Yrityksen viestintä ja projektiviestintä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Advertisements

Markkinoinnin perusteet
HALLITUKSEN JÄSENTEN TEHTÄVÄT YHDISTYKSESSÄ
Markkinointi KJT-Johtokunta Open
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Viestintä, tiedottaminen ja vuorovaikutus
Syksy 2011/Pirjo Kinnunen. Miten hanke etenee? IdeointiSuunnittelu KäynnistysToteutus TUOTOS PäättäminenArviointi Käyttöön otto ja seuranta.
Hyviä käytäntöjä ja sudenkuoppia Marjo Uotila, Järvenpään lukio
Lahden museoiden tiedotustoiminta
Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? Piia Laita, KIASMA.
Asiakkuudet luovalla alalla
Miksi tärkeä? Yliopiston tehtävät lähtökohtana Tiedostaminen, analyysi – mitä YVV:llä tarkoitetaan? Yhteiset vai eriytyneet kriteerit: -ks. Ritsilä ym.
2/2009 MUUTKIN HALUAVAT TIETÄÄ Kerro hankkeesta ja sen tuloksista NR/2011.
Projekti ja siinä työskentely
Vinkkejä hankeviestintään
Suomen kieli ja viestintä YAMK-koulutuksessa Vastuuopettajien AC-kokous / Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän ja Osku-hankkeen tuotoksia.
Sihteeri, viestintä ja liiketoiminta
Urheiluseuran viestintä
Liikuntapalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteetMittaritAikatauluVastuu- henkilö 1. KKI Saada vähän liikuntaa harrastavat aktivoitua liikunnan pariin.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Kansalaisneuvonnan markkinointi Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus
Lions Clubs International  Lohkon puheenjohtajan koulutus.
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
Projekti käsitteenä Projekti on selkeästi asetettuihin tavoitteisiin pyrkivä ja ajallisesti rajattu kertaluonteinen tehtäväkokonaisuus, jonka toteuttamisesta.
SOME Case: Avance Johtamiskoulutus Pasi Aaltola JYU SOME-seminaari
Osaaja-lehti -tehdään yhdessä! Anne Vuorinen A.Vuorinen
Viestintäsuunnitelma
Yhteinen viesti on vahva viesti Pirjo Tiippana JÄRJESTÖTIETOPÄIVÄT , Rovaniemi.
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
Nuorisopalveluiden tavoitetila
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Kulttuuripalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö Laadukkaiden ja korkeatasoisten tapahtumien ja näyttelyiden tuottaminen.
ALKU-hankkeen viestintä Luonnonvaraviestinnän joulutapaaminen Leena-Maija Jyllikoski VM/viestintä.
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
UusiKunta-selvityksen viestintä Henkilöstöryhmä Tiedottaja Sini Saares.
Tähän otsikko (Arial Narrow, koko 28 p) – Tähän tekstiä… (Fonttina Arial Narrow, koko 20 p) tähän tekstiä – tähän tekstiä Tekijä, pvm.
Yammer sisäisen viestinnän työkaluna Jyväskylän yliopistossa
T&K-hankkeiden viestinnästä Satu Orkola.
Robottiprojektin kirjalliset työt Projektisuunnitelma Projektiraportti (väli-, loppu-) Esitysmateriaalit Muistiot palavereista Tekniset selvitykset ja.
Opossum-projekti ja tiedotus
Henkilökunnan Ekokompassi- koulutus Tapahtuman nimi, pvm Kouluttaja.
Tiptop - viestintäsuunnitelma Mats Lindstedt.
V IESTINTÄTAITOJEN KEHITTÄMINEN ROBOTTI - PROJEKTISSA OAMK Tekniikan yksikkö Kevät 2009 Tuula Hopeavuori.
Sisäisen viestinnän merkitys työyhteisölle
Informaatioteknologian tiedekunta Jyväskylän yliopiston laadunvarmistus IT-tiedekunnan.
Sisäisen viestinnän merkitys työyhteisölle Tekijät: Jukka Hietaharju Pekka Kukkola RAT7SN2.
TIEDOTE Kauppinen – Nummi – Savola. Tekniikan viestintä.
KyAMK:n yhteinen sisäinen viestintä Vastuut, prosessit, ohjeet, seuranta ja ajankohtaista Viestintätiimin työpaja Riitta Leviäkangas.
PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään.
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
Yhdestä kolme Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi Katri Lehtovaara & Tarja Vänskä-Kauhanen
Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Samuli Hyvönen, Matias Meskanen ja Henri Jurvelin.
Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Pertti Strandman ja Samuli Viitala.
Viestintä ja tiedottaminen Kuinka viestinnästä saadaan vaikuttavaa? Kuinka muut nuoret tavoitetaan tehokkaasti? Miten tiedotteemme lyö läpi mediassa?
Avoimen tiedon ohjelman viestintäsuunnitelma. Viestinnän periaatteet  Toimintasuunnitelmasta nostetaan tärkeimmät viestintää vaativat toimenpiteet viestintäsuunnitelmaan.
Vaikuttava viesti Anu Mustonen
Green Office –ympäristöjärjestelmä
K1091LI Tiedottaminen 3 op Oulun ammattikorkeakoulu
Ota 2. jaksossa.
Etelä-Savon maakunta- ja soteuudistus
Herkkuammatti-kampanja
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
Viestintäsuunnitelma
Kahdeksan edellytystä sujuvaan opinnollistamiseen
Muille ryhmille tiedoksi:
Brändi sosiaalityössä
Viestintäsuunnitelma
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
Palokuntatoiminnan viestintästrategia
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Esityksen transkriptio:

