JATKAJAKOULU Jatkajakoulun laadun arviointi
JATKAJAKOULU Kriteeristö ja laadun arviointi 1. arvioinnin kohteena ovat Jatkajakoulun käyneet opiskelijat Arvioinnin välineenä käytetään valmistuneille kerran vuodessa tehtävää kyselyä –Siirtokohteena olevat AMKit luovuttavat (ainoastaan) kyselyä varten opiskelijoiden sähköpostiosoitteet, joihin lähetetään linkki vastaamista varten tai välittävät viestin valmistuneille opiskelijoille (webropol) –Vastaus nimettömänä, arvioidaan ammattikorkeakouluittain Itsearviointi Kyselyn tulosten analysointi ja vertailu ennalta asetettuihin mittareihin
JATKAJAKOULU 2. arvioinnin kohteena ovat Jatkajakoulun vetämisestä vastaavat henkilöt eri AMKeissa Itsearviointi (wepropol kyselynä) Vertailu opiskelijoiden tuloksiin ammattikorkeakouluittain Kriteeristö ja laadun arviointi
JATKAJAKOULU Kriteeristö ja laadun arviointi 3. arvioinnin kohteena on Jatkajakoulun sisältö kussakin ammattikorkeakoulussa Toteuttava ammattikorkeakoulu toimittaa FINPINille suunnitelman sisältäen lyhyet sisältökuvaukset Jatkajakoulun toteutuksesta vuosittain Vertailu Jatkajakoulun tavoitesisältöön
JATKAJAKOULU Jatkajakoulu on… ammattikorkeakoulutasoinen valmennusohjelma kesto 1 vuoden/ 12x2päivän modulia monialainen
JATKAJAKOULU Jatkajakoulun käyneet… tietävät yrittäjäpolvenvaihdosprosessin keskeiset vaiheet osaavat tehdä yrityksen nykytila-analyysin hallitsevat perustiedot yrityksen haltuunotosta tunnistavat kohdeyrityksestä kehitettäviä liiketoiminnan kohteita osaavat viedä yrityksen liiketoimintaa uusille toiminta- alueille osaavat laatia yrityksen perusanalyysin, tietävät rahoituskanavat ja aie-sopimuksen eri osapuolet ja merkityksen osaavat laatia yrityksen kehittämisohjelman osaavat laatia neuvottelustrategian
JATKAJAKOULU Mittarit Mittaristo laaditaan yhteistyössä konsulttien kanssa Mitä jos asetetut tavoitetasot eivät täyty?
JATKAJAKOULU Laadun arvioinnin ja mittariston vahvistaminen Arviointikriteerit ja mittaristo vahvistetaan Jatkajakoulun ohjausryhmän kokouksessa kauppa- ja teollisuusministeriössä