Avainopistojen Lake-hanke 2011-2012 ”Avainhanke II”

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
2/2009 Ohjelmaesittely: Leonardo da Vinci We Mean Business! Kansainvälinen harjoittelija Erasmus - tai Leonardo da Vinci -ohjelman avulla Katriina.
Advertisements

Asiakkaana sosiaalipalveluissa
Tukea tarjolla verkkokurssien tuottamiseen ja toteuttamiseen KTOL:n Tammiseminaari Olli Ruohomäki Moodle-on-Demand -hanke Parkanon kansalaisopisto.
HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
TJS-TUKI Koulutustilaisuudet Opintokerhot. TJS-tuki TJS-tuki on opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämää taloudellista tukea ohjattuun oppimiseen, esim.
Arkistosektorin KDK- yhteistyöverkosto KDK ja sen arkistosektorin yhteistyöverkosto –seminaari Arkistoneuvos Jaana Kilkki Arkistolaitos.
PK-kehittämispalvelut
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
Aikuiskouluttajan kansainvälistymisen mahdollisuudet , Turku Grundtvig-oppimiskumppanuus Päivi Ruusuvuori, Vakka-opisto.

2/2009 MUUTKIN HALUAVAT TIETÄÄ Kerro hankkeesta ja sen tuloksista NR/2011.
Yrittäjien ohjaajapankki Pirkanmaan oppisopimuskeskus
KÄSITYÖN VIRTUAALILUOKAT TOIMINTAMALLIN ESITTELY - VERKKO-OPETUS - - OPETTAJAVERKOSTO - - VERKKOMATERIAALIT - Pirjo Sinervo 2004.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Lapselle hyvä päivä tänään
Lapsi- ja nuorisopolitiikan kehittämisohjelma ja nuorisojärjestöt
Tutkimusosasto Mitä ja miksi? Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia nuorilla on täystyöllisyysmallista ja työvoimatalossa työskentelystä.
Sirkka Peltola, Susanna Elsilä JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO TYÖELÄMÄPALVELUT OHJAUSTA, KASVATUSTA JA SUOJELUA KEHITTÄMÄÄN II -HANKE
TJS-TUKI Koulutustilaisuudet Opintokerhot. TJS-tuki TJS-tuki on opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämää taloudellista tukea ohjattuun oppimiseen, esim.
PALVELUSETELIKÄYTÄNNÖT RAUMALLA Pekka T. Jaatinen.
Satakunnan ammattikorkeakoulun Liiketalous Rauman henkilöstön ja Rauman talousalueen yritysten yhteistyön selvittäminen ja kehittäminen Enni Karvinen.
Asuminen & rahankäytön suunnittelu
Polkuja läpäisyn tehostamiseen- tavoitteista näkyviksi teoiksi KOKKOLASSA Sedu Seinäjoki ammattistartti.
Avainopistojen Lake-hanke ”Avainhanke”.
JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO PELTOLA 2009 Työelämälähtöisyys ja kumppanuudet ammatillisen lisäkoulutuksen laatutyössä Yhteishanke Turun kristillinen.
Uusi, yhteinen yhdistys – AKKL&KJY 1/3 1.Toiminta-ajatuksena parantaa ammatillisen koulutuksen järjestämisedellytyksiä. Ammatillisen koulutuksen laadun.
Nokian kaupungin strategia
J Kangasniemi 2010 Osaava-ohjelman taustaa ja rakenne Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin versio. (viimeksi.
Nuoren turvapaikanhakijan polku Pudasjärvellä
Strategiset tavoitteet Käytämme monipuolisesti ammattiyhdistystoiminnan keinoja jäsenten asioiden ajamiseen. Vaikutamme luottamusmiesjärjestelmän toimivuuden.
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
ONMKY:n Seuraava Askel. Kirkastimme toiminta-ajatustamme päivittämällä ja täydentämällä laatukäsikirjaamme. Hankimme lisää uusia vapaaehtoistoimijoita.
Aitoja tekoja joka päivä Energiansäästöviikko 2012.
Tuutorointi- ja Vertaistuutorointi- työrenkaiden yhteistapaaminen Tampereella Ryhmätyöskentelyn tuotokset.
Taloudellinen tuki liittojen ja yhdistysten koulutuksiin ja opintokerhoihin TJS-tuki.
Oppisopimuskoulutuksen seminaari Rovaniemi Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Taloudellinen tuki liittojen ja yhdistysten koulutuksiin ja opintokerhoihin TJS-tuki.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Koulutuksen laadun kehittäminen
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
KAJO - Kasvatustieteen joustava monimuoto-opetus: Yhteistyöllä laatua VKK-päivät Eetu Pikkarainen.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Work Shadowing- osana opetusta
Osuva –seminaari Tornio Osuva opettele saavuta uudistu verkostoidu aktivoidu.
KANDIRYHMÄ KEMIAN LAITOKSELLA Johanna Kärkkäinen Mentori: Leena Kaila Opintori
+ VÄLIAIKATYÖSKENTELY 4. ja 5. päivän välillä OPPIVA OPS -VALMENNUS.
OSAAMISEN KASVATTAMISTA YHTEISELLÄ KEHITTÄMISELLÄ - HYVINVOINTITOIMIALAN INFO /Eeva Nuottasaari.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto RAKETTI-TUTKI-hankkeen.
Aikuis- ja työpaikkakoulutusyksikkö Virpi Pikkuaho
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
© Turun Oppisopimustoimisto 2009 Nappaa Nuori Töihin oppisopimuskoulutuksella Varsinais-Suomessa joka kolmas päivä yksi nuori työllistyy oppisopimuksella.
Informaatioteknologian tiedekunta Jyväskylän yliopiston laadunvarmistus IT-tiedekunnan.
Annika Räsänen. Suomen Mentorit ry Tavoite: Yksikään nuori ei saa pudota kyydistä. Ei edes korkeakoulutettu. Yhdistys on perustettu syksyllä.
Hyvinvoiva lapsi ja nuori, Toimeenpano Edistetään oppilas- ja opiskeluikäisten psykososiaalisen hyvinvoinnin tukemista palvelurakenteita ja - prosesseja.
Yhdistyshuoltamo Tarvitseeko yhdistyksenne vuosihuoltoa? Nakuttaako vapaaehtoistyön moottori? Onko uuden startin aika? Mietitkö jo romuttamolle vientiä?
Osallisuutta ja yhteisöllisyyttä rakentamassa
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
Ajankohtaista Jyväskylän yliopiston laatutyössä
21 Kansantalous on koko Suomen talous s
Ensilinjan työntekijän rooli TOIKEssa
Jyväskylän yliopistossa
Mallit työllistymiseen ja osallisuuteen
Julkisuus Ymmärrettävyys Avoin toiminta Hallinto mahdollistajana.
= = 62 9 ∙ 7 - 1= 62 8 ∙ = 62 (3 + 5) ∙ 6 = : 2 ∙ (15 – 7) = ∙ = 48 7 ∙ : 3 = 48 ( ) : 3 +
Esityksen transkriptio:

Avainopistojen Lake-hanke ”Avainhanke II”

Avainopistot ry  Perustettiin  Mukana 10 evankelista opistoa  Itsenäisten kansanopistojen yhdistys  Hallituksessa edustaja joka opistosta  2 suunnittelutiimiä: –koulutustiimi –laatutyötiimi

Avainhankkeiden hallinnointi  Hallinnoija Karstulan Evankelinen Opisto  Johtoryhmänä Avainopistot ry:n hallitus  Verkostovastaavana Sirkka Hokkanen  Kaikki laskut Karstulan Ev.Opistoon Kokkolantie 12, Karstula

Avainhanke II - Mitä se ei ole  Ei ole Avainopistojen sitoutumista yhteen ja samaan laatujärjestelmään  Ei ole Avainopistoille yhden ja yhteisen laatukäsikirjan tekemistä  Ei ole laatutyöprosessin etenemistä samaan tahtiin eri opistoissa  Ei ole laatutyön tekemistä opistojen puolesta

Avainhanke II - Mitä se on?  Jatkoa Avainhanke I:lle  Mahdollisuuksien ja työkalujen tarjoamista opistoille laatutyöhön liittyen  Opistojen oman laatutyön ja sitä organisoivien henkilöiden tukemista  Konkreettisen tiedon ja taidon lisäämistä opistojen omaan laatutyön tekemiseen

Avainhanke II - Mitä se on?  Verkostovastaavan käynnit opistoissa, syksy 2011 –avainhanke I:n palautteen keruu, avainhanke II:n esittely, opistojen toiveet, tarpeet  Laatupäivät Loimaalla rehtoreille, laatuvastaaville  laatuvastaavista tuutori-/mentoriparit  Konsultointia/koulutusta opistojen oman laatutyöprosessin tueksi yksin tai yhdessä toisen opiston/toisten opistojen kanssa,  Opistojen omien laatukäsikirjojen tekoa ja toiminnan arviointia oman laatuvastaavan organisoimana opistojen omaan tahtiin

Minkä verran on rahaa käytössämme?  Opetus- ja kulttuuriministeriöltä myönsi €, josta –verkostovastaava •työpanos •matkat, pv-rahat –hallinto •puhelin, monistus, postitus yms. –koulutukset, konsultoinnit opistoissa, laatuvastaavien tuutorointi/mentorointi (3.000/opisto) •mm. laatupäivät 2 x 2pvä –matkat ja pv-rahat koulutuksiin, tapaamisiin 3.000

Miksi tämä hanke?

Verkostoyhteistyö  Jatkamme, tiivistämme ja kehitämme Avainopistot ry:n verkostotoimintaa itsenäisten opistojen laatutyössä  Laatuvastaavien verkosto ja tuutorointi/mentorointi, vertaisarvioinnit, laatukäsikirjojen teko  Etsitään ja selvitetään, mitä asioita on järkevä ja taloudellista tehdä –opistoittain –muutama opisto yhdessä –verkostona

Laadun kehittäminen  Parannamme opistojemme toiminnan laatua lisäämällä henkilökuntiemme laatutyöosaamista  Laatutyöosaamisen kasvu –laatuvastaaville, rehtoreille syvempi osaaminen laatukäsikirjan tekoon –koko henkilöstölle kunnon opastus käytännön laatutyöhon  Johdonmukaisen laatutyön vakiinnuttaminen opistoissamme

Taloudelliset säästöt  Saamme taloudellisia säästöjä tekemällä asioita yhteistyössä  Yhteistyössä korkeatasoista ja tarvitsemaamme laatutyökoulutusta työntekijöillemme ja työyhteisöillemme halvemmalla kuin yksin  Opistojen yhteisillä käytännöillä ja yhteistyöllä voimme säästää aikaa ja rahaa

Identiteetti  Vahvistamme opistojemme identiteettiä evankelisina kansanopistoina  Löydämme evankelisten opistojen toimintaan ja traditioon istuvan tavan toteuttaa laatutyötä  Nostamme yhteisöllisyyden ”toiseen potenssiin” eli laajennamme yhdessä tekemistä opistojen sisältä opistojen väliseksi

Miten se koskee sinua?  Laatuvastaavat ja rehtorit: –käytä hyväksesi hankkeen tukemia koulutuksia ja tapaamisia (raivaa kalenteriisi aikaa!) –älä jää yksin, hyödynnä verkostoa oman opistosi laatutyöprosessin pyörittämisessä ja laatukäsikirjan teossa  Jokainen työntekijä: –ole aktiivisesti mukana opistosi laatutyöprosessissa ja laatukäsikirjan teossa –käytä hyväksesi hankkeen tukemia koulutuksia ja tapaamisia –älä jää yksin vaan hyödynnä opistosi laatutyövastaavaa ja verkostoa kun teet omaa osuuttasi laatutyöprosessissa

Kiitos ajastasi ja mielenkiinnostasi ! Ota yhteyttä hankkeemme tiimoilta Sirkka Hokkanen