LCCE®-seminaari 6.4. Nina Hartikainen ja Suvi Kitunen Opiskelijat: Kirsi Mikkonen ja Sonja Niemi LCCE®-oppimisprosessi Alumnijulkaisu.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uutta Suvi-työryhmältä Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän pj Proflangin kevätpäivät Rovaniemellä 23. –
Advertisements

Kevään 2010 aloitus Edutool-opinnot Maanantain ohjelma • klo Edutool-opintojen kevät ja muistellaan myös syksyä/ Niina • klo
eTentti Jyväskylän yliopistossa
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
PeLE-henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen ( PLE = Personal Learning Environment)
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen Pohjois-Savon ELY -
Suomen kieli ja viestintä YAMK-koulutuksessa Vastuuopettajien AC-kokous / Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän ja Osku-hankkeen tuotoksia.
Soveltavan mikrobiologian erikoistyö KE (5op) Soveltavan mikrobiologian jatko- ja täydennyskoulutuskurssi KE (3 op) Kevät 2010 (periodi.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
Sosiaalisen median käyttötapoja lukion äidinkielen opetuksessa Moodle-oppimisympäristö ja muu sosiaalisen median välineistö oppikirjattoman opetuksen perustana.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
EAPE-kokonaisuuden toteutus Aloitus- seminaari I & II 8 h + 8 h Loppu- seminaari 8 h Työskentely ja ohjaus virtuaaliympäristössä.
LIIKE-RESTO-OPS-linjaukset Kaija Sääski.
Järjestelmäasiantuntija
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
KOMPETENSSIANALYYSI KPAMK:SSA Case liiketalous, Kokkola
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Työn suunnittelu. 1 VAIHE: Hahmotus / mietintä. Mitä tehdään, Ideointia eril. työaiheista (ope ja lopuksi oppilas) Mitä tehdään, Ideointia eril. työaiheista.
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Verkko-opetuksen suunnittelusta Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Tuutorointi- ja Vertaistuutorointi- työrenkaiden yhteistapaaminen Tampereella Ryhmätyöskentelyn tuotokset.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Oppimisfoorumi Tilanne AKTIVA ▲ Hyria Koulutus Oy ▲ VirtuaaliAMK.
Sulautuva opetus ja vuorovaikutus Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Vauhtia valmistumistalkoilla Tekniikan yksikkö Tiina Laajala ja Tomi Guttorm.
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
W w w. h a m k. f i Verkko-opiskelu Yrittäjyyden ja liiketoiminnan KT-keskuksessa Emmi Tarvainen
Rahoitus: ESR, Etelä-Suomen lääninhallitus Koulutuskeskus Salpaus – Tavoitteena on edistää nuorten työllistymistä vahvistamalla.
KAJO - Kasvatustieteen joustava monimuoto-opetus: Yhteistyöllä laatua VKK-päivät Eetu Pikkarainen.
EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH UNIT Tiina Hämäläinen Kokemuksia yhteisöllisyydestä.
ATTO –aineiden integrointi
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Asunto-Saimaan tutkimus Etelä-Saimaa Presentation name / Author Tutkimuksen taustaa Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
WIKIN KÄYTTÖ- MAHDOLLISUUK- SISTA Juhana Kokkonen.
Lukion OPS-prosessin aikataulutusta
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
KASSU LIVES – Kasarminmäki Living Lab
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
Sisältötuotanto LUENTO 1 Anssi Jääskeläinen VO: Tiistaisin 6606.
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
K1091LI Tiedottaminen 3 op Oulun ammattikorkeakoulu
Johdantoseminaari.
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Infran elinkaaren mallintamisen koulutus
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Kohti kansallista digitaalista koulua
Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa.
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Metallurgian seminaari
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Tervetuloa opintojaksolle MENESTYVÄ TYÖYHTEISÖ (LEA1LH002)
Esityksen transkriptio:

LCCE®-seminaari 6.4. Nina Hartikainen ja Suvi Kitunen Opiskelijat: Kirsi Mikkonen ja Sonja Niemi LCCE®-oppimisprosessi Alumnijulkaisu

Projektin lähtökohdat Tradenomien alumnitoiminnan aktivointi Liiketaloudessa Johdon assistenttien (uusi koulutusohjelma KyAMK:ssa) OPS:ssa ”lehtiprojekti” Viestinnässä digitaalisen median opiskelijoiden OPS:ssa ”asiakaslähtöinen verkkotuotantoprojekti” → Yhteinen verkkojulkaisuprojekti

KyAMK | kansainvälinen liiketoiminta ja kulttuuri, Nina Hartikainen Liiketalous: Johdon assistenttityön opiskelijat Sisältö Kielenhuolto (Ansa Räsänen) Viestintä: Digitaalisen viestinnän opiskelijat Julkaisun ulkoasun suunnittelu Julkaisun tekninen toteutus Julkaisun konseptointi YHDESSÄ Projektin tekijät

