Oamk Kulttuurialan yksikkö. Kulttuurialan osaajat tuottavat sisältöä perinteisiin ja uusiin medioihin. järjestävät tapahtumia ja esityksiä. toimivat kouluissa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oulun seudun ammattikorkeakoulu Kulttuurialan yksikkö Yksikkö perustettu vuonna 1999 –Opiskelijoita n. 400 –Päätoimista henkilökuntaa n. 35 Koulutusohjelmat:
Advertisements

Oulun seudun ammattikorkeakoulu Kulttuurialan yksikkö Yksikkö perustettu vuonna 1999 –Opiskelijoita 507 –Päätoimista henkilökuntaa 38 Koulutusohjelmat:
Korkeakoulu pohjoisen Suomen tarpeisiin –7 850 opiskelijaa mukaan lukien n. 90 ulkomaista tutkinto- ja 180 vaihto-opiskelijaa n. 50 maasta aikuisopiskelijaa.
Oulun seudun ammattikorkeakoulu. Ammattikorkeakoulu suomalaisessa koulutusjärjestelmässä Oppivelvollisuuskoulutus Perusopetus Esiopetus Ylioppilas- tutkinnot.
Korkeakoulu pohjoisen Suomen tarpeisiin –7 850 opiskelijaa mukaan lukien n. 90 ulkomaista tutkinto- ja 180 vaihto-opiskelijaa n. 50 maasta aikuisopiskelijaa.
Oulun seudun ammattikorkeakoulu Kulttuurialan yksikkö Yksikkö perustettu vuonna 1999 –Opiskelijoita 507 –Päätoimista henkilökuntaa 38 Koulutusohjelmat:
Oulun ammattikorkeakoulu Koulutustarjonta ja hakeminen 2016.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO OPISKELIJAVALINTOJEN KEHITTÄMINEN Jyväskylän yliopiston opintoasiainpäivät Tuula Maijanen.
Oulun ammattikorkeakoulu. Suomalainen koulutusjärjestelmä.
SOSIAALI- JA TERVEYSALAN YKSIKKÖ Sosiaali- ja terveysalan yksikkö, Oulu.
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa Tervetulotilaisuus
Tekniikan ja luonnonvara-alan yksikkö LUONNONVARA-ALAN OSASTO.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Valtakunnallinen koulutusrakenne ja työnjako Eija Kauppinen
Oulun seudun ammattikorkeakoulu Kulttuurialan yksikkö Musiikin, tanssinopettajan ja viestinnän koulutusohjelmat.
Opinto-ohjaajien ja ohjaustoimijoiden tiedotuspäivä Korkeakoulujen yhteishaku ja valintaperusteet
Oulun konservatorion musiikkialan perustutkinto Musiikin koulutusohjelma 120 ov.
Tekniikan koulutus OULUN AMMATTIKORKEAKOULU. Oamkista valmistuu informaatioteknologian, energian ja automaation, konetekniikan sekä rakentamistekniikan.
Kirjasto kaikille Kirjastoalan AMK-koulutuksen näkökulma Päätösseminaari Ritva Hyttinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus Turku AMK.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys ja muutoskykyisyys. Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
Oulun yliopisto Turun yliopisto Lapin yliopisto Aalto-yliopisto Tampereen teknillinen yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto
TYÖVOIMAKOULUTUS JA REFORMI
Jatko-opinnot Opinto-ohjaajat Terhi Kurri ja Noora Ranta
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Onnistunut ammatinvalinnan ohjaus
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Maahanmuuttajille suunnattu kieli- ja kotoutumiskoulutus Koulutuksella tuetaan aloittavia yrittäjiä ja uutta yrittäjyyttä. Yhteishankintakoulutukset.
Ähtärin Ahertajissa Seinäjoen Septarissa
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS
Liiketoimintayksikkö
Opetustoimi osana Jyväskylää
Opiskelu ammattikorkeakoulussa ja yliopistossa
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
JATKO-OPINTOTAVOITTEINEN LINJAJAKO TULEVAISUUDEN LUKIOSSA
Opiskelijavalintojen kehittäminen ja avoin korkeakoulu –ideariihi
Lentokonealan jatko-opinnot
Maahanmuuttajien korkeakoulutus
OPON TUNTI Seija Mäntynen
Ammatinen koulutus uudistuu
Tanssinopettaja (AMK), 240 op
PERUSKOULUN TUKI AMMATINVALINNASSA
HIEKKIKSEN YRITTÄJYYSKASVATUSHANKE
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Opinnollistamisen pähkinät
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Tilastotietoa teknologiateollisuuden rekrytointitarpeista, henkilöstön koulutustaustasta ja teknologia-alojen koulutuksesta.
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Avoin ammattikorkeakoulu
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Omnia.fi/yhteishaku.
Validointi vapaassa sivistystyössä
Ajanhallinta opiskelussa
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
12 suositusta pelastustoimen viestinnästä
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
Kone- ja tuotantotekniikka
Ammattikorkeakouluopinnot​
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Ajankohtaista korkeakoulupolitiikassa opetusneuvos Sanna Hirsivaara
Esityksen transkriptio:

Oamk Kulttuurialan yksikkö

Kulttuurialan osaajat tuottavat sisältöä perinteisiin ja uusiin medioihin. järjestävät tapahtumia ja esityksiä. toimivat kouluissa ja työpaikoilla sekä tanssi- ja konserttisaleissakin.

Kulttuurialan yksikkö Hakukohteet kevään 2015 yhteishaussa: –Musiikin tutkinto-ohjelma: Musiikkipedagogi (AMK), Muusikko (AMK), monimuotototeutus –Tanssinopettajan tutkinto-ohjelma: Tanssinopettaja (AMK), päivätoteutus –Viestinnän tutkinto-ohjelma: Medianomi (AMK), monimuotototeutus

Luovuuden ytimessä – Kulttuurialan yksikkö on nuorekas, näkyvä ja kuuluva osa Oulun ammattikorkeakoulua. Yksikkö on aloittanut toimintansa vuonna –Vuosittain tutkintoon johtavassa koulutuksessa on 95 aloituspaikkaa, joista n. 50 % viestinnän, 35 % musiikin (ml. kirkkomusiikin sv) ja 15 % tanssinopettajan koulutuksissa. –Läsnäolevia opiskelijoita syksyllä 2014 oli noin 500.

Asiantuntijoita kansainvälistyvään työelämään –Yksiköllä on alueellisesti tärkeä koulutustehtävä: se kouluttaa ainoana korkeakouluna Pohjois-Suomessa musiikkipedagogeja ja kirkkomuusikoita. –Tanssinopettajakoulutus on valtakunnallisesti merkittävää, sillä yksikkö kouluttaa ainoana Suomessa tanssinopettajia kansantanssin, paritanssin ja showtanssin osaamisalueissa. Lisäksi koulutusohjelmassa voi opiskella baletin opettajaksi. Tutkinto on Tanssinopettaja (AMK). –Viestinnän koulutuksesta valmistuu asiantuntijoita (journalismi ja visuaalinen suunnittelu) Pohjois-Suomen elinkeinoelämän tarpeisiin. Viestinnän osaston koulutus on keskeinen osa Oulun sisältö- ja media- alaa.

Yksikön yhteiset taiteelliset produktiot tarjoavat unohtumattomia kokemuksia ja käytännönläheisyyttä opintosisältöihin..

