Nykymalli Lukio + Yläkoulu Vääksy Anianpelto Resurssi- keskus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ERITYISOPETUKSEN UUDELLEENORGANISOINTI MYNÄMÄESSÄ VUONNA 2011
Advertisements

OPETUSALAN VIRKA-JA TYÖEHTOSOPIMUS
Tilahallintajärjestelmä Mikä? Miksi? Miten? Janne Koskenniemi, pääsihteeri.
Osaava-hanke Liminka, Lumijoki, Muhos, Tyrnävä, Utajärvi
Virkavapaan vaikutus ylituntipalkkioihin ja erityistehtäväkorvauksiin yleissivistävässä koulussa lukien.
Markkinointi KJT-Johtokunta Open
Koulusäästöt Kunnan on vähennettävä koulujen kuluja. Menoja on vähennettävä sieltä missä ne ovat suurimmat.
Jäsenkysely 2011 Tarja Ikonen Kyselyn toteuttaminen ja palautetut lomakkeet •Kysely lähetettiin 245 jäsenelle Kemin kaupungin varhaiskasvatuksen.
Perhepäivähoitajia koskeva neuvottelutulos
Sivistystoimi Hankintabrunssi
Moku- hankkeesta resurssikeskukseen
Tuija Rasinen, Jyväskylän kaupunki
1 Kestävä kehitys Oulun opetustoimessa Seppo Saloranta Rehtori Hönttämäen koulu/ Timosenkosken luontokoulu.
Oppilaitosten tutkintoon johtamaton aikuiskoulutus vuonna 2012 KoulutustyyppiOsallistumist apauksia (brutto) Naisia %Opetustunteja Vapaana sivistystyönä.
KAOS KAOS WORLD CAFE VALTIOVARAINMINISTERIÖSSÄ: JHS179 UUDISTUS Cafe 1 – Toiminta-arkkitehtuuri.
Esimerkki hekojärjestelmästä Piirin koulutusristeily
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto RAKETTI-KOKOA.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Kohti osallistuvaa toimintakulttuuria Oppilaskunnan, opettajakunnan ja vanhempainyhdistyksen yhteistyö Aleksanterin koulussa.
TYÖEHTOSOPIMUS JA PALKKA
Kaikki erilaisia –kaikki samanarvoisia
Psykoterapia ja avohoito on edullista
TYÖAIKAAN LIITTYVIÄ SÄÄDÖKSIÄ JA SÄÄNNÖKSIÄ
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Henkilöstötietoja v ja opettajien palkan muodostuminen
Mitoitus yhteistyönä OPS-työ ja mitoitus Oulu Katariina Alha/W5W.
KVTES:n paikallisen järjestelyvaraerän suuruus lukien, % kuntayksiköistä Vastanneita kuntayksiköitä 487 (74 %) 28 % Käytettiin suurempi osuus.
TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta.
Peppi-koulutus, syksy 2014 Jukka Jonninen / Strategiayksikkö.
Tehostetun ja erityisen tuen kehittäminen esi- ja perusopetuksessa
Oppilaalle annettava tuki ja vastuuhenkilöt Turun perusopetuksessa
-Jäseniä (Kaupungissa 54627) -Ikäluokka vuotiaat Mikkelin hiippakunta -Hallinnollisesti 6 alueseurakuntaa, nuorisotyö hoidetaan keskitetysti.
Tehtäväsiirrot ja palkkaus
Pedagogisen toimikunnan kymmenennen kokouksen muistio
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
Tampereen aikuislukion etälukio Jaana Leppä vt. rehtori Tampereen aikuislukio Tampereen aikuislukio.
LAHDEN ALUEREHTORIMALLI __________________________ seutukehittäjä Kari Hahl Suunnittelu- ja kehittämispäällikkö Marja Spoof.
Ajankohtaista – seutusivistys
OPO-hanke Hankeseminaari
Hyvät Minät -pilotti – Tavoitteet Alkanut maaliskuussa 2012 Kehittää draamakasvatuksen menetelmiä esiopetuksen ja alakoulujen tunnetaitokasvatukseen.
School Agreement Vantaan sivistystoimi. Sopimusmalli  Vuokrasopimus, jossa koneesta maksetaan vuosivuokraa.  Kaikki pentium tasoiset koneet + Macintosh.
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
VALTION VIRKA- JA TYÖEHTOSOPIMUS 2014 – 2017; KESKEISIÄ MUUTOKSIA Vero- ja tullivirkamiesliiton luottamusmiespäivät Jarmo Huotari VTML.
Mankalan koulun vanhempainilta ti Opetussuunnitelmauudistus valinnaiset Sari Juuti.
Lukiokoulutuksen alueellinen järjestämissuunnitelma Raahen seudulla Valmisteluprosessi ja sisältö.
TA 2017 VALMISTELU SIVISTYSTOIMI, OPETUSPALVELUT.
Kyläkoulusta palvelukeskukseksi
Tutoropettajien koulutus ja toiminta
Laatutyön organisointi Kemi-Tornion amk:ssa
JOHTAVA ERITYISOPETTAJA
ELÄMÄNI SANKARI RY.
Pidennetyn oppivelvollisuuden oppilaan perusopetukseen ottaminen
PERUSOPETUKSEN OPPILASHUOLTO
KOLMIPORTAINEN TUKI Yleinen tuki: Siirtyminen tuen portailla
Pedagogiset aineopinnot lv Tietotekniikka
Liikkuva koulu alueseminaari Kuortane
A) Nykyinen luottamushenkilöorganisaatio
Mitä Yhteispeli tarjoaa koululle?
Heinävaaran koulun vanhempainilta ( E-6)
Opetussuunnitelmauudistuksellako uuteen lukioon?
Opetustoimi osana Jyväskylää
Alakoulusta yläkouluun
A) Nykyinen luottamushenkilöorganisaatio
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
HOAY:n Yhteysopettajaseminaari
Puistopolun peruskoulu
Palkkainfo Koulutusristeily 2015.
HOAY:n yhteysopettajapäivät
Tiedote yhteysopettajille
Järjestelyerä alkaen. Järjestelyerä alkaen.
Esityksen transkriptio:

