Tutkintojen perusteet I II III I-tason tutkinto väh 50 h opintokokonaisuus Korkeakoulututkinnot Ammatilliset tutkinnot Laji- /toimialatutkinto suoritettu.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
”Suomalaisen valmennusosaamisen kehittäminen” Valmentaja + Urheilija
Advertisements

Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön aihe
Tampereen urheiluakatemia I-vaihe Paikallisen verkoston rakentaminen ja toiminnan käynnistäminen •opiskelun ja urheilun yhdistäminen (korkeakoulu.
PK-kehittämispalvelut
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Rastor Oy, Itä- ja Pohjois-Suomen yksikkö
5.1 Näyttöjen tuloon voi varautua Tarkastelemalla  vastaako opetussuunnitelma työelämän tarpeita opetussisällön, -menetelmien tarpeita opetussisällön,
KOULUTUKSEN JA OSAAMISEN KEHITYSOHJELMA VUOSILLE SLU:n hallitus: •hyväksyi kehitysohjelman koulutuksen ja osaamisen strategiasuunnitelmaksi,
PYRKIMYS ERINOMAISUUTEEN
Keski-Suomen Liikunta valmentajien osaamisen kehittäjänä.
Valmennusosaamisen malli
Valtakunnallinen liikunta- ja urheiluorganisaatio ry.
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
Urhean yläkouluverkosto Olympiastadion Asko Härkönen Suomen Olympiakomitea.
Lasten kilpailutoiminnan kehityshanke
Valmennusosaamisen malli
Ammattistartti Ammatilliseen peruskoulutukseen ohjaava ja valmistava koulutus, ammattistartti on  ohjaavaa  joustavaa  yksilöllistä valmistavaa koulutusta.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Oulun aikuislukio 2014.
Perusopetuksen jälkeinen lisäopetus
Opiskelun ja huippu-urheilun yhdistäminen korkea-asteella
Ammattiosaajan työkykypassi Esimerkki toteuttamisesta Kone- ja metalliala.
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Suomalainen Valmennus- järjestelmä
Oppimiskäsitys Käsitys ammattitaidosta
Nuorisourheilun laatuseura Lähtökohtana jokaisesta mukaan tulevasta lapsesta huolehtiminen Sinetin seuralle myöntää lajiliitto Seura mukana valtakunnallisessa.
TavoiteToteutusesimerkkiMilloin suoritetaanSeuranta ja arviointi Tavoitteena on edistää liikunnan avulla terveellistä ja aktiivista elämäntapaa. Tavoitteena.
Uudistunut aluehallinto ja TYKE-tehtävä
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Opettamisesta osaamiseen -seminaari
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opetushallitus ja ammattitaitokilpailujen tulevaisuus Pasi Kankare
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kvalitetskriterier i läroavtalsutbildningen Laatukriteerit oppisopimuskoulutuksessa Pasi Kankare
JOUKKUEEN KAUSISUUNNITELMA
OPISKELIJAN ITSEARVIOINNIN OHJAUS. ITSEARVIOINTI PERUSTUU SÄÄDÖKSIIN  opiskelijan itsearviointia säätelee laki ammatillisesta koulutuksesta (2005) 
Valmennusosaamisen malli
Opetussuunnitelmatyö - keskiössä OPSviestintä Katariina Alha Jyväskylän yliopisto
JOUKKUEJELPPI Harjoittelukulttuurin kehittäminen Mäntyharjun Virkistyksessä.
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
Toimitusjohtaja Petri Lempinen #ammatillinenkoulutus #työllistyminen Kuva: Helsingin kaupunginmuseo/Simo Rista Kuva: Helsingin kaupunginmuseo Huippuosaamista.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Uudistuksen keskeiset periaatteet
Ops seminaari Askola.
O PETUSMINISTERIÖ /Jukka Lehtinen / / 1. Ammatillisen koulutuksen tuloksellisuuden kehittäminen Koulutuspoliittisia tavoitteita:
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Valmennusosaamisen malli Kirsi Hämäläinen Suomen Olympiakomitea.
Tuuleta Osaamistasi Euroopassa  Työ- tai opiskelupaikan hakeminen ja osaamisen osoittaminen ulkomailla  Näin kokoat Europassin: mistä.
Tutkintoja ja tutkinnon osia voi suorittaa myös työtoiminnassa järjestöissä, liikuntaseuroissa, pajoilla ja vankiloissa! Tutkintoja työtoiminnassa opinnollistamisen.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Olympiakomitea - liikunnan aluejärjestöt - varsinaista toimintaa toteuttavat tahot
Yhteiset valinnaiset tutkinnon osat (=VYTOT)
TOIMENKUVAKARTTA / VALMENTAJAT
VALINNAINEN LIIKUNTA 8. lk 2h/viikko 9.lk 2h/viikko
Aikuisten uraohjaajien erikoistumiskoulutus
Oppimisympäristöt ja oppimisen toiminnallistaminen
Kohti maailman huippua. Pääkaupunkiseudun urheiluakatemia
Lapin liikuntastrategiaa läpileikkaavat asiat
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
SUOMEN SOTILASURHEILULIITON
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
VALMENTAJIEN OSAAMISEN KEHITTÄMINEN
AMMATILLISELLA KOULUTUKSELLA
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Psyykkiset ja sosiaaliset ominaisuudet valmennuksessa
11–17-vuotiaiden psyykkinen kehitys
11–17-vuotiaiden psyykkinen kehitys
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Suomen Suunnistusliitto Ohjaaja- ja valmentajakoulutukset
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Osaaminen esille Europassilla
Esityksen transkriptio:

Tutkintojen perusteet I II III I-tason tutkinto väh 50 h opintokokonaisuus Korkeakoulututkinnot Ammatilliset tutkinnot Laji- /toimialatutkinto suoritettu II-taso +150 h opintokokonaisuus II-tason tutkinto suoritettu I-taso h opintokokonaisuus Vastuu: lajiliitto tai toimiala Koulutuspalvelut: mm alueet Liikunnan koulutuskeskukset Vastuu: lajiliitto tai toimiala Koulutuspalvelut: mm urheiluopistot Vastuu: lajiliitto tai toimiala Koulutuspalvelut: mm urheiluopistot Korkeakoulut + käytännön työ Ammatillinen koulutus Kansalaisjärjestöjen ohjaaja- ja valmentajakoulutus IV V

Tutkintojen perusteet Ohjaaja- ja valmentajakoulutuksen neuvottelukunta, SLU, NS, SKuL, OK työstäneet yhdessä lajien, aluejärjestöjen ja urheiluopistojen kanssa Työtä tehty koko vuosi 2000 Tutkintojen perusteet parhaillaan painossa, jakelu kattavasti järjestökenttään työkalu koulutuksen kehittämiseen, yhteistyöhön ja palvelujen tuottamiseen koulutuksen suunnittelijoille ja toteuttajille Kuvaus ohjaaja- ja valmentajakoulutuksesta Suomessa Kuvaus mitä osaamista ohjaajat ja valmentajat tasoilla I-III eri toimialoilla tarvitsevat Ohjaaja- ja valmentajakoulutus Tutkintojen perusteet

Tutkintojen perusteet - koulutusajattelusta Monimuoto-opiskelu: vastaa erilaisiin tarpeisiin: tehokkus, yksilöllisyys, moni-ilmeisyys, erityisratkaisut kouluttautujien tavoitteet ja tarpeet hyvin erilaisia kannustaa omaan ajatteluun, opitun soveltamiseen omaan toimintaympäristöön Toteutus: lähiopetus - etäopetus - itseopiskelu Sisällöt yhteiset aihealueet - lajiopinnot - valinnaiset opinnot

Tutkintojen perusteet Tutkintojen perusteet - käsitteitä Osaamistavoite Ohjaus-/valmennustietoihin ja -taitoihin, ohjaajan/valmentajan rooliin ja kehittymiseen ja toimintaympäristön hallintaan liittyvä osaaminen, joka tasotutkinnon saadakseen tulee hallita, ja jota käsitellään koulutuksessa Arvioinnin kohde Ohjaajan/valmentajan toiminta, jossa hän käyttää ja soveltaa yllämainittuja tietoja ja taitoja

Tutkintojen perusteet Tutkintojen perusteet - osaamistavoitteet Ohjaus-/valmennustiedot ja -taidot Ohjaus-/valmennustapahtumaan ja myöhemmin prosessiin liittyvät käytännön taidot ja teoreettiset tiedot: vuorovaikutustaidot ihmis- ja oppimiskäsitys, ohjaus-/valmennustaito lajitiedot ja -taidot ymmärrys ihmisen fyysisestä, psyykkisestä ja sosiaalisesta kehityksestä

Tutkintojen perusteet Tutkintojen perusteet - osaamistavoitteet Ohjaajan/valmentajan rooli ja kehittyminen Oman ohjaus-/valmennustyön vastuu ja tavoitteet ohjaajan/valmentajan ura eli tietoisuus omista koulutus ja kehitys mahdollisuuksista (oppimaan oppiminen) oman ohjaus-/valmennustyön arvojen ja etiikan tunnistaminen ja arviointi

Tutkintojen perusteet Tutkintojen perusteet - osaamistavoitteet Toimintaympäristön hallinta Ohjaajan/valmentajan tieto omasta toiminta- ympäristöstään: harjoituspaikasta seurasta tai muusta yhteisöstä kunnasta piiristä, lajiliitosta ja muista toimintaan vaikuttavista (liikunta)järjestöistä ymmärrys toimintaympäristön luonteesta ja vaikutuksista ohjaus- ja valmennustilanteeseen. ymmärrys liikkujasta ympäristöönsä vaikuttavana toimijana

Tutkintojen perusteet Sisältöjen vertailua I-taso

Tutkintojen perusteet Sisältöjen vertailua II-taso

Tutkintojen perusteet Sisältöjen vertailua III-taso

Tutkintojen perusteet Tutkintojen perusteet - jatko Osaamiskeskus tiedottaa tutkintojen perusteista jäsenistölle selvittää TP:n aiheuttavaa koulutustarvetta liittohaastatteluissa järjestää alueelliset koulutustilaisuudet tammi- helmikuussa vastaa Yhteistyöryhmän ja Neuvottelukunnan toiminnasta Nuori Suomi tiedottaa tutkintojen perusteista nuorisovastaaville järjestää palautetilaisuuden ennen kesälomia konsultoi ja käy kehityskeskusteluja luonnollisissa yhteyksissä jatkaa Yhteistyöryhmässä ja Neuvottelukunnassa

Tutkintojen perusteet Tutkintojen perusteet - jatko Olympiakomitea tiedottaa tutkintojen perusteista kilpa- ja huippu- urheilun toimialalla konsultoi ja käy kehityskeskusteluja liitto- ja valmentajatapaamisissa jatkaa Yhteistyöryhmässä ja Neuvottelukunnassa Kuntourheiluliitto tiedottaa tutkintojen perusteista kunto- ja terveysliikunnan toimialalla järjestää kouluttajakoulutusta viimeistelee I-tason yhteiset kurssit, käynnistää II- tason työstön kokoaa kunto- ja terveysliikunnan koulutustoimikunnan jatkaa Yhteistyöryhmässä ja Neuvottelukunnassa