintojen opinnäytetyö
Pedagogiset haasteet tutkimuksessa: kirjapakettikurssi
Opinnäytetöiden ohjaus korkeakoulussa (A100607) 3 op
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opponointi
Jonna Malmberg & Piia Näykki
Pro gradu - SEMINAARI INFO
RUOKAKASVATUKSEN VUOSIKELLO
Esityksen transkriptio:

LET Kandiryhmä Piia Näykki & Jonna Malmberg

ensimmäisen tapaamisen sisältö  Esittäytyminen  Let-tutkimusryhmän tutkimusteemojen esitteleminen  Kanditutkielma: tavoitteet ja rakenne  Alustavat tutkimusideat  Yleinen aikataulu  Seminaari aikataulun sopiminen  Ohjaustoiveista keskusteleminen

Esittäytyminen  Ohjaajat  Opiskelijat

LET tutkimusryhmän tutkimus  Yleistä  Oppimisen, koulutuksen ja teknologian opetuskäytön kysymykset.  Työskentelyn painopisteenä on empiirinen tutkimus oppimisen sosiaalisista ja kontekstuaalisista tekijöistä niin yksilö- kuin ryhmätilanteissa ja siihen perustuva oppimisen ja koulutusteknologian arvosanaopetus (sivuaineopinnot + maisteriopinnot + jatko-opinnot).  Erityisiä tutkimuskohteita mm. oppimisen perusmekanismit: itsesäätely, motivaatio, oppimisen strategiat, sosiaalinen vuorovaikutus ja yhteisöllinen oppiminen.  Projektit (käynnissä olevat Akatemian projektit aikajärjestyksessä):  SLAM  PREP  PROSPECTS

Kanditutkielma  Tavoitteet  Rakenne  Laajuus  Materiaalia ja ohjeita

Kanditutkielman tavoitteet  Seminaariryhmässä tutkitaan ajankohtaisia oppimisen ja sen ohjaamisen liittyviä teemoja, tällaisia ovat mm:  Oppiminen yksilöllisenä ja sosiaalisena ilmiönä,  Itsesäätöinen oppiminen, sosiaalisesti jaettu säätely ja yhteisöllinen oppiminen  Erilaiset oppimisympäristöt ja niiden pedagoginen hyödyntäminen  Tavoitteena on, että opiskelija oppii  Hahmottaa tieteellisen tutkimuksen periaatteita ja merkitystä,  Osaa toteuttaa systemaattisen kirjallisuuskatsauksen tai osaa soveltaa tutkimusmenetelmiä pienimuotoisen tutkimusaineiston analyysissä,  Oppii tieteellisen kirjoittamisen perusteita.

Kanditutkielman rakenne  Kanditutkielman nimi ja kirjoittaja  Tiivistelmä  Johdanto  Tutkimuskysymykset (teoreettinen tai empiirinen)  Tutkimuksen menetelmä, tutkimusasetelma (kirjallisuuskatsaus tai pieni empiirinen pilot-tyyppinen asetelma)  Tulokset (teoreettiset tai empiiriset)  Pohdinta ja johtopäätökset  Lähteet

Kanditutkielman laajuus  Kanditutkielman laajuus 8 op  Kirjallisuuden määrä 8 op = 800 pistettä suomenkielinen artikkeli/kirjankappale = 33 pistettä englanninkielinen artikkeli /kirjankappale= 66 pistettä (englanninkielinen kirja = 200 pistettä) (suomenkielinen kirja = 80 pistettä)  Esimerkiksi 12 englanninkielistä artikkelia = 800 op  Suurin osa oppimisen – ja koulutusteknologian kirjallisuudesta on ulkomaalaista  25 – 30 sivua

Materiaalia ja ohjeita  Tiedekunnan www-sivut! Suosittelemme mm:  Opinnäytetyön asiakirjamalli  Ohje opponentille  LET kandiryhmän wiki-sivut!  Suosittelemme mm:  Tutkimussuunnitelmapohja  Linkki APA-ohjeisiin

Aikataulu  Yleinen aikataulu:  Syys-lokakuu: Aihepiirin valinta ja siihen lukemalla tutustuminen, ohjaajien ja ryhmänjäsenten kanssa keskusteleminen ja aiheen rajaaminen.  Marraskuu: Aiheen lukkoon lyöminen, kirjallisuuteen perehtyminen, tutkimussuunnitelman kirjoittaminen.  Joulukuu: Tutkimussuunnitelman viimeisteleminen, suunnitelman esitteleminen ja opponoiminen seminaarissa.  Tammikuu: Kirjallisuuteen perehtyminen ja kandityön kirjoittaminen.  Helmikuu: Väliseminaarit, työn esitteleminen seminaarissa.  Maaliskuu: Kirjallisuuteen perehtyminen ja kandityön muokkaaminen palautteen perusteella.  Huhti-toukokuu: Kandityön viimeisteleminen ja työn esitteleminen loppuseminaarissa sekä opponoiminen seminaarissa. Kypsyysnäyte, urkund, laturi.

Aika ja paikkaSisältö 7.9. KTK Esittäytyminen Let-tutkimusryhmän tutkimusteemat Kanditutkielma: tavoitteet ja rakenne Alustavat tutkimusideat Yleinen aikataulu Seminaari aikataulun sopiminen Ohjaustoiveista keskusteleminen KTK Aiheen rajaaminen, tutkimuskysymysten asettaminen, tieteellinen kirjoittaminen KTK Aiheen rajaaminen, tutkimuskysymysten asettaminen, opponoimisen periaatteista keskusteleminen KTK Tutkimussuunnitelmien esitteleminen ja opponoiminen Lähetä työ ohjaajille ja ryhmälle mennessä

Seuraava tavoite  Aiheen valinta ja aiheen rajaus  Tutkimustyypin valinta: Pieni empiirinen kokeilu vai kirjallisuuskatsaus  Tutkimussuunnitelman laatiminen  Tutkimussuunnitelmasta kanditutkielmaksi

Ohjaustoiveita yms. muita toiveita  Keskustellaan ohjaustoiveista ja kirjataan niitä ylös!