Nykymalli Lukio + Yläkoulu Vääksy Anianpelto Resurssi- keskus Vesivehmaa Länsi- Asikkala Urajärvi Kalkkinen

Nykymalli + yhtenäiskoulu Anianpelto Resurssi- keskus Vesivehmaa Länsi- Asikkala Urajärvi Kalkkinen

Kahden tulosyksikön malli Vääksyn koulu + Resurssikeskus Lukio + Yläkoulut Alakoulut

Yhden tulosyksikön malli Koulutuspalvelut -liikkumavaraa resurssien tehokkaalle käytölle kirjasto vapaa-aikatoimeen

Nykytila Perusopetuslain 37 §:n mukaan jokaisella koululla, jossa järjestetään perusopetuslaissa tarkoitettua opetusta, tulee olla toiminnasta vastaava rehtori. Tämän hetkinen järjestelmä on, että kaikilla alakouluilla ja erityiskoululla on oma luokanopettajan tai erityisluokanopettajan tehtävään liitetty koulun johtajan tehtävä. Korvaus maksetaan seudullisen linjauksen mukaisesti Työn vaativuuden arviointiin perustuvasta (TVA) rahasta. Nykymallin kuukausikustannukset (TVA-korvaus ja opetusvelvollisuuden huojennus) kouluittain ovat seuraavat: TVA € huojennus € yhteensä € Urajärvi 321 202 (1 h) 523 Kalkkinen 321 223 (1 h) 544 Länsi-Asikkala 360 318 (2 h) 678 Vesivehmaa 360 324 (2 h) 684 Anianpelto 540 594 (6 h) 1134 Vääksy 808 902 (9 h) 1710 Kanava 553 1185 (9 h) 1738 Yhteensä 3263 3748 7011

Koulun johtajaksi määrätyn luokanopettajan/erityisluokanopettajan (oto-rehtori) opetustuntimäärään ja palkkaukseen vaikuttavat tekijät on määrätty kunnallisessa opetushenkilöstön virka- ja työehtosopimuksessa (ovtes). Opetusvelvollisuutta huojennetaan päätoimisten opettajien lukumäärän ja erityisopetuksen ryhmien lukumäärän mukaan. Esim. kaksiopettajaisessa koulussa hallintotehtävien hoitamisesta huojennetaan opetusvelvollisuutta yksi tunti viikossa. Tästä muodostuu yksi vuosiviikkoylituntipalkkioperuste kuukaudessa. Opetusvelvollisuustyöajassa olevat opettajat eivät ole työaikalain alaisia. Ovtes:ssa on myös määrätty rehtorinviran haltijan opetustuntien määrä. Opetustuntien määrään ja palkkaukseen vaikuttavat päätoimisten opettajien lukumäärä, erityisopetuksen ryhmien lukumäärä ja myös se toimiiko koulu useassa toimipisteessä. Rehtorin työaika on kokonaistyöaika ja soveltuvin osin toimistotyöaika. Jos Asikkalan kunta siirtyy alakoulujen yhteisen rehtorin malliin, ovat kustannukset seuraavat: Palkka 4380 – 4772 € kuukaudessa ja virkarehtorin tva 120 €. Opetustunnit viikossa ovat 0 – 2 tuntia.

Yhteisen rehtorin lisäksi on päätettävä kuka vastaa koulun päivittäisjohtamisesta. Päivittäisjohtamiseen kuuluvat erilaiset välitöntä puuttumista edellyttävät asiat ja tilanteet. Tästä arkivastuusta vastaavalle opettajalle maksetaan tietty korvaus. Esim. 107 € kuukaudessa (nykyinen vararehtorin korvaus) x 7 = 749 € Yhteisen rehtorin tehtävät Rehtorin tehtävänä on johtaa, kehittää ja arvioida koulujen kasvatus- ja opetustyötä sekä suorittaa hänelle määrätyt hallinto-, talous- ja opetustehtävät. Rehtorin tehtävänä on vastata myös koulujen henkilöstön kehittämisestä sekä työnjaosta. Rehtori johtaa kunnan opetuksen laatutyötä. Koulujen yhteiselle rehtorille määrätään vararehtori. Vararehtorin tehtävät määrätään erikseen. Vararehtorille tulee opetusvelvollisuuden huojennusta 2 vvh, 200 € ja TVA-korvaus 107 € kuukaudessa.

Vuosikustannukset yhteensä Nykytilanne yht.rehtori rehtorikorvaus 49 200 86 700 huojennus 56 500 3 000 Yhteensä 105 700 89 700

Rehtorikokous 10.10.2013 Varhaiskasvatuksen tulosyksiköinti ei ole vielä käynnistynyt. Valtuuston päätöksen mukaan jalkauttamisen edellytyksenä on varhaiskasvatuksesta saadut hyvät kokemukset. Selkeät tehtäväkuvat: vastuu opettajan ja rehtorin välinen tehtävien jako. Koulun omaa toimintakulttuuria tulee vahvistaa ja kehittää riippumatta tulosyksikkömallista.

Rehtorikokous 10.10.2013 Muita vaihtoehtoja sivistystoimen tulosyksiköiksi - toimintayksikkömalli: esim. Kalkkisten koulu, esiopetus ja ryhmis -> tulosyksikkö - aluerehtorimalli: