Tähän tarvittaessa otsikko Kysely esi- ja perusopetuksen huoltajille Kirkkonummella 9.-22.3.2015 1.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Advertisements

ESIOPETUS lapsen ilo ja oikeus Varhaiskasvatuspäällikkö Pauliina Virta
Lyhyesti kasvun ja oppimisen tuesta esiopetuksessa
1 ©TNS 2012 Tämän tutkimuksen tulokset on tarkoitettu vain tilaajan omaan käyttöön. Niitä ei saa lainata, luovuttaa, jälleenmyydä tai julkaista ilman tutkimusyrityksen.
OPETUSSUUNNITELMA KOULUKOHTAINEN
Lapsen, oppilaan ja opiskelijan parhaaksi – tuen turvaamisen haaste Hanketyöseminaari Kuusankoski-talo Irma Kärkkäinen, lukioiden erityisopettaja.
Osallistuminen sidosryhmien näkökulmasta -kysely metsäneuvostojen jäsenille Marjo Laitala.
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Liikkuminen oppimisen ja yhteisöllisyyden tukijana peruskoulussa
Kodin ja koulun yhteistyö Harjun koulun huoltajien kysely Harjun koulu 2014.
Röykän koulu Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset, kevät 2014 Vastauksia yhteensä 87 kpl.
TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta.
Tehostetun ja erityisen tuen kehittäminen esi- ja perusopetuksessa
Kooste ensimmäisen aallon organisaatioiden kevään 2013 palautekyselystä
Liikunta-alan tutkintonimikekysely – Yhteenveto tuloksista –
O PPIMISYMPÄRISTÖLÄHTÖINEN SUUNNITTELU KIRKOU - Kirjasto, koulu ja koulukirjasto –hanke Tutkivaa ja oivaltavaa oppijaa yhteistyössä tukien!
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
OPPILAS- JA OPISKELIJAHUOLTOLAKI
ESIOPPILAASTA KOULULAISEKSI
Asiakaskyselyn tulokset Nurmijärven nuorten palvelut.
Tervetuloa 7. luokkien oppilaiden huoltajat!. Tänään menossa mukana -Mukavien uusien oppilaidemme mukavia huoltajia -7. luokkien luokanvalvojat, opinto-
Opiskelijoiden vuosipalaute 2014.
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
Kansainväliset tutkinto-opiskelijat Suomen yliopistoissa Tuure Pitkänen SYL:n hallituksen jäsen.
Varhaiskasvatuksen asiakaskysely perhepäivähoito
Varhaiskasvatuksen asiakaskysely päiväkodit ja esiopetusyksiköt
Varhaiskasvatuksen asiakaskysely avoin varhaiskasvatus Varhaiskasvatuksen asiantuntija Marita Käyhkö
Viinijärven koulun vanhempainilta 23.4.
UUDET OPETUSSUUNNITELMAT – UUDENLAISIA TAITOJA
Laaja-alainen osaaminen OPS 2016
Kolmiportaisen tuen toimintatapaohjeet. Tuen järjestämistä ohjaavat periaatteet ”Opetukseen osallistuvalla on oikeus saada riittävää kasvun ja.
Osaamisen ja sivistyksen asialla Lahjakkuutta ja erityisvahvuuksia tukevan opetuksen kehittämishanke Kirjoittajan nimi Tilaisuuden nimi Päiväys/
Apua OPS:n tvt-tavoitteiden arviointiin Jari Harvio, Hämeenlinnan kaupunki Harri Jurvela, Tampereen kaupunki Esityksessä on Kahootilla toteutettu kilpailu.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
MITÄ LAAJA-ALAINEN OSAAMINEN JA OPPIMISKOKONAISUUDET TARKOITTAVAT ESIOPETUKSEN ARJESSA? Huom! Esityksestä on poistettu valokuvat.
Pääkaupunkiseudun 2. luokkien koulunkäyntikysely 2015 Kauniainen Maaliskuu 2016.
Mediataikuri-hanke Kirjaston uusi mediakasvatusmalli varhaiskasvatukseen Kirjastopäivät 2015 Lea Kuusirati.
Haapajärven perusopetukseen valmistavan opetuksen opetussuunnitelma 2016 Markku Mäkelä OPS-koordinaattori.
ESIOPS-info Sari Ågren.  Pyrkimys vastata nykymaailman haasteisiin  Tuoda esille lapsen/oppilaan muuta todellisuutta oppimisen ohella  Kannustaa aktiiviseksi.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Vanhempainilta 3 c Keskustelun aiheet Esittelyt Laitoin vanhemmille kiertämään nimilistan, johon kaikki voivat merkitä puhelinnumeronsa oppilaiden.
Koulutuspalvelujen laatuohjelma Program för utbildningstjänsterna
Laatutyö opettaja Luotu :42.
ESIOPS 2016 Lasten ja huoltajien osallistaminen
TURUN LIIKKUVA KOULU -OHJELMA
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Perustettu
Pidennetyn oppivelvollisuuden oppilaan perusopetukseen ottaminen
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
LEMPIKOULU-OPPIMISKERRAN TEORIA
Kasva ja Opi Lempäälässä
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Kielihanke Hanke kielten opiskelun varhentamiseksi, kehittämiseksi ja lisäämiseksi esi- ja perusopetuksessa.
Lehtisaaren koulun sisäilmasto-oirekysely
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Nopolan koulu Opettajien veso
Ops-iltapäivä Raumanmeri
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Esi- ja alkuopetuksen siirtymäkäytänteet ja oppimisen tuen portaat
Taru Patrikainen, Ruut Kielinen, Tanja Seppänen, Helena Lavikainen
Esi- ja alkuopetuksen yhteistyösuunnitelma
Evästystä paikalliseen ops-työhön
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Esi- ja alkuopetuksen siirtymäkäytänteet ja oppimisen tuen portaat
Esityksen transkriptio:

Tähän tarvittaessa otsikko Kysely esi- ja perusopetuksen huoltajille Kirkkonummella

Vastaajien määrä Esiopetuksen vastausprosentti 25% kaikista esioppilaista. Perusopetuksen vastausprosentti 19% kaikista perusopetuksen oppilaista. 2

Yhteenveto vastauksista 3

Huomioita vastauksista 4 - Kyselyn perusteella huoltajat ovat pääosin tyytyväisiä esi- ja perusopetuksen toimintaan. -Noin kolmasosa huoltajista on sitä mieltä, että hyvän opetuksen toteuttaminen ei edellytä huoltajien osallistumista opetussuunnitelman laadintaan, toteuttamisen arviointiin ja kehittämiseen. Opetussuunnitelman perusteissa huoltajien osallistaminen on keskeisellä sijalla ja tähän kiinnitetään huomiota kunnan OPS-työssä. -Eri opetusasteiden välillä toivotaan lapsen yksilöllisyyden, aikaisemman osaamisen ja oppimisen erityistarpeiden huomioimista. -Perusopetuksen puolella kodin ja koulun yhteistyöhön tulee kiinnittää huomiota. -Esiopetuksessa vanhemmille suunnatussa viestinnässä ei hyödynnetä vielä täysin teknologian suomia mahdollisuuksia.