Esimerkkejä yhteisistä produktioista ja työelämäyhteyksistä viime vuosilta – Oopperat: Taikahuilu ja Spoon River – Musikaalit: Jesus Christ Superstar ja Viulunsoittaja katolla – Galant Illusium -taikaspektaakkeli – Tanssi- ja musiikkiteokset Looney Bin sekä nykytanssiteos Kara ja Oke – Musiikki- ja mainosvideot tilaustuotantoina artisteille ja yrityksille – Journalistiopiskelijoiden Vienetti-verkkolehti sekä nettiradiot Routa ja Kombo – Lyhytelokuvat: Dr Professor’s Thesis of Evil sekä The North – Tulokas -nettisarja – Underground Ark -tapahtuma – Rokkityttö & Rinsessa -sarjakuvakirja – Oulun Työväen Näyttämön nettisivut – Oulun tuomaa -monikameraprojisointi Uuden Oulun juhlavuodelle 2013

MUSIIKIN TUTKINTO- OHJELMA

Musiikin tutkinto-ohjelma Yhteishaussa keväällä 2015 yhteensä 35 aloituspaikkaa Musiikin tutkinto-ohjelma vastaa ainoana koko Pohjois- Suomen musiikkialan korkeakoulutuksesta. Sen vahvuuksia ovat erinomainen opetus, uudet, ajanmukaiset ja riittävät tilat, soittimet ja laitteet, aktiivinen konserttitoiminta ja vahva pohjoismainen ja eurooppalainen yhteistyö. Valintakokeet:

Musiikin tutkinto-ohjelma Opiskelija voi valita suuntautumisensa joko klassisen musiikin tai rytmimusiikin alalta tai yhdistellä niitä oman kiinnostuksensa tai vahvuuksiensa mukaisesti. Koulutuksen vahvuuksia ovat aktiivinen, opiskelijalähtöinen konserttitoiminta, kansallisten ja kansainvälisten hankkeiden mahdollistamat opintokokonaisuudet sekä uudet ja ajanmukaiset opetustilat. Musiikki- ja teoriaopintojen virtuaaliset toteutusmahdollisuudet lisäävät opintojen joustavuutta. Instrumenttiopettajan pedagogiset opinnot järjestetään omassa yksikössä.

Musiikkipedagogi (AMK), 240 opintopistettä; 4 vuotta Pääaineet: –Laulu, piano, kitara, orkesterisoittimet, urut –Musiikin laaja-alaiset opinnot –Pop/jazzmusiikki Musiikkipedagogi (AMK) -tutkinnon suorittaneet voivat toimia musiikin ammatillisen koulutuksen, taiteen perusopetuksen, vapaan sivistystyön ja muissa musiikkipedagogista asiantuntemusta vaativissa tehtävissä sekä muusikon tehtävissä.

Muusikko (AMK) Kirkkomusiikin suuntautumisvaihtoehto, 240 opintopistettä; 4 vuotta – Muusikko (AMK) –tutkinnon suorittaneet voivat toimia kanttorin tehtävissä evankelis-luterilaisen kirkon palveluksessa. –Koulutus painottuu kanttorin käytännön valmiuksiin: monipuoliseen instrumenttien hallintaan pääaineena joko urut, laulu tai kuoronjohto, liturgiseen musiikkiin ja kuorotoimintaan sekä seurakunnallisiin aineisiin.

TANSSINOPETTAJAN TUTKINTO- OHJELMA

Tanssinopettajan tutkinto-ohjelma –Yhteishaussa keväällä 2015, yhteensä 17 aloituspaikkaa –Haku keväällä 2015 baletin ja showtanssin suuntautumisvaihtoehtoihin –Tanssinopettajakoulutus on valtakunnallisesti merkittävä tanssikulttuurin kehittäjä ja vaikuttaja, koska se on ainoa korkeakoulu, jossa sosiaalinen tanssi, taidetanssi, populaaritanssi ja tanssiurheilu kohtaavat päivittäin – Valintakokeet:

Tanssinopettajakoulutus –Koulutuksessa perehdytään monipuolisesti tanssialaan, mikä luo perustan siirtyä joustavasti tanssin eri ammattitehtäviin. –Koulutukseen hakeutuneille on tyypillistä varhain aloitettu tanssialan harrastuneisuus. –Alan työtehtäviin kuuluvat mm. opetuksen suunnittelu, kasvatus, opetus ja ohjaus sekä esitys- ja kilpailutoimintaan liittyvät tehtävät.

Tanssinopettajan tutkinto-ohjelma –Tutkinnon suorittaneet voivat toimia taiteen perusopetusta ja tanssin harrastus- ja ammatillista koulutusta antavissa yksityisissä ja kunnallisissa oppilaitoksissa. –Koulutus mahdollistaa jatko-opiskelun mm. koreografin, tanssikriitikon, tanssin tutkimuksen ja taidekasvatuksen alueilla sekä antaa valmiuksia tanssialan yritystoimintaan. –Koulutuksessa painotetaan erityisesti tanssitaidon ja pedagogisten valmiuksien jatkuvaa kehittämistä ja elinikäisen oppimisen periaatteen sisäistämistä.

Tanssinopettaja (AMK) 240 opintopistettä, 4 vuotta HAKU KEVÄÄLLÄ 2015 – Baletin suuntautumisvaihtoehto – Showtanssin suuntautumisvaihtoehto EI HAKUA KEVÄÄLLÄ 2015 – Kansantanssin suuntautumisvaihtoehto – Paritanssin suuntautumisvaihtoehto

VIESTINNÄN TUTKINTO- OHJELMA

Viestinnän tutkinto-ohjelma Yhteishaussa keväällä 2015, yhteensä 43 aloituspaikkaa Oamkin viestintäalan koulutus on keskeinen osa Oulun sisältö- ja media-alaa Yhteistyö alueen yritysten ja organisaatioiden kanssa on aktiivista ja opiskelijat työllistyvät alueelle hyvin Tilat ja laitteet ovat ajanmukaiset Valintakokeet: 1. vaihe ja 2. vaihe

Viestinnän tutkinto-ohjelma –Koulutuksessa korostuu yhteistoiminnallinen tekemällä oppiminen, jossa simuloidaan aitoja työympäristöjä, sekä tutkiva asenne ja luovuus. –Lisäksi painotetaan projektityöskentelyä, asiakaslähtöisyyttä, kansainvälisyyttä ja yrittäjyyttä.

Medianomi(AMK) 240 opintopistettä, 4 vuotta – Journalismin sv: moniosaaja, jolla on valmiudet toimia journalistisen sisällön tekijänä lehdissä, radiossa, televisiossa ja verkkoviestimissä. – Visuaalisen suunnittelun sv: medianomi, joka hallitsee visuaalisen suunnittelun ja toteutuksen erityisesti digitaalisessa ympäristössä sekä osaa mediaprojektien suunnittelun ja toteuttamisen. Mediaprojekteja ovat esimerkiksi audiovisuaaliset ja internetpohjaiset tuotannot.

Rohkeasti aito.

Yhteishenki on hyvä sekä opiskelijoiden että henkilöstön kesken. Kulttuurialan yksikön opiskelijoiden näkemyksiä opiskelupaikastaan keväällä 2012 Opintojen ohjaus nähdään tärkeäksi se tukee edistymistä, ja ohjausta saa tarvittaessa. Opinnot kehittävät työelämässä tarvittavia yhteistyötaitoja.

Avoin ammattikorkeakoulu –Avoin ammattikorkeakoulu tarjoaa korkeakouluopintoja kaikille halukkaille koulutustaustasta riippumatta. Avoimessa ammatti- korkeakoulussa voi opiskella tutkintoon johtavien koulutus- ohjelmien opintojaksoja ilman tutkinnon suoritusoikeutta. –Avoimessa ammattikorkeakoulussa opintoja suorittaneet voivat hakea tietyille aloille tutkinto-opiskelijaksi ilman normaaliin opiskelijavalintaan osallistumista. Ammattikorkeakoulututkintoon hyväksiluettavissa olevia avoimen ammattikorkeakoulun opintoja tulee olla suoritettuna vähintään 60 op. –Katso lisätietoa –Yhteystiedot: tai puh

Lisätietoa yksiköstä ja koulutusohjelmista Kulttuurialan yksikön tapahtumakalenteri alenteri Tietoa opintosisällöistä alenteri