Www.hamk.fi/aokk HUIPUT KEHIIN Innovatiivisuusmittarin kehitystyö.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Advertisements

ECVET tulee, oletko valmis!
2/2009 Ohjelmaesittely: Leonardo da Vinci We Mean Business! Kansainvälinen harjoittelija Erasmus - tai Leonardo da Vinci -ohjelman avulla Katriina.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
M M o o V V E E Ammatillisen huippuosaamisen mallintaminen Modeling Vocational Excellence.
Uusi Humak Jukka Määttä, kehittämisjohtaja
Vammaispalveluiden innovaatio- ja kehittämiskeskus -konsepti Jarno Tuimala, Anne Laakso
Paasitorni, Helsinki | Ennakkoarviointi ohjelman suunnittelun apuna.
Työ(hön)valmentajat opetuksen tukena
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
Perjantai, 27. kesäkuuta 2014 SOVELTAVAA TUTKIMUSTA TYÖ- JA ELINKEINOELÄMÄN TARPEISIIN Ammattikorkeakoulut osana suomalaista innovaatiojärjestelmää Arenen.
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
Uuteen ohjelmakauteen Aluekehitysjohtaja Kaisa-Leena Lintilä EAKR-seurantakomiteat kevät 2012.
Osaava Verso III Ammatillisten opettajien osaamisen ennakointi ja osaamisen kehittäminen verkostoissa, sosiaalisen median toimintafoorumeissa sekä koulutusorganisaation.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Vauhtia ja virikkeitä koulujen kv-suunnitelmiin Keväinen kv-koulutus Tampere Tiina Sarisalmi.
Tutkintojen perusteet I II III I-tason tutkinto väh 50 h opintokokonaisuus Korkeakoulututkinnot Ammatilliset tutkinnot Laji- /toimialatutkinto suoritettu.
TAITAVA KESKI-SUOMI -TUTKIMUS
Korkeakoulujen arviointineuvosto — Rådet för utvärdering av högskolorna — The Finnish Higher Education Evaluation Council (FINHEEC) Tutkinnonuudistuksen.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
TEEMU AHOLA TAKO-SEMINAARI SUOMEN KANSALLISMUSEO Valtakunnallinen tallennustyönjako valmistunut – miten tästä eteenpäin.
Uusi Väylä Ammattiin.
Tiedä, tavoita ja ohjaa – nuorten seurantajärjestelmää kehittämässä Kokkola Jukka Vehviläinen / DiaLoog.
TERVETULOA!. Päivän teemat -Ohjauspalvelut Kareliassa -Karelian kuulumiset -Uudistunut korkeakoulujen yhteishaku -Karelian toimijat ja opiskelijakunta.
Seurantaa kehittämässä Ammattistartti-seminaari Jukka Vehviläinen / DiaLoog.
Vakka Verkostoon – Vanhustyön koulutuksen kehittäminen ja arviointi Seminaari Tampere.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Nuorisotoimi, Seija Kähkönen1 Ely-keskuksen rooli alueen toimijoiden tukena Onnistuvat Opit -seminaari Rovaniemi.
Verkko-opetuksen laatu yliopisto-opetuksessa Vopla-hankkeen esiselvityksen tulokset Janne Sariola, HY Annikka Nurkka, LTY Sari Tervonen, KuY Verkko-opetuksen.
FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus Työryhmän jäsenet  Eva Forssén Laurea  Kari Kataja HAMK  Antti Kauppi FUAS-liittouma  Pirjo Kuisma.
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
EUR-ACE akkreditointi ja KKA LAUREA Karl Holm.
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
Osaajaksi Kareliassa o Monialaista oppimista ja kehittämistä o Laadukas opetus o Hyvät valmiudet työelämään  Sitä kautta pystyt kehittymään alasi asiantuntijaksi.
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
 Osana LapsiKuopio II -hanketta ( ), syksyn 2011 ja kevään 2012 aikana  Tavoitteina: › tukea Pienet lapset liikkeelle -toimintamallin vakiintumista.
Pedagoginen johtaminen ja kehittäminen ammattikorkeakoulussa
AHOT Terveys-ja hoitoalan klusterissa
Työelämän kehittämishanke ”Taitopuisto III”. Hankkeen keskeinen tavoite Seudulla ja laajemminkin tunnettu ja arvostettu, asiakaslähtöinen, joustavasti.
Tuomas Eerola, HAMK Skills Trainers´ Academy
1 Kainuun maakuntakokeilun jatkonäkymät: Kainuun mallin 2013 valmistelusta Kajaani Kainuun malli 2013 jatkovalmistelun työvaliokunnan ja ohjausryhmän.
Vertaisohjaajatoiminta - itsearviointi ja auditointi 3/29/2015Tommi Ripatti / Nuorisoasiainkeskus.
Opin Ovi -hankkeet OSUVUUTTA JA KYSYNTÄLÄHTÖISYYTTÄ AIKUISOPISKELUUN TIETO-, NEUVONTA- JA OHJAUSPALVELUJEN VALTAKUNNALLISELLA KEHITTÄMISOHJELMALLA
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
MAAKUNNALLINEN PALLIATIIVISEN HOIDON TÄYDENNYSKOULUTUSMALLI
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
W w w. h a m k. f i Ylermi ohjausryhmä Helena Turunen mi.
Työ- ja elinkeinokeskus EAKR- ja ESR-rahoitus Pohjois- Savossa 2007 – Microteknia, Kuopio.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Juuli-julkaisutietoportaali Seminaari tutkimuslaitosten ja yliopistollisten sairaaloiden julkaisutiedonkeruusta.
HUKI-projekti pähkinänkuoressa Lajipäällikköpäivät Leena-Maija Talikka Skills Finland ry ”Tulevaisuus on ammattiosaajissa”
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto RAKETTI-TUTKI-hankkeen.
Aikuis- ja työpaikkakoulutusyksikkö Virpi Pikkuaho
TYÖELÄMÄN KEHITTÄMIS- JA PALVELUTEHTÄVÄ TykePartner III–hanke 2008 – ohjausryhmä.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Hyvinvointialan yrittäjän hyvinvointi
School-university partnership Kokemuksia koulun ja yliopiston välisestä kumppanuusyhteistyöstä kokosi: Erja Syrjäläinen.
W w w. h a m k. f i / a o k k Jatko-opintomahdollisuuksia Eveliina Grönberg, opintojen ohjaaja HAMK Ammatillinen opettajakorkeakoulu.
Tästä pois logo Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina -projekti Verkostotapaaminen Koulutuksen järjestäjien yhdistys KJY.
STUDIO-projekti Toimintalinja 3: Osuvuutta ja kysyntälähtöisyyttä aikuisopiskeluun tieto-, neuvonta ja ohjauspalvelujen valtakunnallisella kehittämisohjelmalla.
Oma kehitystehtävä: Teorian tuominen ohjauskeskusteluihin
Asiakasosallisuusryhmä Rovaniemen osahankkeessa
Tervetuloa Innokylään
Tiedä, tavoita ja ohjaa – nuorten seurantajärjestelmää kehittämässä
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Esityksen transkriptio:

