USKONTO/aineenopettajat PORTFOLIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 2 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
Advertisements

OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
JÄTEVEDENPUHDISTUS JA ONGELMA JOKA RATKAISTAAN YHDESSÄ.
Ilon kautta tavoitteisiin Eveliina Pöllänen
Filosofian praktikum 2008 Mikä on elämän merkitys? Informaatioverkostojen koulutusohjelman filosofiankurssin kolmas praktikum-kokoontuminen.
Katso Aitolasta lisää:
Eija Kauppinen HAASTATTELUTUTKIMUS.
Mä mistä löytäisin sen aiheen?
Tuntisuunnitelmat nimi, puhelin, ohjaajan nimi
Ohjaus työtehtävänä.
Lukemaan oppiminen kirjoittamalla – tietokoneen avulla 7.–
Tehtävän- annot suomeksi 1. Vårt hemland Mistä Suomi tunnetaan? Mistäpäin maata maailmankuulut brändimme ja tuotteemme tulevat? A. Yhdistä tuote.
AD 1/Luento/USKONTO Aineenopettajat
USKONTO/aineenopettajat REFLEKTIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 1 Kevät Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
USKONTO/aineenopettajat PORTFOLIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 4 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op
USKONTO/aineenopettajat AD 4 Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
USKONTO/aineenopettajat PORTFOLIOTYÖSKENTELY
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op
TAUOLLA TYÖKAVEREIDEN KANSSA
Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi!
Annika Hongisto/ Turun normaalikoulu Kehityskeskustelun lähtökohdat:  Kodin ja koulun yhteistyön monipuolistaminen ja uusien yhteistyömuotojen etsiminen.
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Työrauha ja haastavat tilanteet
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
HYVÄ MONIKULTTUURINEN KOHTAAMINEN Juha Parkkinen
Verkkoportfolio Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Maaseutu.fi on uudistunut -
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
Sanna Ylä-Jussila Suomen ekumeeninen neuvosto Abrahamin lapset - kolmen uskonnon yhteiset juuret Dorothea ja Fanny Rosenblad (suom. Mirja Sevón)
− työkalu toiminnan suunnittelun ja suunnitelman arvioinnin tueksi
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
USKONTO/aineenopettajat REFLEKTIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Harjoituksissa tehdään digitarina
Poikolan kognitio-projekti Anne, Helena ja Kristiina Syksy-kevät
Eläinaiheisen Power Point esityksen tekeminen
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op Ryhmäkokoontumiset 2 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
MOppijat Jyväskylän pilotoijat
ITKY104 IT kaikkialla, 2 op Alku- ja perusinfo
Ajatteluhatut Teeman tarkastelua eri näkökulmista
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Kulttuurin ja taiteen välittyminen II Toiminnalliset ja osallistavat menetelmät museokasvatuksessa Sirpa Turpeinen 2008.
Portfolio osana opettajan pedagogisia opintoja
Korkeakouluopiskelutaidot 5 op Tutkinto-opetuksen seuraaminen
Kurssivalinnat ykkösille
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op Ryhmäkokoontumiset Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
5/2007 Kv. harjoittelun haasteet sessio 15 Kv. kevätpäivät, Seinäjoki
USKONTO/aineenopettajat Reflektointityöskentely Ryhmäkokoontuminen 3 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 7 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
EUROOPAN KIRKOT NYKYAIKANA UE2 LAJM. TEHTÄVÄ Tee ohjelmajulistus parisi/ ryhmäsi kanssa, jolla voitaisiin konkreettisesti tukahduttaa ja sensuroida opiskelijoitten.
Vanhempainilta Jakokosken koulu Jakokosken koulu syksyllä 2016 Oppilasmäärä luokka (14+8) 22 oppilasta, opettaja Karl Kakko 3-4 luokka.
OP1.3 Jussi Lounassalo.
Harjoituksia II.
ESSEE.
Hyvä käyttöohje ohjeet_opas.pdf.
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op)
Valmistautuminen luennoille
Tervetuloa Suomi 4B –kurssille!
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
Esityksen transkriptio:

USKONTO/aineenopettajat PORTFOLIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 2 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA

TYÖSKENTELY Ohjeet loppuvuoden portfoliotyöskentelyyn Muistilista Portfolion palautus klo Harjoittelu ja tavoitteet

Harjoittelu ja tavoitteet Henkilökohtainen keskustelu Pedagogiset tavoitteet -Tiedolliset -Taidolliset -Toiminnalliset

Harjoittelu ja tavoitteet PARITYÖSKENTELY Esittele parillesi -Henkilökohtaisen portfoliokeskustelun pohjalta laatimasi pedagogiset tavoitteesi tulevalle vuodelle -Pari kysyy tarkentavia kysymyksiä -Tarkastelkaa yhtenevyyksiä ja eroavaisuuksia listaltanne

Harjoittelu ja tavoitteet YKSILÖTYÖSKENTELY Valitse harjoitteluasi varten yksi pedagoginen toiminnallinen tavoite listastasi Kirjaa toiminnalliseen tavoitteeseesi liittyviä -tiedollisia ja taidollisia sisältöjä -läheisiä toiminnallisia sisältöjä -Voivat olla myös aiemman tehtävän ulkopuolelta LISÄKSI: Ympyröi yksi henkilökohtainen ja sisällöllinen haaste, jonka aiot huomioida (olla tietoinen) harjoittelussa. Näitä ei käsitellä tässä ryhmätapaamisessa mutta käsittelet niitä harjoittelun loppuraportissa.

Harjoittelu ja tavoitteet PARITYÖSKENTELY -Esittele harjoittelua koskeva pedagoginen toiminnallinen tavoitteesi. Kartuta parisi kanssa keskustellen tavoitteeseesi liittyviä tiedollisia ja taidollisia sisältöjä. Laatikaa lopuksi strategia tavoitteenne saavuttamiseksi Esim: -Mistä ja millä aikataululla hankit relevanttia lisätietoa ennen harjoittelua? (Suunnittelu) -Mitä tavoitteesi mukaisia konkreettisia asioita teet harjoittelun aikana? (Toiminta) -Millaisia osatavoitteita asetat eri tunneillesi (Edistyminen) -Miten arvioit tavoitteeseesi pääsemistäsi/edistymistäsi? Mistä onnistuminen näkyy? (Arviointi)

PERUSHARJOITTELUN AIKANA Keskustelu omista harjoittelutavoitteista ohjaavan opettajan kanssa. Omien tavoitteiden kirjaaminen tuntisuunnitelmiin. Pedagogiset Henkilökohtaiset Sisällölliset Oppituntejasi koskevien kommenttien kirjaaminen ja niitä koskevan yhteenvedon tekeminen. Yhteenvedon pituus 2-3 sivua. Raportti perusharjoittelun lopuksi. 2-3 sivua.

Minä ja uskonto

Minä ja uskonto TEHTÄVÄ TEHTÄVÄ Ota valkoinen paperi Ota valkoinen paperi Mieti millaisia merkityksellisiä kohtaamisia sinulla on ollut uskonnon kanssa elämässäsi Mieti millaisia merkityksellisiä kohtaamisia sinulla on ollut uskonnon kanssa elämässäsi Piirrä paperille elämänviivasi ja merkitse siihen merkittävät kohtaamisesi. Miten kohtaamiset ovat vaikuttaneet sinuun? Piirrä paperille elämänviivasi ja merkitse siihen merkittävät kohtaamisesi. Miten kohtaamiset ovat vaikuttaneet sinuun? PARITEHTÄVÄ PARITEHTÄVÄ Esittele parillesi tuotoksesi. Esitä hänelle tarkentavia kysymyksiä hänen kertomuksestaan. Täydentäkää lopuksi omia tuotoksianne Esittele parillesi tuotoksesi. Esitä hänelle tarkentavia kysymyksiä hänen kertomuksestaan. Täydentäkää lopuksi omia tuotoksianne