Verkkokurssit tuunattuina mobiileiksi Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
Advertisements

Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
QR- koodit ja mobiilitentti
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
OHJAAMINEN.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
Jyrki Kalliolahti TIES
Oppijalähtöisten verkko-oppimisympäristöjen kehittäminen
Oppimista tapahtuu: Opelta oppijalle Oppijalta toiselle
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Opiskelija! Arjen mobiilipalvelut / Agora Game Lab.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
OIKEAT ASKELEET Perässäkulkijasta edelläkävijäksi Tablettitietokoneiden käyttö opetuksessa parantaa lasten ja nuorten kykyä ratkoa ongelmia.
Päivi Luoma - VIRTA -hanke VIRTA = Virtuaaliset Alueresurssit Virta vie kohti virtuaalimaailmaa.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
WWW-oppimisympäristöjen tuotteistamisesta
Kangasalan koulujen tieto- ja viestintätekniikan suunnitelma
Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset Katrina Vartiainen.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
MOppijat Jyväskylän pilotoijat
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Löytöretkipuisto Opas toiseen maailmaan Minna Kytölä, OVI-hanke Anna Linnakylä, OVI-hanke.
Pilvipalvelun käyttö opiskelun tukena case: Petri Lounaskorpi
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Oppimispelit ja Virtuaalimaailmat Opetuksessa OVI –hanke Minna Kytölä, Anna Linnakylä, Lauri Pirkkalainen ja Petri Lounaskorpi Oppimispelit.
OPPIMINEN LAAJENEVISSA OPPIMISYMPÄRISTÖISSÄ KEOS JYVÄSKYLÄ Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus Leena Hiltunen Yliassistentti (OPE)
Ops seminaari Askola.
OPH:n OPPIMISYMPÄRISTÖJEN KOORDINAATIOHANKE KONNEVEDEN KUNTA
Virtuaalimaailmat Oppimispelit ja virtuaaliset ympäristöt – koordinointihanke Anna Linnakylä, Minna Kytölä, Petri Lounaskorpi.
Projektin toiminta 1. Koordinaatiohankkeen laajentuminen - Vierailu uusiin hankkeisiin kevään 2013 aikana -Raahe, Akaa/Valkeakoski, Proficom -”Vanhojen.
Konneveden kunta Jyväskylän yliopiston Agora Center
Virtuaalimaailmat Oppimispelit ja virtuaaliset ympäristöt – koordinointihanke Anna Linnakylä, Minna Kytölä, Petri Lounaskorpi.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Verkkokurssit tuunattuina mobiileiksi Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio
Verkko-oppiminen, ohjaus ja tuki Kata Hyvärinen, Tampereen Aikuiskoulutuskeskus.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
1 Kehittämishanke, Simulaatioista reaalimaailmaan ja takaisin Akaan, Valkeakosken ja Urjalan perusopetuksen yhteinen oppimisympäristöhanke. Tavoitteena.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2016 Opetussuunnitelma uudistuu.
2012 Petri Lounaskorpi Pilvityövälineet oppilaan oppimisprosessin tukena Petri Lounaskorpi, Minna Kytölä
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Peliviikosta potkua uuden opetussuunnitelman käytännön toteutukseen ITK 2016 Lauri Pirkkalainen
TERVETULOA! Opiskeluhuollon oppimisverkosto Marke Hietanen-Peltola Johanna Jahnukainen.
Lauri Pirkkalainen. KONNEVESI AluUUesuunnitelma KONNEVEDEN BIOLUKIO BIOLUKIO KESKI-SUOMEEN.
Pääkaupunkiseudun lukio-opiskelua koskeva kysely 2016 Kauniainen
Pääkaupunkiseudun lukio-opiskelua koskeva kysely 2016 Vantaa
MATEMATIIKKA.
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä-tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä, FT.
Suomalaisen koulutuksen tulevaisuus
Oppijan yksilöllisen oppimistyylin tukeminen peleillä (aihio 3) OPYP
Tervetuloa Konnevedelle koskien kupeeseen
Vanhempainilta
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
Osuustoiminta koulujen yrittäjyyskasvatuksessa
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Tervetuloa vanhempainiltaan
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Pieksämäen kaupunki Hiekanpään koulu
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Lukiolaisen itc.
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Esityksen transkriptio:

Verkkokurssit tuunattuina mobiileiksi Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio ITK-FOORUMIESITYS HÄMEENLINNA

Lauri Pirkkalainen

KONNEVEDEN KUNTA – n asukasta – maa- ja metsätalous tärkeitä – kunta suurin työnantaja – ei juuri teollisuutta – pendelöinti – oma terveyskeskus, sairaala – lukio, yläkoulu ja kolme alakoulua Lauri Pirkkalainen

Lauri Pirkkalainen

Pilvi tietotekniikka Tiedon siirto pilviin Palvelut pilvissä Mitä muuta virtuaalista? –Virtuaalimaailmat –Yhteisöt ja reaaliaikaisuus –Uudet neuvottelujärjestelmät –Live lähetys

OPPIMINEN LAAJENEVISSA YMPÄRISTÖISSÄ –Opimme kaikkialla ajasta ja paikasta ja myös iästä riippumatta. –Kaikkia oppimisympäristöjä yhdistää tieto- ja viestintätekniikka ja sen käyttömahdollisuudet tiedon tuottamiseen, hallintaan, välittämiseen ja käsittelyyn paikasta riippumatta –Mobiililaitteiden aikana tietotekniikka kulkee mukana, taskussa tai repussa. Lauri Pirkkalainen

OPPIMINEN LAAJENEVISSA YMPÄRISTÖISSÄ – Nuoret käyttävät jatkuvasti ja joustavasti erilaisia viestintävälineitä, ne ovat erottamaton osa heidän elämäänsä ja sosiaalista kanssakäymistään. Myös yhteiskunta edellyttää meiltä kaikilta jatkossa enenevässä määrin sähköisten välineiden osaamista, asioiden hoitamista verkossa ja asiakirjojen tuottamista sähköisessä muodossa. Lauri Pirkkalainen

OPPIMINEN LAAJENEVISSA YMPÄRISTÖISSÄ –Tasa-arvon kannalta on keskeisen tärkeää, että jokainen oppii jo koulussa tieto- ja viestintätekniikan monipuoliset käyttötaidot Lauri Pirkkalainen

KONNEVEDEN LUKIO –yrittäjyyttä (Osuuskunta TEHOTEAM) –etäopetusta – virtuaalilukiovirtuaalilukio –OVI-koordinaatiohanke OPH, JYY, kuntiaOVI-koordinaatiohanke –yhteistyötä yliopiston ja muiden oppil. kanssa –opiskelijoilla henkilökohtainen tietokone koululta vuodesta2010 –avoin langaton verkko vuodesta 2003 –Valokuitu vuodesta 1996 –Peda.net oppimisympäristö vuodesta OnEdu, Ville-arviointijärjestelmä -Kunnan tietostrategia Lauri Pirkkalainen

VARMISTA OPPIMINEN - Hankkeemme slogan: pieni askel pienen ihmisen kanssa kiireisessä arjessa. Lauri Pirkkalainen

–tasokasta opetusta ja oppimista vuodesta 1982 –yksilöllistä ohjausta –yrittäjyyttä (Osuuskunta TEHOTEAM) –etäopetusta – virtuaalilukiovirtuaalilukio –OVI-koordinaatiohanke OPH, JYY, kuntiaOVI-koordinaatiohanke –yhteistyötä yliopiston ja muiden oppilaitosten kanssa –aikuislukio aloitti –opiskelijoita 38 joista 3 aikuislukiossa

Mitä OVI-hanke tarjoaa opettajille? Linkkejä oppimispeleihin oppiaineittain, luokkatasoihin jaoteltuina Opastettuja tutustumiskäyntejä virtuaalimaailmoihin Ideoiden levittämistä opettajilta ja muilta asiantuntijoilta kouluihin Tietoa uusista oppimisympäristöistä ja niihin liittyvistä käytänteistä Osallistumismahdollisuuksia pelien ja virtuaalisten ympäristöjen kehittämiseen Lauri Pirkkalainen

Peda.net Lauri Pirkkalainen

VARMISTA OPPIMINEN -Varmista, että nuoret saavat riittävät valmiudet toimia verkossa luovasti ja sosiaalisesti niin, että se on turvallista ja ottaa eettiset säännöt huomioon. Lauri Pirkkalainen

VARMISTA OPPIMINEN - Hyödynnä tieto- ja viestintätekniikkaa siten, että käyttötaidot syvenevät -Ota käyttöön henkilökohtaisia Oppimispolkuja tukevia välineitä ja sovelluksia. Lauri Pirkkalainen

VARMISTA OPPIMINEN Hyödynnä tieto- ja viestintätekniikan yhteisöllistä toimintaa tukevia sovelluksia tiedon jakamisessa ja yhdistelemisessä Lauri Pirkkalainen

KIITOS MIELENKIINNOSTANNE Ovi-oppimispelit ja virtuaaliset ympäristöt Lauri Pirkkalainen Rehtori Konneveden lukio ja yläkoulu Lauri Pirkkalainen

Peda.net Lauri Pirkkalainen

VARMISTA OPPIMINEN - Hankkeemme slogan: pieni askel pienen ihmisen kanssa kiireisessä arjessa. Lauri Pirkkalainen