TVT projekti esikoululaisille

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
TYÖSSÄOPPIMISJAKSO BRNOSSA  –  Monikulttuurisen toiminnan ohjaus  Työssäoppimispaikat drop-in center Pavlac klub English kinderkarten.
Tietotekniikka, sosiaalinen media ja liikunnan arvionti wikispaces.com/
Tatu Eija Karjalainen Kari Rautiainen. Opiskelemaan valituille opiskelijoille lähetettiin alkuhaastattelulomake (tullaan tutuiksi) Opiskelijoista saadaan.
SMART Board Interaktiivinen esitystaulu -> yhdistää perinteisen liitu- ja tussitaulun sekä tietokonekuvan Sormesi on hiiri! Laura Viljamaa 2011.
Yrittäjyyskoordinaattorin toimenkuvasta Eri yksiköissä toimii yrittäjyyskoordinaattoreita, joiden tehtävänä on: *kehittää tapoja ja metodeja opettaa yrittäjyyttä.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Katso Aitolasta lisää:
TVT:n projekti Jenna Julkunen, Iisa Harju & Riina Harju
LAPSET JA INTERNET Miten suojella lapsia Internetin vaaroilta?
Arvot ja toimintakulttuuri: Opettajainkokouksen organisointi Turun normaalikoulu helmikuu 2014 paikka: Liedon VanhalinnaLiedon Vanhalinna.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Päreiden tekeminen Ongelmalähtöinen oppimisprosessi Tavoite: Opiskelija osaa tehdä päreitä.
Norssi ja Varis juttusilla
Lähtökohtia portfolion tekemiseen
Slideshare koonti Mervi Isola.
Todennäköisyyslaskennan alkeet ennen esikoulua
Minna Saarenpää, Tiia Virtanen, Riikka Trygg, Pauliina Kielinen
Case-tehtävä Metsäprojekti päiväkodissa
Rauhallinen maalaushetki iPadeilla Luokassa on yksi väkivaltainen lapsi.
Katajanokka oppimisympäristönä Osallistavaa ja monipuolista opetusta omassa kaupunginosassa Tavoitteena on hyödyntää Katajanokkaa oppimisympäristönä monipuolisesti.
Saara Al-Khanji Tanja Seppälä
Ongelmaperustainen oppiminen
Vauhtia valmistumistalkoilla Tekniikan yksikkö Tiina Laajala ja Tomi Guttorm.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Iida Salminen & Laura Päärni, VAKA-12C
Makumatka ympäri maailman. Esimerkki tuntien sisällöstä 1. tunti: Suomi (opettajan johdolla, alustus projektiin) Erinäiset laatikot, kiusaukset, kotimaiset.
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA. Mikä vaikuttaa oppimiseen? O Fyysinen oppimisympäristö ja opetusmateriaali O Motivaatio O Emootiot O Opettajan pedagogiset valinnat.
Joulujuhlan ohjelmanumero
KTKO104 Tieto- ja viestintätekniikka
Sanna Jääskeläinen Suvi Koskela Salla Korkiakoski
”Mutta kuka tekisi minulle ne kysy- mykset…” - miten onnistuu tiedonhankinnan opetus? ITK
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
Tarkkuussuunnistus (Trail-O) kuntorasteilla
Kirje joulupukille By Eetu, Olli & Tuukka.
TAHTO-hankkeen Tanskan matka. Amager Faelled Skole, luokat 0-9 IT-strategian tavoitteena tietoyhteiskunnan aktiiviseksi jäseneksi kasvaminen Kolmea oppilasta.
Mira Haapala, Karoliina Hiitola, Saana Berg VAKA-12A
TVT (vaka) Projektitehtävä
Johanna Saarenpää, Roosa Rinne ja Veera Tervo Vaka 12C
Metsän puut ja kasvit-projektisuunnitelma päiväkotiin
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Viinijärven koulun vanhempainilta 23.4.
Ystävätaitojen / sosiaalisten taitojen arviointi Puppet Pals2 –sovellus ystävätarinoiden rakennuskenttänä.
Teemapäivä Linturetki 5. luokka. Vastuu ympäristöstä, hyvinvoinnista ja kestävästä kehityksestä Oppilas oppii: ymmärtämään ympäristönsuojelun välttämättömyyden.
Ensimmäinen KAIKKI IHAN KAIKKI vanhempainilta. Kaikki ihan kaikki toiminta.
Kahoot-ohje.
Lähiympäristön metsä - projekti Suunnittelu: Liisa Ansala, Kati Reinikka & Anette Valtanen.
Luokanopettaja Sari Auramo Mäntsälä. Minä? luokanopettaja Mäntsälässä Ohkolan koululla 20 vuotta tässä työssä nyt lk monipuolista tvt:n käyttöä.
TVT JA VIRTUAALINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ VLE = Virtual Learning Environment ICT = Information and Communication Technology Kymintehtaan koulu.
VAPAASEEN KYSELYYN PERUSTUVA OPPIMINEN (IBL) Kymintehtaan koulu
Työpöytäharjoitus 3.1. Olennaisen hahmottaminen
Tietotekniikkaa Ohkolan koululla
Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet ja pedagogiikka varhaiskasvatuksessa Tiina Kulmala
”Elämys- ja seikkailupedagoginen luontoliikunta opetussuunnitelman toteutuksessa: Etnografinen tutkimus” Maarit Marttila, LitT, opinto-ohjaaja   Tampereen.
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
Lasten ja nuorten kulttuurikeskus metku
Opeka-kyselyn tulokset
Tietotekniikkaa alakouluilla
Yhteistoiminnallinen kokous
Uusia tuulia YLTin opetuksessa
Lamppujen sarjaankytkentä
Kielitietoisuus.
Loikkeliini päiväkodin toimintasuunnitelma 2017
Kieli ja lukeminen alkuopetuksessa
Digitaalinen kasvun kansio kasvatuskumppanuuden edistämisessä
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
Dino isona YÖ-ryhmän tapaaminen
Pulmapeli.
Esityksen transkriptio:

TVT projekti esikoululaisille Linda Rintala, Sanni Päkkilä, Janna Virtanen

Tietoja projektista Projekti kestää yhden viikon Ryhmässä on noin 20 esikoululaista ( 6v ) Tavoitteena tutustuttaa lapsi luontoon ja erityisesti suomalaiseen metsään, käyttäen apuvälineenä tietotekniikkaa Monipuolinen oppimisprosessi Ryhmätyöskentelyn opettelu

Tarvittavat välineet iPadeja 5kpl (lapsille 1/ viiden hengen ryhmä, 1 opettajalle) Älytaulu Dokumenttikamera Skanneri Tietokone Videotykki ja valkokangas Internet

Päivä 1 Retki metsään Esim. luontopolku Kerätään neulasia, käpyjä, lehtiä ja lapsia kiinnostavia asioita (jokamiehen oikeuksien puitteissa) Valokuvausta ja videointia lapsia kiinnostavista kohteista (iPad) Opetus ja tiedonhaku (iPad)

Päivä 2 Tietovisa päiväkodissa Toteutetaan älytaululla ja dokumenttikameralla Kysymyksiä ja vastausvaihtoehtoja metsäretkellä opituista asioista Lapset pohtivat kysymyksiä pienryhmissä ja saavat itse tulla ympyröimään oikean vastauksen Kysymysten välissä katsotaan edelliseen kysymykseen liittyviä luontonäytteitä metsäretkeltä dokumenttikameralla

Päivä 3 Opetuksen kertaus Näytetään kartta metsäretkialueelta älytaululla Piirretään karttaan kuljettu reitti ja rastitetaan etapit, joissa on pysähdytty Lapset saavat siirtää rastia vastaavat kuvat oikeille paikoille karttaan Katsellaan metsässä otettuja valokuvia ja videoita videotykillä kankaalle heijastettuna jokaisen etapin kohdalla Kerrataan opittua ja keskustellaan

Päivä 4 Piirtäminen aiheesta Lapset saavat vapaasti piirtää opituista asioista paperille Piirrokset skannataan ja esitetään videotykillä kaikille Halukkaat saavat kertoa omasta piirroksestaan muille

Päivä 5 Askartelu metsäretkeltä kerätyistä näytteistä Esim. kävyistä käpyeläimiä Askartelut jäävät lasten käyttöön ja leikkeihin

Huomioita projektista Projektin ajan lapset saavat vapaasti leikkiä ja sitä kautta prosessoida oppimaansa Tietotekniikka on projektissa vain apuvälineenä, ei itse tarkoituksena Oppimisesta on pyritty tekemään mielekästä ja monipuolista Projektissa on pyritty lapsilähtöisyyteen

KIITOS!