Mentoreiden verkostoitumisiltapäivä 24.9.2014 klo 13-16.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oikean osaamisen merkitys yritykselle Työelämän kehittämisstrategian seminaari
Advertisements

OSAAMISEN OSOITTAMINEN
Hypermedian perusteet, Sami Hautakangas, TTKK, Hypermedialaboratorio Oppimisympäristöjen suunnittelusta © Sami Hautakangas, Hypermedialaboratorio.
Maaseutukehitys. Leader Älä anna ideasi olla pelkkä ajatus -toteuta se!
ILO ELÄÄ JÄRJESTÖISSÄ – Pohjois-Karjalan järjestöpäivät , Kitee PALAUTTEEN PURKU Hanna Kääriäinen 2013.
Yhteisiä tekoja Tepsi – työhyvinvoinnin hyvien käytäntöjen tietopankki 1www.tyohyvinvointifoorumi.fi.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
NEO-ACT OY Kierrätysalan sosiaalisen yrityksen toimintamalli
ZipIT ZipIT Teknologiaohjelman hanke-aihio FinnWell - Tekesin terveydenhuollon teknologiaohjelma ZipIT.
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
– 1 – Sosiaalisten vaikutusten mittaamisesta Jaana Merenmies, Response-projekti
YMALin strategia: tavoitteet ja painopistealueet.
Mentorointi Leaders House Oy Jorma Tukia. Mentoroinnin muodot Tilannekohtainen – spontaaneja kohtaamisia/tapaamisia mentorin ja mentoroitavan va ̈ lilla.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
| | Osaamisen kehittäminen vanhuspalveluissa Tahkovuori Aija Hietanen ahietanen.vuodatus.net © Savonia-ammattikorkeakoulu.
Kehittämistyö hankkeessa KTOL r.y Teija Enoranta.
Millaisia verkostoja syntyy? Leena Vainio, AKTIIVI Plus Tuumasta toimeen seminaari Kuva © Neal SingletonNeal Singleton.
Johtava sosiaalityöntekijä terveyssosiaalityön toimijana
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön nimi Tekijä: Etunimi Sukunimi Ohjaaja:
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
W w w. h a m k. f i HYVÄ TYÖELÄMÄ – ILOLLA TUOTTAVUUTTA TYÖELÄMÄÄN TYÖYHTEISÖN DYNAAMINEN VALMENNUS - MALLINNUS Esa Inget, Liisa Mikkola, Ritva.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Sähköisen työskentelyn ja verkostoitumisen palveluympäristö.
Ahdistaako avoimuus? - sosiaalinen media projekti/hankeviestinnässä
Missä mennään  Paikkatietoon pohjautuvan tiedonkeruu/oppimisympäristön tavoitteena on perustaa "Mobiili Herbaario", jonka kasvit ovat luonnossa.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
Kulttuurituottaja (yamk) opinnäytetyö: Seinäjoen kevytversio tilaaja- tuottajamallista Seinäjoen kaupungin kulttuuritoimen haaveena on olla joustava, muuttuvaan.
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Pedagogiikan ja tilan välinen suhde. Formaalin ja informaalin oppimisen rajapinnat.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
EWorking, eLearning käytännöt TKI:n ja opetuksen integroinnissa Leena Vainio, HAMK
TYÖELÄMÄN KEHITTÄMIS- JA PALVELUTEHTÄVÄ TykePartner III–hanke 2008 – ohjausryhmä.
Osaaminen hallussa mentoripankissa Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Ops seminaari Askola.
Verkkokurssit tuunattuina mobiileiksi Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Verkkokurssit tuunattuina mobiileiksi Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio
Sosiaalisen median hyödyntämisestä laajennetun työssäoppimisen yhteydessä Minna Ström
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Mitä turvallisuustutkimuksessa tapahtuu Laura Hokkanen, Pelastusopisto Online and Mobile Communications for Emergencies.
Innokylän hyödyntäminen STM:n toiminnassa Studia generalia: Innokylä - mikä, miksi, kenelle? Perjantaina klo Meritulli, Meritullinkatu 8, Helsinki.
Tutkintoja ja tutkinnon osia voi suorittaa myös työtoiminnassa järjestöissä, liikuntaseuroissa, pajoilla ja vankiloissa! Tutkintoja työtoiminnassa opinnollistamisen.
Innokylän Roadshow Turku
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
1. 2. Tapahtuman opinollistaminen-teemoja pohdittavaksi, 1- 7
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
Tervetuloa Innokylään
Yhteinen tavoitteemme
Elinikäinen ohjaus Suomessa
Ohjaamomallin kehittämässä
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
Tervetuloa Innokylään
Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät
Viestit kansalaisille, ammattilaisille ja päättäjille
Maahanmuuttajan askeleet työelämässä – Maastå-hanke Yhteisöllinen menetelmä järjestöille Tavoite: tarjota ammattiliitoille ja työyhteisöille.
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Arvioinnista arkipäivää
ESR-toimijoiden verkostoitumistilaisuus
Hanke
Asukkaat maakunta- ja sote-uudistuksen keskiöön (AKE) -kysely
Tiedolla johtaminen - työryhmä
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
Pohjois-Suomen Kaste -alueen vanhustyön kehittämishanke
Rovaniemen omaisten työryhmä
Opintopolku.fi uudistuu oppijan parhaaksi
Anssi Aunola Lääkintämestari Keski-Uudenmaan pelastuslaitos
Esityksen transkriptio:

Mentoreiden verkostoitumisiltapäivä klo 13-16

Mentoroinnin Vermeet-hanke Kehittää mentoroinnin yhteistoimintamalli (Mentoroinnin Vermeet) ja siinä käytettävät menetelmät ja toimintamallit. Edistää mentoreiden keskinäistä verkostoitumista ja vertaisoppimista perustamalla mentoripankki, joka toimii samalla mentoreiden virtuaalisena oppimisympäristönä. Arvioida ja kehittää yhteistoimintamallia sekä toiminnallistaa se mukana olevien organisaatioiden keskuudessa vakiintuneeksi kehittämisen menetelmäksi Kuvata ja mallintaa kehittämisprosessi ja sen tuottama yhteistoimintamalli, joka on siirrettävissä mihin organisaatioon tahansa.

Sosiaalinen media mentoroinnin tukena

eMentorointi eMentorointi määritellään kahden tai useamman henkilön väliseksi yhteistyöksi, jossa osapuolet haluavat jakaa osaamistaan ja kehittyä yhteisellä kiinnostuksen alueella hyödyntäen keskinäisessä vuorovaikutuksessa sähköisiä viestintävälineitä. (Leppisaari ym. 2006)

eMentorointi Ketterä ja joustava ratkaisu henkilöstön osaamisen kehittämisessä Ajasta ja paikasta riippumatonta Mahdollistaa mentorointiprosessin toteuttamisen – arjen työn ohessa – organisaatioiden välillä – vertaisryhmien välillä -

Sosiaalisen median haasteet Avoimuus Julkisuus Pilvipalvelu Tekijänoikeudet Identiteettivarkaudet Haittaohjelmat

Sosiaalisen median hyödyt Yhteisöllinen, verkostoituva Konstruktiivinen, vuorovaikutteinen Avoin, saavutettavissa oleva Rajattavuus Jaettavuus Helppokäyttöinen Mobiilit käyttöliittymät Ilmainen

Me tulevaisuuden mentorit - työpajat verkostoitumisen malleista Vaihe 1: Kuvatkaa ihanteellinen verkostoitunut mentorointimalli (Kuopion kaupungin sote – Kys – Savonia) – UNELMOIKAA! Vaihe 2: Miten ja millaisia menetelmiä, toimintapoja ja työkaluja käytetään vaiheen 1. saavuttamiseksi