Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

22 oppilasta 9 poikaa 13 tyttöä Erityisopettaja Laura Dunkel Yhteisiä tunteja 3. luokan kanssa äidinkielessä ja ympäristötiedossa Koulunkäynnin ohjaaja.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "22 oppilasta 9 poikaa 13 tyttöä Erityisopettaja Laura Dunkel Yhteisiä tunteja 3. luokan kanssa äidinkielessä ja ympäristötiedossa Koulunkäynnin ohjaaja."— Esityksen transkriptio:

1

2 22 oppilasta 9 poikaa 13 tyttöä Erityisopettaja Laura Dunkel Yhteisiä tunteja 3. luokan kanssa äidinkielessä ja ympäristötiedossa Koulunkäynnin ohjaaja Aira Voutilainen apuna luokassa

3 Lukujärjestys 24h /26h saksan lukijoilla Saksan ope Virpi Vainio AI (5 h), josta noin 2-3 tuntia viikossa opiskellaan yhdessä 3. luokan kanssa (projektit, ryhmä- ja parityöt) MA (4 h) /yksi jakotunti YM (2 h) opiskellaan yhdessä 3. luokan kanssa MU (2h) opettajana Tarja Heikkinen Li (3H) liikuntasuunnitelman mukaan KU 2(h) UE/UO(1h) YH (2h) opettaja Sami Kämäräinen KS (2h) opettajat Sami Kämäräinen ja Riikka Pisto EN (2 h) /yksi jakotunti. Opettana Terhi Liukko/Pia Valtola MATIKETOPE 8-8.45UEKSSAUO 8.50- 9.35 AIYHKSSAMA PITKÄ VÄLKKÄ 10- 10.45 AIEN/ MA AIKUAI RUOKAILU 11- 11.45 LIMA/ EN MAKUAI PITKÄ VÄLKKÄ 12-15- 13 MAYMLIYMEN 13.15- 14 MU

4  Kotitehtäviä tulee ja oppilaat huolehtivat itse niiden merkkaamisesta  Läksyunohdukset: luokan vihkokäytäntö / läksyparkki ja Wilmaan vanhemmille tiedoksi kun on kolme unohdusta  Läksyjä voi tulla myös O365- tai pedanet-tehtävinä.  Jos kotona ei ole mahdollisuutta käyttää nettiä ja tietokonetta on aina mahdollisuus vaihtoehtoiselle työskentelylle. Kotitehtävät

5  www.oph.fi (opetushallitus) e-perusteet www.oph.fi  Lappeenrannan opetussuunnitelma vanhemmille Opetussuunnitelmasta

6  Opetussuunnitelmassa korostuu mm. tieto- ja viestintätekniikka (TVT).  Tietokoneiden ja puhelimien käyttö lähes päivittäin opetuksessa mukana. Omia laitteita saa käyttää.  Esim. tiedonetsintää, powerpoint-esityksiä, kirjoittamista, oppimispäiväkirjoja, erilaisia sähköisiä tehtäviä, koodauksen alkeita  Töiden ja projektien suunnittelu ja dokumentointi sekä osa itsearvioinneista/ pariarvioinneista tehdään sähköisesti  O365 ja Pedanet työskentely. OPPILAAN TUNNUKSET KUNTOON! TVT tieto- ja viestintäteknologia

7  Sanomapro  oppilaan tunnus : 2kaivoi  Opinaika  Oppilaat ovat kirjautuneet koulussa opinaikaan, ei tarvitse uudelleen kirjautua. Opinaikaan pääsee kotisivujen linkin kautta.  Peda.net  O365 Sähköiset oppimisympäristöt

8 Peppu ylös penkistä

9  Wilma Kaikki viestintä pääosin Wilman kautta  Saa soittaakin 044 7184797  Kodin ja koulun päivä  Uusi OPS korostaa myös huoltajien kanssa tehtävää yhteistyötä.  Hyvät ideat ja innokkaat vanhemmat otetaan mielellään käyttöön Kodin ja koulun yhteistyö

10  Oppilaskunta. Suljettu lippuäänestys tulossa.  Verso, ProKoulu  Liikkuva koulu  Kirjastoauto tiistaisin. Pulpettikirja kaikille.  Järjestäjäparit  Uimaopetus 21.9-27.9.2016  Musiikki ja liikuntakerhoja haettu koululle  Wau-kerho  Kuvausluvat  Allergiat keittiöön  Kuljetusoppilaat  ilmoittakaa aina opettajalle ja taksille poissaolot kyydeistä  Poissaoloista tehtävä kirjallinen anomus (koulun kotisivut/lomakkeet) Yleistä

11 Varainkeruu

12 Uuden opetussuunnitelman myötä arviointikeskustelut ovat muuttuneet oppimiskeskusteluiksi. Myös keskusteluissa käytettävät lomakkeet ovat muuttuneet. Kaikissa Kuopion perusopetuksen kouluissa on käytössä sama lomake. Syyslukukauden alussa oppilaat asettavat itselleen kolme tavoitetta: 1.käyttäytymistavoitteen 2.työskentelytavoitteen 3.oppimistavoitteen Oppilas saa koulussa täyttämänsä oppimiskeskustelulomakkeen mukaansa.  Uuden opetussuunnitelman myötä arviointikeskustelut ovat muuttuneet  oppimiskeskusteluiksi. Myös keskusteluissa käytettävät lomakkeet ovat  muuttuneet. Kaikissa Kuopion perusopetuksen kouluissa on käytössä sama  lomake.  Syyslukukauden alussa oppilaat asettavat itselleen kolme tavoitetta:  1.käyttäytymistavoitteen  2.työskentelytavoitteen  3.oppimistavoitteen  Oppilas saa koulussa täyttämänsä oppimiskeskustelulomakkeen mukaansa.  Oppimiskeskustelut  oppimiskeskustelut

13  Pari viikkoa ennen oppimiskeskustelua lomakkeen toinen sivu eli kääntöpuoli täytetään kotona ja palautetaan luokanopettajalle. Oppimiskeskusteluun mennessä luokanopettaja kerää palautetta lomakkeeseen.  Oppimiskeskustelussa keskustellaan yhdessä siitä, miten oppilaan käyttäytymis-, työskentely- ja oppimistavoitteet ovat toteutuneet oppilaan oman arvion ja opettajien arvion mukaan.  Lomakkeeseen kirjataan myös muita esille tulleita asioita tai asetetut jatkotavoitteet oppimiskeskustelut

14  Oppimiskeskustelussa on läsnä oppilas, huoltajat ja luokanopettaja. Jossain tapauksessa voi olla tarpeen, että keskustelussa on mukana myös muita opettajia, esim. erityisopettaja.  Keskustelut käydään marras - tammikuussa.  1. ja 4. luokkien keskusteluihin liitetään laajaan terveystarkastukseen liittyvä kysely. oppimiskeskustelut

15

16


Lataa ppt "22 oppilasta 9 poikaa 13 tyttöä Erityisopettaja Laura Dunkel Yhteisiä tunteja 3. luokan kanssa äidinkielessä ja ympäristötiedossa Koulunkäynnin ohjaaja."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google