JATKAJAKOULU Jatkajakoulun laadun arviointi. JATKAJAKOULU Kriteeristö ja laadun arviointi 1. arvioinnin kohteena ovat Jatkajakoulun käyneet opiskelijat.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Opiskelijakyselyt Opiskelijan ohje : ArPa / Mittarityöryhmä.
Advertisements

1 Exporting Culture – Kulttuuriviennin ammattilainen -valmennus.
Vaikuttaminen ammattikorkeakoulussa ja yhteiskunnassa Järjestökoulutus HPJ Joni Lappalainen.
Wilma ja työssäoppiminen Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
Ari-Matti Auvinen Jarmo Tanskanen Suomen eOppimiskeskus.
Jatkajakoulu kokemuksia •miten opiskelijat haettiin ja valittiin? •millaisia opiskelijoita saimme? •millaisia opintojaksoja tarjotaan ja miten ne on kytketty.
Mitä? Valtakunnallinen pk-yritysten liiketoimintasuunnitelman laatimisohjelma Yritysjohdon apuväline liiketoiminnan johtamiseen ja kehittämiseen Työkalu.
TUTKINTOTILAISUUDEN ARVIOINTI
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Ammattikorkeakoulujen TKI-johtajaverkosto
”Laadukasta osaamista ja ammattitaitoista, pätevää väkeä” AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIELTEN JA VIESTINNÄN OPETUKSEN LAADUN ITSEARVIOINTI Anneli Airola, Pohjois-Karjalan.
Arviointi M.A.. Arvioinnin määrittelyä Ammattitaidon arviointi on syste- maattista ja suunnitelmallista aineiston keräämistä ja päätöksentekoa.
Keravan seurakunta - matkakumppanisi
PIRAMK University of Applied Sciences Erasmus-henkilökuntavaihdon mahdollisuudet Kv-hallinnon kevätpäivät 12. – Irja Saarikorpi Camilla Kalevo.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
| | Osaamisen kehittäminen vanhuspalveluissa Tahkovuori Aija Hietanen ahietanen.vuodatus.net © Savonia-ammattikorkeakoulu.
OSAKE-HANKE Piia Palmroth Jyväskylä
Anu Portti Laatupäällikkö
Turun ammattikorkeakoulun kirjasto - puheenvuoro käyttäjäkyselystä Eija Suikkanen
H2020 avustussopimus Artiklat Sopimuskoulutus Outi Kauppinen DM#
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
UPA-hanke Ulkopuolisten palveluntarjoajien turvallisuustoiminnan arviointi.
Johtava sosiaalityöntekijä terveyssosiaalityön toimijana
1 4. Itsearviointiprosessi - yhteys sopimusohjaukseen Osallistujat/kohderyhmä Sosiaali- ja terveystoimen kaikki tulosalueet osallistuvat itsearviointiprosessiin.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
KAMU-verkostoseminaari Mai Salmenkangas VAPAAEHTOISTOIMINNASTA OPPIMISEN MALLI METROPOLIASSA.
Diplomityöseminaari : Uudet tietoverkkoteknologiat perinteisen liiketoiminnan vauhdittajina Tekijä: Sami Jaatinen Valvoja: Prof. Raimo Kantola.
Kokkolan ammattiopisto
Palaute- ja arviointi- vuosikello palaute keskustelu kehittäminen
Leena Björkqvist TeiniMinno –esiselvityshanke 2014 Arviointisuunnitelma Leena Björkqvist, Metropolia AMK TeiniMinno –esiselvitys arvoidaan suhteessa.
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
JATKAJAKOULU Jatkajakoulun kehittäminen ja tuoteimagon ylläpito - Miten varmistetaan JTK-laatu? Simo Saurio Suomalaisten Jatkajakoulutoimijoiden 2. tapaaminen.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Viranomaistietovirtojen tavoitearkkitehtuuri: nykytilan kuvaus Korkeakoulujen valtakunnallisen tietovarannon ja OKM:n tiedonkeruiden ohjausryhmän kokoukselle.
Testaus Testaus Testauksella pyritään löytämään virheitä, jotka sitten korjataan. Yksittäinen testi on yleensä ohjelman suoritus (tietyillä.
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Liiketalous JYPV 07 -PROJEKTI JYPV 07 JAMKIN KESKI-SUOMEN YRITYSTEN YRITTÄJÄPOLVENVAIHDOS (JYPV) – PROJEKTI/JATKAJAKOULU  Ω KOKEMUKSIA.
EAKR-arviointisuunnitelma Sisältö Valmisteluprosessi Arviointityöryhmä asetettu elokuussa 2008 Valmistellut suunnitelman sekä.
Kulttuurin ja luovan alan T&K-projektien sisäisen arvioinnin kehittäminen Metropolia Ammattikorkeakoulussa Robert Arpo
Digioppi Ohjausryhmä
Webropol-sovellus tiedon keräämiseen
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
1 OpiPal opintojaksopalaute- järjestelmä Opiskelijan opas
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 JAO Dialoog. Hankkeen tavoitteet  Jämsän ammattiopiston tavoitteena on luoda vaihtoehtoinen pajatyylinen oppimisympäristö,
Projektityöskentely Projekti käsitteenä Projektin vaiheet Projektin asettaminen Projektin suunnittelu Projektin käynnistäminen ja toteuttaminen Projektin.
Tietoa ammattiosaamisen näytöistä AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT Riitta Karvonen.
Turvallisuusosaaminen, saako sitä koulun penkiltä? Eero Peiponen Kemira Chemicals Oy
EXPERT VILLAGE SALO Kehittäjät Keskuudessamme Kari Mahlberg Yrityssalo
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 Dialoog
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Hankinnoilla työllistämisen malli
Työn tavoite ja lähtökohdat
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 JAO
Sosiaalialan koulutus ammatti korkeakouluissa: Arene: Selvitys projektin suunnitelma Päivi Karttunen vararehtori Arenen SOTELIKA –verkoston pj.
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Tietovarannosta tehtävien suorien tiedonkeruiden tarkistusprosessin muutos Helena Majamäki KOTA-seminaari, Lappeenranta.
Ammatillisen koulutuksen laatupalkintokilpailun 2018 informaatiotilaisuus Opetushallitus Opetusneuvos Jukka Lehtinen OKM/Ammatillisen koulutuksen.
Selvityksen aikataulu ja alustava työsuunnitelma sekä organisointi
Tulospalkkiojärjestelmä PKKY:ssä
”Suomen LVI-liitto SuLVI on LVI-alan ammattilaisten verkosto, jonka jäsenenä saat uusimmat uutiset ja vaikutat alaasi. Jäsenyhdistyksen jäsenenä tutustut.
Asiointipalveluiden laatu
T Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
Rovaniemen omaisten työryhmä
H Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
Asiointipalveluiden laatu
Omavalvonta -työpaja THL:ssa
H Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
Esityksen transkriptio:

JATKAJAKOULU Jatkajakoulun laadun arviointi

JATKAJAKOULU Kriteeristö ja laadun arviointi 1. arvioinnin kohteena ovat Jatkajakoulun käyneet opiskelijat Arvioinnin välineenä käytetään valmistuneille kerran vuodessa tehtävää kyselyä –Siirtokohteena olevat AMKit luovuttavat (ainoastaan) kyselyä varten opiskelijoiden sähköpostiosoitteet, joihin lähetetään linkki vastaamista varten tai välittävät viestin valmistuneille opiskelijoille (webropol) –Vastaus nimettömänä, arvioidaan ammattikorkeakouluittain Itsearviointi Kyselyn tulosten analysointi ja vertailu ennalta asetettuihin mittareihin

JATKAJAKOULU 2. arvioinnin kohteena ovat Jatkajakoulun vetämisestä vastaavat henkilöt eri AMKeissa Itsearviointi (wepropol kyselynä) Vertailu opiskelijoiden tuloksiin ammattikorkeakouluittain Kriteeristö ja laadun arviointi

JATKAJAKOULU Kriteeristö ja laadun arviointi 3. arvioinnin kohteena on Jatkajakoulun sisältö kussakin ammattikorkeakoulussa Toteuttava ammattikorkeakoulu toimittaa FINPINille suunnitelman sisältäen lyhyet sisältökuvaukset Jatkajakoulun toteutuksesta vuosittain Vertailu Jatkajakoulun tavoitesisältöön

JATKAJAKOULU Jatkajakoulu on… ammattikorkeakoulutasoinen valmennusohjelma kesto 1 vuoden/ 12x2päivän modulia monialainen

JATKAJAKOULU Jatkajakoulun käyneet… tietävät yrittäjäpolvenvaihdosprosessin keskeiset vaiheet osaavat tehdä yrityksen nykytila-analyysin hallitsevat perustiedot yrityksen haltuunotosta tunnistavat kohdeyrityksestä kehitettäviä liiketoiminnan kohteita osaavat viedä yrityksen liiketoimintaa uusille toiminta- alueille osaavat laatia yrityksen perusanalyysin, tietävät rahoituskanavat ja aie-sopimuksen eri osapuolet ja merkityksen osaavat laatia yrityksen kehittämisohjelman osaavat laatia neuvottelustrategian

JATKAJAKOULU Mittarit Mittaristo laaditaan yhteistyössä konsulttien kanssa Mitä jos asetetut tavoitetasot eivät täyty?

JATKAJAKOULU Laadun arvioinnin ja mittariston vahvistaminen Arviointikriteerit ja mittaristo vahvistetaan Jatkajakoulun ohjausryhmän kokouksessa kauppa- ja teollisuusministeriössä