IT-laitoksen uuden opiskelijan tietopankki

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
INTERNET - kanava tavoittamiselle - internet on yksi päämedioista tällä hetkellä - sen avulla ihmiset etsivät asioita, hakevat tietoa ja tekevät päätöksiä.
Advertisements

ATK- POHJAINEN ARVIOINTI PAKOLLINEN GE2 (YHTEINEN MAAILMA – kulttuurimaantieteen kurssi) KEVÄT 2012.
SIVUAINEKURSSIT TIEDEKUNTIEN OPINTO-OPPAAT • PAINETUT OPPAAT → student center, kirjasto, tiedekuntien palvelupisteet • PAINETTUJEN OPPAIDEN.
Suunnitteluyhteistyö HAMK ja Hämeen Puuverkko Oy Jukka Nummminen.
eTentti Jyväskylän yliopistossa
PeLE-henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen ( PLE = Personal Learning Environment)
 Italiassa kielitaito tärkeä  vähintään perus- ja jatkokurssit käyty  Padovassa asuminen ja eläminen Suomeen verrattuna halvempaa, joten Erasmus-tuella.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Opiskelijapalautteen keruu Krister Lindén Yleisen kielitieteen laitos.

1. OPINTOVUODEN V ANHEMPAINILTA. Illan teemat Avajaissanat: Rehtori Opettajakunnan esittely ja toimintaympäristö 1. jakson opiskelusta Lukioiden erityisopettaja.
Stadia-Dehko. Taustaa Vuonna 2001 aloitettiin diabeetikoiden hoidonohjaukseen keskittyvä moniammatillinen valinnainen opintojakso Opintojakson tavoitteena.
Ohjelmistotuotanto kevä 2010 Juho Hirvonen Mikko Nieminen Tuomas Saarela.
KAARINAN LUKION HARPPAUS Turun seudun lukiorehtoreiden syyspäivä
KOULUTUSPSYKOLOGIA S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot –
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
Kokonaisuus - mitä Virtukampus tarkoittaa tekemisenä? Dokumentoikaa käytännön esimerkkejä jokapäiväisestä työskentelystä osana Virtukampusta.
Tenttiakvaariokokemuksia Suomen Turusta :Turun Ammattikorkeakoulu
Projektikatselmus Publicum Teknillinen korkeakoulu Publicum-ryhmä.
1 © Jukka Juslin Web-käyttöliittymä Jukka Juslin.
HOPS-projekti Koulutusteknologian perusopinnot Henna Mikkola Merja-Maaria Oinas Tiina Torvinen.
Käki-projekti 2. opponointi Käki-projekti 2. Opponointi
Atk-infot tutorryhmille Atk-keskus / Hannele Rajaniemi.
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
Neuron Jyväskylän yliopisto Tietotekniikan sovellusprojekti Kevät 2004.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
Sähköinen tenttipalvelu Tenttis – ominaisuudet ja toiminnot
Opintoasiainsuunnittelija Anu Aunela Eläinlääketieteellinen tiedekunta WebOodin tenttityökalu eläinlääketieteellisessä.
SHAMAN-projekti Projektiryhmä Ohjaajat Tilaaja Marko Andersson
SHAMAN-projekti Projektiryhmä Ohjaajat Tilaaja Marko Andersson
Testi matematiikkakuvan tunnistamiseen ja oppimateriaali muutoksen tueksi Matti Lattu & Anu Pietilä: OKL Jaakko Kurhila: TKTL.
Kurssivalinnat kakkosille Huhtikuu Kurssivalintojen aikataulu kurssivalinnat Wilmaan –Wilma avautuu sunnuntaina klo –MUISTA.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Käki-projekti, Loppuesittely Käki-projekti Loppuesittely
Kuikka-projekti Loppuesittely Projektiorganisaatio Projektiryhmä –Salla Kalermo –Sami Kosonen –Lauri Pohjola –Antti Tourunen Ohjaajat –Jukka-Pekka.
Projektityöskentely Luento 1: kurssin käytännön asiat Hanna-Kaisa Lammi
Projektinhallinta it. lut
Kuikka-projekti 1.Opponointi Projektiorganisaatio Projektiryhmä –Salla Kalermo –Sami Kosonen –Lauri Pohjola –Antti Tourunen Ohjaajat –Jukka-Pekka.
Tero Karvinenwww.iki.fi/karvinen Rivi-ilmoitus vai valomainos Näkyykö opiskelijan työ opettajalle, kurssille vai maailmalle? Haaga-Helia, Tiko-Info.
Alanvaihto Kysymyksiä. Keskustelua videon jälkeen Mitä syitä voi olla alan vaihtamiseen? Tunteeko kukaan ketään, joka olisi vaihtanut alaa? Mihin itse.
Kurssikäytännöt ja opintojen suunnittelu. Opetuksen aikataulu Lukuvuosikalenteri Intossa oman korkeakoulun sivuilla Syyslukukausi I periodi 7 viikkoa.
CSC / Tietohallinnon asiakkaat ja tuotteet / Teemu Kemppainen TKI-työpaja klo Esittäytyminen Käsitemalli 1.0, T&K&I-osuus, laajennusperiaatteet.
Luokan OneNote - muistikirja PERUSTEET
UMF I Luento 1. Aika Luennot – Ke, Pe Demot Ti Ti Tgi
Hommat haltuun! Kielten laitoksen aloitusinfo Marjo-Leea Alapuranen.
Verskostojen huomioita yhteistyöryhmän vierailuilta (KOOTuki) Kati Kettunen, Tuomas Orama, Antti Mäki , KOOTuen kokous.
Säteilysuojelu-kurssi 0,5 op
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
TE3 - TUTKIMUS 1-3 hlö:n ryhmissä JOKIN TERVEYSTOTTUMUS
Synergiaryhmä Virve Peltoniemi, TAMK Tapio Ekholm, Metropolia
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja
Sähköiset yo-kirjotukset
465104A Metallien lämpökäsittely ja hitsaus 5op
Työnhaun +opiskelun taidot
Järjestöt työnantajina
RYHMÄNOHJAAJANA TOIMIMINEN
Uusien opiskelijoiden aloitus, lukio
Uusien opiskelijoiden aloitus, lukio
DEMO 5 Sonja Betancourt, FM
Tervetuloa Suomi 4B –kurssille!
Opettajan nimi | kurssin numero
Tietojärjestelmät KEHITTÄMINEN JOHTO KIRJANPITO TILAUSTEN KÄSITTELY
Kirjanpito, tilinpäätös ja verotus
Kohti kansallista digitaalista koulua
Mitä Opiskelijan tulisi tietää lukioon tullessaan
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Esityksen transkriptio:

IT-laitoksen uuden opiskelijan tietopankki Matti Koivula, Teemu Mäntyharju, Hannu Ala-Olla

Tarkoitus Tarjota uusille opiskelijoille katsaus opinnoissa tarvittavien sähköisten järjestelmien käyttöön. Mahdollisesti myös kuvata yleisesti opiskelua IT-laitoksessa ja Turun yliopistossa. Helposti lähestyttävä ja selkeästi jaoteltu kokonaisuus Tuoda apu tilanteeseen ”kun jotain jäi epäselväksi”

Toteutus Asiaan vihkiytyneet internetsivut Tutoriaalivideot Esittelyvideot Videoiden jaottelu aihealueittain

Tulos Lopputulos on mestarillisen visiomme karu prototyyppi. Perusidea hanskassa. Uusia kuvausaiheita ja kehitysideoita tuli mieleen projektin edetessä, joten kaikkea haluamaamme emme ehtineet toteutteuttaa. Paremmilla laitteilla, suunnittelulla ja webkoodaus-taidoilla parempi tulos. Kurssin puitteissa homma ok.

Omia kehitysideoita ja pohdintoja Ainejärjestöjen esittely. Taustamusiikki videoihin. Lyhyttä materiaalia opetustilaisuuksista (luento, demot, tentti jne). Videokuvaa kampusalueelta (mieluiten kesällä). Videota muista yliopiston palveluista (liikunta, ATK-keskus jne)?

Kysymyksiä?