Asiakkaan rauhoittaminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
Advertisements

TAUKOJUMPPAA lähiöliikkujien kanssa
Dialogi William Isaacs.
Heijastuksia elämästä
1.tapaamisen haastattelukartta ratkaisukeskeisessä terapiassa
Aggressiokasvatusta Luento nro 3. Oppitunti nuoremmille.
Erilaisia ja samanarvoisia
Olet ystäväni MANIHAR.
Tässä on Saku. Hänellä ei ole tänään mitään tekemistä.
Hyvää työpäivää!.
Jumalan kanssa.
The Blue Day Book Bradley Trevor Greive (ISBN: )
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
Pidä turvallisuusväli
Helppoa ja ymmärrettävää suomea
Ilon kautta tavoitteisiin Eveliina Pöllänen
Sanaston oppiminen Älä ota kesäsanaa!
Mikään ei ole arvokkaampaa kuin tämä päivä
LÄHDETÄÄN KOKEILEMAAN!
Selkeän kirjoittamisen huoneentaulu
Filosofian praktikum 2008 Mikä on elämän merkitys? Informaatioverkostojen koulutusohjelman filosofiankurssin kolmas praktikum-kokoontuminen.
Turvallinen toimintaympäristö Lopen kunnantalo
Puhelinkäyttäytyminen
Entä jos jokin menee pieleen Kriisiviestinnän pikakurssi Ulpu Iivari
Kysymykset eivät ole kovin vaikeita, joten älä huijaa!.
Preppaus ENA 4.
NALLE PUH.
Suullisen esityksen esittäminen
”Jos voit avata solmun kielelläsi, miksi käyttää siihen hampaita?”
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
Palveluohjaus Ota Koppi 2 –tilaisuus
Kymmenen metodia tehdä lyhytkestoista psykoterapiaa
Työrauha ja haastavat tilanteet
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Nummenpakan koulu Nummen yksikön järjestyssäännöt
VARHAINEN PUUTTUMINEN
Otapa pieni lepohetki ja lue muutama hyvä neuvo…
Kiukustumisen kulku Luento nro 2..
Olet ehkä ollut retkellä
Aggressiontunne Luento nro 1..
Huolen puheeksiottaminen
tkemppainen TULINKO KUULLUKSI? Lapin sosiaalityön kehittämisyksikkö Kehittämisseminaari Pohtimolampi.
Epäasiallinen käyttäytyminen
Palaute elämää diabeteksen ja diabeetikon kanssa päivästä Lauantai
Käsityön opetustuokio
Kysy parilta. Muista päiväys. Mikä päivä eilen oli
Päiviönsaaren koulun yleiset ja yhteiset käyttäytymisen odotukset
PALAUTTEEN ANTAMINEN JA VASTAANOTTAMINEN
Käyttöohje: Kuinka liittyä ryhmään. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Tapahtukoon sinun tahtosi
1 Lastensuojelun tieto lapsesta Mirva Makkonen Kehittäjä-sosiaalityöntekijä Oulun seudun lastensuojelun kehittämisyksikkö.
 Osaaminen: I can….  Kyky: I can speak ….  Mahdollisuus: I can go to ……  CAN = yleinen taito / BE ABLE TO = kyky, kertasuoritus  Can I sit here/
Miehen kohtaaminen Miehen tapa viestiä Miestyön foorumi III Ounasvaaran pirtit, Rovaniemi Ira Virtanen, FM, nuorempi tutkija.
PuViPe :: Osku Tervonen & Samu Liimatta :: Työhaastattelu
OSAAVA PÄRJÄÄ HSAK:n ja sen jäsenliittojen valtakunnallinen projekti osana Nostetta Htehtävänä –tiedottaa Noste-ohjelmasta –aktivoida työyhteisöjä kouluttautumiseen.
”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet.
Äidinkieli 2 Puheenvuoroteoriaa. Puhuminen Seuraavassa yleistä teoriaa, tietoiskuohjeet s. 12.
Vaihtoehdot session 12 oph 1 Vauvan pitäminen Sijaisvanhemmuus Adoptio Abortti.
Kertaus 1. Miten ihastuminen eroaa rakastumisesta? 2. Millä eri tavoilla seurustelussa voi pettyä? 3. Milloin on valmis seurustelemaan? 4. Millainen on.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Kysymykset eivät ole kovin vaikeita, joten älä huijaa!.
Kysymykset eivät ole kovin vaikeita, joten älä huijaa!.
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Työpisteen ergonomia.
Kysymykset eivät ole kovin vaikeita, joten älä huijaa!.
10 HYVÄKSI KOETTUA KEINOA LOPPUUN PALAMISEN EDISTÄMISEKSI
Neuvottelun vuorovaikutustaidot
Turvallisuuspankki FINVET.fi
Auttava keskustelu
Esityksen transkriptio:

Asiakkaan rauhoittaminen

Asiakkaan rauhoittamisen yleissäännöt • Pysy rauhallisena. • Ota katsekontakti, älä tuijota, kiinnitä katse kävijän olkapäiden seudulle. • Yritä saada asiakas puhumaan (puhuessa vaikea lyödä). • Kuuntele tarkasti ja tee kysymyksiä. • Yritä nähdä ongelma asiakkaan kannalta. • Yritä poistaa tunnetilan syy tai lievittää sitä.

• Yritä keskustella jostain, josta tiedät teidän olevan samaa mieltä • Yritä keskustella jostain, josta tiedät teidän olevan samaa mieltä. • Perustele selkeästi ja yksikertaisesti. • Älä aliarvioi asiakasta. • Pyydä asiakasta istuutumaan. • Perustele syy ja anna vaihtoehtoja, jos sinut täytyy torjua asiakkaan pyyntö.

• Huomaa se, mihin asiakas suhtautuu sävyisästi • Huomaa se, mihin asiakas suhtautuu sävyisästi. • Rauhoita asiakasta ja kerro asioiden oikeista suhteista, jos tämä tuntee pelkoa ja epäluuloa. • Anna oikeita tietoja (älä valehtele, jäät kiinni ennemmin tai myöhemmin). • Anna asiakkaalle mahdollisuus peräytyä kunniakkaasti. • Älä lähetä asiakasta tarpeettomasti toiselle työntekijälle.

• Totea vihaiselle/hyökkäävälle asiakkaalle, että tämä on vihainen • Totea vihaiselle/hyökkäävälle asiakkaalle, että tämä on vihainen. • Jos asiakkaalla on ase kädessä – kerro se hänelle. • Suostu asiakkaan vaatimuksiin – ei aiheuta kenellekään korvaamatonta vahinkoa. • Jos seisot, ole 45 asteen kulmassa asiakkaaseen nähden (pääset pakoon). • Pidä luonteva etäisyys.

• Vältä tarpeetonta koskettamista • Vältä tarpeetonta koskettamista. • Hiljaisuus lisää jännitystä – aloita keskustelu itse puhumalla tilanteesta kuin olisit ulkopuolinen. • Käytä lyhyitä, yksinkertaisia ja aina kohteliaita, sovittelevia sanoja. • Vakuutu siitä, että tulet ymmärretyksi. • Käytä vähiten ärsyttävää kieltä.

Jos asiakas on aggressiivinen, älä provosoi! •Älä aliarvioi valitusta •Älä epäile asiakkaan valitusta •Jos asiakas on juovuksissa, älä vihjaile siitä •Jos asiakas on blondi, älä vihjaile siitä •Älä nolaa asiakasta julkisesti •Älä uhkaile asiakasta