TEKNOPLUS-TOIMINTAMALLI. 1) PK-yritysten kehittämiseen tarkoitettu koulutusmalli.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Pk-yrityksen riskienhallinta
Advertisements

1 Exporting Culture – Kulttuuriviennin ammattilainen -valmennus.
2 Mitä? Valtakunnallinen pk-yritysten ja yksittäisten henkilöiden tuotekehitys- ja innovaatiotoimintaa tukeva asiantuntijapalvelu Yritys- tai hankekohtaisesti.
KEHITTÄMISHANKKEIDEN OHJAUSMALLI
A w a i l a b l e Ammatillista täydennyskoulutusta kansainvälisissä tai kulttuurisesti monimuotoisissa työyhteisöissä ja monikulttuurisessa asiakastyössä.
ILO ELÄÄ JÄRJESTÖISSÄ – Pohjois-Karjalan järjestöpäivät , Kitee PALAUTTEEN PURKU Hanna Kääriäinen 2013.
PK-kehittämispalvelut
Konsulttinuoret Toimintasuunnitelma
Lähiruokaa julkisen sektorin ruokapalveluissa
Senja-juhlaseminaari Päivi Vilkki VT, projektivastaava.
Rastor Oy, Itä- ja Pohjois-Suomen yksikkö
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
• Agronetiin rakennettu sähköinen toimintaympäristö, joka kokoaa yhteen kaikki koulutukseen liittyvät osa-alueet AGRONET-OPPIMISYMPÄRISTÖ Oppimisympäristö.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Näyttökumppanuudella ammattilaisia työelämän tarpeisiin Pirkko Rasi ruokapalvelupäällikkö.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi TYÖPAIKALLA JÄRJESTETTÄVÄ KOULUTUS – opas ammattikoulutuksen järjestäjille Erityisasiantuntija, Minna Taivassalo-Salkosuo,
Yhteishankintakoulutuksesta apua rekrytointiin
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
UPA-hanke Ulkopuolisten palveluntarjoajien turvallisuustoiminnan arviointi.
Osaavaa työvoimaa yhteishankintakoulutuksella
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Yritysyhteistyö ja työanalyysit
J Kangasniemi 2010 Osaava-ohjelman taustaa ja rakenne Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin versio. (viimeksi.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kvalitetskriterier i läroavtalsutbildningen Laatukriteerit oppisopimuskoulutuksessa Pasi Kankare
VIRVE –hanke  Suullinen palaute tuloksista  Tulosten kommunikatiivinen validointi  Lopullinen raportti on suullisen palautteen mukainen.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Metalliteollisuuden yritysten ja aikuiskoulutuskeskusten verkosto (METEKADULT) TYKE –projekti Väliraportti.
Ammatillisen koulutuksen viennin edistäminen Opetusneuvos Tarja Riihimäki.
Kokkolan ammattiopisto
ELY-keskusten palvelut kansainvälistyville yrityksille
Työyhteisöhaastattelujen yhteenveto. Työyhteisöt: -haastateltu huhti-kesäkuussa työyhteisöjen esimiehiä, henkilöstöpäälliköitä, työnantajia, yrittäjiä.
TYÖPAIKKAOHJAAJAKOU LUTUS - OULUN MALLI Tekijöinä tekniikkaryhmä: J. Piltonen, B. Pousi, P. Saarinen ja T. Tyni.
-hanke Työsokka. TYÖSOKKA HANKKEEN TAUSTA Sokka ja Pilottisokka-hankkeissa vuosina kehitettiin: a) Näyttötutkintoperusteisen kuljettajakoulutuksen.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Work Shadowing- osana opetusta
Varhain tehtävät ratkaisut keventämään työkuormitusta
Yritysten tulevat aikuiskoulutustarpeet Ennakointikamari Liikenne- ja kuljetuspalveluala Timo Karkola johtaja, rehtori Ami-säätiö, Amiedu.
OSAAMISEN KASVATTAMISTA YHTEISELLÄ KEHITTÄMISELLÄ - HYVINVOINTITOIMIALAN INFO /Eeva Nuottasaari.
Kaivomestari TYÖPAIKKAOHJAUS. TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert.
KoulutusPotkuri+ Neuvontapalvelut alkaville ja toimiville yrityksille Turun seudun yrityspalvelukeskus Potkurissa - yhden paikan periaatteella - yrityksen.
Aikuis- ja työpaikkakoulutusyksikkö Virpi Pikkuaho
Kuorma-auton hytin kippaus ammattilaisittain
TYÖELÄMÄN KEHITTÄMIS- JA PALVELUTEHTÄVÄ TykePartner III–hanke 2008 – ohjausryhmä.
Aalto PRO Aalto-yliopiston täydennyskoulutusta Kyvykkyyksiä etsimässä PK-yritysten johtamisen haasteet Menestystekijöitä, henkilöstön kyvykkyyksien määrittelyä.
Liideri – Liiketoimintaa, tuottavuutta ja työn iloa ( ) Seminaari Framissa
KEUDA 1 Työpaikkakouluttajana oppisopimuskoulutuksessa Työpaikka- kouluttajan valinta Työpaikalla tapahtuvan oppimisen ja tietopuolisen koulutuksen suunnittelu.
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Opetusteknologioista Mikko Myllymäki. Tekniikkalähtöisyys vs. tarvelähtöisyys TeknologiaOpetus Miten voitaisiin käyttää.
Auli Ryhänen Projektipäällikkö Jyväskylän ammattikorkeakoulu, ammatillinen opettajakorkeakoulu
IT-palvelut opetuksen tukena? Soile Väänänen suunnittelija, IT-palvelut
Kehitä taitojasi sihteerinä ja hae sihteerin ammattitutkintoon valmistavaan koulutukseen! TALOUSHALLINNON AMMATTITUTKINTO kirjanpitäjä, palkanlaskija.
Henkisen tuen peruskurssi
Rajaton Ylä-Savo ja GreenLean Ylä-Savo-hanke
Neuvontaa ja vientiosaamista elintarvikealan pk-yrityksille www. evira
Liikenne- ja infra-alan osaamisen kehittämisfoorumi, LIKE
Ohjeistus kouluttajille
Omakylä Vuolenkoski Oy:n ympärivuotinen työvoimavuokrapalvelu
PONTTI –Pohjoista ohjausosaamista nuorisotakuuseen, 5op
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
1. Järjestöjen työ näkyväksi tietoa kunnille, Siun sotelle
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
HÄTÄENSIAPUKOULUTUS, 8 h , Helsinki
Kansallinen palveluväylä
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
ERÄTAUKO-KOULUTUKSEN SUUNNITTELUPOHJA
Suomen Ensiapukoulutus
Oppisopimuskoulutukseen valmentautumisen vaiheet
Kunnallisen nuorisotyön osaamiskeskus Kanuuna
FIT – Finanssitietojen päivitys
Esityksen transkriptio:

