Hammaslääkärin kliinisen jatkokoulutuksen rakenteiden vahvistaminen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPETUSSUUNNITELMATYÖN ETENEMINEN AMMATTIKORKEAKOULUISSA Kysely 09-10/2005.
Advertisements

Hajautettu kurssien toteutus ja kehitys OSCu-hankkeessa ITK’03 Kirsti Ala-Mutka, Sanna Räisänen TTY/Ohjelmistotekniikka.
Esimies verkossa Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Topirkka -portaali ja työssäoppimispaikat:  vähentää työssäoppimisen organisoimisesta aiheutuvaa työtä (varausjärjestelmä)  selkiyttää käytäntöjä oppilaitosten.
Tukea tarjolla verkkokurssien tuottamiseen ja toteuttamiseen KTOL:n Tammiseminaari Olli Ruohomäki Moodle-on-Demand -hanke Parkanon kansalaisopisto.
ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella Projektin ajoitus 2003–2005.
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
Tunnemmeko jäsenemme? Järjestöpäivät Etappi 1: Rekrytointi.
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
Toimivat luokkatilat Ressuun Helsingin Eteläisen piirin OSUKE -hanke.
Oulun aikuislukio 2014.
Vapaaehtoisen polulla
Mikä on Kunnon Hoitaja –koulutus?
YVI Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutukseen!
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos
Polkuja läpäisyn tehostamiseen- tavoitteista näkyviksi teoiksi KOKKOLASSA Sedu Seinäjoki ammattistartti.
Tänään - Vaihto-info, Jani Haapakoski - Sivuaineista * Sivuaineet tutkintorakenteessa * Mitä vaihtoehtoja sivuaineissa on * Miten sivuaineiden opinto-oikeutta.
Vapaaehtoisvaliokunta JäKo/sn VAPAAEHTOISTEN KOULUTUSJÄRJESTELMÄ.
Raija Hirvonen ARVO Moniammatillisen opettajuuden ja oppimisen kehittäminen Toteutusmuodot.
osana opiskelijan PLE:tä
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
Vaasan yliopisto Erikoistumisopintojen kehittämispäivä Ilkka Virtanen Miksi erikoistumisopintoja akkreditoidaan? Erikoistumisopintolautakunnan.
Toiminta, toteutus suunnittelu Arviointi (itsearviointi) Kehittäminen,
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
Projektitoiminnan opiskelu tietoverkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET.
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
Akkreditointi tarkoittaa erikoistumisopintojen arviointi- ja rekisteröintiprosessia, jota Korkeakoulujen arviointineuvosto on toteuttanut vuodesta 1999.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Opintojen mitoittaminen ja kuormitus Laura Hirsto KT, Pedagoginen yliopistonlehtori
Koulutuksen laadun kehittäminen
JR Opetuksen laatuhanke Yliopisto on asiantuntijayhteisö, autonomisten toimijoiden yhteisö, LUOTTAMUS Luonnostaan pyrkimys korkeaan laatuun Oppimisnäkemys.
Sataraksa Laajennetun työssäoppimisen kokeiluhanke
PALAUTTEEN ANTAMINEN JA VASTAANOTTAMINEN
PALVELUT 1.koulutuspalvelut 2.kehittämispalvelut 3.tilaustuotepalvelut yhteisenä nimittäjänä ”pedagoginen sensitiivisyys”
Oodin versio 3.1 1Opiskelijarekisteri.
TPO- OHJAAJA KOULUTUS 3ov Markkinointi Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö Perehdytys Ohjaus Arviointi Palaute.
”Arviointi on kuin kamera, jolla voi ottaa kuvia osaamisen tasosta, oppimisprosessista tai opetuksen laadusta. Kuvat ovat usein luonteeltaan staattisia.
Oulun yliopisto, Ohjaus- ja työelämäpalvelut Jaana O. Liimatainen Te tapäivät
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
Dipoli /Koivula S. ja Rantamäki J. LAADUN INDIKAATTORIT mitä, miksi, miten, milloin, kuka, kenelle?
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
PROJEKTISUUNNITELMA NURKKALA MAARIT & SAARIKKO SANNA Jyväskylän yliopisto syksy 2004.
Kanit-ja jyrsijät opintojakso Sonja Kärkkäinen
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Turun koulutuksen toiminnallinen järjestämissuunnitelma.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Itsearviointien seurantaseminaarit Esiin nousseita laadunhallintaan liittyviä näkökohtia JR
Tästä pois logo Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina -projekti Verkostotapaaminen Koulutuksen järjestäjien yhdistys KJY.
OSKO –projekti Keski-Suomen työpajojen verkostoitumishanke itsearvioinnin näkökulmasta.
Miten kerron koulutuksestani ja työkokemuksestani suomeksi?
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
NUORISO ON YHTEISKUNNAN TÄRKEIN VOIMAVARA - Rotary Youth Leadership Awards Suomen Rotary © 2012.
OPS 2016 Kunnan strategia Opetussuunnitelman perusteet Kunta KeSu.
VASU:n jalkauttaminen Raumalla
Opintopolku – tilannekatsaus
Aikuissosiaalityön Praksis
Verkkokoulutuksen tietoisku
Plaza – uudenmuotoinen oppimisympäristö
Jyväskylän yliopistossa
Savonia-ammattikorkeakoulu
OILI-palvelun tilanne
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta
Esityksen transkriptio:

Hammaslääkärin kliinisen jatkokoulutuksen rakenteiden vahvistaminen

Hankkeen perustelut Kliiniseen jatkokoulutukseen on lisääntyvästi kertynyt paineita, jotka rasittavat opiskelijaa ja vaikeuttavat oppimistuloksiin pääsyä → perehdytys ja dokumentointi Kliinisen työn integrointi perusterveydenhuoltoon ja sitä kautta terveyskeskuksiin on hajauttanut opiskelijat eri puolille Suomea Koulutus kestää yhteensä kolme vuotta ja alkaa non-stop- tyyppisesti terveyskeskuspaikkojen ja erikoissairaanhoidon virkatilanteiden mukaan → opintopolku näkyväksi ja portfolio suunnittelun, oppimisen dokumentoinnin, itsearvioinnin ja palautteen välineeksi

Visio Kliinisen jatkokoulutuksen opintopolku on mahdollista tuoda näkyväksi rakentamalla ohjeistus, materiaalit, aikataulut ja tuotokset suljettuun oppimisympäristöön. Kliinisen koulutuksen hajauttamisen tuomia ongelmia helpottaa merkittävästi ajasta ja paikasta riippumaton toimintaympäristö (Optima) –vahvistaa dokumentointia ja palautekäytänteitä – parantaa perehdytystä ja tiedonjakoa Optimaalista olisi, jos osan teoriakoulutuksesta voisi toteuttaa videoneuvotteluyhteyksin ja verkkotyöskentelynä. Palaute ja itsearviointi ja niiden perusteella tehty kehittäminen vahvistuvat.

Hankkeen toteutuminen Esimies ja osasto mukaan hankkeeseen Palaute erikoistujilta ja esimieheltä kliinisestä jatkokoulutuksesta tänään Oulun yliopistossa Optima käyttäjä- ja supervisor-koulutus Toimintojen luominen Optimaan –Toiminta alkanut muotoutua osaksi erikoistujien koulutusta ja he ovat itse aktiivisesti mukana –Seminaariesitys Seinäjoki-Oulu videoneuvotteluna toteutunut kerran Palaute erikoistujilta ja esimieheltä Optiman käytöstä