KyAMK | kansainvälinen liiketoiminta ja kulttuuri, Nina Hartikainen Opintojaksot, yhteensä n. 18 op Markkinointiviestintä 4op, JA09 Journalistinen kirjoittaminen 4op, JA09 Verkkokirjoittaminen 2 op, JA09 Tiedottaminen ja kielenhuolto osa/2op, JA10 Web design 2op, VI09DI Selaimet kehitysympäristönä 3op, VI09DI Käytettävyys 2op, VI09DI

KyAMK | kansainvälinen liiketoiminta ja kulttuuri, Nina Hartikainen Prosessin aloitus Vapaa tehtävänanto: ”Alumnijulkaisu kevät 2011” Annetut asiat: Toteutus WordPressillä ja kohderyhmänä alumnit Opiskelijat päättävät: Mitä? Millainen? Milloin?

KyAMK | kansainvälinen liiketoiminta ja kulttuuri, Nina Hartikainen Oppimiseen liittyvät menetelmät Johdantoluennot, materiaalit Moodlessa ja Dropboxissa Brainstorm ideoinnissa Ryhmätyö markkinointiviestintäsuunnitelmissa ja sivustosuunnittelussa sekä käyttäjätestauksessa Ryhmäarvioinnit konseptoinnissa ja ulkoasusuunnittelussa Wiki-keskustelut ja ongelmanratkaisut sekä opiskelijoiden ja opettajien yhteistoiminta Blogit oppimispäiväkirjoina ja kommentointiin Yksilöohjaus juttujen kirjoittamisessa ja tarkistuksessa sekä sivustosuunnittelussa ja koodauksessa

KyAMK | kansainvälinen liiketoiminta ja kulttuuri, Nina Hartikainen Arviointi Yksilöarviointi juttu, blogi ja koodausosaaminen Ryhmäarviointi markkinointiviestintäsuunnitelmien esitys ja sivustosuunnitelma ”Keskinäisarviointi” oma blogi ja kommentit blogeille Ryhmäarviointikeskustelu julkaisualustaehdotukset ja käytettävyysraportit

KyAMK | kansainvälinen liiketoiminta ja kulttuuri, Nina Hartikainen Mahdollisuus sekoittaa kurssien sisältöjä tarpeen mukaan, koska samalla opettajalla useita kursseja samalla toteuttavalle ryhmälle Yhteiset ajat → Yhteissessiot mahdollisia Yhteinen Wiki-alusta → Keskustelut ja kommentoinnit toteuttajaryhmien ja tilaajien kesken Blogit → ”Mielialan haistelu” mahdollista → mahdollisuus keskusteluihin ja ryhmädynamiikkaan puuttumiseen ”Hyvät suhteet” auttavat → Apua saa, kun pyytää Ryhmäohjaajuus tärkeää → Opiskelijat tunsi paremmin Kokemukset

KyAMK | kansainvälinen liiketoiminta ja kulttuuri, Nina Hartikainen Opiskelijoiden kokemukset ”Tekemällä oppii” Projekti teetti töitä enemmän kuin luento-opetus Täysin uusia asioita (koodaus ja kirjoittaminen) uusilla välineillä ja uusilla tavoilla Projektityössä oppi kokonaisuuden hahmotusta ja työnjakoa Ryhmien yhteiset livetapaamiset hyviä, aito keskustelu antoi uskoa tekemiselle wikin rinnalla

KyAMK | kansainvälinen liiketoiminta ja kulttuuri, Nina Hartikainen Tilaajan merkityksen korostus ja aktivointi; myös sisäinen asiakas on aito asiakas Uuden, erilaisen ja prosessityyppisen toimintatavan esittely organisaatiolle tarkemmin; ei perinteistä projektiorganisaatiota, vaan avoin ideointiympäristö Toimeksiannon korostus opiskelijoille; ei suoriteta tunteja tai opintopisteitä, vaan tuotetaan julkaisu Projektinhallinnan perusteet osattava etukäteen; yhteiset tarkistuspisteet ja aikataulussa pysyminen Kurssijärjestyksen muuttaminen OPS:ssä; Perusteiden parempi hallinta ennen projektiin ryhtymistä Kehitysehdotuksia

Kiitos! Kuulijoille ja ja KyAMK:lle mahdollisuudesta kokeilla, mutta ennen kaikkea opiskelijoille, jotka toteuttivat alumnijulkaisun! KyAMK | kansainvälinen liiketoiminta ja kulttuuri, Nina Hartikainen

Julkaisun osoite tyno.kyamk.fi

Julkaisun osoite tyno.kyamk.fi

Julkaisun osoite tyno.kyamk.fi