Yrityksen viestintä ja projektiviestintä Suuri osa insinöörin työpäivästä on viestintää Lähdetausta: T010203 Asiantuntijaviestintä OAMK Tekniikan yksikkö Tuula Hopeavuori (2010) ja Pirjo Partanen (2011)

Yrityksen toimintaan liittyvä viestintä Päivit-täinen toiminta Tuotteeseen tai palveluun liittyvä viestintä Sisäinen viestintä Ulkoinen viestintä Rekrytointi

Tuotteeseen tai palveluun liittyvä viestintä Tuotannon työohjeet Suunnitteludokumentaatiot Tuotedokumentaatiot Käyttöohjeet asiakkaalle Mainos- ja esitemateriaali Palaverit Työnopastus Suunnittelun ja tuotannon sisäistä sekä tuotteeseen liittyvää viestintää. Tieto kulkee taholta toiselle ja on löydettävissä myöhemmin.

Tärkeää on viestien selkeys ja vakiintuneet viestintäkanavat. Sisäinen viestintä Esimies-alaiskeskustelut Palaverit Osasto- tai yksikkökokoukset Verkostot Tiedotustilaisuudet Koulutustilaisuudet Muut tilaisuudet Sisäinen radio, tv, puhelin Tiedotteet Sähköpostit Intranet Muut sosiaaliset mediat Ilmoitustaulu Tiedotuslehti Henkilöstölehti Sisäinen viestintä tukee organisaation toimintaa ja vahvistaa yhteisöllisyyttä. Tärkeää on viestien selkeys ja vakiintuneet viestintäkanavat.

Ulkoinen viestintä Uutisten kertominen Yhteiskunta- ja sidosryhmäsuhteiden hoitaminen Markkinointiviestinnän tukeminen Kriisitiedottaminen Www-sivut, ekstranet Sijoittajaviestintä Tuotetiedottaminen Suhdetoiminta: tilaisuudet, onnittelut, tervehdykset Kaikki yhteydenpito sidosryhmien kanssa: asiakkaat, viranomaiset, alihankkijat, tavarantoimittajat. Ulkoisella viestinnällä luodaan myös yrityksen yhteisökuvaa eli imagoa.

Työnhakijalle syntyy kuva yrityksestä. Rekrytointi Lehti-ilmoitukset Yrityksen verkkosivut Rekrytointisivut Perehdyttämismateriaali Opiskelija- ym. messut Työnhakijalle syntyy kuva yrityksestä. Myös imagon rakentamista, sillä kilpailevat yritykset ja yhteistyökumppanit seuraavat yrityksen toimintaa.

Projektiviestintä "Projekti on kertaluontoinen toimenpide tai hanke, jolla on tietty organisaatio ja resurssit. Projektissa pyritään toteuttamaan rajatussa ajassa ennalta sovittu tehtävä, joka etenee tiettyjen kehitysvaiheiden (suunnittelu, käynnistäminen, toimeenpano, ohjaus, arviointi) mukaan." Lähde: Virtanen 2000. Projektityö.

Projektin viestintäsuunnitelma Kaikkea tietoa ei tarvitse jakaa koko ajan kaikille. Siksi tarkka viestintäsuunnitelma on tarpeen. Viestintäsuunnitelmassa täytyy huomioida sekä sisäinen että ulkoinen viestintä. Käytännössä tämä tarkoittaa viestintää tiimin sisällä organisaation sisällä kohderyhmille johdolle muille sidosryhmille (esim. projektin rahoittajat).

Viestintäsuunnitelma määrittelee, mitä kerrotaan miten kerrotaan kenelle kerrotaan milloin kerrotaan missä kerrotaan.