Marjo Vesalainen / AinO-keskus: http://www.helsinki.fi/aino/ Tutkimusta kielten opetukseen, oppimiseen ja aineenopettajakoulutukseen liittyen Ready, Steady, Gradu! 16.4.2012 Marjo Vesalainen / AinO-keskus: http://www.helsinki.fi/aino/
Humanistit työelämässä Rakentava kumppanuus -ryhmän loppuraportti: https://alma.helsinki.fi/doclink/238771 Kehitettävää esim. Projektinhallintataidot Viestintä- ja yhteistyötaidot Tieteellisen tiedon soveltamiskyky
Ohjelma 14.00 Aloitus 14.15 Esityksiä tutkimuksesta, projekteista, tehdyistä graduista n. 15.45 Kahvitauko (ala-aulassa) 16.15-17.45 Teemaryhmät 1 ja 2
Tutkimuksesta, projekteista, tehdyistä graduista… Salla Kurhila: Interaktiivinen keittiö ja kielenoppiminen Jouni Rostila: Konstruktiokieliopin opetussovellukset; miten tuoda luontaisen kaltaista syötettä mukaan opetukseen niin, että se käynnistää luontaista kielenoppimista Sanna-Kaisa Tanskanen: Uusi media ja kielen oppiminen ja opettaminen Opetushallituksesta Raili Hildén: LukSuS-hanke ja OPH:n kielten oppimistulosten kansallista arviointia koskeva hanke
Teemaryhmät TEEMARYHMÄ 1 Vuorovaikutus opetustilanteissa salissa 8 Erilaisia tutkimusaineistoja – miten niitä voi hyödyntää ja mihin niitä voi käyttää? salissa 2
TEEMARYHMÄ 1 Aiheina ovat mm. luokkahuoneviestintään, puhestrategioihin ja suullisen kielen oppimiseen ja harjoitteluun liittyvät kysymykset. Mukana esim. Inkeri Lehtimaja (väitteli aiheesta "Puheen suuntia luokkahuoneessa. Oppilaat osallistujina yläkoulun S2-tunnilla.”) Lasse Ehrnrooth (tarkasteli gradussaan puhestrategioita lukion englannin syventäville kursseille)
TEEMARYHMÄ 2 TAITO-hanke ja sen aineisto: Anne Huhtala, Päivi Sihvonen, Teemu Helkamäki ja Mia Jyrkinen HY-TALK-projektin aineisto ja mitä tutkimusta siitä voisi tehdä: Hanna Lehti- Eklund Kielentutkimuksen aineistoista alustaa Minna Palander-Collin