Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Pulmapeli.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Pulmapeli."— Esityksen transkriptio:

1 Pulmapeli

2 Tavoitteet Vahvistaa oppilaan kiinnostusta ja innostusta käsin tekemiseen sekä herättää hänessä uteliaisuus kokeilevaan ja keksivään käsityöhön Ohjata oppilasta hallitsemaan kokonainen käsityöprosessi Aktivoida oppilas suunnittelemaan ja valmistamaan yksin tai yhteisöllisesti käsityötuote tai teos luottaen omiin esteettisiin tai teknisiin ratkaisuihin

3 Tehtävänanto Oppilaat tekevät oman pulmapelin. Suunnittelu toteutetaan pareittain tai pienryhmissä Oppilailla on mahdollisuus valita useista materiaaleista (esim. puun, muovit, metalli, ym. askartelumateriaalit) Oppilaan tekniikkavalinta tehdään materiaalin perusteella. Oppilaan tulee tiedostaa, mitkä tekniikat hänellä ovat jo hallussa

4 Projektin eteneminen Ennen projektin aloitusta, opettaja tuo julki tunneilla innostuksensa pulmapeleihin. Puhutaan luokan kanssa yhteisesti pulmapeleistä ja opettaja innostaa oppilaita omalla esimerkillään. Opettaja voi myös tuoda näytille esimerkiksi pirunnyrkin ja esitellä sitä. Näin luodaan oppilaalle innostus kipinää tulevaa työtä varten. Seuraavalle viikolle opettaja pyytää oppilaita tuomaan kotoaan löytyviä pulmapelejä. Näitä ihastellaan ja hypistellään seuraavalla viikolla. Oppilaat alkavat itse prosessoimaan pulmapelejä ja opettaja tukee kiinnostuksen syntymistä.

5 Projektin eteneminen jatkuu…
Oppilaat suunnittelevat haluamansa pulmapelin Oppilaiden suunnitelmat esitellään koko luokalle  keskustellaan yhdessä suunnitelman toteutettavuudesta: onko idea toimiva? riittävätkö taidot? onko tarvittavat työkalut olemassa ja saako oppilas käyttää niitä? mitä materiaaleja on käytettävissä? onko projekti toteutettavissa aikataulullisesti?

6 Projektin eteneminen jatkuu…
Esittelykerran jälkeen oppilaat saavat projekteilleen hyväksynnän Pienryhmien projekteista katsotaan, löytyykö samankaltaisia työvaiheita (välineet, tekniikat) ja muodostetaan opetusryhmät Oppilaat etenevät projekteissaan omaan tahtiin ja ongelmatilanteissa tukeutuvat ensisijaisesti opetusryhmäänsä Opettaja pitää välillä checkpointteja Oppilaat ottavat kuvia työvaiheistaan ja lisäävät kuviin kuvatekstit


Lataa ppt "Pulmapeli."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google