ATTO- aineiden suorittaminen verkkopakettien avulla on saanut omaan suosion opiskelijoiden keskuudessa; tarvittaessa apuna oli erityisopettaja tai lisäopetustilan.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oikeaan aikaan, oikeassa paikassa, missä tahansa Omalta koneelta toimiva ja helposti toteutettava verkkokokous opetuksen, ohjauksen ja kokousten välineenä.
Advertisements

OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
KÄYTTÖOHJE Prospektointi Mobiili Sovellus PROSPEKTINI.
Learning and Educational Technology Research Unit Digitaalinen portfolio oppimisen tukena (4 op) Hot Potatoes 2 h Jaana Tolonen.
 Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu
Kielitivoliristeily Iloa ja hyötyä verkosta Katrina Vartiainen.
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Tämän päivän suomalainen koulu  Innovatiivinen  Antaa mahdollisuuksia sekä opettajalle että oppilaalle.
Peda.net 1 Jarkko Lampinen 2008 Verkko-opetuksen mitoitus.
Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
Mobiilioppiminen KEOS-tapahtuma, Jyväskylä
SOMETTAJA -hanke YHTEISÖLLISEN MEDIAN JA PILVIPALVELUJEN KÄYTTÖNOTTO SUUPOHJAN TOISEN ASTEEN OPPILAITOKSISSA HANKETOIMINTA YHTEISKUNTAA UUDISTAMASSA.
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
Uusi oppilashuoltolaki ja muutokset koulussa
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Miten tuo Kalle on tuohon nukahtanut? Pitäisköhän se herättää? On niin vaikeaa ja kokeitakin!
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
TASKU Mitä on kielitietoinen opetus? Mikä on kielitaidon taitotaso?
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Opetus + etäyhteys? MIKSI? Pitkät välimatkat Sosiaalinen vuorovaikutus
KAARINAN LUKION HARPPAUS Turun seudun lukiorehtoreiden syyspäivä
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
KANSALLISET PERUSKOULUPÄIVÄT 2012 HELSINKI
Rauhallinen maalaushetki iPadeilla Luokassa on yksi väkivaltainen lapsi.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
IPad oppimisen tukena. iPad kirjastoissa E-kirjat Bluefire-reader + Adobe ID Taskukirjasto Zinio.
Mitä opetan ammatillisessa oppilaitoksesta? Tuija Saarimaa
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
Biologian ja maantieteen pedagogiikka, 5 op
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
Sosiaalinen median käyttö mat-fys- kem opetuksessa PLE Personal Learning Envirement.
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Ekami / Rakennusalan pilotti
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA. Mikä vaikuttaa oppimiseen? O Fyysinen oppimisympäristö ja opetusmateriaali O Motivaatio O Emootiot O Opettajan pedagogiset valinnat.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Verkko-oppimisympäristöt oppimisen tukena Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä Sallariina Haarala Pia Lipponen.
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
Integrointi: hyvä idea, huono säästökohde. Mitä ajatuksia kuvat herättävät? Keskustele vieruskaverin kanssa aiheesta kolme minuuttia. Kertokaa sen jälkeen.
Tieto- ja viestintätekniikka eri oppiaineiden opetuksessa AO-koulutuksen perusharjoitteluinfo Olli Vesterinen, Sokla Mediakasvatuskeskus.
Samran Khezri Kieliparlamentti, Helsinki
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
OPS 2016 Tulevaisuuden koulu – Opettajuus muutoksessa
7. osallistuminen, vaikuttaminen ja kestävän tulevaisuuden rakentaminen - Vapaus tuo vastuuta → sääntöjen, sopimusten ja luottamuksen merkitys kaikissa.
Ongelmaperustainen oppiminen peruskoulussa Kemian opetuksen päivät Jyväskylässä Helena Muilu FL Kemian ja fysiikan lehtori Yläkoulun rehtori,
Yhteisöllinen oppiminen Heini, Kati, Emilia, Tommi, Essi, Petra ja Noona.
TVT-strategia Käsittely: -valmisteltu tiimin palaverissa käsitelty lukion kokouksessa 09/2014 ja 05/2015 -lukion tvt-tiimi 05/2015,
Tuomo Tarvainen Diplomityöntekijän työkalut Kemian tekniikan laitos
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Opeka-kyselyn tulokset
Kokemuksia Hiidiksestä
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Kouluttajan kokemus ja osaaminen
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Oman äidinkielen opetus Porvoossa
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Mikä? Kenelle? Miksi? Eeva-Riitta Yliniva 2017.
Esityksen transkriptio:

ATTO- aineiden suorittaminen verkkopakettien avulla on saanut omaan suosion opiskelijoiden keskuudessa; tarvittaessa apuna oli erityisopettaja tai lisäopetustilan avustaja-opettaja ****************************************************************

Kokeilin viimeinen vuoden aikana käyttää älypuhelimia sekä iPadia kemian ja fysiikan tunnilla eri ryhmien kanssa. Totesin,että SOME - laiteiden tuo opetuksellisesti lisä arvoa silloin kuin osataan yhdistä pedagoginen tavoitteen opettavan aiheen kanssa sekä pystymme valitsemaan siihen sopivan opetusmenetelmän. ”Oppimisympäristöjen monipuolistamisen taustalla vaikuttaa ns. sulautetun oppimisen (blended learning) pedagogiikka. Sulautetussa oppimisessa keskeistä on paitsi opiskelijan oma aktiivisuus myös oppimisen yhteisöllinen ulottuvuus etoa-hankkeesta/ etoa-hankkeesta/

Ipad ja hyöty opetuksessa

Hyödyt sekä haasteet 2/tiedostot/ipadkirjanen.pdf 2/tiedostot/ipadkirjanen.pdf

Ilmainen materiaali aiheesta runsaasti minulle henkilökohtaisesti paljon apua

Oman osaamisenkehitys prosessi vuorovaikutuksessa oppilaiden työskentelyn kanssa Minä oppilas itseopiskelu koulutus kokemuksia

Vaikutta Oppilaiden Motivoituminen

Lisäksi muu hyöty… Scoope.it International educational platform Perustoiminnot ok Video,kuva Opetuksen tehostaminen Erilaisia opetustilanteita Opetuksen rikastuminen APPS Nopeus tiedoston jakaminen Ajankohtaisia asioita esille Motivoi oppilaita Tulokset näkyville