TEKNOPLUS-TOIMINTAMALLI

1) PK-yritysten kehittämiseen tarkoitettu koulutusmalli

1. TEKNOPLUS-TOIMINTAMALLIN ERITYISPIIRTEITÄ OVAT:

RÄÄTÄLÖINTI 1. Toimintamalli: TILAAJAN KANSSA TEHDÄÄN KOULUTUSTARVEANALYYSI, JONKA PERUSTEELLA RÄÄTÄLÖIDÄÄN TARVELÄHTÖINEN TÄSMÄKOULUTUS. KOULUTTAJA KÄY ETUKÄTEEN YRITYKSESSÄ JA TUTUSTUU SEN KOULUTUSTARPEISIIN.KOULUTUSTARVEANALYYSI

KEVYT BYROKRATIA 1. Toimintamalli: HANKETOIMIJAT HANKKIVAT KOULUTTAJIKSI PARHAAT ASIANTUNTIJAT JA HUOLEHTIVAT MUISTA KÄYTÄNNÖN JÄRJESTELYISTÄ.

KOULUTUKSEN JOUSTAVA TOTEUTUS TUOTANTOA HÄIRITSEMÄTTÄ 1. Toimintamalli: KOULUTUS PYRITÄÄN TOTEUTTAMAAN TYÖPAIKALLA TYÖN YHTEYDESSÄ, TUOTANTOA MAHDOLLISIMMAN VÄHÄN HÄIRITEN. KOULUTUSAJANKOHDAT JA RYHMIEN KOOT PYRITÄÄN SOPIMAAN NIIN, ETTÄ KOULUTUKSEEN VOIVAT OSALLISTUA MAHDOLLISIMMAN MONET HALUKKAAT.

KOULUTUKSEN SÄÄTELY 1. Toimintamalli KOULUTUKSEN SISÄLTÖ, AJOITUS JA PAINOTUKSET TARKISTETAAN KOULUTUSTOTEUTUKSEN AIKANA. NIITÄ SÄÄDETÄÄN TARVITTAESSA. NÄIN VARMISTETAAN OIKEANLAINEN KOULUTUS.

YHTEISKOULUTUSTEN JA USEIDEN KOULUTTAJIEN KÄYTTÖ 1. Toimintamalli: JOS YRITYKSILLÄ ON SAMANTAPAISIA KOULUTUSTARPEITA, NIIN KOULUTUS VOIDAAN TOTEUTTAA YHTEISENÄ. TÄLLÖIN YKSITTÄISEN YRITYKSEN KUSTANNUKSET JÄÄVÄT ALHAISEMMIKSI. YHTEISKOULUTUKSELLA VOIDAAN LISÄTÄ MYÖS YRITYSTEN VÄLISTÄ VERKOSTOITUMISTA. USEIDEN KOULUTTAJIEN KÄYTTÖ TAKAA PARHAAT ASIANTUNTIJAT

2. TEKNOPLUS-KOULUTUSMALLI VAIHEET:

2. Koulutusmalli: KOULUTUSTARVEANALYYSIN TEKO KOULUTUKSEN YKSITYISKOHDISTA SOPIMINEN KOULUTTAJIEN HANKINTA TARJOUKSEN TEKO PEREHTYMNEN YRITYKSEN TARPEISIIN KOULUTUKSEN ALOITUS KOULUTUKSEN SÄÄTELY PALAUTTEEN ANTO KOULUTUKSESTA

RÄÄTÄLÖITY TUOTANTOA HÄIRITSEMÄTÖN SÄÄTYVÄ YHTEISKOULUTUS JA VERKOSTOITUMINEN