HUIPUT KEHIIN Innovatiivisuusmittarin kehitystyö

HUIPUT KEHIIN projektin tavoitteena on  luoda pysyviä, alueellisia, ammatillista huippuosaamista kehittäviä yhteistyöverkostoja ja  tuottaa malleja huippuosaamisen tunnistamiseksi sekä lahjakkaiden opiskelijoiden opinto- ja urapolkujen tukemiseksi. Luotujen yhteistyöverkostojen ja tuotettujen mallien arvioimiseksi HUIPUT KEHIIN –projekti kehittää työkalun, jota kutsutaan innovatiivisuusmittariksi. Innovatiivisuusmittari on työkalu, jolla arvioidaan toisaalta tuotettujen mallien innovatiivisuutta ja toisaalta arvioidaan sitä, kuinka otollisen ympäristön kyseiset mallit tarjoavat innovatiivisuuden kehittymiselle jatkossa.

Innovatiivisuusmittarin kehittämisen vaiheet ja aikataulutus: 1.Ohjausryhmä nimeää HUIPUT KEHIIN –arviointitiiminkevät Arviointitiimi päättää mittarin teoreettisista perusteistaelokuu HUIPUT KEHIIN –tiimit työstävät mittariin sisällytettäviä arviointikohteita/teemoja syksy HUIPUT KEHIIN –arviointitiimi valitsee mittariin sisällytettävät arviointikohteet/teematsyksy Arviointikohteiden/teemojen käsittely ohjausryhmässäjoulukuu Mittarin / kysymyspatteriston laatiminenkevät Mittarin vastaajajoukon valintakevät Mittarin käsittely ohjausryhmässäkevät Mittarin testaus, arvioidaan kehitetyt alueelliset mallitsyksy HUIPUT KEHIIN –arviointitiimi valitsee palkittavat mallitsyksy Mittarin edelleen kehittäminen testikokemusten pohjaltasyksy Lopullisen mittarin julkistaminen helmikuu 2014

Innovatiivisuusmittarin teoreettiset lähtökohdat Innovatiivisuusmittari on lähtökohdiltaan kasvatustieteellinen. HUIPUT KEHIIN – arviointitiimi on valinnut mittarin teoreettiseksi lähtökohdaksi professori Kari Korpelaisen (2009) kehittämän mallin innovatiivisuuden olemuksesta: Lisätietoa: Korpelainen (2009): Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina Ammatillinen koulutus työelämän innovaatioiden edistäjäksiAmmatillinen koulutus työelämän innovaatioiden edistäjäksi-projekti

Tehtävä HUIPUT KEHIIN –tiimeille: Mitä asioita edellä esitetyn mallin neljällä osa-alueella (Idean tai arvon tunnistaminen, Uuden oppiminen, Uuden tuottaminen ja Arvon jakaminen) tulisi HUIPUT KEHIIN –hankkeessa arvioida?

Idean tai arvon tunnistaminen, arviointikohteet / teemat________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Innovatiivisuusmittari on työkalu, jolla arvioidaan toisaalta tuotettujen mallien innovatiivisuutta ja toisaalta arvioidaan sitä, kuinka otollisen ympäristön kyseiset mallit tarjoavat innovatiivisuuden kehittymiselle jatkossa.

Innovatiivisuusmittari on työkalu, jolla arvioidaan toisaalta tuotettujen mallien innovatiivisuutta ja toisaalta arvioidaan sitä, kuinka otollisen ympäristön kyseiset mallit tarjoavat innovatiivisuuden kehittymiselle jatkossa. Uuden oppiminen, arviointikohteet / teemat________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Innovatiivisuusmittari on työkalu, jolla arvioidaan toisaalta tuotettujen mallien innovatiivisuutta ja toisaalta arvioidaan sitä, kuinka otollisen ympäristön kyseiset mallit tarjoavat innovatiivisuuden kehittymiselle jatkossa. Uuden tuottaminen, arviointikohteet / teemat________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Innovatiivisuusmittari on työkalu, jolla arvioidaan toisaalta tuotettujen mallien innovatiivisuutta ja toisaalta arvioidaan sitä, kuinka otollisen ympäristön kyseiset mallit tarjoavat innovatiivisuuden kehittymiselle jatkossa. Arvon jakaminen, arviointikohteet / teemat________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________