PAOK/PIRKO Kehittämisprojekti kevät 2010 Moodle-verkkokurssit Anna-Kaija Yli-Orvola.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaava-hanke Liminka, Lumijoki, Muhos, Tyrnävä, Utajärvi
Advertisements

Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
TUKIPAKETTI LYHYEN MATIKAN OPISKELUUN LUKIOSSA Kevät PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
eVarikko - veturina ja tukena arjessa Tampereen seudulla
ISOverstaan kouskuttamispäivä
Tukea tarjolla verkkokurssien tuottamiseen ja toteuttamiseen KTOL:n Tammiseminaari Olli Ruohomäki Moodle-on-Demand -hanke Parkanon kansalaisopisto.
KESTO – BUDJETTI euroa (ESR; euroa) RAHOITTAJA Etelä-Suomen lääninhallitus (ESR) Koulutuskeskus Salpaus SISARHANKE.
OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
1 Opiston Moodleopas KALVOSTO 1 – JOHDANTO KTOL:n Moodle-työryhmä Olli Ruohomäki.
Toisen asteen yhteistyö Keski- Pohjanmaalla Ajankohtaiset asiat: -Valintatarjotin -Tiedotuskanavat.
1 Pohjois-Kymenlaakson etäopetushanke ja KymiPro-hanke: Ope verkossa? OPI06 Kuusaa-talo
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
Avoimesti, yhteisöllisesti oppimista! PAOK – Pirkanmaan avoin oppimiskulttuuri -ohjelma toisen asteen yhteistyön edistäjänä ja avoimen oppimiskulttuurin.
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
Asio Opetuksen suunnitteluohjelman koulutus Kevät 2011.
Etäopetuksen tutkimushanke - ensituloksia Oppimistutkimuksen keskus Erikoistutkija, KT Minna Nummenmaa.
Wilma Moodle Ilmoittautuminen Haku Kalenteri Wilma Moodle Ilmoittautuminen Haku Kalenteri Pirteä, kesäinen opiskelijoita paikalla, jossain kohti kuvaa.
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen Pohjois-Savon ELY -
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
Kolmas sektori ja koulutus kotouttajana
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Sosiaalisen median käyttötapoja lukion äidinkielen opetuksessa Moodle-oppimisympäristö ja muu sosiaalisen median välineistö oppikirjattoman opetuksen perustana.
YVI Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutukseen!
1. OPINTOVUODEN V ANHEMPAINILTA. Illan teemat Avajaissanat: Rehtori Opettajakunnan esittely ja toimintaympäristö 1. jakson opiskelusta Lukioiden erityisopettaja.
Hanke: Tieto- ja viestintätekniikkaa hyödyntävän opetuksen kehittäminen Valtionavustus lukiokoulutuksen TVT:n opetuskäytöön sekä laite ja tietoverkkohankintoihin.
PIRKANMAAN OPPISOPIMUSKESKUS 1 Etevä - palvelu.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut – Kainuun ammattiopisto
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi LÖYTÖRETKI TOISEEN MAAILMAAN V Konnevesi Opetushallituksen tervehdys.
Sotungin etälukio Täydennä päivälukion opiskelujasi etäkursseilla.
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
HOK työryhmä Ammattitaidon hankkimista täydentävien opintojen suorittaminen PIRKOn sisällä  VAKIO-CASE - joustavat opintopolut ammattitaidon.
Otsikko Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Opiskelijoiden erityinen tuki ammatillisissa oppilaitoksissa Hanna Ilola KL, erityisopettaja Tampereen ammatillinen opettajakorkeakoulu.
Kangasalan koulujen tieto- ja viestintätekniikan suunnitelma
Laatuseminaari Laadulla tulosta Case – opiskelijapalautteen kerääminen ja käsittely.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Jouni Lehto 1 Tietopuolinen koulutus ja näyttötutkinto oppisopimuskoulutuksen laadun tukena.
Yhteisopettajuus sekä ATTO- ja ammattiaineiden integrointi
Yksityisen järjestelmän hallinto. Yleistä N. 75 yksityistä yleissivistävää koulua Noudattavat samoja tuntijakoja sekä opetussuunnitelmia kuin kuntien,
VALOA Valmennuksella kansainvälisiä osaajia työmarkkinoille
Aktivoi opiskelijoitasi!
Kiinan kieltä lukioissa
Ajankohtaista – seutusivistys
Myllypuron yläaste Tervetuloa!
Ympäröivä yhteiskunta rikastavana oppimisympäristönä
Aihekokonaisuudet lukiossa Eero Salmenkivi Soveltavan kasvatustieteen laitos.
Alueellinen yhteistyö e-oppimisen tutkimuksessa ja käytännön verkko-opetuksessa Seppo Pohjolainen & Tuuli Haapala ITK’02 Areena
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Hyvä käytänne Taiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitos Tarja Pääjoki, Satu Kähkönen Yhteiskunnan tarpeisiin reagoiminen koulutuksen suunnittelussa:
OPS 2016 Pedagoginen kahvila Porin kaupungin perusopetuksen tuntijako Sivistyslautakunta
Pääkaupunkiseudun lukio-opiskelua koskeva kysely 2016 Kauniainen
Pääkaupunkiseudun lukio-opiskelua koskeva kysely 2016 Vantaa
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
JÄMSÄN AMMATTIOPISTOSTA
INNOSTU KIELISTÄ! MONIKIELISYYTTÄ KOULUN ARKEEN
KUVATAITEEN SÄHKÖISET SÄPINÄT
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus - opinnäytteissä tutkittua
Erilaisia toimintamalleja oppimisympäristön käyttöön
Yrityksen kehittämisen välineet
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Esityksen transkriptio:

PAOK/PIRKO Kehittämisprojekti kevät 2010 Moodle-verkkokurssit Anna-Kaija Yli-Orvola

Kehittämisprojekti kevät 2010 Moodle- verkkokurssit Taide- ja kulttuuri 1 sekä Yhteiskunta-, yritys- ja työelämätieto 1 ov.

PAOK Pirkanmaan oppimiskulttuuriohjelma Toisen asteen oppilaitoksille Pirkanmaalla suunnattu kehittämis- ja toimintaohjelma Maakunnan laajuinen koordinoitu toiminta tieto- ja viestintätekniikan (TVT) opetuksen kehittämiseksi ja sähköisen toimintakulttuurin edistämiseksi Mukana kaikki Pirkanmaan oppilaitokset, lukiot että ammattikoulutuksen järjestäjät PAOKn koordinaattorina toimii Tampereen kaupungin toisen asteen koulutuspalvelut Hanke kestää 2009 – 2011 Rahoitus Euroopan sosiaalirahasto ESR, ELY-keskus sekä yhteistyöoppilaitokset

Taide- ja kulttuuri 1 ja YYT Kuuluvat opetussuunnitelmassa kaikille toisen asteen opiskelijoille Kurssi on suunniteltu etäkurssiksi, tehtäväksi moodle-oppimisympäristössä Hyödyllinen apuväline opettajille tunneilla Sopii oppilaalle, jolla on kurssi jäänyt kesken jostain syystä

Taide- ja kulttuuri sekä YYT Kurssit suunniteltu valtakunnallisen opetussuunnitelman mukaan 2 asteelle Kurssien aukioloajat 2- ja 3-jakso (nelijaksojärjestelmässä) Kurssin opettaja PIRKO/Anna-Kaija Yli- Orvola

Taide- ja kulttuuri 1 ja YYT sisältö Tehtäväpaketit/palautuskansiot Chat-keskustelualueet/ajankohtaiset aiheet Oppimispäiväkirja

Taide- ja kulttuuri 1 ja YYT -hyödyllisiä ohjeita opiskelijalle Seuraa aktiivisesti ja muista Uutiset-palstaa Tehtävän palautuskommentteja Tallentaa tehtävät myös omalle koneellesi Taide- ja kulttuuri- ja YYT-kansioihin Palauttaa tehtävät liitetiedostona palautuskansioon

Organisaatio kehittämisprojektissa PAOK Pirkanmaan oppimiskulttuuriohjelma –Kirsi Viitanen projektipäällikkö Pirkanmaan koulutuskonserni- kuntayhtymä/PAO –Leena Joensivu apulaisrehtori –Satu Kaakkomäki koulutuspäällikkö –Anna-Kaija Yli-Orvola kurssin suunnittelija/opettaja