Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

06.09.2006 – 1 – Sosiaalisten vaikutusten mittaamisesta Jaana Merenmies, Response-projekti 24.5 2007.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "06.09.2006 – 1 – Sosiaalisten vaikutusten mittaamisesta Jaana Merenmies, Response-projekti 24.5 2007."— Esityksen transkriptio:

1 06.09.2006 – 1 – Sosiaalisten vaikutusten mittaamisesta Jaana Merenmies, Response-projekti 24.5 2007

2 06.09.2006– 2 – Miksi sosiaalisten vaikutusten mittaamista? Sosiaalisia tuloksia ei pystytä osoittamaan eikä toimintaa parantamaan, jos mittausmenetelmiä ei ole käytössä.

3 06.09.2006– 3 – Miksi sosiaalisten vaikutusten mittaamista? Sosiaalisia tuloksia ei pystytä osoittamaan eikä toimintaa parantamaan, jos mittausmenetelmiä ei ole käytössä. Taloudellisten tulosten rinnalle tarvitaan käytännössä testattuja ja arvioituja sosiaalisten tulosten mittausmenetelmiä.

4 06.09.2006– 4 – Miksi sosiaalisten vaikutusten mittaamista? Sosiaalisia tuloksia ei pystytä osoittamaan eikä toimintaa parantamaan, jos mittausmenetelmiä ei ole käytössä. Taloudellisten tulosten rinnalle tarvitaan käytännössä testattuja ja arvioituja sosiaalisten tulosten mittausmenetelmiä. Julkisissa tarjouskilpailuissa ei voi esittää sosiaalisia tuloksia, jos niitä ei ole mitattu.

5 06.09.2006– 5 – Miksi sosiaalisten vaikutusten mittaamista? Sosiaalisia tuloksia ei pystytä osoittamaan eikä toimintaa parantamaan, jos mittausmenetelmiä ei ole käytössä. Taloudellisten tulosten rinnalle tarvitaan käytännössä testattuja ja arvioituja sosiaalisten tulosten mittausmenetelmiä. Julkisissa tarjouskilpailuissa ei voi esittää sosiaalisia tuloksia, jos niitä ei ole mitattu. Tarve parantaa sosiaalisten yritysten ja muiden työllistävien organisaatioiden asemaa •julkisissa hankinnoissa, •rahoituksen saamisessa ja •toiminnan tulosten osoittamista yhteistyökumppaneille.

6 06.09.2006– 6 – Mitä oikeastaan mitataan? tarve panostuotostulosvaikutus tavoi tteettavoi tteet toiminta toiminta

7 06.09.2006– 7 – Miten mitata? IVA SOSIAALINEN TILINPITO runkona •SOCIAL RETURN ON INVESTMENT, SROI •SYTA •LM3 •KYLÄBAROMETRI •VAT •Asiakastyytyväisyyskyselyt •Henkilöstötyytyväisyyskyselyt •ym.

8 06.09.2006– 8 – Sosiaalisen yritystoiminnan mahdollisuus 1.Sosiaalisen yritystoiminnan sosiaalisia tuloksia ja vaikutuksia on voitava mitata, jotta tiedetään millaisia yhteisöllisiä tuloksia ne saavat aikaan.

9 06.09.2006– 9 – Sosiaalisen yritystoiminnan mahdollisuus 1.Sosiaalisen yritystoiminnan sosiaalisia tuloksia ja vaikutuksia on voitava mitata, jotta tiedetään millaisia yhteisöllisiä tuloksia ne saavat aikaan. 2.Sosiaaliset kriteerit tulee sisällyttää julkisten hankintojen kilpailutukseen hinta-, laatu- ja ympäristökriteerien ohella.

10 06.09.2006– 10 – Julkaisu saatavilla 12-13.9.2007 Kuntamarkkinat, Helsinki

11 06.09.2006 – 11 – Kiitos! jaana.merenmies@redcross.fi


Lataa ppt "06.09.2006 – 1 – Sosiaalisten vaikutusten mittaamisesta Jaana Merenmies, Response-projekti 24.5 2007."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google