Koppi-hanke Minna Saikkonen Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Jyväskylän Lyseon lukio Tikkakosken toimipiste 27.3.2015THO / Minna Saikkonen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Marratech Käyttöohjeita. Ellei bookmarks –listassa ole haluttua palvelinta, osoitteen voi kirjoittaa suoraan osoiteriville:
Advertisements

JAKSOSUUNNITELMA T IETO - JA VIESTINTÄTEKNIIKKA PEDAGOGISENA TYÖVÄLINEENÄ Sanna Kesti ( )
Powerpoint-esitys ylioppilastutkinnon ohjeista ja määräyksistä:
OTA ESILLE MUISTIINPANOVÄLINEET! Esim. iPad:in ja iPod Touch’in muistio
Toimintaohjeet opelle
Kielitivoliristeily Iloa ja hyötyä verkosta Katrina Vartiainen.
LanguageMaid Kielten oppimiseen ja opetukseen Itsenäiseen käyttöön Opettajan työvälineeksi.
Kokemuksia historiakerhosta
ATK- POHJAINEN ARVIOINTI PAKOLLINEN GE2 (YHTEINEN MAAILMA – kulttuurimaantieteen kurssi) KEVÄT 2012.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Youtube.
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Puh Powerpoint-esitys: Ohjaus lukioon • sisältää 20 erilaista diaa • vaatii toimiakseen Microsoftin.
Ohjeet videotarinan tekemiseen
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
Arvot ja toimintakulttuuri: Opettajainkokouksen organisointi Turun normaalikoulu helmikuu 2014 paikka: Liedon VanhalinnaLiedon Vanhalinna.
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
Listening comprehension
Miten hyvä opetus eroaa huonosta?
8 -luokan biologian maasto-opiskelua
Meidän koulu Keskustelua wilma-merkinnöistä, järjestyssäännöistä ja perusopetuslain muutoksesta.
Mikä ihmeen Office 365? Office 365
Palaute laskinkurssista "Pitkää matematiikkaa graafisella laskimella TI-86” Toholammin lukiosta Perhoon
OHJEITA YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN VALMISTAUTUVALLE.
Sosiaalinen median käyttö mat-fys- kem opetuksessa PLE Personal Learning Envirement.
ROT
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Tietoturvaprojekti 6h.
Päättötyön esittelyohjeet
Jyväskylän ammattiopisto
ABI-INFO Lyseon lukion aikuislinja YO-koepäivät Ma A-englanti kuuntelu VJS/luokkatila päärakennus klo 8.30 Ti ruotsi kuuntelu/vanha.
Tvt-terveisiä Syksy 2015 alkuun. Mikä ihmeen tvt? Tvt (tieto- ja viestintätekniikka) ei ole pelkkää tietokoneiden ylläpitoa vaan kysymys on laajemmasta.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Innostusta yritteliäisyyteen yläkoululla Milja Manninen, OKL Iita-Mari Ruponen, HUMAK.
 Yleistavoite (valtakunnallinen): musiikin käyttö ja vaikutusmahdollisuudet eri taidemuodoissa ja mediassa  Kurssi rakentuu Lontooseen suuntautuvan opintomatkan.
1. vuositason vanhempainilta Illan ohjelma 17.30–18.00 vapaata tutustumista oppiaineisiin luokissa 18.00–18.30 yhteinen osuus juhlasalissa.
Luokanopettaja Sari Auramo Mäntsälä. Minä? luokanopettaja Mäntsälässä Ohkolan koululla 20 vuotta tässä työssä nyt lk monipuolista tvt:n käyttöä.
Ylivieskan lukion sähköiset oppimisympäristöt. Miksi lukiossa siirrytään sähköisiin oppimisympäristöihin?
Hommat haltuun! Kielten laitoksen aloitusinfo Marjo-Leea Alapuranen.
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
Vanhempainilta 3 c Keskustelun aiheet Esittelyt Laitoin vanhemmille kiertämään nimilistan, johon kaikki voivat merkitä puhelinnumeronsa oppilaiden.
Kokemuksia yhteistoiminnallisesta kemian opetuksesta lukiossa.
Opiskelu eLukiossa
KIRKONKYLÄN KOULUN PIENLUOKAT
Abitti-tikku Saat tikun käyttöösi lukion ajaksi. Sen avulla harjoittelet Abitti- järjestelmän käyttöä. Abittia käytetään koko lukion ajan kurssikokeissa.
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa
ÄIDINKIELEN SÄHKÖINEN YLIOPPILASKOE
KUVATAITEEN SÄHKÖISET SÄPINÄT
Sähköiset yo-kirjotukset
PaikkaOppi Mobiilin käyttöohje
Aloitus breikki TEKO-hanke Tervekoululainen.fi.
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Trailereita imoviella
Edupalvelut.fi Matti Lähtevänoja, Kuopion kasvun ja oppimisen palvelualue, Kallaveden lukio.
3. luokan englanti Vanhempainilta
4B-lk vanhempainilta Tervetuloa!
Kenguru-kilpailu.
Tehtävä 10.2: Kuvan hakeminen verkosta
E-aineistojen saavutettavuus Mitä sisällöntuottajien pitäisi tietää?
Kielitietoisuuskoulutus perusopetuksen opettajille
Sosiaaliset mediat alakoulussa
Tervetuloa kouluun!.
8. Luokkalaisten TET Tämä esitys käsittelee PowerPointin uusia ominaisuuksia. Se kannattaa katsella diaesityksenä. Näistä dioista saat ideoita esityksiin,
Koodaamista Ohkolan koululla
Hypotenuusa Muistathan, että hypotenuusa on suorakulmaisessa kolmiossa
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
Metallurgian seminaari
PaikkaOppi beta Lyhyt johdatus käyttöön.
Paremmat eväät työnhakuun – ohjauksen sähköiset käytänteet
opintoja Oulun kaupungin lukiolaisille etänä & verkossa
Esityksen transkriptio:

Koppi-hanke Minna Saikkonen Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Jyväskylän Lyseon lukio Tikkakosken toimipiste THO / Minna Saikkonen

Mitä tehtiin? GE3 Riskien maantiede 6h/36h THO / Minna Saikkonen

Opettajalle luotiin oma huone AdobeConnect- ohjelmaan Linkki huoneeseen jaettiin Wilman välityksellä edellisenä päivänä THO / Minna Saikkonen

13 opiskelijaa Osa luokassa, osa kotona, osa ruokalassa Kaikilla oma kone! Aamutunnit, jotta kotona osallistuminen oli mahdollista THO / Minna Saikkonen

Tuntien rakenne perustui Powerpoint- aineistoon THO / Minna Saikkonen

THO / Minna Saikkonen

THO / Minna Saikkonen

THO / Minna Saikkonen

Tästä, ei tullut mitään… Notes-toiminto ei kestä useamman opiskelijan samanaikaista kirjoittamista Mieluummin esim. Padlet-linkki THO / Minna Saikkonen

Ryhmätyöt Breakout-toiminnolla – Jakaa oppilaat suoraan ryhmiin, myös opettaja voi siirtää sopiviksi porukoiksi – Neljä ryhmää – Huoneet valmisteltava valmiiksi THO / Minna Saikkonen

THO / Minna Saikkonen

Ryhmätyöt – Alussa hämmennys – Rohkaistuvat ottamaan video- ja ääniyhteyksiä toisiinsa – Kolmannella kerralla homma toimii! THO / Minna Saikkonen

Opiskelijan näkökulmaa… Mikä onnistui? ”Oli kuin luokassa” Rauha, kukaan ei häirinnyt Äänet kuului, toimi paremmin kuin koko luokan ConnectPro-tuokioissa Ei tarvitse lähteä kotoa! Koppi-ideana toimi Mikä epäonnistui? Internet-yhteyden toimimattomuus, huoneesta ”tipahtaminen” Notes-toimimattomuus Eksyy väärille sivuille? Ryhmätyö haastavaa Siirtyminen seuraavalle tunnille? THO / Minna Saikkonen En halua!

Opettajan näkökulmaa Ota huomioon pedagogiikka, vältä puhuvaa päätä, osallista, tee ryhmätöitä! Valmista pohja (Layout) Etsi toimivat alustat ryhmätöille (Padlet, GoogleDocs?) Opiskelijat ottavat tavan käyttöön nopeasti, rohkaistuvat pienryhmissä puhumaankin! – (Tottuminen lisää riskiä siirtyä muille palstoille…) Harjoittele pienryhmässä (josta osa paikalla), jos mahdollista! Kiinteät nettiyhteydet käyttöön! Toimiva tietokone! (Ipadien ominaisuudet eivät riitä) THO / Minna Saikkonen

Kiitos! THO / Minna Saikkonen