PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Advertisements

Tietoturvallisuuden huonetaulu
Länsi-Uudenmaan ammattikoulutuskuntayhtymä Kulttuuriala Ammatillinen valinnainen Yritystoiminta ja valmistus Vanhan opetussuunnitelman mukainen
Viestintä, tiedottaminen ja vuorovaikutus
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
Yritysfoorumi Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)
OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Liiketalouden opiskelijoiden työssäoppiminen
Työpaikkaohjaajakoulutus
MUUTTUVA ASIAKAS Haasteena yritystoiminnalle
2+1-mentorointi Liisa Uusitalo
4H-Yrityksen liiketoimintasuunnitelma
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
TUTKINTOTILAISUUDEN ARVIOINTI
Sami Nikula, Stefan Lindström
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
Työharjoitteluprosessi Prosessin nimiKuvaus luotu Ty ö harjoittelu Vastuuhenkil ö (t)Kuvaus viimeksi p ä ivitetty Pekka Soive pso, jpl.
Esitysgrafiikasta Harjoitus.
Työpaikkaohjaajan rooli. Opeta, näytä, selosta, kysy ja perustele; toimi hyvänä esimerkkinä Selvitä mitä, miksi ja miten työ tehdään; kerro työstäsi Rohkaise.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Atria työssäoppimispaikkana
Minun tiedonhankinnan ympäristö
Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi
Esitysgrafiikasta.
HAJAUTTAMISEN IDEAA SEPPO RÄSÄNEN SAVONIA-AMMATTIKORKEAKOULU TERVEYSALA, KUOPIO Ohjelmistotekniikka ja projektinhallinta, 4 op.
Näyttötutkintojärjestelmä
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Työpaikkakouluttajan ABC
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Työpaikkakouluttajan ABC
Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija.
OHJEITA TET-RAPORTIN TEKEMISEEN
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
Monimedian työkurssi Johdantoluento Ilmari Laakkonen Huone 6535
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
Kanit-ja jyrsijät opintojakso Sonja Kärkkäinen
Tietoturvaviikko 2013 Esitys 3/5 Ohje: voit liikkua esityksessä eteen- tai taaksepäin napsauttamalla sivun alareunassa olevaa nuolta Tämän esityksen on.
Jopox Viestintäkanavien roolit & Aloitusopas Tom Hedman.
T Tietoliikenneverkon ja sähköpostin käytön ja valvonnan yleisohje Lisätietoa: intranetista: hakusana ’tietoturvallisuus’ Vastuuhenkilö N.N., yhteystiedot.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Asiakaspalvelu 2014 Asiakaspalvelujärjestelmä (Tiivistetty kuvaus)
YRITTÄMINEN PUUTARHA-ALALLA 50 otp TUTKINNON OSAN RAKENNE JA SISÄLTÖ.
Tietoa ammattiosaamisen näytöistä AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT Riitta Karvonen.
MYYNTIRESKONTRA. RESKONTRA Yritys kirjaa myyntilaskunsa myyntireskontraan ja ostolaskunsa ostoreskontraan Mikä on reskontra? Miten reskontra.
Tietoa ja tukea työpaikkakouluttajien arkeen.. OHJAAN. fi sivusto kokoaa Tpk- hankkeen tulokset ASIAKASKUUNTELUT Tpk:t ja TA:t OPSO-PEDAGOGIIKAN UUSIA.
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2013
Kehitä taitojasi sihteerinä ja hae sihteerin ammattitutkintoon valmistavaan koulutukseen! TALOUSHALLINNON AMMATTITUTKINTO kirjanpitäjä, palkanlaskija.
Osaamisalan valintainfo
TE3 - TUTKIMUS 1-3 hlö:n ryhmissä JOKIN TERVEYSTOTTUMUS
Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
Luonnontiedeaiheinen projekti
Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät
NÄYTÖN TYÖSUUNNITELMA
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
Suomi.fi-yrityssivusto
Tiedot, taidot ja osaaminen – osaamisesta kertominen
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
Tuotanto workshop, vaihe II
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
ICT –ympäristön yleiskuvaus
Osallisuutta tukeva toiminta: Savon OTE
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Turvallisuuspankki FINVET.fi
Suomi.fi-viestit some-banneripohjat organisaatioille
Luonnontiedeaiheinen projekti
Sosiaalisen median kuvamalli
Esityksen transkriptio:

PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään

OPISKELIJA TAI TUTKINNON SUORITTAJA OSAA toimia jossain organisaation toimintaprosessissa, jolloin hän 1.tunnistaa, kuvailee ja dokumentoi liiketoiminnan keskeiset toimintaprosessit ja sidosryhmät 2.käyttää eri työväline- ja viestintäohjelmia omassa työssään 3.käyttää sosiaalisen median virtuaalisia työkaluja liiketoiminnan tehostajana 4.hoitaa palvelutilanteen, jolloin hän  suunnittelee ja valmistelee palvelutilanteen  palvelee asiakasta  hoitaa palvelutilanteen jälkitoimet 5.tehdä sisäisen viestinnän ja asiakasviestinnän tietotekniseen toteuttamiseen ja ylläpitoon liittyviä tehtäviä, jolloin hän  viestii sähköisesti ja kirjallisesti  laatii, ylläpitää ja muokkaa tilastoja ja raportteja  ylläpitää tietokannoissa ja -verkoissa olevaa tietoa.

