Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat 1-9 2015-2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPS2016-alkuaskeleita.
Advertisements

OPPIVA OPS OPPIVA OPS –prosessin rakenne, keskeiset sisällöt ja valmennuksen tasot Ulla Rasimus PROkoulutus ja konsultointi ja Leena Nousiainen Rondo.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
For learning and competence Kolmannet Yyterin kv-päivät Kansainvälisyyden dynaamiset tilat tai Kansainvälisyys dynaamisessa tilassa Paula Mattila.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
INTO- Innovatiivinen ja taitava oppija Jaana Anttonen Oulun normaalikoulu.
Pedagoginen muutos Mitä se meiltä edellyttää?. Case Finland 2016 Yleinen osaamistason lasku, osaamisen polarisoituminen Matematiikan osaamistason lasku.
OPS 2016 Alakoulun valinnaiset aineet Kiviniemen ja Takkurannan koulujen valinnaisaineet sekä ohjeet valinnan suorittamiseen Wilmassa lukuvuotta
Haapajärven perusopetukseen valmistavan opetuksen opetussuunnitelma 2016 Markku Mäkelä OPS-koordinaattori.
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
KOULUNUORISOTYÖ PIEKSÄMÄELLÄ Koulun erityisnuorisotyöntekijä Ritva Rantola Pieksämäen kaupunki p ,
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
22 oppilasta 9 poikaa 13 tyttöä Erityisopettaja Laura Dunkel Yhteisiä tunteja 3. luokan kanssa äidinkielessä ja ympäristötiedossa Koulunkäynnin ohjaaja.
VESO Anne Hakanen Pirjo Vuorio Jaana Karlamaa NOPS 7.5. Osa-aikainen erityisopetus.
TOIMIVA oppimisympäristö -hanke
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
Rovastinkankaan koulun Joustava Esi- ja alkuopetus
Reformi haltuun OKM.
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Opeka, Oppika ja Ropeka Erityisasiantuntija Leena Pöntynen
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
KUVATAIDE Anna-Rosa Uusitalo, NYK 7C.
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Pedagoginen kehittäminen
SAMPPALINNAN KOULU Yksilöllisiä pedagogisen kokonaiskuntoutumisen palveluita Jorma Kauppila, rehtori
Infoa tutoropettajille
Miten koulu ympäristönä edistää terveyttä, turvallisuutta ja toiminnallisuutta
Nopolan koulu Opettajien veso
Opeka-kyselyn tulokset
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Taidesampo päivitys v taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen.
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
Osana sivistysteknologiaa
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
Mitä osallisuus voisi olla?
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Ops-iltapäivä Raumanmeri
Vaativan erityisopetuksen ja koulunkäynnin ohjaajien täydennyskoulutuskokonaisuus
JOPO – JOUSTAVAN PERUSOPETUKSEN LUOKKA
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
VSOP= vuosiluokkiin sitomaton alkuopetus Länsi-Puijon malli
Uusi opetussuunnitelma 2016
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
TVT-koordinaattori Jari Halonen Ylöjärven kaupunki
Oppijalähtöiset verkko-oppimisympäristöt, 3 op
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Päihde- ja mielenterveyspalveluiden ja aikuisten sosiaalityön teemaryhmän kokous –Tiedotettavat asiat Maakunnan ja muiden toimijoiden yhteistyörakenteet.
Taide- ja taitoaineiden valinnaiset tunnit sekä valinnaiset aineet 8
SAMPPALINNAN KOULU Yksilöllisiä pedagogisen kokonaiskuntoutumisen palveluita Jorma Kauppila, rehtori
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Kiva Koulu-kyselyn hyödyntäminen
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Tulokset 2018 Suunnitelmat 2019.
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Sunan koulun vanhempainilta TERVETULOA!
Varsinais-Suomen Kylät ry:
Uudet opettajat ja TVT Kasvu ja oppiminen
OPETUKSEN EHEYTTÄMINEN…
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat

Puolalan yhtenäiskouluhanke

hankekoordinaattori Mikko Tammisto hanke kestää lukuvuoden hanke koskee lähikoulun oppilaita 1-9 (n 200 opp.) hankerahoitus euroa Puolalan yhtenäiskouluhanke

OKM-haku tapahtui maaliskuussa 2015 HAKUKRITEERIT perusopetuksen toimintakulttuurin pedagoginen kehittäminen oppimaan oppiminen koulupudokkuuden ehkäiseminen oppilaiden ja huoltajien osallisuus

Lukuvuosi hanke on yhtenäiskouluhanke ja suunnitelma tehdään yhdessä luokille hankepalaveri ma kello 15.00, Kauppiaskatu 2. hankepalaveri ti 1.9. kello , Scandic hankkeessa mukana olevat opettajat saavat käyttöönsä opettaja – iPadin

OPPIMISEN ILO Hankesuunnitelman tavoitteet

VUOROVAIKUTUS

UUDET OPPIMISYMPÄRISTÖT OPS 2016

UUTTA TEKNOLOGIAA HYÖDYNTÄEN MONIPUOLINEN TYÖSKENTELY

UUTTA TEKNOLOGIAA HYÖDYNTÄEN

HUOLTAJIEN OSALLISTAMINEN

Hankeraamit oppilaille ja opettajille on luvassa TVT-, NPDL - sekä muuta koulutusta toiveiden mukaan vaikka hankkeemme ei varsinaisesti ole TVT- hanke, koulu on hankkinut 96 kpl iPadeja hankkeessa mukana oleville oppilaille hankesuunnitelman tavoitteet ovat tarkoituksellisesti väljät

Tervetuloa mukaan - hanke on mahdollisuuksia täynnä!

OPPIMISEN ILO VUOROVAIKUTUS MONIPUOLINEN TYÖSKENTELY UUTTA TEKNOLOGIAA HYÖDYNTÄEN HUOLTAJIEN OSALLISTAMINEN OPS 2016 HANKKEEN TAVOITTEET UUDET OPPIMISYMPÄRISTÖT

Suomessa 7 kaupunkia ja Microsoft Turussa 8 peruskoulua, 4 lukiota New Pedagogies for Deep Learning (NPDL) on kehittänyt globaalin viitekehyksen syväoppimisen ja 2000-luvun taitojen kehittymisen tueksi kuusi ydintaitoa (OPS 2016) Pohjantähti-yhteistyö (NPDL)

NPDL-koulujen opettajat ohjataan systemaattisesti arvioimaan oppimistehtävien innovatiivisuutta ja niissä esiintyviä syväoppimisen ulottuvuuksia ohjelmassa kehitetyn mallin mukaisesti (apuvälineitä OPS) Mallissa ei arvioida vain opettajien ja oppijoiden oppimistehtäviä ja niiden tuloksia, vaan myös toimintaa, yhteistyötä, tiedonrakentamista, jne.