SIIRTOHOJKS Kotitalous- ja kuluttajapalvelujen perustutkinto er Puhdistuspalvelujen perustutkinto er.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oppilaitoksen mahdollisuudet nuorten työllistämisen tukemiseen
Advertisements

Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Uraohjaus Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskuksessa
Oppilaitosyhteistyö Ammattiopisto Luovissa
Työllistymisen ohjaus oppilaitoksen näkökulmasta Uraohjaus, työvalmennus ja opettajan rooli työllistymisen tukemisessa KPAO lehtori Marjut.
Minäkö ulkomaille?  Miksi lähden ulkomaille ja mitä sieltä haen?  Lähdenkö pois jostain, pakenenko jotain tilannetta, ihmissuhdetta, ristiriitaa?  Onko.
Jukka Vehviläinen / DiaLoog Omia polkuja ammatillisessa koulutuksessa Omapolku-hankkeen päätösseminaari
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
Erityisopetus lukiossa
Mukana olevat paikkakunnat ja toimijat
Työ(hön)valmennus opetuksen tukena, palveluna ja työnä
Maahanmuuttajataustaisten opiskelijoiden tukeminen Variassa Kamut-projektin yhteenvetoa Varian opettajien kokemuksia.
Opiskelijan arviointi työpaikalla
OHJAAMINEN.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
TYÖPAIKKAOHJAAJIEN KOULUTUSOHJELMAN PERUSTEET 2 OV Aineisto koottu Heli Korkiakosken ( ) materiaalista.
HOITO-JA PALVELUSUUNNITELMAN LAATIMINEN ASIAKKAAN KANNALTA
Nuorten aikuisten osaamisohjelma Työseminaari III , Kuopio Kun opiskelu ei kiinnosta, mitä oppilaitoksessa voidaan tehdä – kokemuksia ja näkemyksiä.
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
CERMI Opetusmateriaali I Projektin arkipäivää © CERMI-projekti
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
Ajatuksia työpaikkaohjaajalle Hotelli-, ravintola- ja catering-alan opiskelijan ohjaamisesta ja motivoinnista työpaikalla.
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Opiskelijan kannustaminen työssäoppimiseen ja näyttöihin Kotityö- ja puhdistuspalvelujen perustutkinnossa Nakkila Pirkko
Oppilaalle annettava tuki ja vastuuhenkilöt Turun perusopetuksessa
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus Työvalta / Kaarnakorpi, Laine, Muotka, Ovaska ”Tekemällä oppii!” - Liiketalouden perustutkinto.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
TOPLaaja Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Porvoo International College.
OPISKELIJAN ITSEARVIOINNIN OHJAUS. ITSEARVIOINTI PERUSTUU SÄÄDÖKSIIN  opiskelijan itsearviointia säätelee laki ammatillisesta koulutuksesta (2005) 
Pääotsikko Lisää alaotsikko tähän Vantaan kaupunki Sosiaali- – ja terveyspalvelut VammaispalvelutTyöllistämispalvelut.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Nivelvaiheen ohjaus Kesä ohjaus Asiakas määrät kesä- heinäkuu.
PAJAOPINTOJEN OPINNOLLISTAMINEN ETELÄ-KYMENLAAKSON AMMATTIOPISTO – RANNIKKOPAJAT -osana Ekamin yksilöllisiä opintopolkuja on suunniteltu työvaltaisen opiskelun.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
SeduCoachin mahdollisuudet laajennetun työssäoppimisen tukena - tavoitteet, toiminnan kehittäminen ja kokeileminen Anne Lepistö, projektikoordinaattori.
LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN 2+1-MALLI Sähköala. Laajennetun työssäoppimisen 2+1malli  tarjoaa vaihtoehtoisen tavan ammatillisen perustutkinnon suorittamiseen.
TYÖPAIKKAOHJAAJAKOU LUTUS - OULUN MALLI Tekijöinä tekniikkaryhmä: J. Piltonen, B. Pousi, P. Saarinen ja T. Tyni.
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.
W w w. h a m k. f i TUPA - Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus Lähipäivä 4 KEHITTÄMISTILANTEEN ARVIOINTI – TUPA-KEHITTÄMINEN OPETTAJAN TYÖN JA OPPILAITOKSEN.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Verkostot yritysyhteistyössä Kaikille sopiva työ-seminaari, Iiristalo Työvalmentaja Pauli Saksa Helsingin kaupunki, Tuetun Työllistymisen Palvelu.
Työpaikkaopinnot on jaksotettu:
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
Kolmiportaisen tuen toimintatapaohjeet. Tuen järjestämistä ohjaavat periaatteet ”Opetukseen osallistuvalla on oikeus saada riittävää kasvun ja.
Hatanpään koulun tuettu perusopetus ja ohjaus (TUPO) Arto Nieminen ja Merja Wahra.
Yleistä - rehtori kutsuu koolle - kokoontumisista kirjoitetaan muistio: vuotuiset vastuualueet/työtehtävät -kokoontuminen noin 2-4 kertaa lukuvuodessa.
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
JOOP- projekti joustavat oppimisympäristöt –
Kokemuksia opinnollistamisesta Saimaan amk:n pilotissa Kristiina Helminen Lehtori, ESH, Terveydenhoitaja, TtM, Projektipäällikkö Verkkovirta-projekti
Koulun kehittämisprojekti
ETOS-erityisopiskelijan työvaltaiset yksilölliset osaamispolut Pauliina Julkunen, Kanneljärven Opisto Vertaansa vailla –ohjauksen ja erityisopetuksen.
Mari Niinivirta asiantuntijapalvelujen päällikkö
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Kansainvälinen Varia tsemppiä tulevaan syksyyn!
Työelämälähtöisyys Valmassa
Erityisopiskelijan työssäoppimisen ohjauksen malli SATAEDUSSA
Läpäisyn tehostamisohjelman tulokset
Oppisopimuskoulutukseen valmentautumisen vaiheet
Oppimisen ja koulunkäynnin tuki Oppilashuolto
Palkkatuki Työllisyyspoliittista avustusta saaneiden hankkeiden ja välityömarkkinatoimijoiden ja sekä työkokoukset.
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
FOKUS – opinnoista tuetusti työllistymiseen
SATAOSAA Porin kaupunki/ Satakunta.
Yhteinen monialainen asiakas-suunnitelma
KP OTE Opinnoista töihin
Osatyökykyisille tie työelämään
Osatyökykyisille tie työelämään
7. luokkien vanhempainilta
Esityksen transkriptio:

SIIRTOHOJKS Kotitalous- ja kuluttajapalvelujen perustutkinto er Puhdistuspalvelujen perustutkinto er

Opiskelija  Diagnosoitu opiskelija  Siirtymävaiheessa erityistä tukea tarvitseva  Syrjäytymisvaarassa valmistuttuaan oleva, ellei auteta

Opettaja  Työssäoppimisesta ja toisesta siirtymästä vastaava opettaja  Hahmottelee opiskelijan mahdollisuudet työllistyä  Etsii ajoissa opiskelijan tarvitseman tuen kotikunnasta  Ilmoittaa uudet opiskelijat kehitysvammahuoltoon/tuetun työn yksikköön  Yhdyshenkilö ja kokoaja kaikkien välillä  Tiedon välittäjä

Koulunkäyntiavustaja  Vahvuuksien ja rajoitteiden havainnoitsija kaikissa toimintaympäristöissä

Huoltaja  Hyvä pitää ajan tasalla opiskelijan kyvyistä ja mahdollisuuksista  Tarvitaan suostumus tuen hakemiseen  Pidettävä kuitenkin opiskelijan puolta

Kunnan työvalmentaja/ Palveluohjaaja  Auttaa opettajaa  Tukee opiskelijaa viimeisellä työssäoppimisjaksolla ja valmistumisen jälkeen  Selvittää työllistymistä  Järjestelee tukimuotoja  Selvittää rahakuviot ja paperiasiat

Sosiaaliohjaaja  Voi olla pitempiaikainen tuki opiskelijalle ja perheelle  Hyvä pitää ajan tasalla tässä tärkeässä siirtymävaiheessa  Voi tehdä yhteistyötä työvalmentajan kanssa

Asuntolan edustaja  Suunniteltu siirtymä tulee asuntolan tietoon  On lähempänä opiskelijaa kuin huoltaja

Kuraattori  On kuulolla, jos opiskelija on käyttänyt paljon hänen palveluitaan  Näkee opiskelijan kokonaistilanteen

Oppilaitoksen työvalmentaja  Kokemuksia työvalmentaja- projekteista: Avain työhön ja Osaamista uudesta suunnasta  Työvalmentaja on lisätuki opiskelijan ohjaukseen  Projekteista on saatu hyviä tuloksia  Oppilaitoksella olisi hyvä olla oma työvalmentaja