TUNNISTAA, KUVAILEE JA DOKUMENTOI LIIKETOIMINNAN KESKEISET TOIMINTAPROSESSIT JA SIDOSRYHMÄT KÄYTTÄÄ ERI TYÖVÄLINE- JA VIESTINTÄOHJELMIA OMASSA TYÖSSÄÄN Nämä arvioidaan kirjallisesta ja suullisesta työssäoppijan laatimasta esityksestä

MUOTO  Laaditaan sekä kirjallinen raportti että PowerPoint-esitys, mukaan liitetään taulukoita ja kaavioita sekä kuvia selkeyttämään raporttia ja esitystä  Raporttiin sisällysluettelo, sivunumerointi sekä ylä- ja alatunnisteet, käytä asiakirjastandardia  Työ esitetään ennakkoon työssäoppimispaikan ohjaajalle ja näytön arviointitilanteessa suullisesti ja kirjallisesti sekä ohjaajalle että opettajalle  Jos työ esitellään koululla (riippuu opettajasta), työssäoppimispaikan ohjaajan on annettava lupa työssä esitettyjen asioiden julkistamiseen. Osa asioista voi olla luottamuksellisia, salaisia tai erittäin salaisia.

SISÄLTÖ - YLEISKUVAUS Yrityksen yleiskuvaus  Toimiala  Yritysmuoto  Yrityksen koko suhteessa saman toimialan muihin yrityksiin ( yritystilastoista vertailutietoa)  Sijaintipaikka, paikkakunnan ja toimipisteen sijainnin kuvaus  Valokuva toimipisteestä, yrityksen logo ja mahdollinen motto

SISÄLTÖ - YRITYKSEN LIIKEIDEA Mitä  Mitä tuotteita ja palveluita yritys tuottaa Kenelle  Ketä ja minkälaisia ovat yrityksen pääasialliset asiakkaat Miten

SISÄLTÖ - MITEN  Yrityksen organisaatio – kaaviona (Visio, PowerPoint)  Esimiehet ja vastuualueet  Osastot, mitä milläkin osastolla tehdään  Kuinka kirjanpito on järjestetty, mitä siihen liittyvää rekisteröintiä tehdään yrityksen sisällä  Kuinka yritys markkinoi  WWW-sivut  Puhelinluettelon ilmoitukset  Mainokset, asiakaskirjeet  Somen käyttö: Facebook, Twitter, blogit  Näyteikkuna  Messut  Tuotekehitys  Asiakaspalvelun ohjeistus  Hinnoittelu (kuinka hinta määräytyy – voi olla että on salaista tietoa)  Sisäinen markkinointi (Intranet, koulutukset, viestintä)

SISÄLTÖ - MITEN  Tietojärjestelmän kuvaus (oltava julkaisulupa)  Verkkokaavio (Visiolla), palvelinten ja työasemien kuvaus (omia, ulkoistettuja, leasing)  Tärkeimmät käytössä olevat ohjelmistot, käyttötarkoitus  Tietoturvamääräykset  Salassapito-ohjeet  ICT-tuen organisointi

SISÄLTÖ - SIDOSRYHMÄT  Asiakkaat  Toimittajat ja alihankkijat  Yhteistyöverkosto  Työntekijät – määrä, koulutustaso  Rahoittajat (voi olla, että on salaista tietoa)

HOITAA PALVELUTILANTEEN KÄYTTÄÄ SOSIAALISEN MEDIAN VIRTUAALISIA TYÖKALUJA LIIKETOIMINNAN TEHOSTAJANA TEHDÄ SISÄISEN VIESTINNÄN JA ASIAKASVIESTINNÄN TIETOTEKNISEEN TOTEUTTAMISEEN JA YLLÄPITOON LIITTYVIÄ TEHTÄVIÄ Nämä arvioidaan kokoaikaisista työtehtävistä prosessinäyttönä

HOITAA PALVELUTILANTEEN Suunnittelee ja valmistelee palvelutilanteen  Suunnittelu ei tarkoita kirjallista suunnitelmaa, vaan sitä, että olet valmistautunut tilanteeseen  tarvittavat tarvikkeet ja materiaalit ovat mukana  Olet selvittänyt tarpeelliset taustatiedot Palvelee asiakasta  Asiakas voi olla sisäinen tai ulkoinen  Sisäinen asiakas  esim. henkilö, jota autat tietokoneen käytössä  ohjaaja, jonka kanssa neuvottelet työhösi liittyvistä asioista Hoitaa palvelutilanteen jälkitoimet  Jälkitoimet voivat olla  merkintä tietojärjestelmiin, laskutus, tuntilistamerkintä, toimeksiantoon liittyvät muut tehtävät jne

KÄYTTÄÄ SOSIAALISEN MEDIAN VIRTUAALISIA TYÖKALUJA LIIKETOIMINNAN TEHOSTAJANA TEHDÄ SISÄISEN VIESTINNÄN JA ASIAKASVIESTINNÄN TIETOTEKNISEEN TOTEUTTAMISEEN JA YLLÄPITOON LIITTYVIÄ TEHTÄVIÄ Nämä riippuvat työtehtävistä, toivon mukaan sellaisia osuu työssäoppimisjaksolle