 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Esimies verkossa Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Advertisements

Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja Anne Laajaniemi Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta.
Minäkö ulkomaille?  Miksi lähden ulkomaille ja mitä sieltä haen?  Lähdenkö pois jostain, pakenenko jotain tilannetta, ihmissuhdetta, ristiriitaa?  Onko.
QR- koodit ja mobiilitentti
ATK- POHJAINEN ARVIOINTI PAKOLLINEN GE2 (YHTEINEN MAAILMA – kulttuurimaantieteen kurssi) KEVÄT 2012.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Youtube.
Opettaja eettisenä kasvattajana Launonen Leevi, Opettaja eettisenä kasvattajana – historiallinen näköala kasvatusajattelun muutokseen.
Peda.net 1 Jarkko Lampinen 2008 Verkko-opetuksen mitoitus.
Maahanmuuttajataustaisten opiskelijoiden tukeminen Variassa Kamut-projektin yhteenvetoa Varian opettajien kokemuksia.
Esitelmä YOUTUBE.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Johanna Leppävirta Kasvatustieteen päivät 2006 Sähkömagnetiikan oppimisen tukeminen ja arviointi Johanna Leppävirta Sähkömagnetiikan laboratorio Sähkö-
Jyrki Kalliolahti TIES
Leena Koskimäki, Hämeen ammattikorkeakoulu Liiketunnistin Kinectin hyödyntäminen opetuksessa.
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
Matemaattisen ajattelun oppimisympäristö MAO. Kehitystyö alkoi keväällä 2006 Oriveden yhteiskoulu (luokat 7. – 9.) Matematiikan opettajat: Sauli Hartikainen.
Lukiokoulutuksen kehittäminen
Oppimista tapahtuu: Opelta oppijalle Oppijalta toiselle
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Hyödynnä nettiä historiassa ja yhteiskuntaopissa.
Miten hyvä opetus eroaa huonosta?
VANAJAVEDEN OPISTON SÄÄNNÖT
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Flickr-kuvahaku.
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
Anna kehitysmaiden lapsille hyvä koulutus – ja tulevaisuus! Päivätyökeräys 2014–2015.
Creative Commons ja yhteisöttömän aineiston lumo Tietoisku Jari Sarja Otavan Opisto.
VINKKEJÄ JA IDEOITA LUKION KEMIAN 1. KURSSIN TOTEUTUKSEEN
Koulutuksen keskeyttämisen ehkäisy Pedagoginen kehittämistyö Toukokuu 2014 Sauli Korhonen, Mari Kukkola ja Marja Ruotsalainen.
KAARINAN LUKION HARPPAUS Turun seudun lukiorehtoreiden syyspäivä
Kympit – Kymenlaakson maahanmuuttajien paremman integraation tueksi Teemafoorumi Höyrypanimo, Kotka Metallialan osaamiskartoitus Riitta.
Kielten opiskelu multimediaohjelmiston avulla Kieli-pilotti Tutkija, KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus ETÄKAMUn loppuseminaari.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Toimivia ratkaisuja – monenlaisia ja tuottavia malleja ja onnistuneita urapolkuja on jo olemassa Maahanmuuttajataustaisen opiskelijan ohjaaminen ja tuki.
Wipro Technologies, Wireless Solutions
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Joustavuutta oppimiseen Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen.
Jyväskylän yliopisto tänään  maan suurimpia  maan tuloksellisimpia  maan valtakunnallisin opiskelijoiden taustalta  opiskelijaa 85 maasta 
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Eveliina Okkonen & Johanna Hägg, LO-07
2014 Outi Kokkonen ja Kirsi Urmson
Verkko-oppimisympäristöt oppimisen tukena Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä Sallariina Haarala Pia Lipponen.
Opettaja ja kansainvälinen PBL –perustainen verkko-opetus Irmeli Ahonen THM, fysioterapeutti
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Ops seminaari Askola.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Yhteinen näkemys IL:n opettamisessa pohjautuu:  Arvot  Strategiat  Prosessit  Toimintasuunnitelmat  Yhteistyö suunnittelussa.
Järjestelmäasiantuntija Mika Arvola, Turun AMK
TEKIJÄNOIKEUDET HS maaliskuu 2017:.
Kieli itseilmaisun välineenä
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
KUVATAITEEN SÄHKÖISET SÄPINÄT
Tiivistelmäkalvot arkistoon
Tasavirta-koulutus Imatra 7.10., 8.10., ,
Lukion tehtävä antaa laaja-alainen yleissivistys
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Esityksen transkriptio:

 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto

 Miksi mielenkiintoinen aihe?  Opiskelijoiden suhtautuminen YouTubeen

 Taustaa › Perustettu vuonna 2005 › Googlen omistukseen vuonna 2006 › Maailman suosituin videopalvelu  Noin miljardi käyttäjää kuukaudessa › Sisältää paljon erilaisia videoita  Myös paljon opetukseen soveltuvaa materiaalia

 YouTube muilla laitteilla › Älypuhelimet, taulutietokoneet › YouTube Mobile (2007) › HTML5-pohjainen ratkaisu (2010) › Ensimmäinen mobiilisovellus (2012) › Smart-televisiot, pelikonsolit

 Haasteet ja lakiteknilliset ongelmat › YouTube-videot lukeutuvat audiovisuaalisiin teoksiin eli ”elokuvateoksiin” › CC-lisenssi › Suomen tekijänoikeuslaki › Kohtuullisen käytön säädös (fair use) › Maarajoitukset ja -estot

 Kouluissa › Havaittuja positiivisia vaikutuksia:  Syvempi ymmärtäminen  Helpompi mieleen palauttaminen  Luovan ajattelun kasvu  Teknologisten taitojen parantuminen  Visuaaliset sekä auditiiviset oppijat › Vapaa-ajan välineen hyödyntäminen myös koulutuksessa -> alhaisempi kynnys käyttää jatkossakin

 YouTube videot kotitehtävänä  Opiskelijoiden mielenkiinto aihetta koskien kasvoi

 Luentotaltioinnit › 85% opiskelijoista haluaisivat hyödyntää luentotaltiointeja opiskelussaan › Ongelmat:  Läsnäolopakko  Tekniset ongelmat  Kysymykset  Joku toinen alusta parempi kuin YouTube? › Havaittuja positiivisia asioita:  Toisten opettajien opetuksen seuraaminen  Myös muut kuin kurssin opiskelijat pääsevät opiskelemaan asiaa  Kursseilla enemmän osallistujia, koska ei läsnäolopakkoa

 Itsenäisessä opiskelussa › Jokaiseen kouluaineeseen löytyy sopivia opetusvideoita › Joissain videoissa tekstitykset englanniksi ja joskus jopa suomeksi › Esimerkki video biologiaanvideo

 Taidon oppimisessa › Puukäsityöt › Kokkaaminen › Instrumentin oppiminen › Kielen oppiminen › Ohjelmien käytön oppiminen

 Maailman suosituin videopalvelu › Vaikutukset opetukseen ja oppimiseen › Tarjoaa hyvän pohjan itsenäiseen opiskeluun › Opetukseen liittyvät kanavat  Muut laitteet  Estot ja tekijänoikeudelliset seikat  Tulevaisuus?