USKONTO/aineenopettajat REFLEKTIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 1 Kevät Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ylioppilaskirjoitukset
Advertisements

OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info
Kasvun aika Jaana Kivimäki.
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
Ohjaus työtehtävänä.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Päreiden tekeminen Ongelmalähtöinen oppimisprosessi Tavoite: Opiskelija osaa tehdä päreitä.
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Brade & Vilpponen 1 ITP2TM003 Java-ohjelmointi I Kevät op.
AD 1/Luento/USKONTO Aineenopettajat
USKONTO/aineenopettajat PORTFOLIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 4 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op
USKONTO/aineenopettajat AD 4 Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
USKONTO/aineenopettajat PORTFOLIOTYÖSKENTELY
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op
USKONTO/aineenopettajat PORTFOLIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 2 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op
Nuorten ohjaajien palaveri Muuramen Yritys ry Jalkapallojaosto
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Alla olevissa kaavioissa havainnollistetaan, miten aineenopettajan opetettavat aineet muodostuvat diplomi- insinöörin tutkinnon opinnoista. Pedagogisten.
OPS MH/IK
Ohjausta junioreille – tiedekunnan mentorointijärjestelmä Kalle Romanov, yliopistonlehtori TUKE, lääketieteellinen tiedekunta, HY.
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI.
TOPLaaja Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Porvoo International College.
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
Tuutorointi- ja Vertaistuutorointi- työrenkaiden yhteistapaaminen Tampereella Ryhmätyöskentelyn tuotokset.
USKONTO/aineenopettajat REFLEKTIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Poikolan kognitio-projekti Anne, Helena ja Kristiina Syksy-kevät
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op Ryhmäkokoontumiset 2 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Lukion oppimäärä.
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op
Ohjelmistotuotanto- miniprojekti Suunnittelu. Ohjelman toiminnot Kurssin tai tapahtuman  Lisäys  Poisto  Muokkaus Viikon lukujärjestyksen tarkasteleminen.
Syyskuu ● Haukkaleiri 2.9 – 3.9 (ma – ti) ● Satunnaiset jäät ● Oma viikonloppuleiri 11.9 – 12.9 Kisakalliossa ● Jäät kaksi kertaa viikossa ● Harkkapeli.
OPPILASHUOLLON ja OPPIMISEN KOULUNKÄYNNIN TUEN MUKAISET MUKAISET RYHMÄT PIHKAINMÄEN KOULUSSA LV Yhteisöllinen oppilashuoltoryhmä Yksilökohtainen.
Opetuksen laadunvarmistus Anna Parpala Tutkija, koordinaattori Korkeakoulutuksen laatua varmistamassa –seminaari Kuopiossa
EUTRAIN Comenius 2.1 Projekti Fysiikan ja kemian opettajakoulutuksen yhtenäistäminen Euroopassa.
Ylioppilastutkinnon rakenne  Tutkintoon on sisällyttävä vähintään neljä koetta, joista äidinkielen koe on kaikille pakollinen.  Kolme muuta pakollista.
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op Ryhmäkokoontumiset Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
Suomalaisena maailmalla
USKONTO/aineenopettajat Reflektointityöskentely Ryhmäkokoontuminen 3 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Ainedidaktiikan perusteet op Luentokurssi Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
ENORSSI TYÖSEMINAARI JYVÄSKYLÄSSÄ
, 60 op = 25 op kandidaatin tutkintoon, = 35 op maisterin tutkintoon Aineenopettajan pedagogiset opinnot Filosofinen tiedekunta.
MATEMATIIKAN OPETTAJAHARJOITTELU OPEA510 NORMAALIKOULU.
Produktio - ideointi käsikirjoitus - aikataulu 2016.
Käsityötoiminta 2017.
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opiskelu eLukiossa
Aikuissosiaalityön Praksis
ABISTA YLIOPPILAS AIKATAULUJA.
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Anni Vanhala Johtava sosiaalityöntekijä
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
Prosessi uusien organisaatioiden mukaan ottamiseksi Tuuliin
Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät
Kasvatusalan tutkintorakenne-suositukset
RUOTSIN KIELEN OPETUKSEN KEHITTÄMINEN KORKEAKOULUISSA (=ROKK-HANKE): Työskentely lv Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT,
ELOtoimintaa keväällä 2016
Pedagogiset aineopinnot lv
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op)
OSTA – ET ja filosofia: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä
ELOtoimintaa keväällä 2016
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Kevät 2018 Dosentti, FT, yliopistonlehtori Eira Suhonen
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Esityksen transkriptio:

USKONTO/aineenopettajat REFLEKTIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 1 Kevät Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA

REFLEKTIOTYÖSKENTELY Opettajan pedagoginen kasvu Käytännön (praxis) suhteuttaminen teoriaan Työskentelyä: n. 100h + ryhmät Hyväksytty suoritus: Ryhmät (2 x 2h) Pienryhmätyöskentely harjoittelun aikana Pienryhmätapaaminen ohjaajan kanssa Osatehtävien suorittaminen HUOM: Kenttäkouluissa harjoitteleva opiskelija: 1 krt didaktikko seuraa oppituntia + palautekeskustelu

REFLEKTIOTYÖSKENTELY Pienryhmätyöskentely (5 hlöä) Tapaaminen väh. 4 kertaa harjoittelun aikana (eri viikkoina) Annettujen teemojen pohdinta ja havaintojen kokoaminen Lopputuotos mukaan didaktikon tapaamiseen Didaktikon tapaaminen harjoittelujakson päätyttyä (sovitaan didaktikon kanssa (lista didaktikon ovessa marraskuun 3 vko) Kenttäharjoittelijat harjoittelun aikana lisäksi: 1 opetettava tunti, jota didaktikko saapuu seuraamaan Palautekeskustelu välittömästi

RYHMÄJAKO max 5 hlöä

Videoharjoitus

Linjakas opetus (ks. lomake) PRAXIS (KÄYTÄNTÖ) POST (ARVIOINTI) PRE (SUUNNITTELU)