Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Advertisements

Eveliina Sirkeinen: Tekstianalyysi ja mielipidetekstit netissä
KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Tunne ja Älyä! ©Mervi veini 2004.
TUPLATIIMI - YHTEISÖLLISYYS
JÄTEVEDENPUHDISTUS JA ONGELMA JOKA RATKAISTAAN YHDESSÄ.
Toimintaohjeet opelle
Haastattelukysymysten laatiminen
Mitä nuorille kuuluu? Eveliina Karjalainen.  Toisilla näyttää menevän paremmin kuin koskaan, toisilla huonommin kuin koskaan. Molemmat ryhmät tuntuvat.
Olisiko oppineesta rotasta astronautiksi avaruuslennolle Marsiin?
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
Preppaus ENA 4.
Opiskelijan arvioinnin kokonaisuus työssäoppimisjaksolla
Matematiikan oppiminen.
Annika Hongisto/ Turun normaalikoulu Kehityskeskustelun lähtökohdat:  Kodin ja koulun yhteistyön monipuolistaminen ja uusien yhteistyömuotojen etsiminen.
Minä oppijana 1 ov..
Työrauha ja haastavat tilanteet
Seurakuntien varhaiskasvatuksen neuvottelupäivät "Kirkko iholla"
Ajatuksia työpaikkaohjaajalle Hotelli-, ravintola- ja catering-alan opiskelijan ohjaamisesta ja motivoinnista työpaikalla.
Lihavuus on onnellisten hetkien kertymää....
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Ajatuksia oppimisesta
Työyhteisökoulutus kulttuurien välisestä kohtaamisesta - millaisiin tarpeisiin vastataan? Aurora Vasama
Riippuvuus tupakoinnista
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Jukka Vehviläinen / DiaLoog LUKION PÄÄTTÄNEIDEN KYSELYN TULOKSET Kokkola
Valmennuskurssi sosiaalitieteiden tutkinto-ohjelmaan
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
KESKI-POHJANMAAN KOULUTUSYHTYMÄ Laajennetun työssäoppimisen kokeilu  MINÄ LOPETAN. Oppilas ei ennakolta ilmoita mitään motivaatio-ongelmista,
SMART Alanko, Jacoby, Silander, Kainulainen Miksi?
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
Cmap-tools opetus käyttö kongnitiivinen merkitys.
 Tutkimuksemme kantavana ajatuksena on uskomus siitä, että yhdistämällä matematiikan opetus johonkin konkreettiseen asiaan saavutetaan syvällisempää.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
VIRITTÄYTYMINEN UUTEEN OPETUSSUUNNITELMAAN
Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.
Ammatillisuuden ydintä etsimässä
– SUOMEN EKONOMILIITTO – – FINLANDS EKONOMFÖRBUND – EkonomiEsimies - Lähikoulutus: itsetuntemuksen kautta muutokseen Tahko ja
Ongelmaperustainen oppiminen
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Opetuksen eheyttäminen ja monialaiset oppimiskokonaisuudet OPS 2016
Käsityön oppimateriaali ©Riitta Huovila Oppimateriaali auttaa ymmärtämään  pelkät sanat eivät riitä – havaintomateriaali välittää tietoa usean.
LATAAMO osallisena yhteisössä. Lataamo -työskentelyn tavoitteet Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa. Tehdä näkyväksi osallisuuden toteutumista.
Koulunkäynti alkaa noin 7-8v Peruskoulu, ammattikoulu, Jns.
T URUN YLIOPISTO Into ja pätevyys – fysiikan opettajan valtit Kalle Ojanen Fysiikan assistentti (vv.) aineenopettajakoulutus Yliopistopäivä 2005.
OPETUKSEN KEHITTÄMISPÄIVÄ Mervi Palva.
Mitä uskonnolla tarkoitetaan? Uskonnollisia ajatuksia ja kokemuksia muokkaa Uskonto vaikuttaa yhteisö Homo religiosus 1.Ihmisellä lajiominainen kyky uskonnolliseen.
KORKEATASOISTA OPPIMISTA JA OPINTOJEN ETENEMISTÄ TUKEVA AKATEEMINEN OPETUSSUUNNITELMA -PERUSTEHTÄVÄ JA TAVOITTEISTO MIETITTY SELKEÄSTI RAKENTUVA KUMULOITUVAN.
ASIANTUNTIJUUS (Hakkarainen, Palonen, Paavola 2002) ASIANTUNTIJUUS TIEDONHANKINTANA (mielensisäinen näkökulma) ASIANTUNTIJUUS KULTTUURIIN OSALLISTUMISENA.
Study Group – opiskelun ja oppimisen tueksi Luonnonvara-alan yksikkö Tiina Laajala Oamk / Ammatillinen opettajakorkeakoulu.
Toimintaohjeet opelle
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
Ops seminaari Askola.
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
7. osallistuminen, vaikuttaminen ja kestävän tulevaisuuden rakentaminen - Vapaus tuo vastuuta → sääntöjen, sopimusten ja luottamuksen merkitys kaikissa.
Tutkimussuunnitelma 1. Mitä käyttäjäryhmää tutkitaan?
S2, MONILUKUTAITO JA YHTEISOPETTAJUUS. S2 OPPIAINEEKSI SUOMEN RINNALLE oppiaineen nimi muuttuu, jatkossa opiskellaan: suomen kieli ja kirjallisuus –oppimäärää.
On hyvä oppia tuntemaan itseään Hurtig
Valmentajakoulutuksen suunnittelu
Onko mahdollista tietää?
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Opettajan pedagoginen ajattelu
Esityksen transkriptio:

Oppimisryhmien kuulumisia

Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit

Ryhmässä työskentelyn hyötyjä Auttoi ymmärtämään asioita Kaikilla on jotain pientä tietoa, josta voi yhdessä koota ratkaisuja ja vastauksia Oppii havainnoimaan asioita eri näkökulmista Yhdessä asioiden pohtiminen antaa tukea omalle oppimiselle

Matematiikkaa ei yleensä opiskella ryhmässä eikä se ole ns. sosiaalinen aine, siksi ryhmätyöskentely tuo toisen näkökulman opiskelun arkeen Auttaa muistamaan asiat, sillä joutuu keskustelemaan niistä muiden kanssa ja opettamaan asiaa muille

Joskus toisen oppilaan selittämä asia on helpompi ymmärtää kuin opettajan muistiinpanot

Paremmaksi oppimisryhmäksi Ottamalla kaikki jäsenet tasapuolisesti mukaan keskusteluun Etsimällä tarkempia vastauksia kysymyksiin

Tuomalla ryhmään ne asiat, joiden oletamme auttavan kaikkia oppimaan enemmän ja kuuntelemalla toisia. Matematiikkaa voi katsoa niin monella eri tavalla ja kun jokainen katsoo hieman omasta kulmastaan ja jaamme sen, kaikkien näkemys laajenee

Kysymällä vähän ”tyhmempiä” kysymyksiä mikä toivottavasti auttaa muitakin kuin minua oppimaan Kun tutustumme paremmin ja uskallamme rohkeammin ottaa kantaa ja avata uusia näkökulmia asiaan

Epäselviä asioita Esittääkö lineaarinen yhtälö aina suoraa? Mistä tietää, milloin ratkaisuja ei ole yhtään ja milloin niitä on äärettömän monta?

Miksi opettajaksi opiskelevan pitää opiskella yliopistomatematiikkaa? Oman alan syvällinen hallinta edellyttää, että opiskelija ymmärtää, mitä kysymyksiä tieteenala yrittää ratkaista ja millä keinoin Tieteellisen ajattelun kehittyminen, johon sisältyy tieteen pelisääntöjen tuntemus, ja kyky niitä käyttäen luoda uutta tietoa ja oppia ilmaisemaan sitä.